Vďaka výrazným zmenám zostane priekopnícky crossover Nissan v čele trendu, ďaleko pred ostatnými
- Efektívny nový maloobjemový preplňovaný zážihový motor 1.2 DIG-T
- Dramatický dizajn vylepšený o výrazné zmeny stylingu, ktoré vyzerajú ešte luxusnejšie a ešte športovejšiev
- Technológia vylepšená o vyspelý systém NissanConnect
- Pridanie bezpečnostného štítu Nissan Safety Shield a navyše tiež prevratného štvorkamerového parkovacieho asistenta – panoramatického kamerového parkovacieho systému
- Väčší batožinový priestor +40% a vyššia miera všestrannosti
- Rozsiahly program prispôsobenia
- Otváracie strešné okno a xenónové svetlomety
- V predaji od leta 2014
ŽENEVA, Švajčiarsko (4. marca 2014) – Keď Nissan Juke pred tromi rokmi prišiel na trh, znamenal jeho inovatívny impulz vznik úplne nového segmentu. Takisto ako bol model Qashqai priekopníkom na trhu crossoverov, využil model Juke dramatický dizajn a vyspelé technológie na to, aby s telom kompaktného crossoveru vyvolal revolúciu.
Kombinácia vysokoindividuálneho stylingu, silnej jazdnej dynamiky a sofistikovaného interiéru umožnila modelu Juke zrýchliť z nuly na 420 000 predaných vozidiel za necelých 40 mesiacov a úplne zatieniť konkurenciu.
Podľa zavedenej praxe neustáleho vývoja značky Nissan teraz prichádza ďalšia kapitola príbehu modelu Juke. Model Juke, ktorý je vďaka prvotriednemu štýlu a rafinovanosti zavedený ako výnimočný originál na rastúcom trhu malých crossoverov, je v novej verzii pripravený potvrdiť svoju prevahu v segmente, ktorý sám vytvoril.
Nový Juke, ktorý si už získal renomé ako určovateľ trendov v dizajne, využíva množstvo dizajnových vylepšení, nové motory, nové výbavy a bohatý program prispôsobenia.
Medzi tieto zmeny patria nový dizajn prednej i zadnej časti s väčším dôrazom na luxusnú rafinovanosť a športový dizajn. Ďalej nový maloobjemový 1,2-litrový preplňovaný motor ponúkajúci vyšší výkon, úspornosť a nižšie emisie; prepracovaný 1,6-litrový motor DIG-T; vylepšený pohon štyroch kolies so systémom Torque Vectoring; nové kolesá z ľahkých zliatin; vyspelé vybavenie vrátane nového audiosystému, najnovšej generácie rozhrania na komunikáciu s vozidlom NissanConnect, bezpečnostného štítu Nissan Safety Shield, dynamického systému riadenia Nissan a možnosti nového otváracieho strešného okna.
Úpravy v batožinovom priestore zväčšili kapacitu o 40 percent vo verzii s pohonom dvoch kolies až do objemu 354l . Majitelia navyše majú ešte širšie možnosti premietnuť svoju osobnosť do nového Nissanu Juke. K dispozícii je nová škála odtieňov motívov interiéru s mnohými rôznymi balíčkami na prispôsobenie.
Ale najočakávanejšou novinkou je pokročilá ukážka novej extrémnej verzie Juke Nismo RS, rýdzo koncentrovaného modelu s vysokým výkonom (218 k / 160 kW), lepšími brzdami, vyššou tuhosťou karosérie a diferenciálom so zvýšenou svornosťou vo verziách s pohonom dvoch kolies. Podrobné informácie o modeloch Nismo RS nájdete here.
Tieto zmeny a rozšírenia ponuky podporia rast druhého najpopulárnejšieho modelu Nissan v Európe a pomôžu mu napodobniť nebývalý úspech jeho väčšieho brata Qashqai.
Juke je bestseller v prémiovom segmente B, kde výkonom prekonáva všetkých priamych konkurentov vrátane vozidiel chýrnych nemeckých značiek. A nie sú to len základné modely, ktoré Nissanu Juke pomohli na vrchol: zatiaľ najlepšie sa predával 1,6-litrový zážihový motor a viac ako tretinu predaných vozidiel predstavuje najvyššia úroveň výbavy Tekna.
