6.9 C
Bratislava
piatok, 19 apríla, 2024
Reklama

Prepracovanejší a agilnejší Mercedes-AMG GT

Odporúčame

Svojím debutom pred štyrmi rokmi si model Mercedes-AMG GT (kombinovaná spotreba paliva 12,5 – 11,4 l/100 km, kombinované emisie CO2 284 – 261 g/km) sebavedome hľadal konkurenciu na celosvetovej scéne športových vozidiel – a podmanil si väčšinu trhového segmentu. Vysokovýkonný športovec z Affalterbachu, ktorý je teraz ešte prepracovanejší, sa s novou limitovanou edíciou Mercedes-AMG GT R PRO chystá na preteky.

Dvojdverové kupé a roadster Mercedes-AMG GT okrem viacerých vynovení získali integrované prvky exteriéru na reguláciu dynamiky jazdy AMG DYNAMICS pre ešte agilnejšie jazdné vlastnosti, nový volant AMG Performance, stredovú konzolu s inovatívnymi tlačidlami s displejom zo 4-dverového kupé AMG GT (kombinovaná spotreba paliva: 11,3 – 9,4 l/100 km; kombinované emisie CO2: 257 – 215 g/km) a plne digitálnu prístrojovú dosku s exkluzívnym štýlom zobrazovania AMG Superšport.

Vyšší výkon, ktorý pochádza priamo z pretekárskych okruhov, si v prípade modelu Mercedes-AMG GT R PRO vyžiadal viacero úprav: optimalizovaný pomer hmotnosti k výkonu, nový podvozok, aerodynamicky prepracované detaily s ešte väčším celkovým aerodynamickým prítlakom, odľahčená konštrukcia škrupinového sedadla a disky s odľahčenou konštrukciou prispievajú k zvýšeniu jazdnej dynamiky a k rýchlejším časom na pretekárskej trati.

„Mercedes-AMG GT jedinečne stelesňuje jadro našej značky – jazdný výkon. Svojím debutom pred štyrmi rokmi si vyslúžil obrovský obdiv zákazníkov a nadšencov športových vozidiel a zároveň vytvoril aj nové dimenzie v konkurenčnom prostredí. Aby sme v tomto úspechu mohli pokračovať, vybavili sme ho početnými inováciami zo 4-dverového kupé Mercedes-AMG GT a pridali sme aj nový špičkový model vyrobený v limitovanom množstve: žiaden iný sériový model z dielne Mercedes-AMG tak momentálne nemá k motoršportu tak blízko ako nový model Mercedes-AMG GT R PRO. Premietlo sa tu aj mnoho skúseností z našich súčasných aktivít v motoristickom športe v triedach GT3 a GT4. Okamžité reakcie na všetky príkazy vodiča a celkový výkon teraz ešte viac zodpovedajú pocitu, ktorý sa nedá s ničím porovnať a ktorý naši pretekári zažívajú na pretekárskej trati,“ tvrdí Tobias Moers, predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

Plne digitálna prístrojová doska sériovo
Ako v 4-dverovom kupé Mercedes-AMG GT, aj v 2-dverových modeloch Mercedes-AMG GT inovatívny systém prináša novú architektúru telematiky. Súčasťou výbavy je sériovo dodávaný plne digitálny displej prístrojovej dosky s uhlopriečkou 12,3 palca a multimediálny displej s uhlopriečkou 10,25 palca na stredovej konzole. Prístrojová doska ponúka úplne nový dizajn obrazovky s tromi štýlmi zobrazovania vyhradenými pre AMG: Klasický, Športový alebo Superšport. V zobrazení Superšport sa zobrazuje množstvo ďalších informácií špecifických pre AMG, napríklad výzva na preradenie v režime manuálneho radenia prevzatá z motoristického športu, takzvaná Shiftlight. S novo navrhnutými vizualizáciami na multimediálnom displeji je zážitok z ďalších funkcií vozidla ešte lepší. Okrem iného k tomu prispievajú aj animované zobrazenia asistenčných jazdných systémov, systémov vozidla a komunikačných systémov.

