6.9 C
Bratislava
utorok, 16 apríla, 2024
Reklama

Rekordný rok pre Hyundai na Slovensku: vyše 7 tisíc predaných áut a dominancia Tucsonu

Odporúčame

  • Pre značku Hyundai bol rok 2017 rekordným: po prvý raz sa predalo viac ako 7.000 ks nových áut značky Hyundai, čo predstavuje medziročný nárast až 8%,
  • Hyundai bol v uplynulom roku 3. najpredávanejšou značkou nových áut na Slovensku s trhovým podielom 7%,
  • Najpredávanejším modelom Hyundai bola rada i30 s 2.610 predanými kusmi,
  • Tucson sa stal najpredávanejším modelov kategórie SUV-C,
  • V roku 2018 pokračuje Hyundai v produktovej ofenzíve s modelmi i30 Fastback, úplne novou generáciou Santa Fe a odvážnym počinom v podobe modelu KONA s čisto elektrickým pohonom.

 Rok 2017 bol pre značku Hyundai na Slovenskú výnimočný, keďže sa po prvýkrát v histórii predalo na Slovensku viac ako 7.000 nových vozidiel značky Hyundai. Nových majiteľov si našlo presne 7.229 áut značky Hyundai, čo predstavuje medziročný nárast až 8%. Vďaka tomu sa stal Hyundai 3. najpredávanejšou značkou automobilov na Slovensku s trhovým podielom 7,0%. Významným míľnikom bola aj skutočnosť, že až päť mesiacov uplynulého roka bol Hyundai jednotkou v predaji súkromnej klientele.

Rok 2017 sa zapíše do histórie značky Hyundai na Slovensku veľkými písmenami – prvýkrát si naše vozidlá zakúpilo viac ako 7.000 slovenských zákazníkov. Nárast predaja o 8% a stabilné miesto č. 3 robia z našej značky jedného z lídrov trhu. Našim klientom za túto dôveru srdečne ďakujeme“, hodnotí uplynulý rok Jaroslav Krajčír, sales manager značky Hyundai na Slovensku.

Úspešný nástup novej generácie i30

V kategórii malých osobných áut sa darilo najmä modelu i20 s 1 321 predanými kusmi a stal sa tak trhovou trojkou vo svojej kategórii. Najsilnejším mesiacom bol máj 2017, kedy si i20 vybralo až 158 nových majiteľov. Klienti uprednostňovali klasický 5-dverový hatchback, ale pätina klientov sa rozhodla pre model i20 Active.

Modelová rada IONIQ, ktorá ako prvá priniesla až tri druhy alternatívnych ekologických pohonov (electric, hybrid a plug-in hybrid) oslovila v minulom roku 55 klientov, z ktorých sa takmer polovica rozhodla pre čisto elektrický automobil.

Celkovo najpredávanejšou modelovou radou Hyundai za rok 2017 sa stala i30, ktorej sa predalo až 2.610 kusov, čo predstavuje trhový podiel v kategórii C1 na úrovni 12,5%. V marci bola na trh uvedená nová, v poradí už tretia generácia modelu i30 v karosárskej verzii hatchback, v júni pribudol nový kombi a posledný štvrťrok odbornú aj laickú verejnosť mimoriadne zaujal športový model i30 N. Až 57% slovenských zákazníkov sa rozhodlo pre kombi verziu i30. Najčastejším výberom boli i30 s benzínovými motormi (61%) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

SUV-čkam kraľoval Tucson, zaujala Kona s pohonom 4×4

Veľmi úspešným bol rok 2017 aj pre model Tucson, ktorý sa stal celkovo najpredávanejším vozidlom v kategórii SUV-C. 2.262 predaných kusov znamenalo takmer 16% podiel na predaji všetkých SUV kategórie C. Zaujímavosťou je, že takmer 7 z 10 klientov sa rozhodlo pre Tucson v dvoch najvyšších výbavách Style a Premium a miernu prevahu mali dieselové motory (53%).

Do kategórie malých SUV vstúpila značka Hyundai koncom minulého roka svojím novým modelom KONA. Do konca roka slovenský importér značky Hyundai zaznamenal 30 predaných vozidiel, z toho drvivú väčšinu tvorí KONA s motorom 1.6 T-GDi a pohonom 4×4.

Očakávané novinky roku 2018 Už v januári prichádza na slovenský trh štýlový i30 Fastback, ktorý zaujme nielen technologickou vyspelosťou, ale aj atraktívnym dizajnom. K vrcholom roka bude určite patriť príchod 4. generácie dlhodobo obľúbeného SUV Santa Fe a revolučným počinom bude model KONA s čisto elektrickým pohonom a s predpokladaným dojazdom až 526 km na jedno nabitie. Okrem toho sa zákazníci a priaznivci značky Hyundai môžu tešiť aj na facelifty obľúbených modelov i20, i40 a Tucson.

Výsledky predaja modelov Hyundai za rok 2017 podľa ZAP:  

Segment         Hyundai model          Predaných ks           Trhový podiel

A                         i10                                113                             6,8 %

B                         i20                                1 321                          6,9 %

C1                       i30                                2 610                         12,5 %

C1                       Elantra                         103                             0,5 %

C2                       IONIQ                           55                              0,8 %

D1                       i40                                192                             8,1 %

E1                       Genesis                        5                                 0,4 %

SUV-B                 Kona                             30                               0,4 %

SUV-C                Tucson                           2 262                         15,8 %

SUV-D                Santa Fe                       147                             3,0 %

MPV-B                ix20                               366                             30,8 %

MPV-D                H1 Tour                         13                               1,9 %

N1                       H350                             12                                0,2 %

SPOLU              Hyundai                         7.229                          7,0 %

Zdroj: Hyundai

Reklama