6.9 C
Bratislava
utorok, 19 marca, 2024
Reklama

Nový model BMW M5 CS.

Odporúčame

Športovejšie, luxusnejšie, exkluzívnejšie: divízia BMW M GmbH rozširuje ponuku svojich ultra športových vozidiel CS o model BMW M5 CS (kombinovaná spotreba paliva: 11,3 — 11,1 l/100 km podľa NEDC; 11,3 — 10,9 l/100 km podľa WLTP, kombinované emisie CO2: 258 — 253 g/km podľa NEDC, 257 — 248 podľa WLTP). Okrem doteraz úspešných modelov ako BMW M3 CS, BMW M4 CS či BMW M2 CS, teraz divízia BMW M prvý raz ponúka exkluzívnu špeciálnu limitovanú edíciu legendárneho modelu BMW M5 (kombinovaná spotreba paliva: 11,3 — 11,1 l/100 km podľa NEDC; 11,3 — 10,9 l/100 km podľa WLTP, kombinované emisie CO2: 259 — 254 g/km podľa NEDC, 259 — 249 podľa WLTP), ktorá štyrom ľuďom otvára dvere k výnimočným zážitkom z jazdy. Ako vlajková loď modelového radu je BMW M5 CS predstaviteľom najvyššieho stupienka v ponuke BMW M a svojimi výnimočnými výkonovými schopnosťami spojenými s exkluzívnym a luxusnými vyžarovaním vytvára nové štandardy. Nový model BMW M5 CS príde na trh na jar 2021. V Nemecku sa bude jeho cena začínať od 180 400 eur.

Motor V8 s objemom 4,4 litra a s technológiou BMW M TwinPower Turbo dodáva v modeli BMW M5 CS výkon 467 kW (635 k), čo je o 7 kW (10 k) viac ako vo vozidle BMW M5 Competition (kombinovaná spotreba paliva: 11,3 — 11,1 l/100 km podľa NEDC; 11,3 — 10,9 l/100 km podľa WLTP, kombinované emisie CO2: 259 — 254 g/km podľa NEDC, 259 — 249 podľa WLTP). Vďaka tomu je táto limitovaná novinka najvýkonnejším vozidlom v histórii divízie BMW M. Model BMW M5 CS sa na jednej strane vyznačuje očarujúcim vyvážením pre každodenné jazdenie a na strane druhej poskytuje výnimočnú radosť z jazdy a výkon na pretekárskom okruhu. Zaslúžili sa o to dôsledné nasledovanie čo najľahšej konštrukcie (oproti modelu BMW M5 Competition sa podarilo dosiahnuť zníženie hmotnosti až o 70 kg), na mieru naladený podvozok a systém pohonu všetkých kolies BMW M xDrive s centralizovaným inteligentným ovládaním aktívneho M diferenciálu.

Najvyšší zážitok z jazdy si môžu užiť štyria ľudia — dvaja vpredu v exkluzívnych sedadlách M Carbon a dvaja v samostatných zadných sedadlách. Predné sedadlá pokrýva čierna jemná pórovitá koža Merino, zadné koža Merino, pričom všetky štyri dostali červené doplnky vo farbe Mugello Red. Opierky hlavy skrášľuje obrys legendárneho okruhu Nürburgring. Model BMW M5 CS dostal vďaka exkluzívnym interpretáciám ikon značky BMW nezameniteľné vyžarovanie. Patria sem orámovanie obličiek BMW mriežky chladiča farbou Goldbronze a svetelné trubice v tvare L, ktoré sa nachádzajú vo svetlometoch BMW Laser. V režime stretávacích svetiel z nich žiari žlté svetlo namiesto bežného bieleho. V režime diaľkových svetiel či parkovacích svetiel Welcome Light pripomínajú úspešné pretekárske automobily z kategórie GT.

Dizajn.
Ľahká konštrukcia, doplnky vo farbe Goldbronze a dva exkluzívne laky.

Špeciálna edícia modelu BMW M5 CS sa od vozidiel BMW M5 Competition odlišuje exkluzívnymi doplnkami vo farbe Goldbronze a viacerými doplnkami karosérie z plastov zosilnených karbónovými vláknami (CFRP) ako aj zo samotných karbónových vlákien. Okolie BMW obličiek mriežky chladiča modelu BMW M5 CS zdobí farba Goldbronze a tento výrazný odtieň sa nachádza aj na znaku M5 CS umiestnenom na obličkách mriežky chladiča, na M prieduchoch na predných blatníkoch a na veku batožinového priestoru. Model zo špeciálnej edície dostal odtieň Goldbronze aj na 20-palcové M kované disky kolies z ľahkých zliatin Y-spoke z vozidla BMW M5 Competition. Prahy dverí vítajú osvetlenými znakmi M5 CS.

