Espace stelesňuje víziu prémiového motorizmu a celá jeho konštrukcia je zameraná výlučne na vysoko kvalitný jazdný komfort. Renault dnes znovu objavil Espace vo forme dynamického a elegantného veľkého crossoveru s dôrazom na pohodlie posádky a ešte ambicióznejším prístupom k dizajnu a pôžitku z jazdy. Unikátna kombinácia systému riadenia pohonu štyroch kolies 4Control® a elektronického riadenia odpruženia zabezpečia novému Espace náskok pred konkurentmi v triede crossoverov. Bezkonkurenčný systém Multi-Sense® koordinuje rôzne technológie, ktorých cieľom je zabezpečiť jazdný komfort. Zároveň zdôrazňuje najsilnejšie stránky Renaultu, a to jeho schopnosť svojím novým prístupom k využitiu technológií určených pre posádku pozdvihnúť motorizmus na novú úroveň. Nový Renault Espace zdôrazňuje inovácie, emócie a dynamiku.“ Philippe Brunet, D/E-Segment Programme Director
Nový Espace, kľúčový model Renaultu, prekonal komplexnú transformáciu. Nový Renault Espace v sebe spája veľkorysé línie veľkého crossoveru s eleganciou a robustnosťou. Inovatívny nový crossover kladie dôraz na emócie a necháva sa inšpirovať najmä konceptom Initiale Paris, ktorý pred rokom predstavil na frankfurtskom autosalóne. Podobne ako pôvodné generácie tohto modelu v jeho 30-ročnej kariére ponúka veľkú a svetlú kabínu, ktorá je hlavným znakom Nového Espace. Svojich zákazníkov osloví nielen ladnými líniami, ktoré naznačujú radosť za volantom, ale aj pohostinnou atmosférou kabíny a plávajúcou konzolou. Päť- aj sedemmiestna verzia ponúkajú veľkorysú variabilitu interiéru a dizajnéri až puntičkársky venovali pozornosť detailom ladiacim s novým dizajnom a konštrukciou nového modelu.
Radosť z jazdy ešte zvyšuje svižnosť a dynamika Nového Espace, ktoré posádku mimoriadne prekvapia. Tieto vlastnosti dosahuje nový model vďaka nižšej hmotnosti (je až o 250 kg ľahší než Espace 4) a systému Renault Multi-Sense®. Tento systém koordinuje rôzne technológie určené na zvýšenie jazdného komfortu, najmä podvozku 4Control® a elektronického riadenia tuhosti pruženia. Vodič si môže upraviť osvetlenie kabíny a nastavenie audiosystému tak, aby vyhovovali jeho momentálnej nálade.
„Renault znovu objavil Espace. Ako vlajková loď nášho modelového radu sa nový Renault Espace vyznačuje DNA Renaultu: zmyselným stylingom, nevídaným jazdným komfortom a dômyselnými inováciami, ktoré sú určené na uspokojenie túžob vodičov aj cestujúcich. Renault venoval mimoriadnu pozornosť kvalite dizajnu a spracovania nového Espace, ktorý predznačuje začiatok obnovenia prémiového radu Renaultu.“ Carlos Ghosn (CEO Renault)
NOVÝ RENAULT ESPACE, VÝZOR CROSSOVERU S PLYNULÝMI, ELEGANTNÝMI LÍNIAMI
Pred 30 rokmi Renault Espace priniesol revolúciu do sveta motorizmu. Dnes sa z nového Espace stal elegantný crossover. K svižnému handlingu a variabilite rodinného vozidla sa pridal štýl a pôžitok z jazdy, ktoré spĺňajú meniace sa požiadavky a očakávania motoristov. Vďaka inováciám, ktoré prináša, a emóciám, ktoré vzbudzuje, nový crossover Espace je viac než kedykoľvek predtým stelesnením dizajnovej renesancie značky Renault.
„Nový Espace zostal verný štýlu konceptu, ktorý sa predstavil vo Frankfurte, a zodpovedá okvetnému lístku „múdrosť’ v rámci sedmokrásky dizajnovej stratégie Renaultu. Tento okvetný lístok vyjadruje otvorenú myseľ a radosť. Nový Renault Espace je crossover, ktorý je veľkorysý nielen svojimi proporciami, ale aj technológiami, výbavou a emocionálnou skúsenosťou, ktoré ponúka svojej posádke. Vodiča aj cestujúcich pozýva, aby sa pohodlne usadili a užili si každý moment jazdy.“ Laurens van den Acker, Senior Vice-President, Renault Corporate Design
„Zvýšené a predĺžené bočné línie nového Espace a znížený profil strechy vyjadrujú úprimnosť, výnimočnú v prípade veľkých crossoverov. Príťažlivá predná časť, ktorá zosobňuje novú identitu značky, LED svetlomety a charakteristická svetelná signatúra, to všetko zdôrazňuje jeho asertívnu osobnosť.“ Christophe Dupont, Director of Design – D and E segments
Odklonom od tradičného tvaru MPV smerom k dynamickým krivkám crossoveru sa Nový Renault Espace vyznačuje skutočne nezameniteľným dizajnom. S dĺžkou 4,85 metra (v päť- aj sedemmiestnej verzii) a šírkou 1,87 metra ponúka Nový Espace veľkorysý priestor. Výška 1,68 metra, čo je o 63 mm menej než u súčasnej generácie, a zvýšená bočná línia mu dodávajú aerodynamickejší vzhľad. Celkový dojem podčiarkuje aj dlhý rázvor (2,88 metra, čo je o 16 mm viac než u súčasného Grand Espace), ktorý zabezpečuje ešte priestrannejší interiér.
