Pred oficiálnym predstavením nového modelu Civic Tourer, ktoré sa uskutoční na frankfurtskom autosalóne 2013, zverejnila spoločnosť Honda o tejto novinke podrobnejšie informácie.
Nový Civic Tourer bol vyvinutý a skonštruovaný v Európe. Na jeho vývoji a technickej konštrukcii pracoval európsky výskumný a vývojový tím značky. Elegantný a sofistikovaný profil vozidla Civic Tourer nijako neobmedzuje jeho praktickosť. Civic Tourer ponúka mimoriadnu variabilitu a funkčnosť, a to predovšetkým vďaka batožinovému priestoru s objemom 624 l (pri zdvihnutých zadných sedadlách, merané do úrovne krytu batožinového priestoru).
Model Civic Tourer bude poháňaný buď dieselovým motorom 1.6 i-DTEC z radu Earth Dreams Technology, alebo benzínovým motorom 1.8 i-VTEC, a to prostredníctvom manuálnej či automatickej prevodovky. K zaisteniu stability a komfortu pri rôznom zaťažení a jazdných podmienkach prispeje nový systém adaptívnych tlmičov (Adaptive Damper System – ADS).
Model Civic Tourer sa bude vyrábať v továrni značky Honda vo Veľkej Británii a na európsky trh bude uvedený začiatkom roka 2014.
Funkčnosť a vzhľad: Bez kompromisov v oblasti dizajnu či priestrannosti.
Som veľmi hrdý na športové, elegantné a dynamické proporcie modelu Civic Tourer, ktoré do určitej miery zakrývajú skutočnú funkčnosť a variabilitu vozidla. Pokiaľ chcete v kompaktnom vozidle dosiahnuť čo najväčšiu praktickosť, musíte premýšľať ako čo najlepšie využiť priestor v kabíne. To má zvyčajne vplyv na celkový vzhľad automobilu. So zreteľom na dômyselnú platformu, na ktorej je model Civic postavený, sme mali dostatok priestoru na optimalizáciu všetkých týchto kritérií. Konečným výsledkom je automobil, ktorého silueta pripomína športové vozidlo. Podľa môjho názoru medzi najsilnejšie stránky tejto novinky patrí skvelá synergia funkčnosti, variability a dynamického vzhľadu.
Adrian Killham, vedúci projektu Civic Tourer.
Dizajn modelu Civic Tourer je dômyselný a nechýbajú mu športové rysy. Jeho unikátny štýl je definovaný líniou karosérie, ktorá súvisle prebieha od predného A stĺpika až k D stĺpiku a vytvára tak dojem „plávajúcej“ línie strechy.
Konštruktéri, ktorí na vývoji modelu Civic Tourer pracovali, venovali veľké úsilie nájdeniu nového spôsobu interpretácie tejto časti vozidla tak, aby z celku vyžarovala prémiová hodnota a charakter. Sklá zadných bočných okien boli predĺžené cez D stĺpik, zatiaľ čo okenné krídlo zadných dverí bolo oproti päťdverovej verzii zvýšené o 17 mm, čo umožnilo vznik tejto výraznej štylistickej línie a zdôraznenie elegantného vzhľadu.
Na prvý pohľad je zrejmé, že Civic Tourer nevyzerá ako ostatné automobily kategórie kombi. Nedávno predstavené vozidlá sa pokúšali tento smer napodobiť. Civic Tourer sa však vyznačuje úplne osobitou vyváženosťou a príťažlivým štýlom,
Adrian Killham, vedúci projektu Civic Tourer.
Za týmto sofistikovaným a športovým dizajnom sa skrýva variabilita, ktorá umožnila vytvorenie dômyselných funkcií a dosiahnutie bezkonkurenčnej úrovne praktickosti. Civic Tourer, rovnako ako päťdverová verzia modelu Civic, ťaží z unikátneho umiestnenia palivovej nádrže uprostred vozidla. Palivová nádrž je uložená pod prednými sedadlami, vďaka čomu je Civic Tourer schopný ponúknuť bezkonkurenčný vnútorný priestor vrátane magických sedadiel Honda.
Civic Tourer ponúka jeden z najpriestrannejších interiérov nielen v triede C, ale i v triede D. Do batožinového priestoru sa vojdú 2 horské bicykle alebo 3 veľké kufre Samsonite, ktoré je možné ešte aj skryť pred nepovolanými zrakmi pomocou rolety batožinového priestoru.
- Objem batožinového priestoru 624 l* (so zdvihnutými zadnými sedadlami, k hrane okien)
- Objem batožinového priestoru 1668 l* (so sklopenými zadnými sedadlami, ku stropu)
Vo vozidle sa nachádza malá schránka, do ktorej môžeme vybratú roletu batožinového priestoru uložiť v prípadoch, keď nie je potrebná. Pod podlahou batožinového priestoru sa nachádza ďalšia schránka, ktorá uľahčuje prepravu vysokých predmetov. Pre uľahčenie nakladania bola výška nakladacej hrany oproti päťdverovej verzii znížená o 137 mm*.
