- SEAT spája dynamiku a úžitkovú hodnotu jedinečným spôsobom
- Dve verzie s výkonom 195 a 206 kW (265 a 280 k)
- Maximálny výkon pri presvedčivej účinnosti
- Precízne jazdné vlastnosti vďaka samosvornému diferenciálu, progresívnemu riadeniu a DCC
- Exkluzívne vybavenie, široká škála možností individualizácie
- Cena na Slovensku už od 25.840,- EUR
SEAT predstavuje perfektný automobil pre radosť zo života a z výkonu. Nový Leon ST CUPRA jedinečným spôsobom kombinuje vysoký výkon so štýlom a úžitkovou hodnotou. Maximálny objem batožinového priestoru až 1.470 litrov. SEAT Leon ST CUPRA 280 zrýchli z pokoja na tempo 100 km/h iba za 6,0 sekundy – taká rýchla môže byť všestrannosť. Atraktívny dizajn, individuálne vybavenie a excelentná kvalita sú ďalším bodmi, ktoré robia z modelu Leon ST CUPRA neobyčajnú ponuku. K tomu pristupuje mimoriadne dobrý pomer ceny a úžitkovej hodnoty – typický atribút modelov SEAT.
U novinárov a zákazníkov má SEAT Leon CUPRA ako trojdverový model SC (Sport Coupé) aj ako päťdverový model vysoké renomé. V odborných časopisoch sa verzia CUPRA v rámci celej Európy okamžite presadila ako trvalý víťaz porovnávacích testov; jeho majitelia oceňujú dizajn a pôžitok z jazdy. Novým modelom Leon ST CUPRA k tomu pribudne ďalšia nová dimenzia – veľkorysá priestorová ponuka kombi. Pre prácu a rodinu, pre šport alebo hobby – vďaka svojej všestrannosti je Leon ST CUPRA perfektným športovým automobilom pre celý život.
„Nový Leon ST CUPRA predstavuje optimálne doplnenie našej ponuky vysoko výkonných modelov. Kombinácia suverénneho výkonu a expresívnej dynamiky s komfortom vyhovujúcim pre dlhé jazdy a vysokou úžitkovou hodnotou vytvára jedinečný automobil“, povedal Jürgen Stackmann, predseda predstavenstva SEAT S.A.. „Leon ST CUPRA demonštruje hodnoty značky SEAT v najlepšej forme. Sme hrdí na technickú kompetenciu a kvalitu, ktorú vyžaruje.“
Koncentrovaný komplet high-tech zaručuje enormný výkon nového modelu Leon ST CUPRA. Jeho základom je nový motor 2.0 TSI vybavený duálnym systémom vstrekovania paliva a variabilným časovaním ventilov. Podľa verzie dosahuje výkon 195 kW (265 k) alebo 206 kW (280 k). Adaptívny podvozok DCC, samosvorný diferenciál prednej nápravy, progresívne riadenie, systém regulácie jazdnej dynamiky CUPRA Drive Profile a štandardné predné reflektory kompletne zo svietiacich diód LED sú ďalšími príkladmi najmodernejších technológií.
CUPRA symbolizuje vysoký výkon a jazdnú dynamiku – a nový Leon ST CUPRA tento prísľub spĺňa perfektným spôsobom. CUPRA 280 s príplatkovou prevodovkou DSG s dvoma spojkami sa ako absolútny špičkový model značky dokáže katapultovať z pokoja na tempo 100 km/h za 6,0 sekundy, pri manuálnej prevodovke za 6,1 sekundy. Maximálna rýchlosť elektronicky limitovaná na 250 km/h nereprezentuje skutočný výkonový potenciál motora. Maximálny krútiaci moment 350 Nm v širokom pásme otáčok od 1.700 do 5.600 za minútu zaručuje pôsobivú ťažnú silu v každej situácii. Leon ST CUPRA s výkonom 195 kW (265 k) a rovnakým maximálnym krútiacim momentom 350 Nm je iba o zlomok sekundy pomalší. Jeho akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá 6,1 sekundy s manuálnou prevodovkou a 6,2 sekundy s DSG.
S ohľadom na tieto jazdné výkony je nový Leon ST CUPRA prekvapujúco úsporný. Priemerná spotreba paliva je pri obidvoch výkonových modifikáciách iba 6,6 litra na 100 km s prevodovkou DSG a 6,7 litra na 100 km s manuálnou prevodovkou. To zodpovedá ekvivalentu emisie CO2 iba 154 a 157 gramov na kilometer.
Dynamický potenciál modelu Leon ST CUPRA sa dá ešte ďalej umocniť – príplatkovým kompletom vybavenia Performance Pack. Obsahuje väčšie kotúčové brzdy Brembo, osobité disky kolies a špeciálne pneumatiky.