Dojem aerodynamickej efektívnosti potvrdzuje aj nízky aerodynamický odpor, konkrétne Cd 0,30 a CdA 0,845 m2.
Nový crossover Renaultu zvyšuje prestíž, avšak bez zbytočných extravagancií. Jeho dizajn vyjadruje kombináciu:
– dynamiky vďaka prednej časti a veľkorysým krivkám,
– charakteru s veľkými kolesami (17“ až 20“) a predĺženými blatníkmi,
– hrejivosti celého interiéru, vrátane štvordielnej panoramatickej strechy Lumière a svetlej kabíny.
Asertívne pôsobiaca predná časť Nového Renaultu Espace hrdo nesie logo Renault a spolu s ním aj ďalšie spoločné znaky všetkých modelov značky. Denné svetlá Nového Espace len zdôrazňujú jeho charakteristický vzhľad. Asymetrické „C“ v strede každého svetlometu Tento znak sa postupne objaví aj v budúcich modeloch Renaultu.
Technológia full-LED je v štandardnej výbave všetkých verzií tohto modelu. Svetlomet je vybavený dvomi LED modulmi Pure Vision, ktoré plnia funkcie stretávacích a diaľkových svetiel. Táto technológia zabezpečuje pre Nový Espace svetlá, ktoré sú kompaktné a zároveň extrémne účinné. Presný a intenzívny lúč zabezpečuje osvetlenie ako za bieleho dňa. Vďaka výkonu, ktorý o 20 percent prevyšuje halogénové svetlomety, tak výrazne zlepšuje výhľad v noci.
Dojem svalovca, ktorý vyvoláva bočná silueta Nového Renaultu Espace, dodatočne zdôrazňujú predĺžené blatníky a celý rad štandardných kolies s rozmermi diskov až do 19“ a dokonca príplatkovými 20-palcovými.
Chrómový rám bočných okien naznačuje krehký tvar vtáčieho pera a zadný stĺpik zas pripomína siluetu chvostových plôch lietadla. Dômyselná integrácia spätných zrkadiel, odsadených od čelného skla dozadu, predstavuje originálny prístup k výhľadu, ktorý je charakteristickým dedičstvom Renaultu Espace.
Svetlo do kabíny Nového Espace prepúšťa príplatková panoramatická strecha (2,8 m2).
Dizajn zadnej časti Nového Espace dotvárajú svetlá skutočne veľkorysých rozmerov. Tvar ľahkého ťahu štetcom dodávajú novému crossoveru Renault asertívnu a nápadnú signatúru aj vzadu.
Znížená línia strechy prispieva k aerodynamickému vzhľadu Nového Espace a kompenzuje väčšiu svetlú výšku 16 cm, čo o 4 cm prevyšuje súčasnú generáciu Espace. Rázvor 2,88 metra (o 16 mm viac než u súčasného Grand Espace) ešte zvyšuje dynamický dojem exteriéru a zároveň uvoľňuje nový priestor v interiéri.
Nový Espace prichádza s deviatimi farbami, ktoré najlepšie zvýraznia krivky karosérie:
– osem metalických farieb: Sivá Cassiopée , Sivá Platine, Béžová Dune, Modrá Céleste , Glazed Chestnut, Čierna Etoilé, Perleťová Biela a Čierna Améthyste (len vo verzii Initiale Paris).
– jedna nemetalická farba: Biela Glacier
INTERIÉR NOVÉHO ESPACE: HIGH TECH A POHODLIE
„Prívetivý interiér Nového Espace naznačuje radosť spojenú s cestovaním v pohodlí súkromného lietadla. Podobne ako jeho predchodcovia je Nový Espace priestranný, svetlý a pohodlný pre všetkých cestujúcich. Tvar karosérie v päť- aj sedemmiestnej verzii je identický, no nový veľký crossover Renaultu ide ešte o krok ďalej: jeho prioritou je potešenie vodiča.“ Stéphane Maiore, Interior Design Studio Manager
High-tech kabína
Hlavným prvkom inovatívnej kabíny vo verziách s prevodovkou EDC je tzv. plávajúca konzola, ktorá bezchybne zapadá do dizajnu kabíny Nového Renaultu Espace. Hoci je jednoduchá a prehľadná, obsahuje všetky nevyhnutné ovládače, ktoré padnú okamžite do ruky: multifunkčný otočný ovládač, klávesová skratka systému Multi-Sense®, tlačidlo parkovacej brzdy a prepínač tempomatu a obmedzovača rýchlosti. Konzolu dotvárajú svetelné linky. Dojem high-tech dodatočne zvyšuje výber zo štyroch dekoratívnych rámov a bezchybná integrácia veľkého 8,7-palcového vertikálne orientovaného displeja, určeného pre štandardne montovaný multimediálny systém R-Link 2®.
Kompaktné rozmery radiacej páky prevodovky EDC, ktorá aktivuje elektronické radenie prevodových stupňov (shift-by-wire) uvoľnili priestor pre tzv. plávajúcu konzolu. Futuristický dizajn radiacej páky čerpal inšpiráciu z letectva a asymetrický tvar jej dodáva jedinečný vzhľad. Originálny ergonomický tvar, príjemný na dotyk, z nej robia funkčnú opierku zápästia pri ovládaní systému R-Link 2®.
