/
/
/
Nový model BMW M2 CS.

Nový model BMW M2 CS.

Reklama

Oddelenie BMW GmbH prvý raz predstavuje exkluzívnu a limitovanú špeciálnu edíciu modelu z kompaktnej prémiovej triedy s príťažlivým športovým vzhľadom. Nový vysoko výkonný model BMW M2 CS (kombinovaná spotreba paliva: 10,4 – 9,4 l/100 km; kombinované emisie CO2: 238 – 214 g/km*) sa v modelovom rade nachádza nad modelom BMW M2 Competition a nadväzuje na úspechy, ktoré dosiahli modely BMW M3 CS a BMW M4 CS. Zároveň poskytuje mimoriadne schopný technický základ pre model BMW M2 CS Racing, ktorý bude predstavovať novú vstupnú bránu do sveta amatérskych pretekov v rámci nového segmentu Clubsport (dostupný od roku 2020).

Príťažlivý dizajn s rozšíreným použitím karbónových vláken.
Viacero dizajnových prvkov vyrobených z plastu zosilneného karbónovými vláknami (CFRP) zaisťuje, že BMW M2 CS má ešte ostrejšie tvary ako model BMW M2 Competition. Sem patrí napríklad aj novo tvarovaná kapota motora, strecha kompletne vyrobená z CFRP (prvý raz pre BMW M2), nový predný spojler, spojler na hrane batožinového priestoru a zadný difúzor z priznaného karbónu. Model BMW M2 CS stanovuje nové štandardy v segmente v oblasti zrýchľovania, dynamických jazdných vlastností, precíznosti a ovládateľnosti a zároveň poskytuje emotívny vstup do sveta modelov s označením BMW M GmbH. Spolu s výnimočnými výkonmi na trati dokáže BMW M2 CS vytvoriť jedinečný dojem aj neobmedzeným každodenným využitím ako aj modrou metalickou farbou Misano Blue rezervovanou exkluzívne pre tento model. Cena modelu sa na nemeckom trhu začína od 95 000 eur.

Nárast výkonu na 331 kW (450 k) a Adaptívny M podvozok.
Radový šesťvalcový motor s dvoma turbami dodáva výkon 331 kW (450 k), čo je o 29 kW (40 k) viac ako v prípade modelu BMW M2 Competition. Výkon motora sa na vozovku dostáva prostredníctvom Adaptívneho M podvozka, až doteraz rezervovaného pre model BMW M4 a taktiež aj s pomocou pneumatík Cup. Adaptívny M podvozok umožňuje vodičovi, aby si nastavil odpruženie v režimoch Comfort, Sport a Sport+. Zatiaľ čo režim Comfort upravuje komfort pruženia počas každodenného jazdenia v meste, režim Sport zaručuje dynamické jazdné vlastnosti napríklad počas jazdy na okresných cestách. Sport+, najtvrdší režim, potom minimalizuje pohyby karosérie a zlepšuje ostré dynamické jazdné vlastnosti, ideálne pre najvyšší výkon na trati.

Brzdy M Sport využívajú skúsenosti z motoršportu.
Skúsenosti oddelenia BMW M GmbH získané na pretekárskych okruhoch sa prejavujú aj v štandardne dodávaných brzdách M Sport s červeno nalakovanými brzdovými strmeňmi. Ich súčasťou sú brzdové kotúče vyrobené zo zliatiny a pochádzajúce z modelu BMW M2 Competition (predná náprava: priemer 400 mm, zadná náprava: priemer 380 mm) a veľké strmene (vpredu 6-piestikové pevné strmene, vzadu 4-piestikové pevné strmene). Tento špičkový brzdový systém dodáva výnimočný brzdový výkon s mimoriadnou schopnosťou spomaľovania a zastavenia a to za všetkých podmienok. Okrem toho sa vyznačuje aj silnou odolnosťou proti vädnutiu a konštantnou tepelnou stabilitou. Zákazníci si na požiadanie môžu objednať aj BMW M Karbónovo-keramické brzdy so 6-piestikovými strmeňmi vpredu a 4-piestikovými strmeňmi vzadu. Sú ešte ľahšie, zvládnu tvrdšie zaobchádzanie (napríklad počas jazdy na okruhu) a vydržia dlhšie. O ostré a precízne jazdné vlastnosti vozidla sa starajú aj prvky ako mimoriadne precízne vytvorená karbónová rozpera medzi ukotveniami predných tlmičov, ktorá výrazne zvyšuje tuhosť prednej časti a rovnako tak aj extrémne presne nastavený stabilizačný systém DSC (Dynamic Stability Control). Stabilizačný systém zabezpečuje vynikajúcu úroveň trakcie aj za mokra a v prípade prešmykovania kolies a taktiež predchádza prerušeniu dodávky výkonu pri driftovaní. S tým pomáha aj Aktívny M Diferenciál, ktorý pozostáva z elektronicky ovládaného viaclamelového samosvorného mechanizmu. Ten dokáže reagovať veľmi precízne a rýchlo, čím prospieva trakcii a smerovej stabilite. V niektorých situáciách dokáže navyše pracovať ešte aj s istou dávkou predvídavosti. Napríklad pri ostrom jazdení na okruhoch umožňuje prepnutie do režimu M Dynamic Mode (MDM), ktorý je jednou z možností stabilizačného systému DSC. Vtedy dovolí väčšiu mieru prešmykovania kolies a uvoľní vodičovi ruky pri jazde na hranici dynamických možností vozidla. Zároveň sa otvoria dvere k väčšej miere nedotáčavosti aj pretáčavosti ako aj k väčším kontrolovaným šmykom.

