Affalterbach. Je to najvýkonnejšie športové vozidlo pre zákazníkov, ktoré značka Mercedes AMG vyvinula: vozidlo Mercedes AMG GT Track Series bolo navrhnuté na použitie počas jázd na okruhu, ktoré sú určené pre verejnosť, a na športové podujatia organizované klubmi. Oddelenie Mercedes-AMG, ktoré zodpovedné za motoristický šport, exkluzívnou mimoriadnou edíciou celkom osobitným spôsobom oslavuje 55-ročnú existenciu podniku z Affalterbachu. S edíciou, ktorej rozsah je obmedzený na 55 exemplárov, sa Mercedes AMG GT Track Series pomyselne prepája so zakladateľmi AMG Hansom Wernerom Aufrechtom a Erhardom Melcherom, ako aj ich presvedčením, že dokážu vylepšiť aj to, čo už je najlepšie. Výsledkom je nekompromisné a exkluzívne vysokovýkonné vozidlo, ktoré jedinečným spôsobom odzrkadľuje majstrovský prístup značky Mercedes AMG ku konštrukcii automobilov.
- Nový model Mercedes AMG GT Track Series obmedzený na 55 exemplárov
- Najvýkonnejšie športové vozidlo pre zákazníkov, ktoré značka Mercedes AMG vyvinula
- Rozšírenie portfólia AMG o exkluzívny produkt pre jazdy na okruhu určené pre verejnosť a podujatia organizované športovými klubmi
Mercedes AMG GT Track Series obohacuje históriu GT o nový ikonický model. Základom pre vývoj bolo legendárne výkonné vozidlo Mercedes AMG GT Black Series (kombinovaná spotreba paliva 12,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 292 g/km)[1]. Ako každý takýto model je vozidlo GT Track Series charakterizované koncepciou, ktorá je zameraná na najvyšší výkon. Tento výkon sa spája s vlastnosťami modelov GT3 a GT4, ktoré boli overené na pretekárskych tratiach. Model GT Track Series, ktorý nie je schválený pre cestnú premávku, zdôrazňuje svoju vysokú exkluzivitu množstvom technických a optických znakov jedinečného postavenia.
Fascinujúca ponuka výkonu
Srdcom modelu Mercedes AMG GT Track Series je 4,0-litrový motor V8 biturbo pochádzajúci z modelu Mercedes AMG GT Black Series, ktorého pôsobivé hodnoty výkonu inžinieri z Affalterbachu ešte vylepšili. Agregát s plochým kľukovým hriadeľom tak vďaka špeciálnym injektorom pochádzajúcim z motoristického športu a špecifickej aplikácii riadenia motora dosahuje výkon 540 kW (734 k) a maximálny krútiaci moment 850 Nm. Sekvenčná 6-stupňová pretekárska prevodovka Hewland HLS s nastaviteľným diferenciálom prenáša silu na zadné kolesá. Ako pri všetkých modeloch GT, aj v tomto prípade je namontovaná na zadnej náprave v rámci koncepcie motor vpredu – prevodovka vzadu a je spojená s motorom pomocou torznej rúry vyrobenej z uhlíkových vlákien a odolnej voči krúteniu a krútiacemu momentu.
Podvozok modelu Mercedes AMG GT Track Series je vybavený štvorcestnými tlmičmi Bilstein s možnosťou rozsiahlej konfigurácie. Tieto tlmiče, ako je v pretekárskom športe zvyčajné, ponúkajú možnosť nastavenia ťažného a tlačného stupňa pri vysokých a nízkych rýchlostiach a okrem toho umožňujú prispôsobenie výšky vozidla. Aj priečne stabilizátory sú nastaviteľné, čo zaručuje individuálne nastavenie vozidla.
V kombinácii so základnou koncepciou vozidla sa tieto komponenty zamerané na špičkovú výkonnosť postarajú o mimoriadne precízne jazdné vlastnosti a jednoznačné odozvy. Vďaka tomu piloti na všetkých úrovniach schopností, či už profesionálni pretekári alebo neprofesionálni jazdci, rýchlo nadobudnú dôveru vo vozidlo.