Pred vodičom sa nachádza konfigurovateľný displej, ktorého TFT monitor s vysokým rozlíšením a výlučne digitálnymi prístrojmi nahrádza tradičné prístroje. Tento systém umožňuje vodičovi vybrať si z dostupných dát a určiť aj spôsob ich zobrazenia. V línii pohľadu (ohnisková vzdialenosť od očí sú dva metre) vodiča sa podobne ako v lietadle zobrazujú na čelnom displeji údaje o aktuálnej rýchlosti, navigačné informácie, upozornenie na prekročenie rýchlosti a rôzne dáta súvisiace s jazdou.
Vo vnútri Nového Renaultu Espace prispôsobiteľné osvetlenie kabíny aktívne prispieva k pocitu pohodlia. V závislosti od zvoleného jazdného režimu môže nadobudnúť zelený, modrý, žltý, červený alebo fialový odtieň. Vodiace svetelné linky lemujú stredovú konzolu a dodávajú jej high-tech štýl, nepriame osvetlenie pod konzolou zas zvyšuje dojem svetlosti a zdôrazňuje použiteľný priestor za panelom. Integrované svetelné zdroje nad stĺpikmi B a C dopĺňajú celkový dojem z kabíny Nového Espace. Dominantná farba prístrojov a displeja R-Link® ovládaného systémom Multi-Sense® ladí so zvolenou farbou osvetlenia kabíny. To všetko vytvára v kabíne energetizujúcu alebo upokojujúcu atmosféru, ktorú si vodič môže upravovať podľa dennej doby alebo svojej momentálnej nálady.
Priestrannosť kabíny
Dĺžka vo vnútri kabíny okamžite vytvorí dojem priestrannosti interiéru, ktorý pocítia všetci cestujúci, najmä však tí v druhom rade sedadiel. Priestor pre kolená patrí medzi najlepšie v danej triede (až 308 mm v päťmiestnej verzii). Nový Espace prichádza s radom dômyselných odkladacích riešení. Pred predným spolujazdcom sa nachádza box Renault Easy Life, ktorý sa stretol s veľkým úspechom už v Renaulte Captur. Tento odkladací priestor transformuje tradičný box na veľkokapacitný 12-litrový úložný priestor, ktorý je praktický a ľahko prístupný aj zo sedadla vodiča.
Otvára sa elektronickým dotykovým zámkom. Medzi prednými sedadlami sa pod lakťovou opierkou nachádza 7,4-litrový odkladací priestor. Ďalších 0,3 litra možno nájsť vľavo od volantu a vpravo od radiacej páky je na konzole 0,5-litrový priestor, v ktorom sa nachádzajú rozhrania USB, mini jack a SD karty, ako aj výsuvný odnímateľný držiak na pohár. Pod konzolou sa nachádza litrový box s dvomi držiakmi pohárov. Box v dolnej zadnej časti konzoly ponúka ďalších 2,5 litra a je vhodný najmä pre cestujúcich v druhom rade sedadiel. Okrem toho sú k dispozícii odkladacie miesta vo dverách s kapacitou 2 x 2,5 litra vpredu a 2 x 0,85 litra vzadu.
Kapacita batožinového priestoru (päťmiestna verzia, po kryciu roletu) dosahuje 660 dm3, čo je pre crossover viac ako veľkorysé.
Nový Espace ponúka aj zabudovaný hands-free systém. Dômyselné elektrické otváranie a zatváranie zadných dverí sa aktivuje tlačítko na karte namiesto kľúča alebo priamo tlačitko na 5.-tych dverách. Motoristi určite ocenia možnosť nastaviť maximálny stupeň otvorenia piatych dverí, čím sa uľahčí nakladanie a vykladanie batožiny v stiesnených priestoroch, napríklad v garážach.
Pohodlný
Mimoriadne komfortné predné sedadlá zaujmú najmä ergonomickým tvarom a širšie opierky hlavy zvyšujú pocit pohodlia. Vrchná časť operadla je šitá na mieru každej postave a pripomína skôr ochranný golier kabátu. V prípade verzie Initiale Paris je k dispozícii 10-nastavení (osem elektrických), ktoré vodičovi aj cestujúcim umožňujú nájsť si ideálnu polohu. Výška sedadla, uhol operadla a bedrová opierka sa ovláda elektronicky tromi tlačidlami na boku sedadla alebo pomocou displeja R-Link 2®. Pamäť umožňuje uloženie šiestich nastavení. Sedadlo sa môže posúvať vpred alebo vzad v rozpätí 24 centimetrov, dĺžka sedáku sa dá upraviť o šesť centimetrov.
V druhom rade sa nachádzajú tri identické oddelené sedadlá, tretí rad je určený pre ďalšie dve osoby. Všetky tieto sedadlá možno sklopiť do podlahy alebo v prípade potreby úplne odstrániť, čím vznikne rovná plocha s kapacitou 2 040 dm3 (pozri nasledujúcu kapitolu „Sklopenie sedadiel jedným dotykom“).
Nový Renault Espace ponúka možnosť voľby medzi tromi typmi farebného prevedenia interiéru, ktoré je možné kombinovať s rôznymi stupňami výbavy (v závislosti od jednotlivých trhov). Napríklad vo Francúzsku budú v ponuke tri rôzne farebné prevedenia založené na štyroch rozličných stupňoch výbavy:
- Stupeň Life: hnedá palubná doska (Brown), kožou potiahnutý volant, tmavohnedé látkové poťahy (Dark Brown)
- Stupeň Zen: sivá (Lune Grey) alebo hnedá (Brown) palubná doska, volant potiahnutý kožou Nappa, personalizovaná dekorácia plávajúcej konzoly, tmavohnedé kombinované poťahy (Dark Brown).
