Automobilka Porsche dopĺňa modelovú rodinu Cayenne o nového športového hrdinu. S dôsledným nastavením na maximálny výkon a ovládateľnosť sa v Porsche Cayenne Turbo GT spája výnimočná dynamika jazdy s vysokou mierou každodenného využitia. Jeho 4-litrový biturbo motor V8 s výkonom 471 kW (640 k) poskytuje základ pre výnimočné jazdné vlastnosti. Týmito hodnotami tak prevyšuje Cayenne Turbo Coupé o 67 kW (90 k), krútiaci moment dosahuje hodnotu 850 Nm (nárast o 80 Nm), zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa stlačilo na 3,3 sekundy (pokles o 0,6 s) a maximálna rýchlosť je teraz 300 km/h (nárast o 14 km/h). So športovejšími líniami sa Cayenne Turbo GT dodáva iba vo verzii štvorsedadlové kupé, pričom v štandardnej výbave sa nachádzajú všetky dostupné systémy podvozka ako aj výkonné pneumatiky vyvinuté špeciálne pre tento model. Cayenne Turbo GT dostal aj špeciálne nastavený pohon a podvozok. Výsledkom je zladený s výnimočnými schopnosťami na pretekárskych okruhoch. Potvrdil to aj testovací jazdec automobilky Porsche Lars Kern, ktorý za volantom Cayenne Turbo GT zvládol 20,832-kilometrový okruh Severnej slučky Nürburgringu za 7:38,9 minúty a stanovil tak nový oficiálny rekord pre vozidlá kategórie SUV.
Pri porovnaní s modelom Cayenne Turbo Coupé má Cayenne Turbo GT o 17 mm nižšiu svetlú výšku. Vzhľadom na to prešli pasívne prvky podvozka ako aj aktívne ovládacie systémy technickými úpravami v prospech ovládateľnosti a výkonu.
Zmenami prešlo aj nastavenie, ktoré zaručuje vynikajúcu vzájomnú spoluprácu medzi nimi. Napríklad tuhosť trojkomorového vzduchového pruženia sa zvýšila o 15%, upravili sa aj tlmiace vlastnosti aktívneho pruženia Porsche Active Suspension Management (PASM) či reakcie posilňovača riadenia Power Steering Plus a prejavy natáčania kolies zadnej nápravy. Aktívny systém na potláčanie nakláňania Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) pracuje s riadiacim softvérom zameraným na výkon. Výsledkom je lepšia stabilita a lepší postoj na ceste ako aj precíznejšie prejavy pri zatáčaní vo vyšších nájazdových rýchlostiach do zákrut. Následkom je aj to, že systém Porsche Torque Vectoring umožňuje prenos vyššieho krútiaceho momentu. Ovládateľnosť zlepšuje aj kompletne prepracovaná predná náprava. V porovnaní s Cayenne Turbo Coupé majú predné kolesá o palec väčší priemer a negatívny odklon vzrástol o 0,45 stupňa, aby tak pre výkonné 22-palcové pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, vyvinuté špeciálne pre Cayenne Turbo GT, vznikla väčšia styčná plocha. Brzdové úlohy spĺňa štandardne dodávaný keramicko-kompozitný systém Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Rýchlejšie radiaca prevodovka Tiptronic S a titánový športový výfuk
Porsche Cayenne Turbo GT využíva momentálne najvýkonnejší 8-valcový biturbo motor značky. Najrozsiahlejšie zlepšenia sa týkali oblastí ako sú kľukový mechanizmus, turbodúchadlo, priame vstrekovanie paliva, nasávanie a medzichladič stlačeného vzduchu. Motor V8 v Cayenne Turbo GT sa od Cayenne Turbo Coupé odlišuje v základných prvkoch, ako sú kľukový hriadeľ, ojnice, piesty, rozvodová reťaz a tlmiče torzných kmitov. Vzhľadom na nárast výkonu na 471 kW (640 k) prešli tieto komponenty úpravami pre vyššie špičkové zaťaženie a lepšiu dynamiku jazdy. Modifikácie sa dotkli aj rýchlejšie radiacej 8-stupňovej automatickej prevodovky Tiptronic S a systému ovládania trakcie Porsche Traction Management (PTM). Skriňa prevodovky dostala aj dodatočné kvapalinové chladenie. Cayenne Turbo GT sa štandardne dodáva so špeciálnym športovým výfukovým systémom s centrálne umiestnenými koncovkami. Od stredu vozidla je výfukový systém, vrátane zadného tlmiča, vyrobený z ľahkého titánu, ktorý veľmi dobre odoláva vysokým teplotám. K zníženiu hmotnosti prispieva aj odstránenie stredového tlmiča.
Športová výbava: veľa karbónu v exteriéri, veľa alkantary v interiéri
Cayenne Turbo GT sa na požiadanie dodáva s novým sivým lakom Arctic Grey, ktorý podčiarkuje jeho výnimočné atletické tvary pomocou špeciálnych prvkov jeho progresívneho dizajnu. Patria sem napríklad špeciálny predný nárazník GT s príťažlivým spojlerom a väčšími bočnými otvormi pre vstup vzduchu, čo vytvára jedinečnú prednú časť. Pohľadu zboku dominujú výrazná karbónová strecha a čierne rozšírenia blatníkov doplnené o 22-palcové disky kolies GT Design vo farbe Neodyme. Karbónové bočné lišty, pozdĺžne upevnené k strešnému spojleru, patria medzi špeciálne prvky modelu GT rovnako ako adaptívne rozšíriteľný zadný spojler, ktorý je o 25 mm širší ako na verzii Turbo. Pri najvyššej rýchlosti vozidla sa tým prítlak zvyšuje o 40 kilogramov. Pohľad zozadu uzatvára výrazný karbónový panel difúzora.
Športový charakter modelu Cayenne Turbo GT umocňuje špičková štandardná výbava a interiér s rozšíreným použitím alkantary. Súčasť štandardnej výbavy tvoria 8-smerovo elektronicky nastaviteľné športové sedadlá vpredu a dvojica športových sedadiel vzadu. Každé sedadlo sa dodáva so špeciálnymi perforovanými panelmi GT v strede sedadiel z alkantary, s kontrastnými stehmi vo farbách Neodyme alebo Arctic Grey a s nápisom turbo GT na opierkach hlavy. V duchu očakávaní od športových automobilov Porsche, dostal multifunkčný športový volant žltú značku na pozícii 12 hodín. V závislosti od zvolenej výbavy sú vybrané lišty vyhotovené v matnej čiernej farbe.
Debut v modeli Turbo GT: nový infotainment pre Porsche Cayenne
V modeli Cayenne Turbo GT sa predstavuje nová generácia systému Porsche Communication Management (PCM), ktorá prichádza na trh s vyšším výkonom, novým užívateľským rozhraním a s novým spôsobom ovládania. Rovnako ako predtým je systém PCM 6.0 plne kompatibilný s rozhraním Apple CarPlay, ale zároveň umožňuje hlbšiu integráciu služieb Apple Music a Apple Podcasts. Systém taktiež podporuje rozhranie Android Auto, takže teraz sa môžu integrovať všetky druhy populárnych mobilných telefónov.
Porsche Cayenne Turbo GT sa už dá objednať a k predajcom sa dostane v polovici septembra 2021. Ceny sa v Nemecku začínajú od 196 078 eur vrátane DPH a povinnej výbavy.
Zdroj: Porsche