Praktickosť a priestrannosť modelu Civic Tourer ďalej zvyšujú unikátne Magické sedadlá vyvinuté spoločnosťou Honda, ktoré umožňujú celý rad konfigurácií pre maximálnu variabilitu. Celé zadné sedadlá sa dajú jedným ľahkým pohybom sklopiť. Vnútorná podlaha batožinového priestoru bola vo verzii Civic Tourer zvýšená (v porovnaní s päťdverovou verziou) tak, aby sklopením sedadiel vznikla úplne rovná podlaha.
Sedáky zadných sedadiel môžeme zdvihnúť hore a na podlahe vznikne rozmerný priestor na prepravu vysokých predmetov. Možnosti súčasnej prepravy osôb a nákladu ďalej rozširuje zadné sedadlo delené v pomere 60:40, ktoré tiež poskytuje alternatívny prístup do batožinového priestoru v situáciách, keď sa nie je možné dostať do vozidla výklopnými zadnými dverami.
Jazdné výkony: Moderná a úsporná technológia Model Civic Tourer bude poháňaný buď dieselovým motorom 1.6 i-DTEC z radu Earth Dreams Technology, alebo benzínovým motorom 1.8 i-VTEC, a to prostredníctvom manuálnej či automatickej prevodovky.
1.6 i-DTEC
Dieselový motor 1.6 i-DTEC bol po prvýkrát predstavený v päťdverovej verzii modelu Civic a následne tiež v novej Honde CR-V. Tento motor je prvým predstaviteľom radu pohonných agregátov s názvom Earth Dreams Technology, ktorý bude v Európe postupne zavádzaný.
Filozofia, na ktorej je technológia Earth Dreams Technology založená, má za cieľ ponúknuť pôsobivú rovnováhu medzi spotrebou paliva a jazdnými výkonmi, čo je nepochybne prípad nového modelu Civic Tourer.
Motor 1.6 i-DTEC je vybavený hliníkovou hlavou valcov spojenou s hliníkovým blokom s otvoreným chladiacim priestorom, čo z neho robí najľahší dieselový motor v danej triede. Mechanické trenie bolo znížené na úroveň zodpovedajúcu benzínovému motoru. Všetky rotačné diely boli starostlivo optimalizované s dôrazom na zníženie trenia, čo prispieva k dosiahnutiu vynikajúcej spotreby paliva a zároveň je zárukou toho, že jazda s Hondou Civic Tourer bude skutočne zábavná.
Motor 1.6 i-DTEC bol skonštruovaný výhradne pre európsky trh a vyrába sa v továrni Honda vo Veľkej Británii (kde sa bude vyrábať i samotný Civic Tourer).
Systém adaptívnych tlmičov (ADS)
Honda Civic Tourer bude vybavená inovatívnym systémom adaptívnych tlmičov. Je to vôbec po prvýkrát, kedy je v sériovom vozidle použitý systém zadných adaptívnych tlmičov. Tlmiče majú tri prevádzkové režimy – comfort, normal a dynamic. Každý z týchto režimov má za cieľ zvýšiť stabilitu a komfort pri rôznom zaťažení vozidla a pri rôznych spôsoboch jazdy. Vďaka nim je Civic Tourer komfortný pri jazde po diaľnici, ale zároveň tvrdý a agilný v situáciách, kedy je vyžadovaná perfektná ovládateľnosť.
Očakávame, že vďaka zavedeniu technológie v tomto formáte si výhody tohto moderného systému bude môcť dopriať mnoho zákazníkov,
Adrian Killham, vedúci projektu.
Bezpečnosť
Podobne ako u všetkých vozidiel značky Honda bola aj v modeli Civic Tourer v popredí pozornosti konštruktérov bezpečnosť, a to predovšetkým integrácia najmodernejších systémov aktívnej bezpečnosti. V súlade s filozofiou značky Honda „Bezpečnosť pre každého“ ponúkne Civic Tourer špičkovú úroveň bezpečnosti nielen vodičovi a posádke, ale tiež chodcom a ďalším účastníkom cestnej premávky.
Porovnávacia tabuľka (Civic 5-door/ Civic Tourer)
CIVIC 5-DOOR |
CIVIC TOURER |
||
Rozmery (DxŠxV) |
4285/1770/1440 |
4520/1770/1440* |
|
Objem | Batožinový priestor (po hranu okien pri zdvihnutých zadných sedadlách)litre |
477 |
624* |
Batožinový priestor (po strop, pri sklopených zadných sedadlách)litre |
1378 |
1668* |
|
Výška nakladacej hranymm |
702 |
565*
|
Zdroj: Honda