Volvo Cars, výrobca luxusných automobilov, vám sľubuje, že už nikdy viac nebudete musieť zastaviť na čerpacej stanici, ísť do umyvárne áut, ba ani odviezť svoje vozidlo do servisu. Švédska automobilka totiž uvádza na trh osobné služby Concierge, ktoré budú integrovanou súčasťou mobilnej platformy Volvo On Call.
Spoločnosť Volvo oznámila, že v San Franciscu spúšťa pilotný program, ktorý je zameraný na tri stovky majiteľov Volvo XC90 a luxusného sedanu S90. V snahe uľahčiť svojim zákazníkom život automobilka uskutočnila hĺbkový spotrebiteľský prieskum, aby im vedela splniť ich doposiaľ nesplnené potreby.
„Predstavte si, že ráno zaparkujete vozidlo v práci, a keď idete večer domov, vozidlo máte umyté, natankované a skontrolované servisným technikom. Presne takéto služby chceme priniesť našim zákazníkom. Náš prieskum ukazuje, že ľudia trávia vybavovaním týchto drobných záležitostí celé hodiny týždenne – a my chceme vodičom vozidiel Volvo tento čas vrátiť späť, aby sa mohli namiesto toho venovať niečomu zmysluplnejšiemu,“ uviedol Björn Annwall, hlavný viceprezident skupiny Volvo Car Group pre celosvetové služby zákazníkom.
Prieskum spoločnosti Volvo ukázal, že viac ako 70 percent zákazníkov by chcelo mať na dosah ruky služby tankovania vozidla, 56 percent si želá, aby bolo ich vozidlo vyzdvihnuté na bežnú údržbu, a 49 percent opýtaných by uvítalo, keby mali v prípade potreby možnosť nechať si vozidlo premiestniť na iné miesto.
„Náš prístup je jednoduchý – naším cieľom je uľahčiť vodičom život prostredníctvom technológií súvisiacich s konektivitou v podobe jednoduchej aplikácie pre smartfóny. Máme v tomto smere otvorený a pružný prístup a vítame spoluprácu s partnermi, ktorí ponúkajú nové a inovačné služby. Toto je len začiatok,“ uviedol Anders Tylman-Mikiewicz, viceprezident skupiny Volvo Car Group pre služby v oblasti spotrebiteľskej konektivity.
https://youtu.be/GxfOQzLPOjU
Majitelia vozidiel značky Volvo zapojení do pilotného programu môžu využívať pilotnú aplikáciu na vyhľadanie osobných služieb Concierge dostupných vo svojom bezprostrednom okolí a objednať si ich prostredníctvom svojho inteligentného telefónu. Ich žiadosť sa odošle autorizovanému poskytovateľovi služieb spoločnosti Volvo, ktorý im následne natankuje vozidlo, vezme ho k osobnému servisnému asistentovi a vykoná plánovanú údržbu alebo akúkoľvek ďalšiu službu, o ktorú majiteľ požiadal.
Aplikácia poskytuje digitálny kľúč na jedno použitie, ktorý je presne určený pre konkrétne miesto a čas, a odošle ho do autorizovaného servisu. Keď je požadovaná služba vykonaná, vozidlo sa uzamkne a platnosť digitálneho kľúča vyprší. Vozidlo možno vrátiť na miesto, kde ho zákazník nechal, alebo doručiť na úplne nové miesto podľa želania zákazníka.
Sieť digitálnych inovačných laboratórií spoločnosti Volvo Cars v Kalifornii, Šanghaji a Göteborgu sa sústreďuje na pochopenie potrieb rozrastajúcej sa zákazníckej základne automobilky v snahe ďalej rozširovať spektrum ponúkaných služieb. Vzhľadom na stupňovitý charakter platformy Volvo On Call je možné bez problémov pridávať nové služby, a v konečnom dôsledku tak ponúkať pre vaše vozidlo širokú škálu služieb, ktoré šetria čas.
Na Slovensku by mala byť dostupná zjednodušená verzia služby Volvo On Call koncom roku 2018.
Zdroj: Volvo Cars