- Stupeň Intense: rovnaké prevedenie ako v stupni Zen, avšak s koženými poťahmi Dark Brown Riviera.
- Stupeň Initiale Paris (pozri príslušnú kapitolu): palubná doska s lemovaním Lune Grey alebo Brown, kožené poťahy Nappa vo farbách Lune Grey/Dark Brown alebo Dark Brown a kožený poťah volantu, časti dverí a lakťových opierok.
Na Slovenskom trhu bude Nový Espace v dispozícii v troch stupňoch výbavy – Life, Zen a Initiale Paris.
Sklápanie sedadiel jedným dotykom: magický dotyk nechá sedadlá zmiznúť
Presne v súlade s rodokmeňom Espace aj nový crossover Renaultu zaujal inovatívny prístup k variabilite interiéru. Napríklad, jednotlivé sedadlá v oboch zadných radoch sa sklápajú priamo do podlahy. Okrem toho vodič má nad nimi kontrolu vďaka novému jednodotykovému* modulu nového Renaultu Espace. Jediným stlačením tlačidla sa sedadlá sklopia jednotlivo alebo naraz, a to nezávisle od pozície hlavovej opierky.
Táto jednoduchá variabilita* sa používa veľmi ľahko
– diaľkovo:
– zo sedadla vodiča… je možné vybrať sedadlá, ktoré je potrebné sklopiť, použitím dotykového displeja R-Link 2®
– z batožinového priestoru… sedadlá je možné sklopiť stlačením príslušného tlačidla na kontrolnom paneli na ľavej strane
– páčky priamo na sedadlách:
– sedadlá je možné sklopiť manuálne použitím páčky na boku každého sedadla.
Sklápanie všetkých sedadiel naraz zabezpečuje mechanizmus, ktorý sklopí sedadlá postupne ako kocky domina. Po elektronickom odblokovaní sedadlá zmiznú pomocou jednoduchej mechanickej pružiny a gravitácie.
Nová generácia systému R-Link®: ešte modernejší a intuitívnejší
Intuitívny a inovatívny tablet Renaultu sa ďalej vyvíja a ponúka ešte lepšie zážitky z jazdy. Nová generácia R-Link 2® prichádza na trh práve v Novom Espace a stáva sa srdcom celého radu funkcií.
Bezchybná ergonómia: Nový Espace má tablet R-Link 2® už v základnej výbave a jeho bezkonkurenčná ergonómia ho odlišuje od všetkých podobných systémov. Bol navrhnutý výlučne pre motoristov a zároveň sa môže jednoducho používať ako bežný dotykový tablet.
Nový, väčší a vertikálne orientovaný displej: R-Link 2® prináša veľký 8,7-palcový vertikálne orientovaný displej. Veľká plocha obrazovky umožňuje jednoduché zväčšenie dvomi prstami a rolovanie obrazu. Vertikálna orientácia, ktorá zodpovedá pohľadu vodiča na cestu, zjednodušila používanie menu a zlepšila zobrazovanie informácií. Dizajnéri úmyselne posunuli ovládače nadol, čím sa dostali na dosah ruky a displej sa nachádza vyššie na stredovej konzole a teda v zornom poli vodiča. Ideálne umiestnenie, dobré osvetlenie, jasná grafika, to všetko sú vlastnosti, ktorými displej R-Link 2® zaisťuje neodmysliteľnú dôležitosť čitateľnosti a bezpečnosti.
Ešte intuitívnejšie funkcie: Okrem samotných ovládačov ponúka displej R-Link 2® intuitívne technológie pre lepší pôžitok z jazdy pre vodiča aj jeho posádku. Patrí sem podvozok 4Control, elektronické riadenie pruženia, asistenčné systémy, osvetlenie a zvuk, nastavenie predných sedadiel (vrátane masážnych funkcií) a sklápanie zadných sedadiel.
Výkonná navigácia a celý rad služieb: Renault ako pionier v zabezpečovaní automobilovej navigácie začal so systémom Carminat, aby následne s pomocou systému Carminat TomTom Live prispel k rozšíreniu navigačných služieb. Teraz uvádza 3D TomTom Live, ktorý je prepojený so systémom R-Link 2® a motoristom v reálnom čase prináša dopravné informácie TomTom Traffic.
R-Link Store® ponúka komplexný katalóg aplikácií navrhnutých špeciálne pre automobily, vrátane notifikácií Coyote®, troch aplikácií Michelin (hotely, reštaurácie a cestovanie), prístupu k sociálnym sieťam a hlasové čítanie emailov.
Audiosystém BOSE Surround pre skutočne neodolateľný zážitok
Renault a BOSE ako dlhoroční partneri znovu spojili svoje sily a pre Nový Espace ušili na mieru audiosystém, ktorý po prvýkrát v modeli Renault ponúka BOSE Surround Sound s technológiou BOSE Centerpoint® 2. Tento výkonný systém bude za príplatok dostupný od druhého výbavového stupňa a vo verzii Initiale Paris príde ako štandardná výbava.
V stopách konceptu Initiale Paris aj nový crossover Espace dosiahol novú úroveň v kvalite zvuku. Surround Sound ponúka skutočne neodolateľný zážitok. Dvanásť výkonných reproduktorov zaručuje akustickú kvalitu veľmi podobnú živému koncertu. Zvukové pole je panoramatické a precízne, hlasy jasné a prirodzené. Zvuk hudobných nástrojov znie, akoby prichádzali z určitého bodu na javisku a odhaľujú tak nové nuansy. Zvuk je plný a vyrovnaný v každej situácii a pre všetky osoby vo vozidle nezávisle od toho, či sedia vpredu alebo vzadu, vľavo alebo vpravo.