Prostredníctvom ľavého dotykového tlačidla na volante si možno okrem toho na ľavú alebo pravú stranu prístrojovej dosky zobraziť preferované informácie – napríklad ukazovateľ klasického tachometra a otáčkomeru, informácie o navigácii alebo asistenčných systémoch až po podrobné údaje motora. Vodiči s osobitne športovým naturelom si môžu zobraziť ukazovateľ odstredivých síl alebo hodnotu aktuálneho výkonu a krútiaceho momentu.

Inovatívne tlačidlá s displejom na stredovej konzole
Ústredným prvkom interiéru je stredová konzola v dizajne štylizovaného V8, ktorá pripomína výkonnostné ambície a súčasne ideálne spĺňa funkčné nároky. Dvojdverový model Mercedes-AMG GT teraz dostal aj inovatívne farebné tlačidlá s displejom. Integrujú ukazovatele a ovládanie logiky prevodovky, podvozka, ESP®, výfukovej sústavy, zadného spojlera a funkcie štart – stop. Tlačidlá s displejom využívajúce technológiu TFT zobrazujú svoju funkciu prostredníctvom intuitívne zrozumiteľných symbolov a možno ich primerane jednoducho obsluhovať krátkym klepnutím prsta. Tlačidlá s displejom dopĺňajú kolískové ovládače jazdných programov a reguláciu hlasitosti.

Všetko pod kontrolou: nová generácia volantu AMG
S modernizáciou modelu získal 2-dverový model Mercedes-AMG GT nový volant AMG Performance, ktorý oslávil svoju premiéru v 4-dverovom kupé Mercedes-AMG GT a dodáva sa aj pre model C 63. Vyznačuje sa športovým dizajnom, dolu splošteným tvarom s výrazne tvarovaným vencom a intuitívnym ovládaním. Poťah venca volantu čiernou kožou napa je v oblasti ideálneho uchopenia zboku perforovaný pre optimálne držanie.

Pre modely Mercedes-AMG GT S a Mercedes-AMG GT C sa volant sériovo dodáva s vencom čalúneným čiernou kožou napa/mikrovláknom DINAMICA. V prípade modelu Mercedes-AMG GT R je veniec kompletne potiahnutý mikrovláknom DINAMICA. Na želanie je nový volant AMG k dispozícii vo vyhotoveniach z čiernej kože napa s prvkami s čiernym klavírovým lakom, ako aj z mikrovlákna DINAMICA s vysokolesklými ozdobnými prvkami z uhlíkových vlákien. Vo všetkých prípadoch galvanizované radiace páčky na volante umožňujú ešte dynamickejšiu jazdu manuálnym radením prevodových stupňov.

Integrovanými tlačidlami dotykového ovládania možno intuitívne ovládať zobrazenia združeného prístroja a multimediálneho displeja, na čo slúžia horizontálne a vertikálne kĺzavé pohyby prsta. Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC a TEMPOMAT sa nastavujú na ovládacích poliach vľavo. Na ovládacích poliach vpravo sa nachádzajú aktivácia ovládania hlasom, telefónu a regulácia hlasitosti, ako aj ovládanie ďalších funkcií multimediálneho systému.

Všetky 2-dverové modely Mercedes-AMG GT majú sériovo nové tlačidlá AMG na volante. Tie pozostávajú z okrúhleho otočného ovládača s integrovaným displejom pod pravým ramenom volantu a z dvoch vertikálne usporiadaných tlačidiel s farebnými displejmi so spínačmi pod ľavým ramenom volantu. Pravým otočným ovládačom možno zvoliť jazdné režimy AMG. Zvolené nastavenie sa zobrazuje na farebnom displeji LCD, priamo integrovanom do otočného ovládača.