Exkluzívne karbónové doplnky a odľahčená konštrukcia púta zraky a znižuje hmotnosť.
Kapota modelu BMW M5 CS je vytvorená z ľahkého CFRP a jej súčasťou sú aj výduchy z pohľadového karbónu. Predný spojler, vonkajšie kryty spätných zrkadiel pripomínajúce BMW M8, dodatočný zadný spojler na veku batožinového priestoru a zadný difúzor, to všetko je vyrobené z CFRP. Okrem aerodynamickej funkcie prispievajú tieto prvky, rovnako ako kryt motora s plnofarebným logom M Power a tlmič nasávania z pohľadového karbónu, k zníženiu hmotnosti oproti modelu BMW M5 Competition o približne 70 kg. Konštruktérom sa podarilo znížiť hmotnosť aj rozumnou redukciou odhlučnenia. Športové výfukové potrubie so štvoricou koncoviek vyzerá ešte presvedčivejšie ako v prípade modelu BMW M5 Competition.

Inovatívne lákadlá žltej farby.
Model BMW M5 CS dostal do štandardnej výbavy svetlomety BMW Laserlight a ich svetelná grafika má úplne nový vzhľad. Zatiaľ čo doplnok BMW Individual Shadowline s dodatočným čiernym odtieňom dodáva tmavý nádych, svetelné trubice v tvare L smerujú v rovných pásoch k obličkám masky chladiča a vytvárajú rôzne osvetlenie: ako denné a bočné svetlá vydávajú známu bielu farbu. Po zapnutí stretávacích svetiel sa prepnú do zvláštneho žltého režimu. Ten sa aktivuje aj vtedy, keď vodič modelu BMW M5 CS diaľkovým ovládaním odomkne vozidlo a spustí Welcome Light.

Nové farby pre model zo špeciálnej edície.
Model BMW M5 CS je dostupný v troch rôznych lakoch karosérie. Sivá metalíza Brands Hatch patrí do bežnej ponuky farieb pre modely BMW M5 a BMW M5 Competition, no vozidlo BMW M5 CS si možno objednať aj v jednej z matných metalíz od BMW Individual a to sivá Frozen Brands Hatch Grey alebo zelená Frozen Deep Green.

Prvky interiéru.
Športový a luxusný interiér s príťažlivými individuálnymi sedadlami.

Model BMW M5 CS je luxusný sedan bez kompromisov pri možnostiach každodenného využitia a zároveň aj vysoko výkonné športové vozidlo s priestorom pre štyroch. Usporiadanie interiéru so štyrmi samostatnými škrupinovými sedadlami s nádychom pretekárskych automobilov patrí medzi lákadlá špeciálnej série. Sedadlá M Carbon vpredu so zabudovanými opierkami hlavy a osvetlenými logami M5 pomáhajú znížiť hmotnosť a výrazne tvarované boky sedadla poskytujú pevnú bočnú oporu aj pri ostrej športovej jazde. Výnimočný je aj vzhľad sedadiel. Predné sedadlá pokrýva čierna koža Merino s jemnými pórmi, zadné koža Merino, pričom všetky štyri dostali červené doplnky vo farbe Mugello Red. Opierky hlavy skrášľuje obrys legendárneho okruhu Nürburgring. Výška sedadla nad podlahou, sklon a dĺžka sedáku aj sklon operadla sedadiel M Carbon sa dajú nastavovať elektronicky, šírka operadla zase pneumaticky. Sedadlá sú štandardne vyhrievané, sedadlo vodiča má aj pamäťovú funkciu.

Volant M Alcantara a na mieru vytvorené detaily CS.
V interiéri modelu BMW M5 CS sa nachádzajú aj ďalšie detaily, ktoré zvyšujú jeho exkluzivitu a športové zameranie. Veniec volantu dostal čalúnenie materiálom M Alcantara, ktorý pochádza z pretekárskych vozidiel a jeho perforovaná stredová značka s červeným pozadím predstavuje ďalší klasický dotyk motoršportu. Radiace páčky pod volantom sú vyrobené z uhlíkových vlákien a na ramenách volantu sa nachádzajú čierne lišty Black Chrome. Alcantara sa potom použila aj na čalúnenie stropu. Pevný ľahký kryt sa nachádza aj na stredovej konzole, kde zvyčajne býva otváracie veko. Jeho čalúnenie kožou Merino dopĺňa dvojité červené prešívanie. Tento kryt, spolu s absenciou schránky, prispievajú k výraznému zníženiu hmotnosti. Červená farba našla svoje miesto aj na označení CS na palubnej doske ako aj medzi zadnými škrupinovými sedadlami. Súčasť M bezpečnostných pásov tvorí kontrastné červené a modré prešívanie vo farbách BMW M. To sa nachádza aj na znaku M5 na velúrových M koberčekoch na podlahe s na mieru vytvorenými rúrkami na krajoch ako aj na osvetlenom znaku M5 CS na prahoch dverí.

