- Tri nové rodiny motorov, 13 nových motorov do roku 2016
- Portfólio motorov v roku 2016 nové z 80 percent
- Nový benzínový a naftový motor s objemom 1,6 litra dosahujú najlepšie výkony v triede
- Downsizing pre vyšší výkon, nižšiu spotrebu paliva a menej CO2
- Extenzívne opatrenia ‘zvukového inžinierstva’ zabezpečujú najlepšiu kultúru v triede
- Rekonštruované manuálne prevodovky ponúkajú vysokú kvalitu radenia
Opel v období rokov 2013 až 2016 zavedie tri nové konštrukčné rady motorov, obsahujúce 13 nových agregátov, čím obnoví 80 percent svojho portfólia motorov. V tom istom období značka zavedie do výroby aj riad nových prevodoviek. Opel začína obnovu svojho portfólia pohonných jednotiek úplne novým benzínovým a naftovým motorom s objemom 1,6 litra spolu s druhou generáciou 5-stupňových a 6-stupňových prevodoviek. Tie budú uvedené ešte do konca tohto roka spolu s novými malými benzínovými motormi. Všetky agregáty boli vyvinuté s cieľom dosiahnuť výkon, účinnosť a kultúru behu na špičke svojej triedy. Nové motory, ktoré boli koncipované podľa filozofie downsizingu na uspokojenie dopytu zákazníkov po výkonných motoroch so zníženou spotrebou paliva a emisiami CO2, sa budú postupne zavádzať do všetkých modelových radov značky Opel. Oba nové motory 1.6 l sa vyznačujú najvyšším merným výkonom v triede a najlepšou kultúrou behu. Vylepšené prevodovky kvalitou radenia a nízkymi ovládacími silami vynikajú nad konkurentmi značky Opel. V blízkej budúcnosti bude nasledovať úplne nová 6-stupňová manuálna prevodovka a nová automatizovaná manuálna prevodovka.
Najlepší v triede: Nový benzínový motor 1.6 SIDI Turbo
Tento úplne nový štvorvalcový benzínový motor s priamym vstrekovaním paliva Spark Ignition Direct Injection (SIDI) príde v dvoch konfiguráciách. Verzia Eco Turbo, ktorá dosahuje výkon 125 kW (170 k) a maximálny krútiaci moment 280 Nm, je optimalizovaná pre veľký krútiaci moment pri nízkych otáčkach, vysokú pružnosť a priaznivú spotrebu paliva. Verzia Performance Turbo s výkonom 147 kW (200 k) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm vyniká výnimočným merným výkonom 92 kW (125 k) na liter, ktorý je najvyšší v triede Opelu a jeho konkurentov. Oproti doterajšiemu benzínovému motoru Opel 1.6 Turbo sú emisie CO2 a spotreba paliva nižšie o 13 percent, pričom maximálny výkon a krútiaci moment vzrástli o 30 percent. Vynikajúcu pružnosť motora Eco Turbo demonštruje skrátenie času akcelerácie z rýchlosti 80 na 120 km/h na piaty prevodový stupeň o 20 percent. Motor Performance Turbo s výkonom 147 kW (200 k) má ešte športovejší charakter.
K technickým špecialitám patria:
- Vyvažovacie hriadele – ako jediný motor v tejto objemovej triede; inovatívna konštrukcia bloku motora s tenkými stenami, dvojdielnou kľukovou skriňou a odlievanou hliníkovou základnou doskou. Široká škála konštrukčných opatrení na zníženie hluku a vibrácií, vrátane jemného vyladenia pre špecifické vozidlové aplikácie.
- Centrálne umiestnená zapaľovacia sviečka a injektor paliva vo vrchole spaľovacieho priestoru pre vysokú účinnosť a minimálne emisie.
- Turbodúchadlo integrované do zberného výfukového potrubia pre spontánnejšiu reakciu a zníženie priestorových nárokov motora. Vysokotlakové a nízkotlakové rezonátory v sústave prepĺňania na potlačenie hvízdania vzduchu a hluku vyvolaného pulzáciami.
Najlepší v triede: Nový naftový motor 1.6 CDTI
Nový turbodiesel Opel s objemom 1,6 litra je najlepší v triede vo všetkých základných parametroch. Debutoval v modelovom rade Zafira Tourer a postupne nahradí doterajší motor 1.7 CDTI a motor 2.0 CDTI v nižších výkonových verziách v celom rade modelov Opel. Neskôr bude nasledovať ešte výkonnejšia verzia. Pri výkone 100 kW (136 k) v kombinácii s maximálnym krútiacim momentom 320 Nm prvý celohliníkový naftový motor Opel dosahuje vysoký merný výkon 63 kW (85 k) na liter objemu, ktorý je najvyšší v tejto triede. Rovnako pôsobivá je aj nízka spotreba paliva a emisie CO2, ktoré robia z modelu Zafira Tourer najúspornejší automobil svojej triedy. Rovnako ako jeho benzínový súrodenec aj motor 1.6 CDTI profituje zo širokej škály opatrení ‘zvukového inžinierstva’ pri konštrukcii a jemnom vyladení, ktoré prispievajú k minimalizácii hluku a vibrácií. Pri testovaní v modelovom rade Zafira Tourer bola nameraná najnižšia hlučnosť zo všetkých vozidiel poháňaných turbodieslom s objemom 1,6 litra. Vďaka systému úpravy výfukových plynov selektívnou katalytickou redukciou (SCR) Opel BlueInjection, resp. absorpčnou katalytickou redukciou NOx pri chudobnej zmesi (LNT), ktorý umožňuje spĺňať budúcu emisnú normu Euro 6, je motor 1.6 CDTI taký čistý ako benzínový motor.
K ďalším technickým charakteristikám patria:
- Ľahký hliníkový blok motora a základná doska šetrí vyše ako 20 kilogramov hmotnosti.
- Optimalizovaný systém vstrekovania paliva common rail umožňujúci až 10 vstreknutí počas jedného pracovného cyklu a uzavretý okruh regulácie spaľovania pre tichý a pokojný beh, vysokú účinnosť a nízke emisie.
- Prepĺňanie turbodúchadlom s variabilnou geometriou a maximálnym prepĺňacím tlakom 1,7 baru pre spontánnu reakciu motora.
- Najnižšie hodnoty vnútorného trenia, odpojiteľné vodné čerpadlo a regulované olejové čerpadlo pre zníženie trecích strát.
Rozšírené portfólio manuálnych a automatických prevodoviek
Po viacerých konštrukčných modifikáciách súkolies prevodov a radiaceho mechanizmu 5-stupňové a 6-stupňové prevodovky Opel druhej generácie kvalitou radenia vynikajú nad prevodovkami konkurencie. Teraz sa začínajú montovať do modelov ADAM, Corsa, Meriva, Mokka, Astra, Antara, Zafira a Insignia poháňaných motormi s maximálnym krútiacim momentom prevyšujúcim 130 Nm. Pre malé a subkompaktné vozidlá poháňané motormi s maximálnym krútiacim momentom do 235 Nm je určená úplne nová 6-stupňová manuálna prevodovka. Je výrazne ľahšia ako podobné prevodovky a obsahuje mnoho konštrukčných modifikácii z vylepšených prevodoviek druhej generácie. Pre modely ADAM a Corsa pripravuje Opel novú 5-stupňová automatizovanú manuálnu prevodovku, umožňujúcu sekvenčné radenie bez spojky aj plne automatický režim. Táto prevodovka umožňuje funkciu systému Štart/Stop.
Zdroj: Opel