6.9 C
Bratislava
piatok, 19 apríla, 2024
Reklama

Nový Opel MOKKA X – dobrodruh do každého terénu s dokonalou konektivitou

Odporúčame

  • Atraktívny: Výraznejší zvonka, vycibrený znútra
  • Inteligentný: Adaptívny pohon všetkých kolies pre väčší pôžitok z jazdy
  • Rozšírený: Pohon všetkých kolies v kombinácii so 6-stupňovou automatickou prevodovkou
  • Inovatívny: Adaptívne reflektory z LED a kamera Opel Eye novej generácie
  • Dokonale prepojený: Nový systém infotainmentu s integráciou smartfónu a službami OnStar

Nový Opel MOKKA X má síce malý formát (dĺžka iba 4,28 metra) ale veľkú popularitu. Z predchodcu tohto subkompaktného SUV – modelu Mokka – výrobca z Rüsselsheimu od uvedenia na trh v roku 2012 doteraz zaevidoval vyše 600 000 objednávok. Atraktívny vzhľad a ponuka temperamentných motorov spolu s dobrodružnou osobnosťou, vynikajúcou konektivitou a celou škálou najmodernejších asistenčných systémov robia z neho jeden z najpopulárnejších automobilov v rámci segmentu v Európe. Opel sa prirodzene pri vývoji nového modelu MOKKA X snažil udržať všetky silné stránky predchodcu, pričom súčasne urobil ďalšie zmeny, ďalej zvyšujúcu atraktivitu bestsellera.

Dizajn: Výrazný, dobrodružný, vycibrený

Nový dizajn modelu Opel MOKKA X je výrazný už na prvý pohľad. Nová predná časť karosérie je štylisticky zladená s novým dizajnom Opel, zahŕňajúcim horizontálnu prednú masku v profile krídla a ostro rezaný charakteristický profil dvojitého krídla denných svetiel z LED. Predná časť karosérie má precíznejšie a elegantnejšie modelované povrchy. To dodáva novému modelu širší a robustnejší vzhľad. Na zadnej časti je takisto viditeľný profil dvojitého krídla v zadných skupinových svetlách – na želanie tiež z diód LED. Bočné plochy karosérie si zachovali svoj elegantne modelovaný tvar, akcentovaný typickou ‘čepeľou’ Opel, ktorá sa zdvíha smerom dozadu. Nové nápadné farebné odtiene laku karosérie ako oranžový ‘Amber Orange’ alebo červený ‘Absolute Red’ spolu s príplatkovým aerodynamickým kompletom OPC Line Sport Pack, obsahujúcim predný spojler, nadstavec zadného nárazníka a bočné lišty na prahy karosérie, ďalej zvyšujú športový a exkluzívny vzhľad subkompaktného SUV.

Interiér modelu Opel MOKKA X bol celý zmenený. Nový prístrojový panel má výrazné horizontálne členenie, vyzerá nielen jednoduchšie a čistejšie ale pôsobí aj oveľa precíznejšie vypracovaný. Úplne novo vyvinutá stredová konzola je koncipovaná okolo dotykového monitora systému infotainmentu novej generácie s uhlopriečkou 17,8 alebo 20,3 cm (7 alebo 8 palcov). Vyznačuje sa vycibrenou eleganciou a čistým dizajnom s malým počtom tlačidiel – mnohé funkcie sa teraz dajú ovládať prostredníctvom kapacitného dotykového monitora.

Aj združený prístroj má zlepšenú prehľadnosť vďaka novému centrálnemu displeju LCD, ktorý je podľa vyhotovenia buď monochromatický s uhlopriečkou 8,9 cm (3,5 palca) alebo farebný s uhlopriečkou 10,7 cm (4,2 palca) s bielym osvetlením.

4×4: Adaptívny systém pohonu všetkých kolies s novou 6-stupňovou automatickou prevodovkou

Subkompaktné SUV môže byť na želanie vybavené inteligentným adaptívnym systémom pohonu všetkých kolies, ktorý mu už v minulosti pomohol získať dva tituly Automobil roka s pohonom všetkých kolies v Nemecku. Systém s elektronicky ovládanou multilamelovou spojkou plynulo a automaticky mení pomer krútiaceho momentu prenášaného na jednotlivé nápravy od 100:0 po 50:50 percent, pričom v normálnych podmienkach pre zníženie spotreby paliva vozidlo jazdí s pohonom predných kolies. Pohon všetkých kolies sa aktivuje vždy pri rozjazde aby nedochádzalo k prešmykovaniu kolies. Takisto sa zapojí v zlomku sekundy keď vodič stlačí pedál spojky (tzv. systém “active on demand”). Keď sa Opel MOKKA X pohybuje, celý krútiaci moment sa prenáša na predné kolesá a systém pohonu všetkých kolies zapojí zadné kolesá do záberu iba vtedy, keď si jazdná situácia vyžaduje zlepšenie trakcie, najmä na mokrom a šmykľavom povrchu. Podľa jazdnej situácie a povrchu cesty je možné preniesť až 50 percent krútiaceho momentu na zadné kolesá. Tak aj v krátkodobých stavoch, napríklad keď vozidlo vbehne do jamy alebo na zľadovatené miesto na ceste, prerozdelenie krútiaceho momentu zlepší trakciu a stabilitu, čím zvyšuje pocit bezpečnosti a pôžitok z jazdy.