Tlačidlami s displejom s voľne naprogramovateľnou funkciou a prídavnými spínačmi na ľavej strane možno priamo na volante ovládať ďalšie funkcie AMG. Vodič sa tak môže bez obmedzenia venovať dynamickej jazde bez toho, aby musel zložiť ruky z volantu.

Prostredníctvom symbolu na displeji sa zobrazuje príslušná požadovaná funkcia, ktorú vodič nastavuje príslušným ovládačom. Takto možno definovať obe individuálne preferované funkcie AMG a presne meniť nastavenia jediným ťuknutím prsta.

Záznamník dát pre jazdu na pretekárskej trati: AMG TRACK PACE
Výrazne rozšírené a ešte presnejšie funkcie ponúka AMG TRACK PACE. Je to virtuálny pretekársky inžinier, ktorý zaznamenáva údaje počas jázd na uzavretých pretekárskych tratiach. Funkcia AMG TRACK PACE je sériovo súčasťou infotainmentu COMAND Online.

Keď je táto funkcia aktivovaná, počas jazdy po pretekárskej trati sa desaťkrát za sekundu zaznamenáva viac ako 80 údajov špecifických pre vozidlo (napr. rýchlosť, zrýchlenie). To všetko dopĺňa zobrazenie časov na kolá a úseky, ako aj rozdiel v porovnaní s referenčným časom. Niektoré zobrazovacie prvky sa pritom rozsvietia nazeleno alebo načerveno: vodič tak kútikom oka dokáže určiť, či je jeho aktuálna jazda v porovnaní s najlepším časom rýchlejšia alebo pomalšia a nemusí pritom priamo odčítať číselné údaje.

Po absolvovaní rýchlych kôl vodič môže na základe údajov analyzovať a prípadne zlepšiť svoje jazdné schopnosti. Okrem toho je možné merať a ukladať hodnoty zrýchlenia a spomalenia (napr. 0 – 100 km/h, ¼ míle, 100 – 0 km/h). Systém AMG TRACK PACE vďaka novo vyvinutému algoritmu, ktorý čo najpresnejšie určuje polohu vozidla, dokonca dokáže rozpoznať, či vodič opustil trať alebo si ju skrátil. Okrem údajov GPS sa na to používajú snímače vo vozidle (zrýchlenie, gyroskop, uhol natočenia kolies, otáčky kolies).

Údaje sa zobrazujú na multimediálnom displeji a združenom prístroji. Známe pretekárske trate, napríklad Nürburgring alebo Spa-Francorchamps, sú už uložené. Okrem toho je k dispozícii aj možnosť zaznamenávania iných pretekárskych tratí.

Exteriér: ešte silnejšie puto s modelovým radom AMG GT
Nová svetelná pečať svetlometov LED High Performance odkazuje na paralely so 4-dverovým kupé Mercedes-AMG GT a posilňuje tak puto s rodinou AMG GT. Svetelný vodič v tvare oblúka s tromi funkciami prevzal funkcie denného osvetlenia, pozičného svetla a smerovky.

Viackomorový systém reflektorov s tromi samostatnými reflektormi pre stretávacie svetlo a diaľkové svetlo sa nielen postará o optimálne osvetlenie vozovky, ale modelu Mercedes-AMG GT dodáva aj športovo-dynamický vzhľad, ktorý vďaka čiernemu pozadiu opticky získava ešte väčšiu hĺbku. Svetlo zadných svietidiel z LED vďaka tmavému pozadiu rovnako pôsobí ešte hlbším a športovejším dojmom.

Pri pohľade zozadu navyše padne do oka nový vzhľad spojlera zadného nárazníka, ktorého športovo-čierna vložka difúzora bola pre modely Mercedes-AMG GT, Mercedes-AMG GT S a Mercedes-AMG GT C navrhnutá nanovo. Súčasne boli vizuálne prepracované koncovky výfuku a prispôsobili sa tvarom 4-dverového kupé Mercedes-AMG GT. Model Mercedes-AMG GT má teraz dve okrúhle dvojité koncovky výfuku, modely Mercedes-AMG GT S a Mercedes-AMG GT C dvojité koncovky výfuku v tvare lichobežníka. Dizajn zadnej časti modelu Mercedes-AMG GT R získal svoj výrazný tvar vďaka veľkej koncovke výfuku so stredovým predelom umiestnenej v strede spojlera zadného nárazníka. Dopĺňajú ju dve ďalšie čierne koncovky výfuku, ktoré sa v difúzore nachádzajú vľavo a vpravo.