Stredová 12,3-palcová obrazovka poskytuje prístup k systémom jazdnej dynamiky.
Nový ovládací koncept pre modely BMW M5 pozostáva z 12,3-palcového stredového displeja. Vďaka tomu má vodič vo vozidle BMW M5 CS jasný prehľad o viacerých funkciách systémov jazdnej dynamiky a o pohone všetkých kolies BMW M xDrive. Pomocou tlačidla M Mode môže vodič rýchlo prepínať medzi režimami ROAD a SPORT. Rovnako ako v modeli BMW M5 Competition, aj v tomto prípade zostala funkcia, že po podržaní stlačeného tlačidla M Mode a následnom potvrdení na stredovej obrazovke sa vozidlo prepne do režimu TRACK.

Zobrazenie M View na prístrojovej doske a na Head-Up displeji.
Aktivácia režimu SPORT sa v modeli BMW M5 CS spája so zobrazením M View na prístrojovej doske ako aj na Head-Up displeji. Na 12,3-palcovej digitálnej prístrojovej doske sa potom zobrazia iba informácie potrebné pre športovú jazdu ako sú M-špecifický otáčkomer, svetelná signalizácia radenia, digitálny tachometer a aktuálne zaradený prevodový stupeň. Vodič si však v pravej a ľavej časti prístrojovej dosky môže zobraziť aj ďalšie informácie ako sú teplota chladiacej zmesi, plniaci tlak turba, stav pneumatík či pozdĺžne a priečne zrýchlenie. V režime M View sa na Head-Up displeji zobrazí výrazný otáčkomer s farebne zvýraznenými výstražnými oblasťami a na ideálny moment na preradenie upozornia špeciálne svetielka. Zobrazujú sa tu aj inštrukcie z navigácie, z výstrahy priblíženia, aktuálne zaradený prevodový stupeň aj rýchlosť vozidla či obmedzenia rýchlosti a predbiehania zo systému Speed Limit Info.

Tlačidlo Setup prenesie vodiča priamo do ponuky konfigurácie.
Stlačenie tlačidla Setup umiestneného nad tlačidlom M Mode prenesie vodiča priamo do ponuky konfigurácie na stredovej obrazovke, aby si individuálne nastavil možnosti pohonu a podvozka. Vodiči tak získajú príležitosť upraviť si nastavenie vozidla podľa aktuálnej situácie a svojich preferencií. Zjednodušené ovládanie prostredníctvom dotykovej obrazovky či ovládačom iDrive Controller uľahčí výber medzi rôznymi nastaveniami motora, odpruženia, riadenia a pohonu všetkých kolies M xDrive. Rýchlu zmenu medzi nastaveniami potom zaistia dve červené tlačidlá M1 a M2 umiestnené pri radiacich páčkach na volante s poťahom materiálom M Alcantara. Vodič ich môže využiť na vytvorenie a uloženie dvoch individuálnych nastavení vlastností systému M xDrive, DSC, motora, prevodovky, odpruženia a riadenia ako aj konfigurácie požadovaného zobrazenia M View na Head-Up displeji.

Dynamika jazdy.
Obratnosť ako najdôležitejšia požiadavka.

Ďalšie úpravy nastavenia podvozka, dôsledné znižovanie hmotnosti a špeciálne okruhové pneumatiky sa postarali o to, že nový model BMW M5 CS získal výnimočnú úroveň obratnosti, čo sa prejaví v nenapodobiteľnom zážitku z jazdy. Pohon všetkých kolies M xDrive umožňuje, aby sa jazdné vlastnosti upravovali od nastavenia s pohonom všetkých kolies (4WD), pričom výkon smeruje predovšetkým na zadné kolesá, až po čistý pohon zadných kolies (2WD) bez zásahov stabilizačného systému DSC. Model zo špeciálnej edície tak skúseným vodičom poskytne neporaziteľné jazdné vlastnosti a nefalšovanú radosť z jazdy bez toho, aby musel vysoko výkonný sedan robiť kompromisy vo svojich každodenných praktických vlastnostiach.

