/
/
/
Nový motor pre novú generáciu: 2.0 TSI s prevodovkou DSG pre SEAT Leon

Nový motor pre novú generáciu: 2.0 TSI s prevodovkou DSG pre SEAT Leon

Reklama

  • SEAT rozširuje ponuku modelového radu Leon novým benzínovým motorom 2.0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) v kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG
  • Tento nový motor prichádza s novými injektormi a novým turbodúchadlom
  • Nová verzia sa začne vyrábať tento týždeň v závode Martorell
  • Motor 2.0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) je k dispozícii aj pre modely Ateca a Tarraco, výlučne s pohonom všetkých kolies 4Drive

Rodina modelu SEAT Leon sa rozširuje, pričom populárny modelový rad dostáva ešte výraznejší charakter. Už doterajšia ponuka motorov bola veľmi široká, zahŕňala benzínové motory (TSI), naftové (TDI), agregáty mild hybrid (eTSI), plug-in hybrid (e-HYBRID), ako aj motor na stlačený zemný plyn CNG. Teraz Leon dostal nový motor 2.0 TSI 140 kW (190 k) s prevodovkou DSG, ktorý je k dispozícii pre 5-dverový hatchback aj pre kombi Sportstourer.

Motor 2.0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) v kombinácii s pohonom predných kolieszabezpečuje kompaktnému modelovému radu výraznú dynamiku. Jazda s týmto motorom je vzrušujúca a vďaka mäkko radiacej 7-stupňovej prevodovke DSG aj veľmi komfortná.

Podvozok s tlmičovými vzperami McPherson vpredu a viacprvkovými závesmi vzaduvytvára optimálny konštrukčný základ pre dynamické jazdné vlastnosti. Na prispôsobenie zvýšenému výkonu motora má Leon s novým motorom 2.0 TSI vpredu ventilované kotúčové brzdy ø 312 x 25 mm, na zadnej náprave zostali zachované plné kotúče štandardných rozmerov.

Nový benzínový motor konštrukčne vychádza z motora predchádzajúcej generácie, pracujúceho v tzv. Millerovom cykle, no má rozličné modifikácie pre zvýšenie efektivity a splnenie aktuálnych najprísnejších emisných noriem. Ako hlavnú zmenu motor dostal nové injektory systému priameho vstrekovania paliva, ktoré umožnili nahradiť duálny systém vstrekovania paliva (kombinácia nepriameho a priameho vstrekovania) u predchodcu. K zvýšeniu efektivity nového motora generácie Evo prispelo výrazné zníženie vnútorného trenia, ako aj nové turbodúchadlo.

Motor 2.0 TSI s výkonom 140 kW (190 k), ktorý dosahuje maximálny krútiaci moment 320 Nm, sa do modelového radu SEAT Leon montuje výlučne v kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom predných kolies. V takejto konfigurácii SEAT Leon zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 7,4 sekundy (Sportstourer: 7,6 sekundy). Kombinovaná spotreba paliva podľa WLTP sa pohybuje v rozpätí 6,7-7,2 l/100km (Sportstourer: 6,7-7,3) a kombinované emisie CO2 majú hodnotu 151-164 g/km (Sportstourer: 151-165 g/km).

Výroba modelu SEAT Leon 2.0 TSI DSG, ktorý bol skonštruovaný a vyvinutý v Barcelone, štartuje tento týždeň v závode Martorell.

Na Slovensku je dostupý aj v rámci akčných modelov SEAT Leon Family s atrativnym cenovým zvýahodnením a luxusnej bezpečnostnej výbavy s celkovou výhodou pre Leon Family FR 4544 EUR už od 26.590 EUR.

Technické údaje

SEAT Leon 2.0 TSI 190 DSG, FWD

Motor 2.0 TSI
Počet valcov/ventilov 4/16
Objem 1.984 cm3
Vŕtanie x zdvih 82,5 x 92,8 mm
Kompresný pomer 12,2:1
Maximálny výkon 140 kW (190 k) / 4.200 – 6.000 min-1
Maximálny krútiaci moment 320 Nm / 1.500 – 4.100 min-1
Zrýchlenie 0 – 100km/h 7,4 s (Sportstourer: 7,6 s)
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP) 6,7 – 7,2 l/100km (Sportstourer: 6,7 – 7,3 l/100km)
Kombinované emisie CO2 (WLTP) 151 – 164 g/km (Sportstourer: 151 – 165 g/km)

 

Zdroj: Seat

Prečítať celý text

Reklama