„S Novým Renaultom Espace sme chceli ponúknuť zvukový zážitok na rovnako vysokej úrovni ako v prípade komfortu jazdy. Surround Sound vytvára veľmi prirodzený dojem a jazdu pretvára na verné zvukové predstavenie, akoby sa umelci nachádzali priamo vo vozidle. Vodičovi a cestujúcim tak ponúka mimoriadne emocionálny hudobný zážitok.“ Bénédicte Le Nindre, Product Manager, Espace
Vďaka exkluzívnej technológii BOSE Centerpoint® 2, ktorá stereo signál mení na multikanálový signál dostáva vodič a posádka plnú dávku reality Surround Sound. S cieľom dosiahnuť takto vysokú úroveň kvality BOSE využíva patentovaný digitálny obvod, ktorý reprodukuje všetky nuansy hudby a tým vytvára zážitok hodný koncertnej sály.
BOSE Surround pre Nový Renault Espace v skratke:
- Surround Sound: neodolateľný zážitok, ktorý vodičovi aj cestujúcim zabezpečuje plný a vyrovnaný zvuk nezávisle od toho, kde sedia.
- 12 výkonných reproduktorov, vrátane subwoofera, prináša veľkorysý a všeobjímajúci zvuk v kvalite živého koncertu.
- Vysoko účinný zosilňovač BOSE Energy Efficient Series® riadi celý systém, no spotrebúva menej energie než bežný lineárny zosilňovač.
- Technológia Centerpoint® 2: exkluzívny algoritmus BOSE mení signál zo stereo zdrojov na multikanálový signál a prináša tak zvuk v kvalite Surround.
- Digitálny procesor signálu BOSE: na mieru šitý ekvalizér zahŕňa akustické vlastnosti vozidla, aby reprodukoval všetky hudobné nuansy zvolenej skladby.
Multi-Sense®: technologická revolúcia
Systém Multi-Sense® je zariadenie, ktoré kontroluje a koordinuje vstupy technológií nainštalovaných v Novom Espace, čím vytvára novú úroveň jazdných zážitkov. V prvom rade ovláda podvozok 4Control®, elektronické riadenie pruženia, riadenie, motor, prevodovku EDC, prístroje, zvuk motora a osvetlenie kabíny.
Nový Espace otvára úplne nový rozmer jazdných zážitkov. Ide o neodolateľnú skúsenosť, ktorá prináša nové dojmy a voľbu emócií kladie do rúk vodiča. Táto bezprostredná radosť, pociťovaná v každom momente a pri ľubovoľnej rýchlosti, sa zrodila z novej technológie z dielne Renaultu nazvanej Multi-Sense®. Podobne ako dirigent aj systém Multi-Sense® zlaďuje všetky technické prvky v Novom Espace do jedného celku podľa želania vodiča. Nezávisle od toho, či vodič chce športovú, pokojnú alebo výkonnú atmosféru, Nový Renault Espace je schopný sa tejto voľbe prispôsobiť a v momente zmení svoju osobnosť. Táto schopnosť sa pretavuje aj do atmosféry v kabíne, najmä vo forme osvetlenia a zvuku. Predné sedadlá dokonca ponúkajú viacero druhov masáže.
Nový Espace vďaka systému Multi-Sense® vytvára vhodnú náladu a pocity, k čomu slúžia štyri predprogramované režimy: Eco, Comfort, Neutral a Sport a okrem nich aj jednoducho konfigurovateľný režim Perso.
Každé nastavenie vytvára špecifickú emóciu vďaka:
– odozve motora,
– kalibrácii radiacej páky prevodovky EDC,
– kalibrácii podvozku 4Control®,
– nastaveniu tlmičov,
– a stupňu tuhosti volantu.
Želaniam vodiča sa prispôsobuje atmosféra v kabíne zmenou:
– farby osvetlenia interiéru (zelená, modrá, žltá, červená, fialová),
– obsahu, prezentácie a farby informácií na centrálnom displeji,
– zvuku motora,
– intenzity a frekvencie masáže,
– nastavenia klimatizácie.
Všetky tieto režimy a nastavenia sa ovládajú prostredníctvom dotykového displeja R-Link 2® alebo rotačným ovládačom na stredovej konzole. Praktické a prehľadné menu spolu s klávesovými skratkami ku kľúčovým funkciám ponúkajú intuitívny prístup ku všetkým výhodám systému Multi-Sense®.
Vďaka tomuto systému sa Nový Renault Espace starostlivo prispôsobuje náladám a želaniam vodiča. 4Control® v srdci systému Multi-Sense®
Podvozok 4Control® (riadenie všetkých štyroch kolies) je inovácia Renaultu, ktorá ovláda uhol natočenia zadných kolies. Presné riadenie a jazdná stabilita vozidla najmä v zákrutách na vidieckych cestách posilňujú radosť z jazdy. V mestách zas podvozok 4Control® zabezpečuje pri nízkych rýchlostiach bezkonkurenčnú manévrovateľnosť. Pri pozdĺžnom parkovaní alebo otáčaní v zúženom priestore sa prejaví jeho výnimočná obratnosť, vďaka ktorej vodič môže úplne zabudnúť na rozmery vozidla. Podvozok 4Control® zabezpečuje Novému Renaultu Espace jeden z najmenších priemerov otáčania v danej triede. V kritických situáciách zas technológia riadenia všetkých kolies dokáže svoju účinnosť a rýchlu odozvu. Renault je jediným výrobcom, ktorý takýto systém ponúka v crossoveri.