Modely Mercedes-AMG GT a Mercedes-AMG GT S majú nové čierne bočné obloženie prahu s reliéfom v dolnej časti. To dodáva ešte výraznejší dynamický vzhľad. V kombinácii s exteriérovými balíkmi (na želanie) sa o individuálny vzhľad postarajú prídavné nadstavbové ozdobné prvky.

Pre modely Mercedes-AMG GT a Mercedes-AMG GT S sa okrem toho na želanie dodávajú nové disky kolies z ľahkej zliatiny s dizajnom lúčov v tvare Y v matnej čiernej farbe a s lešteným povrchom. Na želanie sú pre modely Mercedes-AMG GT, Mercedes-AMG GT S a Mercedes-AMG GT C k dispozícii nové kované disky kolies s dizajnom 10 zdvojených lúčov v titánovo sivej farbe a s leštenými povrchmi alebo v matnej čiernej farbe s lešteným ráfikom kolies.

Novinkou v rámci mimoriadnej výbavy je parkovací balík s asistentom parkovania PARKTRONIC a s parkovacou zadnou a prednou kamerou, ktorý zvyšuje praktické využitie vozidla pri každodennom používaní a manévrovaní. Ďalším znakom silnejšieho puta s rodinou je teraz aj 2-dverový model Mercedes-AMG GT dostupný v novej farbe exteriéru briliantová modrá magno, ktorá sa do ponuky dostala so 4-dverovým kupé Mercedes-AMG GT. K novým prvkom výbavy dodávanej na želanie ďalej patrí čalúnenie dvojfarebnou kožou napa Exklusiv STYLE v kombinácii farieb strieborná pearl/čierna.

Ešte agilnejšie vďaka AMG DYNAMICS
V rámci jazdných režimov AMG DYNAMIC SELECT Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport plus, PRETEK a Individuálny je 2-dverový model Mercedes-AMG GT vybavený programom AMG DYNAMICS ako novým prvkom výbavy. Táto integrovaná regulácia dynamiky jazdy rozširuje funkcie ESP® (elektronický systém stabilizácie) o presne dávkované rozdelenie sily na zadnej náprave a charakteristiku riadenia. Tak sa vo vozidle AMG GT pri zachovaní maximálnej stability ešte viac zvýši agilnosť. AMG DYNAMICS v prvom rade optimalizuje bočné zrýchlenie vďaka vyššiemu priečnemu zrýchleniu, lepšej trakcii a zníženiu reakcií na zmeny zaťaženia.

Mimoriadne pozoruhodné: AMG DYNAMICS vypočíta, ako bude vozidlo reagovať. Systém pritom využíva zabudované snímače, ktoré napríklad zisťujú rýchlosť, uhol natočenia kolies alebo mieru zatáčania. Na princípe predvídavej regulácie možno z úkonov vodiča a údajov snímačov predvídať jazdné vlastnosti vozidla. Regulácia týmto spôsobom reaguje ešte skôr ako vodič – a to bez výrazných zásahov systému. Vodič získava veľmi autentický pocit z jazdy vďaka vysokej dynamike prejazdu zákrutami a optimálnej trakcii, zatiaľ čo vysoká stabilita a čitateľné jazdné vlastnosti zostávajú zachované. Aj skúsení piloti tak majú optimálnu podporu bez toho, aby systém dominoval.