High-tech komponenty motora
Ako pravý športový motor štvorvalec 2.0 TSI spontánne reaguje na každú zmenu polohy pedála akcelerátora a ľahko sa vytáča do vysokých otáčok – v sprievode sýteho a suverénneho zvuku, podporovaného a modulovaného zvukovým aktuátorom. Novo vyvinutý motor so zvlášť rýchlo reagujúcim turbokompresorom predstavuje absolútny komplex high-tech s mnohými inovatívnymi konštrukčnými prvkami. Duálny systém vstrekovania paliva v oblasti čiastočného zaťaženia dopĺňa priame vstrekovanie benzínu nepriamym vstrekovaním do nasávacieho potrubia. Vďaka starostlivému vyladeniu systému sa tým znižuje spotreba paliva a emisia tuhých čiastočiek vo výfukových plynoch. K optimálnemu plneniu valcov prispieva variabilné časovanie nasávacích aj výfukových ventilov, okrem toho systém valve lift reguluje zdvih výfukových ventilov. Zberné výfukové potrubie je integrované priamo do hlavy valcov a tvorí súčasť systému inteligentného tepelného manažmentu. Nový druh povrchovej úpravy hliníkových piestov a ložísk znižuje trecie straty. Komplex konštrukčných opatrení na zvýšenie účinnosti verzie CUPRA dopĺňa systém štart/stop a rekuperácia energie pri brzdení.
Podvozok – high-tech pre precíznosť a dynamiku
CUPRA je už tradične synonymom vynikajúcej jazdnej dynamiky, precíznej agility a fascinujúceho športového charakteru. Nový Leon ST CUPRA však aj v tejto oblasti zdvíha latku výrazne vyššie – a to v každej dimenzii. So sériovým systémom dynamickej regulácie charakteristiky tlmičov pruženia DCC, samosvorným diferenciálom prednej nápravy a progresívnym riadením nový Leon ST CUPRA dosahuje na pretekárskom okruhu výrazne lepšie časy ako jeho veľmi dobrý predchodca s krátkou karosériou. Súčasne je však oveľa komfortnejší a to aj pri dlhých jazdách po diaľnici. Bezpečné a spoľahlivé spomalenie zabezpečuje špecifická, vysoko výkonná brzdová sústava, navonok rozoznateľná podľa brzdičov lakovaných červenou farbou.
Dynamic Chassis Control DCC
Základom vysokej jazdnej dynamiky je nízka hmotnosť v kombinácii s pevnou štruktúrou karosérie. Dôsledne ľahká konštrukcia nového modelového radu Leon je evidentná aj pri verzii ST CUPRA. Nová generácia systému dynamickej regulácie charakteristiky tlmičov pruženia DCC, vyladená špeciálne pre verziu CUPRA, je ešte citlivejšia a rýchlejšia, takže prispôsobuje charakteristiku podvozka v priebehu milisekúnd aktuálnym podmienkam. To isté platí pre preferencie vodiča – systém CUPRA Drive Profile umožňuje rozsiahlu individualizáciu jazdných vlastností.
Samosvorný diferenciál prednej nápravy
Nový samosvorný diferenciál prednej nápravy výrazne zlepšuje trakciu a ovládateľnosť nového modelu Leon ST CUPRA. Diferenciál využíva sústavu lamiel, ktoré sa hydraulicky pritláčajú k sebe podľa povelov elektronickej riadiacej jednotky, čím ovplyvňujú rozdeľovanie krútiaceho momentu na predné kolesá. Maximálna zamykacia sila lamiel je 1.600 Nm, v extrémnom prípade sa 100 percent krútiaceho momentu motora môže preniesť na jedno koleso. Diferenciál je integrovaný do sústavy regulačných systémov jazdnej dynamiky ako ESP a EDS. Zlepšuje nielen trakciu ale potláča aj nedotáčavosť, pričom vďaka svojej citlivej regulácii nemá nijaký negatívny vplyv na pocit z riadenia.
Súčasťou štandardného vybavenia je aj progresívne riadenie, zlepšujúce agilnú obratnosť nového modelu Leon ST CUPRA. Prevodovka riadenia má progresívny prevodový pomer, vytvorený variabilným ozubením hrebeňa. Vďaka tomu zabezpečuje presnejší pocit z riadenia, vodič musí v ostrých zákrutách a pri parkovaní menej otáčať volantom bez prechytávania.
Elektronický stabilizačný systéme ESP bol pre nový Leon ST CUPRA špecificky vyladený a umožňuje veľmi športový spôsob jazdy pri plnom zachovaní bezpečnostných funkcií. Pre extrémne dynamickú jazdu, napríklad na pretekárskej trati sa systém ESP dá deaktivovať v dvoch stupňoch – prvý stupeň deaktivuje trakčnú kontrolu a prepína ESP do športového režimu s neskorším zásahom systému. Druhý stupeň úplne deaktivuje systém ESP.CUPRA Drive Profile
Systém CUPRA Drive Profile umožňuje prispôsobiť charakteristiku nového modelu Leon ST CUPRA vo veľmi širokom rozsahu podľa individuálnych preferencií vodiča. Okrem režimov Comfort a Sport bol samozrejme v centre pozornosti konštruktérov z Martorellu špeciálny režim CUPRA. Pri ňom je ovládanie škrtiacej klapky zvlášť citlivé, prevodovka DSG pracuje v športovom režime a zvukový aktuátor podporuje sýty zvuk prepĺňaného motora. Aj systém regulácie charakteristiky tlmičov podvozka DCC, progresívne riadenie a samosvorný diferenciál prednej nápravy pracujú v najšportovejšom nastavení.