Systém pohonu všetkých kolies je k dispozícii v kombinácii s dobre známym turbodúchadlom prepĺňaným benzínovým štvorvalcom 1,4 litra s výkonom 103 kW (140 k) (spotreba paliva v cykle NEDC: V meste 8,21-8,3 l/100 km, mimo mesta 5,51-5,6 l/100 km, kombinovaná 6,41-6,5 l/100 km; kombinované emisie CO1491-152 g/km) a s obľúbeným ‘špepkajúcim’ turbodieslom 1.6 CDTI s výkonom 100 kW (136 k) (spotreba paliva v cykle NEDC: v meste 5,01-5,2 l/100 km, mimo mesta 4,21-4,4 l/100 km, kombinovaná 4,51-4,7 l/100 km; kombinované emisie CO1191-124 g/km). Obidva motory sa montujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Okrem toho Opel vychádza v ústrety aj zákazníkom, ktorí preferujú kombináciu pohonu všetkých kolies a automatickej prevodovky. Na to model MOKKA X dostal benzínový štvorvalec 1.4 ECOTEC® Direct Injection Turbo novej generácie s výkonom 112 kW (152 k), ktorý už mal premiéru v modelovom rade Astra, spolu so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Aj táto špičková motorizácia má konkurencieschopné hodnoty spotreby paliva v cykle NEDC: v meste 7,81-7,9 l/100 km, mimo mesta 5,61-5,7 l/100 km, kombinovaná 6,41-6,5 l/100 km; kombinované emisie CO1481-150 g/km.

Bezpečnosť: Reflektory AFL LED a kamera Opel Eye novej generácie

Počas vývoja modelu Opel MOKKA X konštruktéri Opel pokračovali v stratégii sprístupňovania inovatívnych technológií širokému okruhu zákazníkov aj zavedením adaptívnych reflektorov z LED. Nový systém AFL (Adaptive Forward Lighting) LED automaticky prispôsobuje dĺžku a rozloženie svetelného lúča momentálnej situácii, takže vodič má vždy pred sebou optimálne osvetlenú cestu bez oslňovania iných účastníkov premávky. Reflektory umožňujú deväť rozličných funkcií/rozložení svetla ako napríklad mestské svetlá, mimomestské svetlá a turistický režim. Tieto reflektory z LED nahrádzajú doterajšie reflektory BiXenon AFL+. Reflektory z LED majú takú farbu svetla, ktorá umožňuje vidieť ‘skutočné’ farby vecí, čo predstavuje ďalší benefit pre vizuálny komfort. Pretože reflektory nemajú nijaké mechanicky pohyblivé komponenty, reagujú rýchlejšie a presnejšie a majú aj väčšiu dlhodobú spoľahlivosť. Okrem toho nové reflektory majú menšiu spotrebu elektrickej energie a tým prispievajú k zníženiu spotreby paliva.

Kamera Opel Eye novej generácie s väčším rozlíšením a vyšším výkonom spracovania obrazu má pozitívny vplyv na všetky asistenčné systémy, ktoré ju využívajú, vrátane funkcie asistenta diaľkových svetiel High Beam Assist reflektorov AFL LED. Vďaka vylepšenej kamere a podpore dát z navigačného systému má systém rozoznávania dopravných značiek Traffic Sign Assistant modelu Opel MOKKA X ďalej zvýšenú presnosť. Kameru Opel Eye využíva aj systém monitorovania odstupu Following Distance Indication (FDI) s výstražnou funkciou Forward Collision Alert, ktorá je teraz doplnená signálnym prvkom LED Alert Display. Keď sa odstup od vozidla idúceho vpredu skráti príliš rýchlo, rozsvietia sa červené diódy LED na hornej ploche prístrojového panelu, ktoré sa odrážajú na čelnom skle v zornom poli vodiča. Okrem toho zvukový výstražný signál upozorní vodiča aby brzdil. Asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu Lane Departure Warning sa aktivuje automaticky pri rýchlosti nad 60 km/h a upozorňuje vodiča ikonou v združenom prístroji a akustickým signálom keď má vozidlo tendenciu neúmyselne vybočiť z jazdného pruhu.

Konektivita a komfort: Od systémov IntelliLink najnovšej generácie po ergonomické sedadlá

Rovnako ako pre nový Opel Astra aj pre Opel MOKKA X bude okamžite od spustenia predaja (podľa trhu) k dispozícii celá škála služieb Opel OnStar. Na výber budú aj dve verzie systému infotainmentu IntelliLink novej generácie, umožňujúce dokonalú integráciu smartfónu prostredníctvom funkcií Apple CarPlay a Android Auto.

Okrem najlepšej konektivity vo svojom segmente nový Opel MOKKA X poskytuje aj mimoriadnu úroveň pohodlia. Rovnako ako v mnohých iných modeloch Opel sú k dispozícii ergonomické sedadlá, certifikované nezávislou asociáciou medicínskych expertov AGR (Aktion Gesunder Rücken = Kampaň za zdravý chrbát). Tieto sedadlá, jedinečné v segmente, významne spríjemňujú každú jazdu, rovnako po ceste ako aj v teréne. Ďalším komfortným prvkom je funkcia Keyless Open and Start. Ak má vodič vo vrecku elektronický kľúč, na odomknutie a zamknutie dverí mu stačí stlačiť malé tlačidlo na vonkajšej kľučke dverí alebo dverách batožinového priestoru. Motor vozidla sa pohodlne štartuje a vypína tiež tlačidlom.

So svojim novým dizajnom, rozšírenou ponukou motorov, osvedčenými schopnosťami jazdy v teréne, vynikajúcou konektivitou a modernými komfortnými prvkami má nový Opel MOKKA X ideálne predpoklady pokračovať v úspešnej ceste predchodcu a súčasne pritiahnuť k značke nových zákazníkov.

Zdroj: Opel

 

Reklama