Odlišné charakteristiky AMG DYNAMICS sú označené pojmami Základné (Basic), Rozšírené (Advanced), Profesionálne (Pro) a Majstrovské (Master). Na multimediálnom displeji sa v prípade voľby jazdných programov namiesto doterajších symbolov ESP® teraz zobrazí nový symbol AMG DYNAMICS so zodpovedajúcim dodatkom.

  • Charakteristika Basic je priradená k jazdným režimom Klzká vozovka a Komfort. Mercedes-AMG GT vtedy vykazuje veľmi stabilné jazdné vlastnosti s vysokým tlmením stáčania okolo zvislej osi.
  • Nastavenie Advanced sa aktivuje v programe Šport. Model Mercedes-AMG GT má potom neutrálne vyvážené vlastnosti. Nižšie tlmenie pretáčavosti, potreba natočiť volant o menší uhol a zvýšená agilnosť podporujú dynamické manévre, napríklad jazdu na kľukatých cestách nižšej triedy.
  • Nastavenie Pro patrí k programu Šport+. V rámci nastavenia Pro má vodič pri dynamických jazdných manévroch ešte výraznejšiu podporu, zvyšuje sa aj agilnosť a precíznosť pri jazdení v zákrutách.
  • Nastavenie Master (dostupné len pre modely GT C, GT S a GT R) sa spája s jazdným režimom PRETEK. Režim Master sa orientuje na vodičov, ktorí chcú zažiť dynamiku a pôžitok z jazdy na uzavretých pretekárskych okruhoch. Poskytuje nadmieru neutrálne vyváženie vlastností vozidla, potrebu natočiť volant o menší uhol a agilnejšie reakcie pri zatáčaní. Týmto spôsobom program Master zabezpečí maximálnu agilnosť a optimálne uplatňuje potenciál jazdnej dynamiky.

Bližší pretekárskemu športu ako kedykoľvek predtým: nový model Mercedes-AMG GT R PRO
Nový limitovaný špičkový model Mercedes-AMG GT R PRO sa vyznačuje ešte lepšou dynamikou jazdy predovšetkým na pretekárskej trati. Vývoj ovplyvnili aj skúsenosti s pretekárskymi vozidlami Mercedes-AMG GT3 a Mercedes-AMG GT4. Úpravy prevzaté z motoristického športu možno rozdeliť do štyroch oblastí: podvozok, odľahčená konštrukcia, aerodynamika a vzhľad.

Podvozok: optimálne nastavenie
Nový podvozok AMG s nastaviteľnou svetlou výškou ponúka ešte viac možností, aby sa nastavenie dalo optimálne prispôsobiť konkrétnemu okruhu. Ako v profesionálnom motoristickom športe si vodič môže nielen mechanicky nastaviť základ pruženia, ale teraz aj manuálne nastaviť mieru odskoku a útlmu tlmičov. To prebieha rýchlo a presne bez náradia prostredníctvom systému kliknutia s pevne zabudovaným ovládačom na tlmiči. Nastavenie tlakového stupňa sa okrem toho delí na vysokú (Highspeed) a nízku rýchlosť (Lowspeed). To znamená: nastavenie možno vykonať selektívne pre pomalé a rýchle pohyby prepruženia, ako je to aj v pretekárskom športe. Tak možno ešte viac cielene ovplyvniť vlastnosti pozdĺžneho a priečneho nakláňania, ako aj trakciu modelu AMG GT R PRO.

Na prednej náprave sa používa nastaviteľný priečny torzný stabilizátor z ľahkých uhlíkových vlákien. Alternatíva na zadnej náprave je z ocele, je rovnako nastaviteľná a vďaka svojej dutej rúrovej konštrukcii prináša úsporu hmotnosti.

Už model Mercedes-AMG GT R disponuje kĺbovými ložiskami na spodných priečnych ramenách zadnej nápravy. Model Mercedes-AMG GT R PRO má teraz tieto ložiská aj na horných priečnych ramenách. Sú výrazne odolnejšie proti opotrebovaniu ako bežné puzdrá priečnych ramien a konštrukčne nemajú vôľu, čím sa nemení rozchod kolies a odklon ani pri vysokom zaťažení. V modeli Mercedes-AMG GT R PRO tak možno jazdiť ešte precíznejšie.