Zákazníkov prilákal aj veľký výber zvláštnych verzií – hlavne Shiro a vyspelé modely n-tec – a limitované edície Kuro a Ministry of Sound, zatiaľ čo športovo orientovaný rad Nismo dodal celej ponuke hĺbku a vzrušenie zo športovej jazdy.
Na ceste k 420 000 predaným vozidlám dosiahol model Juke 135 000 predaných kusov v roku 2013 a vďaka novopredstavenej verzie jeho popularita ešte porastie. Všetky modely predávané v Európe sa aj v Európe vyrábajú, a to vo veľmi produktívnom závode Nissan v britskom Sunderlande, ktorý pre vysoký dopyt ide na tri zmeny.
Pre spoločnosť Nissan je dôležité, že model Juke prilákal k značke skutočne veľa nových zákazníkov. Takmer 85 percent predaja tvorili zákazníci, ktorí si vozidlo Nissan kupovali prvýkrát. To z neho robí nielen najúspešnejší model v získavaní nových zákazníkov pre značku Nissan, ale tiež model, ktorý hravo prekoná priemer segmentu B vďaka tomu, že veľa z týchto nových zákazníkov naň prechádza z väčších vozidiel.
Modelom Qashqai, pôvodným crossoverom, sme ohromili celú našu branžu. A s modelom Juke sme to zopakovali znova. Juke je ešte odvážnejší a odlišnejší než Qashqai a má ho v obľube mladšie, aktívnejšie publikum. Zmeny, ktoré sme v novom modeli Juke uskutočnili, túto obľubu ešte posilnia a upevnia tak pozíciu značky Nissan ako lídra na trhu crossoverov,
hovorí Guillaume Cartier, senior viceprezident spoločnosti Nissan pre predaj a marketing v Európe.
Nový Nissan Juke sa dostane do predaja v Európe v lete 2014.
Zmeny v detailoch:
Karoséria
Odvážny dizajn vždy odlišoval model Juke od všetkých konkurentov. Miesi sa v ňom húževnatosť crossoveru so športovým pôvabom, čo z neho robí dizajnovú ikonu.
Radikálna zmena proporcií by uškodila nezameniteľnosti jeho vzhľadu, ale dizajnéri aj tak dokázali v stylingu vozidla uskutočniť výrazné zmeny.
Vpredu boli prepracované horné svetlomety, ktoré teraz obsahujú diódy LED s dvojakou intenzitou na denné svietenie, zatiaľ čo hlavné svetlomety majú xenónové výbojky na lepšiu viditeľnosť a nové kryty šošoviek. Mriežka chladiča nesie logo značky Nissan a výraz celej prednej časti bol zosilnený novým masívnym prvkom pod nárazníkom.
Vonkajšie spätné zrkadlá boli v rámci zmien doplnené o pásik so smerovými ukazovateľmi s technológiou LED a voliteľne aj o kamery panoramatického kamerového parkovacieho systému.
Zadný nárazník získal výraznejší tvar, aby lepšie ladil s novými koncovými svetlami v tvare bumerangu s technológiou svetelného navádzania LED, ktorá modelu Juke aj v noci prepožičiava ešte charakteristickejší vzhľad.
Nová paleta farebných vyhotovení sa rozrástla na desať farieb, medzi ktorými sú aj tri nové odtiene: metalická žltá Sunlight, metalická modrá Ink a pastelová červená.
Zásahy do exteriéru završuje nová ponuka kolies. Už v základnej verzii Visia sú k dispozícii 16-palcové oceľové a kolesá z ľahkých zliatin, vo verziách Acenta a Tekna aj rôzne štýly 17-palcových kolies z ľahkých zliatin. K dispozícii budú aj nové 18-palcové kolesá z ľahkých zliatin s farebnými vložkami, ktoré vodičom umožnia dodať vozidlu osobitosť.