Celý rad technológií zvyšuje jazdný komfort a bezpečnosť (ADAS)
Nový Renault Espace je vybavený celým radom asistenčných a bezpečnostných funkcií, ktorých cieľom je upozorniť vodiča na možné riziko a pomôcť mu v kritickej situácii.
Upokojujúce: adaptívny tempomat, aktívny brzdový asistent
Varovania: vybočenie z jazdného pruhu, bezpečná vzdialenosť, prekročenie povolenej rýchlosti s rozoznávaním dopravných značiek, mŕtvy uhol.
Asistenčné systémy: predné, zadné a bočné parkovacie senzory, zadná kamera, automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel, čelný displej, automatická parkovacia brzda, Hill Start Assist, systém hands-free..
Zníženie rizika nehody:
– Active Emergency Braking System (AEBS): tento systém upozorní vodiča, ak odhalí riziko kolízie s vozidlom vpredu. Bez potreby zásahu vodiča začne vozidlo automaticky brzdiť.
– Asistent kontroly vybočenia z jazdného pruhu: táto funkcia sa aktivuje pri rýchlostiach nad 70 km/h a upozorňuje vodiča na neúmyselné prekročenie plnej alebo prerušovanej čiary. Systém prispieva k bezpečnosti, keďže varuje vodiča pred rizikom opustenia vozovky.
– Detekcia mŕtveho uhla: tento systém vizuálnym signálom upozorňuje vodiča na vozidlo v jeho mŕtvom uhle a zvyšuje bezpečnosť pri predchádzaní.
Pomoc vodičovi pri manévroch v nízkych rýchlostiach:
– Parkovací asistent Easy Park Assist: systém najprv senzormi zmeria veľkosť parkovacieho miesta, následne prevezme úplnú kontrolu nad točením volantom a s pomocou vodičovho pridávania plynu a brzdenia zaparkuje vozidlo. Systém rozpoznáva tri typy parkovania: pozdĺžne, priečne a šikmé a dokáže vozidlo aj vyparkovať.
Centrálny displej ukazuje všetky informácie súvisiace s manévrom (grafická prezentácia manévru, zadnej kamery a senzorov).
Vodič počas parkovania vždy ovláda brzdový a plynový pedál.
– Predný, bočný a zadný parkovací asistent: tento systém pomáha vodičovi zaparkovať bez toho, aby prevzal akúkoľvek jazdnú úlohu. Senzory s pokrytím 360° varujú vodiča pred rizikom kolízie.
– Zadná kamera: počas cúvania kamera prenáša na displej obraz toho, čo sa nachádza za vozidlom. Tento obraz dopĺňajú pohyblivé a statické „tiene“ vozidla.
– Asistent rozjazdu do kopca: táto funkcia sa pri rozjazde do kopca so stúpaním nad 3 % automaticky aktivuje na tri sekundy. Zabraňuje skĺznutiu vozidla vzad tým, že podrží aktivované brzdy.
Pomoc vodičovi k uvoľnenej a zodpovednej jazde:
– Systém rozpoznávania dopravných značiek s obmedzením rýchlosti: tento systém upozorní vodiča na najvyššiu povolenú rýchlosť a dáva mu tým možnosť nastaviť túto rýchlosť na obmedzovači.
– Adaptívny tempomat: automaticky prispôsobuje rýchlosť vozidla, aby zachoval vopred nastavenú vzdialenosť (1 až 2 sekundy) od vozidla vpredu. Systém využíva brzdenie motorom ale aj brzdou, vďaka čomu je udržanie nastavenej vzdialenosti jednoduchšie a presnejšie. Funkciu je možné využívať medzi rýchlosťami 40 km/hod až 140 km/hod.
Zaostrené na efektívnosť
Nový Renault Espace je určený pre radosť z jazdy. Konštruktéri Renaultu zjemnili jeho aerodynamické charakteristiky, výrazne zmenšili jeho hmotnosť a vybavili ho úspornými downsizingovými motormi najnovšej generácie, ktoré prepojili s dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC.
O 250 kg ľahší a o 20 percent úspornejší
Nový crossover Espace sa podrobil tvrdej odtučňovacej kúre, ktorá viedla k zníženiu hmotnosti až o 250 kg v porovnaní s dlhou verziou štvrtej generácie Espace. Táto 13-percentná redukcia hmotnosti sa rovnomerne rozložila po celom vozidle: dotkla sa karosérie, podvozku, motoru aj vybavenia (vrátane sedadiel).
Nový podvozok: nový crossover Espace po prvýkrát využíva stavebnicovú architektúru Renaultu CMF1 (Common Module Family) a kombinuje ľahké materiály, akým je hliník vo dverách, plast Noryl pre predné krídla (asi sa myslí blatníky) alebo termoplast v zadných dverách.
Vylepšená aerodynamika: Cd 0,30 (o 0,031 nižšia než v súčasnej generácii Espace) a CdA 0,845 m2 (menej o 0.086 m2) prinášajú výrazný pokles spotreby, najmä však na diaľniciach.
Nový Espace je k dispozícii s tromi 1,6-litrovými prepĺňanými motormi (jeden benzínový a dva dieselové), ktoré sú úsporné aj výkonné, keďže poháňajú mimoriadne aerodynamické a ľahké vozidlo. Renault splnil cieľ, keď oproti súčasnej generácii Espace a pri porovnateľnom výkone zlepšil spotrebu a emisie CO2 o vyše 20 percent*.