Optimalizovaná aerodynamika v kombinácii s energickým dizajnom
Aj dizajn a aerodynamika modelu Mercedes AMG GT Track Series sa prísne riadia myšlienkou vysokého výkonu. Kapota motora, blatník, bočné obloženia prahov, ako aj zadné výklopné dvere a spojler zadného nárazníka sú vyrobené z uhlíkových vlákien a podstatne prispievajú k vysokej dynamike jazdy.
Integrované žalúzie na blatníkoch z uhlíkových vlákien na prednej náprave zabezpečujú zvýšený prítlak. Bočné obloženia prahov s prvkami z čierneho pohľadového kompozitu z uhlíkových vlákien, ktoré vpredu a vzadu prechádzajú do vertikálnych líšt, prispievajú k optimálnemu obtekaniu prúdu vzduchu. Na zabezpečenie efektívneho chladenia zadných bŕzd sú prahy okrem toho vybavené kanálmi na vedenie chladiaceho vzduchu. Aj spojler zadného nárazníka s dvojitým difúzorom a bočnými odvetrávacími lamelami na podbehoch kolies dáva jasne najavo pretekárske gény modelu Mercedes AMG GT Track Series.
Predku exkluzívneho modelu dominuje veľká maska chladiča, ktorá je špecifická pre AMG, ktorá zaručuje optimálne privádzanie prúdiaceho vzduchu k chladičom. Predný rozdeľovač prúdenia zabezpečujúci intenzívny prítlak bol vyvinutý špeciálne pre model GT Track Series. Podľa toho je vyladené zadné krídlo, ktoré je viacnásobne mechanicky nastaviteľné. Je založené na aerodynamickom prvku modelu GT Black Series, bolo však ešte viac zdokonalené, aby zlepšilo prítlak na zadnej náprave. Priamo z motoristického športu je odvodená aj exkluzívna, výrazná kapota motora z uhlíkových vlákien s veľkým otvorom na odvádzanie vzduchu. Cez tento otvor sa teplý vzduch odvádza von priamo za chladiacou sústavou. Celkový prítlak sa tým zvyšuje a zároveň sa optimalizuje chladenie motora.
Špeciálne pre Mercedes AMG GT Track Series boli vyvinuté aj 18 palcové kované disky vysústružené do vysokého lesku – je to bežný rozmer diskov pre pretekárske športové vozidlá GT. Na exkluzívnych diskoch je možné použiť všetky bežné typy pretekárskych pneumatík.
Osobitným vizuálnym vrcholom je exkluzívny hodvábne matný mimoriadny lak vo farbe strieborná high tech MANUFAKTUR magno s dizajnovými prvkami v červenej a antracitovej farbe. Aj Integrácia erbu AMG v hornej časti spojlera predného nárazníka jasne naznačuje exkluzivitu tohto modelu GT.
Rozsiahly balík bezpečnostných prvkov a interiér špecifický pre motoristický šport
V modeloch GT3 a GT4, ako aj v modeli GT Track Series sa používa elektronika pochádzajúca z pretekárskeho športu, ktorá sa ľahko obsluhuje a servisuje. Patria sem riadenie trakcie špecifické pre pretekársky šport a systém ABS pochádzajúci z motoristického športu, pričom každý zo systémov je možné nastaviť v 12 stupňoch (stupeň 1: maximálna aktivita TC/ABS; stupeň 11: minimálna aktivita TC/ABS, stupeň 12: vypnutie).
Aj komponenty bŕzd boli odskúšané v motoristickom športe. Model GT Track Series sa spolieha na oceľové brzdové kotúče s priemerom 390 mm na prednej náprave a 355 mm na zadnej náprave. Vyváženosť brzdného účinku medzi prednou a zadnou nápravou je možné meniť pomocou vahadlového systému. Lapače vzduchu z uhlíkových vlákien z bŕzd, ako aj tvarovo stále hadice na vedenie vzduchu na brzdách sú zárukou optimálneho chladenia vysokovýkonnej brzdovej sústavy.