K vysokej precíznosti jazdy prispieva aj kryt z uhlíkových vlákien na spodku zadnej časti vozidla. Tento ľahký a vysoko pevný prvok vystužuje štruktúru zadnej časti a prináša tým ešte viac stability v rámci karosérie.

Elektronicky regulované dynamické uloženia zavesenia motora a prevodovky sa dajú s vysoko presnou reakciou a jasnou spätnou väzbou prenastaviť tak, aby sa ešte viac zvýšila agilnosť.

K sériovej výbave modelu AMG GT R PRO patrí aj balík Track (nedodáva sa pre USA, Kanadu a Čínu). Zahŕňa systém ochrany pri prevrátení, štvorbodové bezpečnostné pásy pre vodiča a spolujazdca a hasiaci prístroj s hmotnosťou 2 kg (oba prvky sú určené výlučne na použitie na pretekárskej trati). Zabudovaná klietka systému ochrany pri prevrátení z oceľových rúr sa skladá z hlavného strmeňa, výstuhy upevnenia pásov, dvoch zadných výstuh ako aj z diagonálneho zadného kríža. Systém zvyšuje už teraz excelentnú tuhosť vozidla, čím pozitívne ovplyvňuje jeho dynamiku jazdy. V USA, Kanade a Číne sú pre model Mercedes-AMG GT R PRO namiesto balíka Track sériovo k dispozícii ozdobné prvky ako aj výstuha v batožinovom priestore z matných uhlíkových vlákien.

Odľahčená konštrukcia: dielce z uhlíkových vlákien a nové kované disky kolies
K úspore hmotnosti prispievajú okrem početných dielcov z uhlíkových vlákien sériovo dodávaná keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava exkluzívne s brzdovými strmeňmi s čiernym lakom, ako aj škrupinové sedadlá AMG z pohľadového kompozitu z uhlíkových vlákien (nedodáva sa pre USA, Kanadu a Čínu). V USA, Kanade a Číne sú pre model Mercedes-AMG GT R PRO sériovo dostupné sedadlá AMG Performance. Ľahké kované disky kolies AMG Performance s dizajnom piatich zdvojených lúčov exkluzívne zušľachťujú matný titánový sivý lak a leštené ráfiky kolies.

Aerodynamika: novo navrhnutý spojler predného nárazníka s prídavnými krídelkami
Aj aerodynamická úprava karosérie zvyšuje celkový výkon vozidla Mercedes-AMG GT R PRO. Novo navrhnutý spojler predného nárazníka dostal dve krídelká na každom boku z pohľadového kompozitu z uhlíkových vlákien. Spodné krídelká prechádzajú takmer plynulo do predného rozdeľovača prúdenia, ktorý sa tiahne ďalej dopredu, a ktorý držia malé kovové výstuhy – stabilizujú predný rozdeľovač prúdenia pri vysokej rýchlosti. Okrem toho sú po vizuálnej stránke ďalšou poctou vzorom z motoristického športu.

Louvre (vetracie štrbiny) v predných blatníkoch prispievajú vďaka účinnému prúdeniu vzduchu z podbehov k zníženiu vztlaku na prednej náprave. Vzadu sa na boku vertikálne tiahne vždy jeden aerodynamický prvok z pohľadového kompozitu z uhlíkových vlákien na výreze pre kolesá takmer až do výšky zadných svietidiel. Súhra všetkých týchto opatrení výrazne znižuje vztlak na prednej náprave bez toho, aby negatívne ovplyvnila aerodynamické podmienky na zadnej náprave.