* Spotreba a emisie homologizované v súlade s platnou legislatívou.
Tri motory s užitočnými novými technológiami
S Novým Espace zavádza Renault dve technologické inovácie, ktoré sa predstavili na vlaňajšom autosalóne vo Frankfurte.
– Technológia Twin Turbo pre motor Energy dCi 160: malé turbodúchadlo s nízkou zotrvačnosťou naskočí už pri nízkych otáčkach, druhé turbo prichádza na rad pri vyšších otáčkach. Motor tak veľmi rýchlo dodá poriadnu dávku krútiaceho momentu a ponúkne zážitok v znamení excelentného a plynulého zrýchlenia.
– Automatická prevodovka s novým elektronickým ovládačom rýchlostných stupňov (Shift-by-Wire) je dostupná pre dva z troch motorov. Toto riešenie pochádza z vozidiel Formuly 1, vďaka čomu sa rýchlostné stupne striedajú precíznejšie a plynulejšie. Prevodovka zažila aj konštrukčné novinky: absencia mechanického prepojenia umožnila dizajnérom použiť nové prvky, napríklad plávajúcu konzolu a kompaktnú radiacu páku v leteckom štýle.
Tri prepĺňané motory s rovnakým zdvihovým objemom
Diesel:
Energy dCi 160 EDC s technológiou Twin Turbo: zdvihový objem 1,6 litra, výkon 118kW / 160 k a krútiaci moment 380 Nm dostupný od 1 750 ot/min.
Motory pre nový veľký crossover z dielne Renaultu stelesňujú rýchlu odozvu a svižné zrýchlenie. V kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC, ktorá je dynamická aj jednoduchá, prinášajú nevídaný pôžitok z jazdy. V Espace prvýkrát dochádza k spojeniu motora Energy dCi 160 a automatickej prevodovky EDC s rôznymi jazdnými režimami Multi-Sense®, vďaka čomu sa tento model stáva automobilom pre radosť a emócie. V neposlednom rade Energy dCi 160 EDC zabezpečuje Novému Espace najlepší pomer spotreby a výkonu na trhu.
Energy dCi 130: zdvihový objem 1,6 litra, výkon 96 kW / 130 k a krútiaci moment 320 Nm dostupný od 1 750 ot./min. Tento motor sa kombinuje s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Je určený najmä motoristom, pre ktorých sú prevádzkové náklady a komfort kľúčové, napríklad fleetoví zákazníci.
Benzín:
Energy TCe 200 EDC: zdvihový objem 1,6 litra, výkon 147 kW / 200 k a krútiaci moment 260 Nm dostupný od 2 500 ot./min. Zákazníkom, ktorí uprednostňujú benzínový motor, Nový Espace ponúka nový dynamický agregát. Energy TCe 200 sa vyvinul z motora, ktorý poháňa Clio R.S. Pod kapotou nového Espace je mimoriadne úsporný, no nič nestráca na dynamike a živosti. A v kombinácii so sedemstupňovou dvojstupňovou automatickou prevodovkou EDC zabezpečuje skutočne svižný štart. Spojenie motora Energy dCi 160, automatickej prevodovky EDC a režimu Sport v systéme Multi-Sense® aj v jeho prípade prináša vodičovi optimálny zážitok z jazdy.
Výkon: Znížená hmotnosť, vyladené aerodynamické charakteristiky a skúsenosti Renaultu s technológiami downsizingu, čo dokázali aj výsledky na pretekárskych okruhoch, umožnili uvoľniť pre Nový Espace niekoľko 1,6-litrových motorov, ktoré v sebe spájajú radosť z jazdy a nízku spotrebu. Stošesťdesiat koní, ktoré vyprodukuje dieselový agregát Twin Turbo Energy dCi 1,6 v kombinácii s prevodovkou EDC a systémom Multi-Sense®, zdvíha radosť z jazdy na úroveň spájanú skôr s dvojlitrovými motormi.
Prevodovka EDC: s novým Espace prichádzajú na trh dve nové prevodovky s najpokročilejšími technológiami. Automatické šesť- alebo sedem-stupňové prevodovky EDC (Efficient Dual Clutch) kombinované s dvomi z troch motorov určených pre tento model znamenajú komfort, dynamiku a nízku spotrebu. Systém Multi-Sense® ovplyvňuje aj kalibráciu rýchlostných stupňov v závislosti od zvoleného jazdného režimu.
Stop&Start pre všetky verzie: všetky motory Nového Espace sú vybavené flexibilným systémom Stop&Start a rekuperáciou brzdnej energie.
Inšpirácia z F1: o dokonalom porozumení pokročilých technológií prepĺňania svedčí nielen paralela medzi 1,6-litrovým motorom Renault Energy F1 a 1,6-litrovým agregátom Renault Energy dCi. Energy dCi 160 Twin Turbo využíva rad technológií, ktoré sa zrodili zo skúseností Renaultu v pretekoch F1, predovšetkým však účinnosť chladenia a zníženie trenia:
– priečny systém prúdenia vody, ktorý zabezpečuje rýchlejšie a účinnejšie chladenie spaľovacej komory
– piestne krúžky U-Flex sú mimoriadne pružné a ich profil v tvare písmena „U“ im umožňuje tvarovo sa prispôsobiť vplyvu tepla a tlaku vo valci, čím sa dosahuje optimálny kompromis medzi účinnosťou a trením
– o dodatočné zníženie trenia sa stará špeciálna povrchová úprava
Motor Energy dCi 160 Twin Turbo má vstrekovanie paliva s tlakom 1 800 bar a sekvenčné preplňovanie.