Dizajn ¬– emocionálny a energický
Emocionálny dizajn je výraznou silnou stránkou modelového radu Leon. Pre verziu CUPRA prešiel dôslednou evolúciou. Pretiahnutá silueta kombi ST sa perfektne hodí k veľkým, výrazným kolesám. Nový predný nárazník s veľkými otvormi na vstup vzduchu do motorového priestoru a reflektory kompletne zo svietiacich diód LED dodávajú prednej časti karosérie energický vzhľad, na zadnej časti dominuje nový zadný nárazník s difúzorom a dvoma oválnymi koncovkami výfuku. Exkluzívny dizajn majú aj disky kolies z ľahkej zliatiny, individualitu modelu CUPRA ďalej zvýrazňujú brzdové strmene lakované červenou farbou a tmavo tónované sklá v zadnej časti kabíny.
V interiéri dominuje športový volant s individuálnym dizajnom, vyhradeným pre modely CUPRA. Pri príplatkovej prevodovke DSG sú na volante ovládače pre manuálne radenie. Športové sedadlá sú potiahnuté čiernou alcantarou s bielymi kontrastnými stehmi. Alternatívne je k dispozícii kompletné čierne kožené čalúnenie, takisto s bielymi stehmi. Na želanie sa montujú škrupinové športové sedadlá, zabezpečujúce extrémne bočné držanie tela. Pedále a dekoračné lišty na prahoch dverí sú vyrobené z hliníka.
Verzia ST CUPRA 280 sa zvonka vizuálne odlišuje exkluzívnymi 19-palcovými diskami kolies z ľahkej zliatiny lakovanými titánovou farbou, aerodynamickým kompletom (Aerodynamic Pack) so spojlerom na zadnej hrane strechy, nápismi CUPRA na brzdových strmeňoch a krytmi vonkajších spätných zrkadiel lakovanými čiernou farbou. Dekoračné obklady v interiéri majú lesklú čiernu alebo – na želanie – klasickú chrómovanú povrchovú úpravu.
Svoju jasnú pozíciu špičkového modelu značky SEAT dokumentuje Leon ST CUPRA aj svojim bohatým sériovým vybavením. K štandardným prvkom patrí progresívne riadenie, DCC, samosvorný diferenciál prednej nápravy, systém CUPRA Drive Profile, vysoko výkonná brzdová sústava a disky kolies z ľahkej zliatiny formátu 18 palcov (CUPRA 280: 19 palcov).Súčasťou štandardného vybavenia sú aj predné reflektory kompletne z diód LED a zadné skupinové svetlá z LED. Okrem výrazného dizajnu majú reflektory z LED mnoho predností – osvetľujú cestu pred vozidlom farbou svetla 5.300 Kelvinov. Pretože táto farba svetla sa približuje k dennému svetlu, menej zaťažujú oči. Prednosťou je aj vysoká účinnosť – napríklad tlmené svetlo má spotrebu elektrickej energie iba 20 Wattov na jeden reflektor.Športové sedadlá potiahnuté alcantarou, športový volant CUPRA a systém infotainmentu Media System Plus so 6,5-palcovým (16,5 cm) farebným dotykovým monitorom patria k sériovým prvkom vybavenia interiéru navyše k rozsiahlemu vybaveniu verzie Leon FR. Osobitným prvkom vybavenia interiéru modelu CUPRA je náladové osvetlenie. Diódy LED v paneloch dverí zvýrazňujú kontúry dizajnu a tým dodávajú osobitný akcent interiéru kabíny. Súčasne náladové osvetlenie zlepšuje orientáciu posádky a vytvára príjemný priestorový dojem. Farba LED sa dá prispôsobiť pomocou CUPRA Drive Profile – v režime CUPRA je červená, inak štandardne biela.
Vonkajší vzhľad modelu Leon ST CUPRA sa dá ďalej individualizovať dizajnovými kompletmi White Line, Black Line a Orange Line. Lemovanie masky chladiča, vonkajšie spätné zrkadlá a časti dvojfarebných diskov kolies z ľahkej zliatiny sú vtedy lakované v príslušnej farbe – pričom pri Orange Line je to farebný odtieň Cup Racer Orange.
Cena na Slovensku – najnižšia vo svojom segmente
Štartovacia cena modelu Leon ST Cupra s výkonom 195 kW (265 k) a manuálnou prevodovkou je 25.840,- EUR a na Slovensku najnižšia vo svojom segmente. Slovenskú premiéru posledného modelu z radu Leon môžeme očakávať už v marci 2015.