Úpravy a nastavenie vozidla pre spoluprácu s okruhovými pneumatikami.
Nový model BMW M5 CS využíva podvozok z modelu BMW M5 Competition — už aj to bola tuhšia verzia štandardného BMW M5 s rozvážnymi úpravami odpruženia, zavesenia a stabilizátorov. Súčasťou úprav bolo aj zníženie svetlej výšky od 7 mm a použitie tlmičov vyvinutých pre model BMW M8 Gran Coupé. Spolu s vyšším pohodlím jazdy, zvlášť počas cestovania vysokou rýchlosťou na diaľniciach, dokážu tieto tlmiče znížiť aj zmeny zaťaženia kolies, čím sa výrazne zvýši ovládateľnosť na limite. Výsledkom sú precíznejšie reakcie pri ostrom jazdení na okruhu pri zachovaní každodennej intuitívnej ovládateľnosti. Špecialisti z divízie BMW M upravili uloženie odpruženia na prednej aj zadnej náprave modelu BMW M5 CS a zmenili aj ovládanie tlmičov. Tieto opatrenia brali do úvahy nižšiu hmotnosť vozidla, vyšší výkonový potenciál pneumatík a sú naladené podľa upravenej dynamiky vozidla. Nový model BMW M5 CS štandardne jazdí na zmiešaných ultra športových okruhových pneumatikách Pirelli P Zero Corsa s rozmermi 275/35 R 20 vpredu a 285/35 R 20 vzadu, ktoré sú obuté na 20-palcových M kovaných diskoch kolies z ľahkých zliatin Y-spoke (vpredu: 9,5 J x 20, vzadu: 10,5 J x 20) s povrchovou úpravou vo farbe Goldbronze.

Individuálne nastaviteľné prvky jazdnej dynamiky a M xDrive.
Vodič si môže individuálne nastaviť systém pohonu všetkých kolies M xDrive a všetky prvky jazdnej dynamiky tak, aby jeho model BMW M5 CS získal ním požadované jazdné vlastnosti. Systém M xDrive s preferenciou zadných kolies dodáva vozidlu výnimočnú ovládateľnosť. Vodič môže okrem toho upravovať aj rozdelenie výkonu medzi kolesá prednej a zadnej nápravy ako aj nastavovať reakcie stabilizačného systému DSC. Taktiež je k dispozícii voľba medzi pohonom 4WD a 4WD Sport, prípadne pohonom čisto zadných kolies 2WD. Skúsení vodiči si tak užijú zážitok z jazdy, ktorý poskytovali minulé generácie modelu BMW M5 vrátane ovládateľnosti v tej najčistejšej forme bez asistenčných systémov, ktoré by kontrolovali zadnú časť vozidla.

Adaptívny podvozok Variable Damper Control (VDC) ponúka jazdné režimy COMFORT, SPORT a COMFORT+. Nastavenie COMFORT sa zameriava na dosiahnutie všestranného každodenného využitia a známeho komfortu M spojeného s výnimočnou dynamikou. Režim SPORT obmedzuje vzájomné pohyby kolies a karosérie, čím vytvára priamejší kontakt s vozovkou, no stále si udržiava dostatok komfortu. Toto nastavenie sa dokonale hodí na športové jazdenie po vedľajších cestách a poskytuje ideálne vlastnosti pre jazdenie po Severnej slučke okruhu Nürburgring. Režim SPORT+ prináša maximálny dynamický výkon na jemnom asfalte s minimálnymi vzájomnými pohybmi kolies a karosérie. V tomto prípade vodič veľmi intenzívne precíti spojenie s vozovkou. Ide tak o najlepšie nastavenie pri posúvaní limitov na vybraných pretekárskych okruhoch ako sú Hockenheimring či Sachsenring.

Štandardne dodávané M karbónovo keramické brzdy.
M karbónovo keramické brzdy poskytujú modelu BMW M5 CS vynikajúcu brzdnú silu. Šesťpiestikové pevné strmene vpredu a jednopiestikové plávajúce strmene vzadu nesú logo M a štandardne majú povrch nalakovaný na červeno, na požiadanie môžu dostať lak vo farbe Goldbronze. Brzdy M karbónovo keramické brzdy sú o 23 kilogramov ľahšie ako brzdy M Compound na modeli BMW M5 Competition. Vyznačujú sa znížením neodpružených a zotrvačných hmôt, čo prospeje k lepšej dynamike jazdy a komfortu pruženia. Brzdy ponúkajú vyšší výkon, lepšiu odolnosť voči vädnutiu a zároveň aj vyššiu teplotnú stabilitu. Taktiež lepšie čelia opotrebeniu.