V interiéri vozidla sa využíva bezpečnostná koncepcia, ktorá sa osvedčila v rodine pretekárskych modelov GT3 a GT4: klietka na ochranu pri prevrátení z vysokopevnostnej ocele je priskrutkovaná k hliníkovej karosérii s priestorovou rámovou konštrukciou, v konštrukcii strechy sa nachádza vyprosťovací prielez. Bezpečnostná bunka priestoru vodiča z uhlíkových vlákien má veľkorysé rozmery a ponúka dostatok priestoru na pohyb aj vysokým vodičom. Okrem toho obsahuje 6 bodový bezpečnostný pás a ergonomickú penovú výplň sedadla s možnosťou individuálneho nastavenia. Bezpečnostná bunka priestoru vodiča tak spĺňa najnovšiu normu FIA a ponúka výrazne vyššiu úroveň ochrany ako bežné pretekárske sedadlá. Rozsiahlu bezpečnostnú koncepciu modelu GT Track Series dopĺňajú výkonné hasiace zariadenie pochádzajúce z motoristického športu a bezpečnostné siete pre vodiča.
Inžinieri Mercedes AMG pri navrhovaní interiéru kládli mimoriadne veľký dôraz na účel použitia vozidla: model GT Track Series bol skonštruovaný ako vozidlo pre motoristický šport, a preto sa zrieka akýchkoľvek komfortných prvkov. Cieľom bolo dosiahnuť hmotnosť 1 400 kg, preto by sme tu len márne hľadali komponenty ako izolačné materiály, obloženia interiéru alebo elektrické ovládanie okien.
Volant, ktorý bol exkluzívne vyvinutý pre GT Track Series v spolupráci s odborníkmi na simuláciu pretekov zo spoločnosti Cube Controls, má veľký rozsah nastavenia a disponuje množstvom možností ovládania. Aj sústava pedálov je konfigurovateľná a možno ju individuálne prispôsobiť telesnej stavbe pilota. V prístrojovej doske z pohľadového kompozitu z uhlíkových vlákien s matnou povrchovou úpravou je integrovaný plne programovateľný zobrazovací systém BOSCH DDU 11, ktorý je navrhnutý pre intuitívne ovládanie a jednoduché používanie. Okrem toho obsahuje rozsiahly systém zaznamenávania údajov z aplikácií motoristického športu, napríklad zariadenie na meranie časov jednotlivých kôl. GT Track Series je jedným z vôbec prvých vozidiel, ktoré sú vybavené novovyvinutým systémom.
55 rokov Mercedes AMG – 55 vozidiel Mercedes AMG GT Track Series
Mercedes AMG GT Track Series predstavuje maximálnu exkluzivitu. Mimoriadna edícia je limitovaná na 55 exemplárov. Každé jedno vozidlo je skonštruované ručne v Affalterbachu. Vysokokvalitná vyrazená plaketa 1 z 55 v interiéri označuje každý model Mercedes AMG GT Track Series ako unikátny diel mimoriadnej edície. Značka Mercedes AMG ňou pripomína založenie podniku Hansom Wernerom Aufrechtom a Erhardom Melcherom v roku 1967 – presne pred 55 rokmi. Aj nápisy Track Series vyšité na sedadle vodiča a na limitovanej autoplachte naznačujú exkluzivitu modelu GT Track Series.
Rozsiahle servisné a podporné výkony ako súčasť ponuky
Majitelia modelu Mercedes AMG GT Track Series profitujú z rozsiahlej ponuky služieb a podpory, ktorá sa priebežne zdokonaľuje a rozvíja. Do tejto ponuky patria aj také privilégiá, ktoré sú inak vyhradené exkluzívne pre zákaznícke motoristické športové tímy Mercedes AMG: technické školenie pred expedíciou vozidla, individuálna inžinierska podpora na želanie počas jázd na okruhu, ktoré sú určené pre verejnosť, a klubových športových podujatí, servisná linka počas pretekárskych víkendov, ako aj logistické služby ako optimálne poskytovanie náhradných dielov.
Technickú podporu zabezpečujú odborníci na motoristický šport spoločnosti HWA AG, ktorí ako partneri Mercedes AMG pre vývoj a výrobu vykonávajú údržbu a revízie. Objednávka príslušenstva a náhradných dielov, ako aj poskytnutie všetkých technických dokumentov sa vykonáva prostredníctvom exkluzívneho online systému objednávok a informácií na portáli služieb zákazníkom.
Priamy predaj cez Affalterbach
Model Mercedes AMG GT Track Series sa celosvetovo predáva a distribuuje priamo cez Affalterbach, kde má sídlo spoločnosť Mercedes AMG. Mimoriadna edícia sa bude expedovať zákazníkom od druhého štvrťroka 2022. Základná cena modelu Mercedes AMG GT Track Series vrátane klimatizácie predstavuje 369 000 € bez DPH. Štartovací balík náhradných dielov, systém ventilácie sedadla a prilby, systém na prísun tekutín, ako aj bezpečnostná bunka priestoru spolujazdca sa dodávajú na želanie. Ďalšie prvky výbavy sú k dispozícii na požiadanie.