Renault Espace: 30 rokov úspechov stojacich na inováciách
Uvedenie modelu Espace v ultrakonzervatívnom automobilovom svete roka 1984 vyžadovalo od Renaultu avantgardný pohľad na automobil a nemalú dávku odvahy. Spoločnosť sa musela spoľahnúť na svoju dôveru k inováciám, keď sa snažila zabezpečiť trvalý úspech nenapodobiteľnému modelu, ktorý spočiatku vôbec nebolo možné niekam zaradiť. Renault Espace sa vydal na cestu popularizácie konceptu osobného prepravcu a zároveň vytvoril úplne nový segment. Spolu s ním otvoril nové obzory vo forme priestranného vozidla s vysokou mierou variability a vlastnosťami turistického auta.
V priebehu času Espace originalitou a bohatou ponukou potvrdil svoju príťažlivosť, čo dokazuje aj fakt, že základná myšlienka a meno sa stali prakticky samostatnou značkou. Renault Espace sa aj naďalej vyvíjal v každej oblasti konštrukcie a všetky štyri generácie zostal neporazeným kráľom vo svojom segmente. Do dnešného dňa sa vyrobilo viac než 1 245 000 exemplárov. Renault sa preto s dôverou pozrel na model novými očami. V snahe nanovo objaviť Espace a očariť nových zákazníkov sa opäť spoľahol na inovácie. Príťažlivosť novej generácie zvyšuje jedinečná vízia dynamiky rodinného automobilu, ktorý ponúka pôžitok z jazdy a komfort šitý na mieru.
Renault Quality Made – Zaostrené na kvalitu Espace
S novým Espace sústredil Renault svoje úsilie na kvalitu viditeľnú už na prvý pohľad a dosiahnutiu tohto cieľa podriadil všetko. Tu je niekoľko príkladov:
Kvalita dizajnu:
Efektívnosť: konštrukcia a optimalizácia technológií, materiálov (hliník, Noryl™, termoplast) a procesov umožnili v porovnaní s ekvivalentnou verziou staršej generácie ubrať z hmotnosti nového Espace až 250 kg.
Životnosť: Nový Espace úspešne zvládol rad mimoriadne ťažkých testov, vrátane simulácie trojročného nájazdu v priebehu len troch mesiacov. V rámci tohto programu Nový Espace absolvoval 5,5 milióna km a zavŕšil 520 hodín testov odolnosti, ako aj 450 hodín klimatických testov. Nové prvky, ako dotykový systém sklápania sedadiel sa podrobili špeciálny vyvinutým testom.
Absencia vibrácií pri spomalení: zlepšenia sa dotkli aj kvality jazdy. Vďaka novému prístupu k dizajnu karosérie dosahuje jazdný komfort Nového Espace mimoriadne vysokú úroveň.
Kvalita spracovania:
Presné lisovanie: lisovanie za horúca pozostáva zo zahriatia kovových plátov na teploty 850°C v priebehu niekoľkých minút a následného rapídneho ochladenia. Výsledkom tohto procesu je mimoriadne mechanická tuhosť kovu, vďaka čomu môžu byť plechy tenšie. Lisovaním za horúca získava Nový Espace na kvalite a zároveň stráca na hmotnosti.
Dôkladne vyladený: ambiciózny dizajn Nového Espace si vyžiadal precízne úpravy tvaru karosérie a užšie polomery zakrivených dielcov. Továreň Douai úspešne zvládla túto výzvu a Nový Renault Espace tak mohol splniť stylingový prísľub.
Starostlivá montáž: Každá jedna karoséria si vyžaduje najmenej 5 000 operácií. Na dôvažok sa v 45 kľúčových oblastiach vykonávajú priebežné inšpekcie, ktoré zaručujú perfektnú geometriu Nového Espace a vysokú kvalitu exteriéru.
Hlboké lesklé farby: Nový Espace ponúka na výber deväť rôznych farieb karosérie, vybraných pre ich hĺbku a krásu. Metalické farby charakterizuje vysoko odolný vrchný lak. Kvalitu lakovania zabezpečuje prísny 900-bodový inšpekčný proces.
Kvalita interiéru:
Odolné, prestížne materiály: interiér Nového Espace sa nesie v duchu chrómových dielov so saténovým efektom, vďaka čomu sa obmedzí výskyt odtlačkov prstov. Tvrdený kryt stredovej konzoly podobným spôsobom chráni dekoratívny materiál.Sedadlá, volant, lakťové opierky a časti obkladov dverí vo verzii Initiale Paris sú potiahnuté kožou Nappa.
Pozorne navrhnuté vybavenie: dôraz na kvalitu dokazuje aj pozornosť venovaná detailom v niektorých častiach, vrátane čelného displeja, ktorý charakterizuje jasná a pestrá grafika.
Audiosystém obsahuje neviditeľnú anténu, ktorá využíva avantgardnú technológiu s cieľom obmedziť vizuálne rušivé momenty. Systém BOSE zas ponúka pokročilú akustiku.
Technológia Pure Vision znamená kompaktné a účinné svetlomety Nového Espace. Presné a jasné LED žiarovky sú o 20 percent výkonnejšie než halogénové a navodzujú dojem denného svetla. Žiarivky LED s dlhou životnosťou skoncujú s potrebou pravidelnej výmeny.
Zdroj: Renault