Aktívny aerodynamický profil na spodku vozidla známy z modelu Mercedes-AMG GT R, aktívny systém regulácie vzduchu AIRPANEL na spojleri predného nárazníka a veľké zadné krídlo na veku batožinového priestoru patria k sériovej výbave. Zadné krídlo má navyše lištu spojlera (Gurney), ktorá zvyšuje prítlak na zadnej náprave, a teraz spočíva na frézovaných hliníkových držiakoch, ktoré zvýrazňujú blízkosť k pretekárskemu športu.

Vzhľad typický pre pretekársky šport: balík prvkov z uhlíkových vlákien, nová strecha z uhlíkových vlákien, fólie
Model Mercedes-AMG GT R PRO nielen, že jazdí ako pretekárske vozidlo, ale tak aj vyzerá. Sériovo dodávaný balík prvkov z uhlíkových vlákien I (Carbon Paket I) s predným rozdeľovačom prúdenia, plutvami v blatníkoch, ozdobnými lištami na bočnom obložení prahov a s difúzorom z vysokokvalitne spracovaného pohľadového kompozitu z uhlíkových vlákien rovnako zvýrazňuje blízkosť k motoristickému športu, tak ako aj novo navrhnutá strecha z uhlíkových vlákien, ktorá je v strede znížená.

Mimoriadny status podčiarkujú aj fólie s pretekárskymi pruhmi na kapote motora, streche a na veku batožinového priestoru ako aj po stranách vozidla. Pre farebný odtieň selenitová sivá magno je táto fólia exkluzívne k dispozícii vo svetlozelenej farbe. Pre všetky ostatné farebné varianty sú pruhy v matnej tmavosivej farbe. Na želanie zákazníka možno fólie aj úplne vynechať.

Nový model Mercedes-AMG GT R PRO pôsobivo preukázal svoju výkonnosť na pretekárskej trati už pred svetovou premiérou: začiatkom novembra prešiel v ešte maskovanom vozidle Mercedes-AMG GT R PRO Severnú slučku okruhu Nürburgringu veľvyslanec značky AMG a pretekár AMG GT3 Maro Engel v čase presne 7:04:621 minúty. Tým výrazne prekonal doterajší čas vozidla Mercedes-AMG GT R – a pri vonkajšej jesennej teplote 12 stupňov Celzia preukázal vysoký potenciál aktuálneho špičkového modelu AMG.

Najrýchlejšie kolo dôkladne merali nezávislí experti spoločnosti wige SOLUTIONS. Nezávislý notár overil riadny stav vozidla a čas na kolo.

Prehľad údajov:

  Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT S Mercedes-AMG GT C Mercedes-AMG GT R, Mercedes-AMG GT R PRO
  (hodnoty v zátvorkách pre roadster) (hodnoty v zátvorkách pre roadster) (hodnoty v zátvorkách pre roadster)  
Zdvihový objem 3 982 cm³ 3 982 cm³ 3 982 cm³ 3 982 cm³
Výkon 350 kW (476 k) pri 6 000 1/min 384 kW (522 k) pri 6 250 1/min 410 kW (557 k) pri 5 750 – 6 750 1/min 430 kW (585 k) pri 6 250 1/min
Max. krútiaci moment 630 Nm pri 1 900 – 5 000 1/min 670 Nm pri 1 900 – 5 000 1/min 680 Nm pri 2 100 – 5 500 1/min 700 Nm pri 2 100 – 5 500 1/min
Kombinovaná spotreba paliva 11,4 l/100 km 11,5 l/100 km 12,4 l/100 km 12,4 l/100 km
  (11,5 l/100 km) (11,5 l/100 km) (12,5 l/100 km)  
Kombinované emisie CO₂ 261 g/km 262 g/km 284 g/km 283 g/km
  (262 g/km) (262 g/km) (284 g/km)  
Trieda účinnosti G G G G
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 4,0 s 3,8 s 3,7 s 3,6 s
  (4,0 s) (3,8 s) (3,7 s)  
Maximálna rýchlosť 304 km/h 310 km/h 317 km/h 318 km/h
  (302 km/h) (308 km/h) (316 km/h)  
         

 

Zdroj: Mercedes-Benz

Reklama