Prehľad modelu Mercedes AMG GT Track Series:
Motor | 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo |
Zdvihový objem | 3 982 cm³ |
Výkon | 540 kW (734 k) |
Max. krútiaci moment | 850 Nm |
Pohon | koncepcia Transaxle: motor vpredu, prevodovka na zadnej náprave, spojené prostredníctvom Torque Tube |
Prevodovka | sekvenčná 6-stupňová pretekárska prevodovka AMG s mechanickým (nastaviteľným) zverným diferenciálom a horčíkovou skriňou, ako aj radiacimi páčkami na volante; pneumaticky ovládaná |
Karoséria | hliníkový priestorový rám; klietka na ochranu pri prevrátení z vysokopevnostnej ocele |
Bezpečnosť | bezpečnostná bunka priestoru vodiča z uhlíkových vlákien podľa najnovšej normy FIA, individuálne prispôsobiteľná penová výplň sedadiel a integrované opierky hlavy, ako aj vyslobodzovací prielez v streche; výkonný hasiaci systém pochádzajúci z motoristického športu |
Podvozok | hliníková náprava vpredu a vzadu so zavesením s dvomi priečnymi ramenami; tlmiče pruženia s nastaviteľným ťažným a tlačným stupňom |
Elektronika | elektrická sústava pochádzajúca z motoristického športu s riadením krútiaceho momentu; optimalizované asistenčné systémy: systém riadenia trakcie AMG (AMG TRACTION CONTROL), protiblokovací systém ABS pochádzajúci z pretekárskeho športu, riadenie pretekárskeho štartu; zväzok káblov pochádzajúci z motoristického športu s jednoduchým servisovaním a dlhou životnosťou |
Riadenie | elektromechanické servoriadenie |
Brzdy | pretekárska brzdová sústava s nastaviteľným protiblokovacím systémom ABS; odvetrávané brzdové kotúče z kompozitného materiálu so špeciálnym vedením chladiaceho vzduchu; vpredu 6-piestikové, vzadu 4-piestikové brzdové strmene; priemer brzdových kotúčov vpredu 390 mm/vzadu 355 mm |
Kolesá | disky AMG z ľahkej zliatiny, vpredu: 12×18“, vzadu: 13×18“, kované |
Pneumatiky | vpredu: 325/660-18/vzadu: 325/705-18 |
Hmotnosť | 1 400 kg |
Objem palivovej nádrže | 120 l (bezpečnostná nádrž pochádzajúca z motoristického športu) |
Predajná cena | 369 000,00 eur (z Affalterbachu, bez DPH) |
Christoph Sagemüller, vedúci motoristického športu Mercedes-AMG: „Všetko na modeli GT Track Series je podriadené myšlienke výkonu, ktorá je hlavným motívom pri navrhovaní našich vozidiel už od založenia značky Mercedes AMG pred 55 rokmi. Naši zákazníci si želajú vhodné vozidlo pre každý druh použitia. Rozšírenie nášho portfólia o vozidlo pre klubový motoristický šport teda bolo logickým krokom. Značka AMG však išla ešte o krok ďalej, a preto našim zákazníkom ponúkame nielen ohromujúci stroj na jazdenie s vynikajúcim výkonom a kvalitou, ale aj prísne limitovaný mimoriadny model.“
Stefan Wendl, vedúci divízie Mercedes-AMG Customer Racing: „Pri vývoji modelu Mercedes AMG GT Track Series sme si určili jediný cieľ: ponúknuť ambicióznym zákazníkom so záujmom o motoristický šport vyzretý a vysokoexkluzívny pretekársky nástroj. To sa našim inžinierom a odborníkom na motoristický šport podarilo pôsobivým spôsobom. Veľmi sa teším, keď vozidlo GT Track Series v rukách zákazníka dosiahne nové osobné rekordné hodnoty na pretekárskych tratiach po celom svete.“
[1] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania. Ide o hodnoty CO2 podľa skúšobného postupu NEDC v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.
Zdroj: Mercedes-Benz