Disky kolies s priemerom až 19 palcov a pneumatiky Cup.
Model BMW M2 CS dostal 19-palcové vysoko lesklé čierne kované disky kolies Y-spoke High-gloss Black, pričom na požiadanie môžu dostať matnú zlatú farbu. Zatiaľ čo predné disky kolies s rozmerom 9J x 19 palcov vážia iba 9 kilogramov, tak aj zadné s rozmerom 10J x 19 palcov len zľahka dosahujú hmotnosť 10 kilogramov. Predné kolesá obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 s rozmerom 245/35 ZR 19 upravené špeciálne pre potreby modelu BMW M2 CS. Predné kolesá tak spĺňajú najvyššie požiadavky kladené na bočné vedenie, smerovú stabilitu, pocit riadenia a jeho precíznosť. Zadné pneumatiky s rozmerom 265/35 ZR 19 zlepšujú trakciu, bočné vedenie a smerovú stabilitu. Záujemcovia, ktorí plánujú svoj model BMW M2 CS využívať predovšetkým na každodenné jazdenie, si môžu bez príplatku vybrať pneumatiky Michelin Pilot Super Sport. Tie ponúkajú na mokrej vozovke viac priľnavosti ako pneumatiky s označením Cup.

Očarujúce hodnoty výkonu.
Vozidlo BMW M2 CS dosahuje viacero očarujúcich hodnôt výkonu. Ak je vybavené na želanie dodávanou M 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou (M DCT), zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 4,0 sekundy. So 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá sa prvý raz dostala do ponuky modelu s označením BMW CS a prešla viacerými úpravami podľa predstáv zákazníkov modelu BMW M2, sa táto hodnota zmení na 4,2 sekundy. Maximálna rýchlosť modelu zo špeciálnej edície vybaveného balíkom M Driver’s Package dosahuje elektronicky obmedzenú hodnotu 280 km/h. Vozidlá vybavené 6-stupňovou manuálnou prevodovkou sa vyznačujú kombinovanou spotrebou paliva 10,4 – 10,2 l/100 km a kombinovanými emisiami CO2 s hodnotou 238 – 233 g/km*. V prípade prevodovky M DCT sa kombinovaná spotreba dostáva na úroveň 9,6 – 9,4 l/100 km a emisie CO2 na 219 – 214 g/km.* Na relevantných európskych trhoch sa bude model BMW M2 CS predávať aj s filtrom pevných častíc pre benzínové motory, čím sa ešte intenzívnejšie zníži množstvo vypúšťaných emisií. Dodatočný kryt v olejovej vani, ďalšie odsávacie čerpadlo a premyslený systém prúdenia oleja okolo turbodúchadla zabezpečujú stabilnú cirkuláciu oleja počas bežného užívania ako aj pri ostrom jazdení na okruhu. Zvýšené nároky motora na chladenie sa okrem iného prejavili na tvare kapoty, ktorá dostala mriežky pre účinnejšie odvádzanie horúceho vzduchu z motorového priestoru. Výfukový systém predstavuje vizuálne aj zvukovo vylepšenú verziu výfukového potrubia z modelu BMW M2 Competition. Končí sa dvoma vetvami so štvoruholníkovými koncovkami, ktoré dobre poznajú všetci priaznivci písmen BMW M. O to, že BMW M2 CS vydáva zvuk hodný označenia BMW M, sa starajú dve elektronicky ovládané klapky vo výfukovom potrubí. Vodič si potom môže nastaviť zvuk ešte aj pomocou jazdného režimu M Engine Dynamics Control. Na to slúžia tlačidlá priamej voľby na stredovej konzole.

Premyslený interiér zameraný na vodiča.
Interiér modelu BMW M2 CS spája exkluzívny čistokrvný vzhľad so športovým pocitom. Stará sa o to poťah brúsenou kožou alkantara a použitie inovatívnych odľahčených materiálov. Napríklad stredová konzola je kompletne vyrobená z odľahčeného karbónového vlákna a rovnaký materiál sa dostal aj na držadlá a obklady dverí. Ultraľahké sedadlá M Sport z modelu BMW M4 CS zvyšujú ergonomickú a vizuálnu príťažlivosť interiéru. So škrupinovou konštrukciou, poťahom v kombinácii kože Merino a alkantary a s kontrastným červeným prešívaním predstavujú jednoznačné prepojenie s pretekárskou traťou a zaisťujú neotrasiteľnú bočnú oporu a to aj počas ostrého jazdenia na pretekárskom okruhu. Príbuznosť s motoristickým športom potvrdzuje aj na želanie dodávaný volant M Sport s exkluzívnym čalúnením alkantarou a s červenou stredovou značkou. Alkantara sa nachádza aj na lakťovej opierke na stredovej konzole a spolu s veľkým červeným logom CS sa dostala aj na lištu na palubnej doske.

Zdroj: BMW

Prečítať celý text

Reklama