Okrem toho umožňujú nové bohaté balíčky na prispôsobenie podčiarknuť dramatický výraz vozidla žiarivo farebnými vložkami, ktoré úplne zmenia vzhľad a charakter vozidla. Rôzne balíčky tiež umožňujú zvoliť kontrastné farby krytov spätných zrkadiel, bočných prahov, strešného spojlera a kľučiek dverí.
Prispôsobenie interiéru
Takisto ako styling karosérie odlišuje Juke od všetkého ostatného na ceste, má aj interiér veľa charakteristických prvkov vrátane stredovej konzoly inšpirovanej dizajnom motocyklov. Aj tu platí, že samoúčelná zmena týchto prvkov by bola kontraproduktívna.
Dizajnéri spoločnosti Nissan miesto toho prišli na možnosti, ako urobiť interiér ešte odvážnejší a dynamickejší pomocou interiérových motívov. V obyčajných vozidlách sú interiérové motívy realizované v sivých odtieňoch a vozidlo pôsobí technickým dojmom. Vďaka balíčkom na prispôsobenie interiéru môžete mať stredovú konzolu, vložky dverí a ďalšie interiérové prvky červené, biele, čierne alebo hoci aj žiarivo žlté.
Podľa modelu sú k dispozícii dva typy čalúnení sedadiel, Comfort a Sport, ktoré sú v najvyšších verziách v koži.
Praktickosť
Zmien sa dočkal aj tvar batožinového priestoru v modeloch s pohonom dvoch kolies, ktorého objem sa zväčšil o pôsobivých 40 percent, takže s 354 litrami drží vo svojej triede rekord. Na rozdiel od konkurencie sa do modelu Juke vojde zároveň malý aj veľký kufor a jeho batožinový priestor je dosť hlboký a široký aj na športový kočík.
Všestrannosť ďalej zvyšujú zadné sedadlá, po ktorých sklopení vznikne rovná plocha, čím sa uľahčí nakladanie rozmerného nákladu. Dvojité dno dáva batožinovému priestoru ešte väčšiu flexibilitu.
Výbava
Do štandardnej výbavy všetkých modelov patria svetlomety s diódami LED na denné svietenie, rádio s CD a vstupom vonkajšieho zdroja, ukazovateľ rýchlostného stupňa pre efektívnejší štýl jazdy a monitor tlaku v pneumatikách. Verzie Visia 1.5 dCi a 1.6 Pack majú navyše aj kolesá z ľahkých zliatin, manuálnu klimatizáciu, palubný počítač a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča.
Modely Acenta sú vylepšené o predné hmlovky, 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin, automatickú klimatizáciu, diaľkové ovládanie audiosystému, Bluetooth na pripojenie telefónu a streamovanie hudby, tempomat a obmedzovač rýchlosti, dynamický systém riadenia Nissan a chrómované prvky v interiéri.
Dynamický systém riadenia Nissan, ktorým je nový Juke vylepšený, predstavuje vyspelý systém riadenia ponúkajúci tri jazdné režimy (Normal, Sport a Eco) a okamžité informácie o jazde a ovládanie nastavenia vozidla.
V modeloch Tekna nájdeme navyše elektricky sklápané spätné zrkadlá, svetelný a dažďový senzor, inteligentný kľúč so systémom Štart/Stop a najnovšiu verziu systému NissanConnect so zadnou kamerou na parkovanie a cúvanie, panoramatický kamerový parkovací systém a bezpečnostný štít.
Systém NissanConnect ponúka možnosť pripojenia smartfónov a prístup k veľkému množstvu aplikácií – od platforiem na sociálne siete až po zábavu vrátane pripojenia k internetovým rádiám pomocou veľkej 5,8-palcovej farebnej dotykovej obrazovky. Najnovšia generácia systému satelitnej navigácie zahŕňa služby Google® a umožňuje sprístupniť užitočné informácie – od predpovede počasia až po polohu čerpacích staníc, hotelov, reštaurácií a mnohých ďalších bodov záujmu.
Funkcia send-to-car (zaslania do vozidla) umožňuje vodičovi vyhľadať si cieľ cesty doma a zaslať ho do systému NissanConnect vo vozidle jedným kliknutím tlačidla. Systém obsahuje priame prehrávanie audia prostredníctvom rozhrania Bluetooth a integráciu mobilného telefónu, ako aj zásuvky Aux-in a USB.
