- Výkonný: Motor 1.6 Turbo ECOTEC s výkonom 152 kW (207 k) a krútiacim momentom 280 Nm
- Rýchly: Z 0 na 100 km/h za iba 6,8 sekundy, maximálna rýchlosť 230 km/h
- Udivujúci: Testovaný na okruhu Nürburgring, vzhľad pretekového automobilu, komplet Performance package
Je jedno či v „Zelenom pekle“ alebo mestskej džungli – nový Opel Corsa OPC je doma v každom teréne. Rovnako na Nürburgringu ako v dopravnej špičke – najrýchlejší člen rodiny Corsa novej generácie kombinuje extrémne nekompromisný športový charakter s neobmedzenou využiteľnosťou na každodenné jazdenie. Približne štyri metre dlhý atlét imponuje turbodúchadlom prepĺňaným motorom s veľkým krútiacim momentom, agilnou obratnosťou a v neposlednom rade vzhľadom skutočného okruhového pretekového automobilu. No pritom neutrpel ani priestranný interiér, ktorým je model Corsa známy, ani komfort. Opel Corsa OPC je atlétom v modelovom rade malého rodinného automobilu. Svetovú premiéru bude mať na ženevskom autosalóne začiatkom marca.
Naše modely OPC predstavujú dynamickú špičku našich modelových radov. Reflektujú športovú tradíciu značky, symbolizujú nemecké konštruktérske umenie a výraznú jazdnú dynamiku. Nová Corsa OPC pôsobivo dokazuje, ako vysoko naši konštruktéri nasadili latku v segmente športových malých automobilov. Corsa OPC presne ukazuje, aká je vhodná pre kľukaté horské cesty a dokonca aj na pretekový okruh. Ten dojem je taký silný, že sa vám z auta ani nechce vystúpiť. To je typické OPC – jednoducho rýdza vášeň,
s nadšením povedal Dr. Karl-Thomas Neumann, predseda predstavenstva Opel Group po absolvovaní záverečných kalibračných jázd s novým modelom Corsa OPC v testovacom centre Opel v Dudenhofene.
Dizajn OPC: Energický vzhľad
V duchu tradície OPC sa špičková Corsa dá okamžite identifikovať ako člen športového centra z Rüsselsheimu. Okrem nového modrého odtieňa laku flash blue, vyhradeného pre modely OPC, sa odlišuje novým dizajnom prednej časti karosérie s veľkými otvormi na vstup vzduchu v nárazníku. Predovšetkým otvory s hliníkovými rámikmi pod prednými reflektormi vytvárajú vizuálne prepojenie s väčším súrodencom Astra OPC. Malý lapač vzduchu, umiestnený v prednej časti výrazne tvarovanej kapoty motora, dodáva modelu Corsa OPC osobitný športový akcent. Dynamicky modelované boky s výraznými nadstavcami na prahoch vytvárajú primerané vizuálne spojenie so zadnou časťou karosérie.
Nekompromisný dizajn modelu Corsa OPC pokračuje aj pri pohľade zozadu. Spojler na dverách batožinového priestoru je na výber v dvoch vyhotoveniach – v subtílnom štandardnom a v okázalejšej verzii, ktorá vytvára väčší aerodynamický prítlak zadnej nápravy. Tlmič výfuku Remus s dvoma koncovkami olemovanými difúzorom v zadnom nárazníku vytvára ďalší športový akcent – vizuálny aj akustický, ktorý sa prejaví pri každom stlačení pedála akcelerátora.
Aj interiér sa nesie v športom duchu. Dominantným prvkom sú športové sedadlá Recaro, ktoré poskytujú vodičovi a spolujazdcovi optimálnu bočnú podporu aj pri veľmi rýchlej jazde v zákrutách. Kožený športový volant so splošteným vencom v spodnej časti, rukoväť radiacej páky OPC a športové pedále spolu so združeným prístrojom v charakteristickom dizajne OPC dopĺňajú interiér. Rovnako ako do ostatných verzií modelového radu Corsa sa na želanie montuje systém infotainmentu Opel IntelliLink, umožňujúci integrovať do vozidla funkcie smartfónov využívajúcich operačný systém Apple iOS a Android.
Motor 1.6 Turbo ECOTEC: 152 kW (207 k) a maximálne 280 Nm
Pod kapotou turbodúchadlom prepĺňaný benzínový motor s výkonom 152 kW (207 k) netrpezlivo čaká, kedy bude vypustený do akcie. Štvorvalec s objemom 1,6 litra dosahuje maximálny krútiaci moment 245 Nm v pásme otáčok od 1900 do 5800 min-1,pričom v prípade potreby funkcia overboost krátkodobo zmobilizuje ďalších 35 Nm. Krútiaci moment motora sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky s krátkymi a presnými dráhami radiacej páky. Nový Opel Corsa OPC vyšprintuje s pevným štartom na rýchlosť 100 km/h za iba 6,8 sekundy a zrýchlenie z 80 na 120 km/h na piaty prevodový stupeň absolvuje za 6,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je 230 km/h. Napriek športovým výkonom má spotreba paliva v kombinovanom cykle priaznivú hodnotu 7,5 litra na 100 kilometrov, čo zodpovedá ekvivalentu emisie CO2 174 gramov na kilometer.
Športový podvozok FSD: Vždy správna frekvencia
V záujme optimálneho prenosu výkonového potenciálu na cestu konštruktéri Opel v spolupráci so špecialistami výrobcu tlmičov pruženia Koni vyvinuli podvozok, ktorý je na jednej strane nekompromisne športový a na druhej strane poskytuje primeranú úroveň komfortu. Umožnila to nová technológia Frequency Selective Damping (FSD). Hydraulické tlmiče pruženia sú vybavené druhým, paralelným okruhom oleja, ktorý umožňuje zvýšiť tlmiacu silu. FSD funguje ako hydraulický zosilňovač spomaľujúci nárast tlaku. Druhý olejový okruh je zatvorený keď sa piest tlmiča pohybuje rýchlejšie, čím sa zvýši tlmiaca sila. Modifikované pružiny podvozka zmenšujú svetlú výšku verzie OPC o 10 milimetrov oproti ostatným verziám modelového radu Corsa. Podvozok bol vyladený tak, aby umožňoval skúseným vodičom dostať automobil až na limit. Preto sa elektronický stabilizačný systém ESP dá stlačením gombíka úplne vypnúť.
Okrem toho bolo modifikované aj riadenie. Reaguje bezprostrednejšie a presnejšie, pričom vodičovi OPC sprostredkúva lepšiu spätnú väzbu. Perfektný kontakt s cestou zabezpečujú sériové pneumatiky Michelin rozmeru 215/45 R17. Brzdová sústava je vybavená na prednej náprave ventilovanými kotúčmi priemeru 308 milimetrov.
Performance package: Pretekový charakter na cestu
Vodiči, ktorí si želajú ešte lepšiu trakciu a brzdný výkon, si môžu objednať komplet Performance package. Zahŕňa mechanický lamelový samosvorný diferenciál Drexler,
18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny so špeciálnymi pneumatikami Michelin a ešte športovejšie vyladenie podvozka. Okrem toho má Corsa OPC Performance package brzdovú sústavu vybavenú vysoko výkonnými brzdami Brembo s ventilovanými kotúčmi priemeru 330 milimetrov na prednej náprave pre optimálnu deceleráciu. Performance package zabezpečuje, že malý športový automobil sa suverénne vysporiada s nástrahami okruhu Nürburgring, na ktorom bol počas vývoja extenzívne testovaný.
Zdroj: Opel