/
/
/
O 3,5 až 4 litre nižšia spotreba a 40-percentný pokles emisií

O 3,5 až 4 litre nižšia spotreba a 40-percentný pokles emisií

Reklama

Vyše sto modelov značky Mercedes-Benz je zaradených do triedy hospodárnosti A+ (20 modelov) alebo triedy hospodárnosti A (86 modelov). Pri vyše päťdesiatich sa podarilo znížiť emisie pod úroveň 120 g CO2/km. Už v novembri roku 2013 klesli priemerné emisie CO2 celej flotily nových automobilov divízie Mercedes-Benz Cars v Európe na 134 g/km. To je oproti roku 1995 zníženie o viac ako 40 percent.

Zážihové a vznetové motory modelov Mercedes-Benz Cars v súčasnosti spotrebujú na odjazdených 100 km približne o 3,5 až 4 litre menej pohonných látok ako v minulosti. Pri počte 15-tisíc najazdených kilometrov za rok to zodpovedá ročnej úspore až 600 litrov paliva a viac ako jednej tone CO2 na každé novo prihlásené vozidlo.

Najvyššiu efektívnosť vo svojich prémiových segmentoch aktuálne dosahuje celkovo až 23 modelov tried A, GLA, C, E, S, GLK, ako aj M. Jej obzory najnovšie rozširuje prémiový S 500 PLUG-IN HYBRID s hodnotou 69 gramov CO2 na km. To zodpovedá spotrebe 3 litre na 100 km podľa NEFZ. Takáto rekordne nízka spotreba bola ešte pred niekoľkými rokmi pre luxusné sedany nepredstaviteľná.

Mnohé opatrenia, do ktorých automobilka investuje, neprinášajú okamžité zníženie spotreby ale v reálnej prevádzke u zákazníka prinášajú významné úspory. Patrí sem oblasť aerodynamiky, motory z rodiny BlueDIRECT (s technikou spaľovania chudobnej zmesi s vrstvovým plnením, precízne riadeným viacnásobným vstrekovaním a rýchlym zapaľovaním viacerými iskrami (Multi Spark Ignition, MSI)), dieselové motory s technikou Common Rail štvrtej generácie, kombinácia benzínových a dieselových agregátov s vedľajšími agregátmi zapínanými podľa potreby (napr. čerpadlo oleja a čerpadlo chladiacej kvapaliny), systém ECO štart-stop a deväťstupňová automatická prevodovka s meničom krútiaceho momentu 9G TRONIC.

Ročne investujeme približne šesť miliárd eur do výskumu a vývoja modelov našich osobných automobilov – približne polovica z toho ide do zelených technológií. Pre prichádzajúce nové modely budú realizované mnohé opatrenia, ktoré ešte viac znížia spotrebu, napríklad opatrenia v ľahkej konštrukcii alebo v aerodynamike.

objasňuje profesor Thomas Weber, člen predstavenstva koncernu Daimler zodpovedný za výskum koncernu a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars.

Zdroj: Mercedes-Benz

Prečítať celý text

Reklama