Po prepnutí z režimu informácií a zábavy funguje obrazovka ako monitor najnovšej verzie priekopníckeho panoramatického kamerového parkovacieho systému Nissan, ktorý poskytuje kompletný 360° prehľad okolia vozidla z „vtáčej“ perspektívy pre čo najbezpečnejšie a najľahšie manévrovanie. Bezpečnostný štít, ktorý využíva kamery systému AVM spoločne so senzormi, radarom a ďalšími vyspelými technológiami, obsahuje veľa funkcií, ktorých cieľom je čo najväčšia bezpečnosť vozidla. Patrí sem upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, sledovanie mŕtveho uhla a monitorovanie pohybujúcich sa objektov za vozidlom, ktoré v prípade hroziaceho stretu spustia svetelnú a zvukovú signalizáciu.
Posledný voliteľný prvok otvára majiteľom verzií Acenta a Tekna doslova nový svet. Veľký sklenený otvárateľný strešný panel umožňuje zaplaviť interiér nielen denným svetlom, ale podľa potreby aj čerstvým vzduchom. Po otvorení spočíva panel hore na časti strechy, aby neznižoval výšku v interiéri. Sklenený panel meria 964 mm na šírku a 837 mm na dĺžku, takže zaberá dve tretiny plochy strechy. Tomu zodpovedá aj šírka a dĺžka po otvorení (693 a 301 mm), ktoré dodajú kabíne vzdušnosť.
Motory a hnacie ústrojenstvo
Nový Nissan Juke ponúka tri motory s tým, že dva zážihové varianty sú zmenené: jeden motor je nový a druhý rozsiahlo prepracovaný. Existujúci úspešný vznetový motor 1.5 dCi s výkonom 110 k (81 kW) zostáva bez zmien.
Zážihový 1,2-litrový motor DIG-T vyvinutý v rámci aliancie, ktorý nahradí existujúcu 1,6-litrovú jednotku s výkonom 117 k, je vyspelý preplňovaný motor s priamym vstrekovaním dosahujúci výkon 115 k (85 kW) a krútiaci moment 190 Nm.
Napriek svojej skromnej veľkosti je 1,2-litrový motor (1197 cm3) schopný veľkej odozvy. V porovnaní so súčasným motorom so zdvihovým objemom 1,6 litra ponúka ostrejšiu akceleráciu a vyššiu flexibilitu (krútiaci moment 190 Nm).
Vďaka nižšej hmotnosti, štandardnej automatickej funkcii Štart/Stop a úspornejšej prevádzke je motor čistejší a úspornejší. Motor DIG-T s objemom 1,2 l má hladinu emisií CO2 126 g/km* a spotrebu paliva 5,5 l/100 km*.
Existujúca zážihová jednotka 1.6 DIG-T bola ešte viac vylepšená, aby podávala vyšší krútiaci moment aj pri nížších otáčkach pod 2000 ot./min. I keď má výkon 140 kW, spĺňa podmienky normy Euro 6 s cieľovými emisiami CO2 139g/km vo verziách s pohonom dvoch kolies. Medzi novými prvkami nájdeme aj vyšší spaľovací pomer (zvýšený z 9,5 na 10,5:1), vylepšené technológie nízkeho trenia a recirkuláciu ochladzovaných výfukových plynov.
Okrem šesťrýchlostnej manuálnej prevodovky je nový Juke DIG-T 4WD voliteľne k dispozícii aj s novou prevodovkou M-CVT, ktorá ešte viac zlepšuje úspornosť, akceleráciu a všestranný výkon.
Nový Juke vychádza z vlastností, na ktorých stojí úspech pôvodného modelu. Jeho jedinečný styling crossoveru je ešte energickejší a interiér je toho skutočným dokladom. Nové možnosti hnacieho ústrojenstva a dostupné vyspelé technológie udržujú nový Juke ďaleko pred ostatnými,
vysvetľuje Guillaume Cartier.
* Všetky číselné údaje podliehajú homologizácii
Zdroj: Nissan