Motor.
Najvýkonnejší motor v ponuke BMW M.

Nový model BMW M5 CS je novou exkluzívnou vlajkovou loďou v ponuke vozidiel BMW M a poháňa ho najvýkonnejšia pohonná jednotka od divízie BMW M GmbH. Motor V8 s objemom 4,4 litra dodáva vďaka technológii M TwinPower Turbo výkon 467 kW (635 k) pri 6 000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 750 Nm v rozsahu 1 800 až 5 950 ot./min. Vysokootáčková charakteristika 8-valcového motora, ktorého otáčky hraničia až pri hodnote 7 200 ot./min., pramení z motoršportu a obstaráva očarujúcu silu spolu s mimoriadnym nárastom výkonu. Vlastnosti motora sa dajú tlačidlovým ovládačom upravovať zo základného režimu EFFICIENT do režimov SPORT a SPORT+, pričom posledné dva menované zrýchľujú reakcie motora na pohyby plynového pedálu. Vďaka prevodovke M Steptronic so softvérom Drivelogic dokáže BMW M5 CS šprintovať z 0 na 100 km/h za 3,0 sekundy, čo je o 0,3 sekundy rýchlejšie, ako to zvládne model BMW M5 Competition. Tým sa jednoznačne radí do kategórie superšportových vozidiel. Model zo špeciálnej série potrebuje na dosiahnutie rýchlosti 200 km/h iba 10,4 sekundy, čo je o 0,4 sekundy rýchlejšie ako model BMW M5 Competition. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 305 km/h.

Silentbloky motora na mieru a rozvod oleja pripravený na okruhy.
Model BMW M5 CS využíva rovnaké silentbloky motora ako BMW M5 Competition. S radiálnou tuhosťou s hodnotou 900 N/mm sú tuhšie ako v modeli BMW M5 (v štandardnom BMW M5 majú hodnotu 580 N/mm). Tuhšie spojenie pohonnej jednotky s karosériou vozidla je jasne citeľné a prejavuje sa rýchlejšími reakciami motora a okamžitým odovzdaním výkonu do pohonného reťazca. Motor V8, ozdobený na mieru vytvoreným krytom BMW M Power z pohľadových karbónových vlákien a s plnofarebným logom M, spolupracuje s upravenými turbodúchadlami a využíva maximálny vstrekovací tlak 350 baru. Umožňuje to kratšie vstrekovacie časy a lepšie rozptýlenie paliva, čo vedie k rýchlejším reakciám motora a k účinnejšej príprave zmesi. Úpravami prešli aj mazanie a chladenie vrátanie olejovej vane s malou prednou nádržou a nepriame plnenie chladiaceho systému, čo je mimoriadne efektívne a zároveň zaberá málo priestoru. Mazanie využíva plne variabilné elektronické ovládanie olejového čerpadla. Bolo navrhnuté tak, aby zvládlo aj jazdy na pretekárskom okruhu, kde môžu pôsobiť veľmi veľké sily pozdĺžneho a priečneho zrýchlenia.

Emotívne bohatý zvuk a tlačidlo M Sound Control.
Športový výfukový systém modelu BMW M5 CS vydáva emotívne vzrušujúci špeciálny zvuk M, ktorý podčiarkuje lineárny nárast výkonu motora a jeho hlad po otáčkach. Dvojvetvový systém ovládaný klapkami bol navrhnutý tak, aby zvýraznil zvuk motora a poskytol športovejšie a čistejšie reakcie a zároveň vyhovoval požiadavkám na každodenné jazdenie. Vonkajší zvuk je oveľa výraznejší, pokrýva širšie rozpätie a má vzrušujúcejší charakter, čím počas zážitku z jazdy vyvoláva silnejšie emócie. Zvuk vydávaný modelom BMW M5 CS sa mení v závislosti od toho, ktorý z režimov motora EFFICIENT, SPORT alebo SPORT+ je práve nastavený. Charakteristický zvuk motora sa prejaví predovšetkým v režime SPORT+. Pomocou tlačidla M Sound Control môže vodič zvuk motora kedykoľvek zjemniť a stlmiť. Napríklad pri prejazde cez obývané oblasti.

Zdroj: BMW

Reklama
Predchádzajúci článok
Ďalší článok