/
/
Nový Renault Megane E-Tech Electric: pokračovanie v inováciách

Nový Renault Megane E-Tech Electric: pokračovanie v inováciách

Reklama

Elektromotor s dvomi patentovanými inováciami pre ešte vyšší výkon.
Už takmer 125 rokov sa Renault neustále snaží prichádzať s inováciami. Jeho vynálezy obstáli v minulosti a používajú sa dodnes, pričom mnohí si to ani neuvedomujú. Prevodovka s priamym pohonom (1899), výmena ručnej kľuky za elektrický štartér (1909), pridanie „5. dverí“ (1961), centrálne otváranie (1983), handsfree karta (2000).

Nový Megane E-TECH Electric, prvý z Nouvelle Vague značky Renault, má prihlásených viac ako 300 patentov. Fabrice Bernardin, vedúci e-technológie na inžinierskom oddelení Renault, nám povie viac o motore nového Megane E-Tech Electric. Ako jeho výkon zvyšuje inovatívny systém chladenia oleja, ktorý obsahuje dve patentované inovácie.

Pohonné ústrojenstvo nového Megane E-TECH Electric bolo plne vyvinuté Alianciou. Pohonná jednotka, ktorá sa vyrába v Japonsku pre Nissan a vo Francúzsku, v závode Cléone pre Renault, poskytuje optimálnu energetickú účinnosť spolu s radosťou z jazdy z elektrického pohonu, ako je okamžité zrýchlenie, ktoré je dynamické aj lineárne.

„Elektromotory musia mať vynikajúci chladiaci systém, aby boli efektívne. Spolupracovali sme s našimi kolegami v Japonsku a vo Francúzsku na vývoji dvoch patentovaných inovácií. Prvý z týchto patentov pokrýva systém chladenia oleja pre náš synchrónny motor s vinutým rotorom. Injektory sme namontovali na strategické miesta, aby rozstrekli elektrický vinutý motor rotora a súčasne ochladzovali rotor aj stator. Druhá patentovaná inovácia zahŕňa šikovnú techniku, ktorá nám umožňuje využiť hybnosť rotora pomocou systému ozubeného venca na zvýraznenie chladenia statora vrhaním oleja smerom k hlavám.“ Fabrice Bernardin, vedúci e-technológie na inžinierskom oddelení Renault.

Čo prinášajú inovácie

Tento inovatívny nový systém chladenia oleja pre synchrónny motor s vinutým rotorom úplne nového Megane E-TECH Electric ponúka množstvo výhod:

  • Zvýšená účinnosť vďaka strategickému umiestneniu 4 vstrekovačov na rozstrekovanie elektrického obvodu tam, kde je to potrebné, pri chladení rotora elektromotora (pohyblivý komponent) a statora (pevný komponent).
  • Kompaktnejší motor, ktorého hmotnosť sa znížila  o 33 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou elektromotorov; úbytok hmotnosti prispieva k nižšej spotrebe energie.
  • Väčšia radosť z jazdy s plynulým a dynamickým zrýchľovaním a cúvaním vo všetkých situáciách, ako aj väčší výkon motora pri dlhšom použití plynu, dokonca aj pri vysokých rýchlostiach na diaľnici.

Úplne nový proces

Nový systém chladenia oleja kombinuje jednoduché a efektívne technické riešenia na udržanie motora Megane E-TECH Electric na optimálnej teplote – konkrétne použitie oleja na postriekanie cieľových oblastí motora a optimalizovaný okruh chladenia oleja.

Tieto patentované inovácie umožnili konštruktérom Renault navrhnúť kompaktný, no mimoriadne výkonný a vysokovýkonný elektrický motor v prospech potešenia užívateľa z jazdy.

Ak chcete zistiť viac

Patenty:

  • Systém chladenia oleja pre synchrónny motor s vinutým rotorom:- Patent FR304350 – vynálezcovia: K. Mikati, G. Tavernier a S. Decaux.
  • Systém chladenia oleja pre synchrónny motor s vinutým rotorom s olejom odvádzaným smerom k hlavám statorov:- Patent FR3059487 – vynálezcovia: K. Mikati, E. Motte a F. Bernardin.

Zdroj: Renault

Prečítať celý text

Reklama