/
/
/
Renault Kadjar, stvorený pre dobrodružstvo!

Renault Kadjar, stvorený pre dobrodružstvo!

Reklama

Renault Kadjar je prvým crossoverom v segmente C z dielní Renault, ktorý sa odlišuje výnimočným dizajnom exteriéru a vysoko kvalitným interiérom, ktorý pridáva na potešení z jazdy.

Spojenie SUV, limuzíny a kombi dáva modelu Kadjar skutočné kvality crossoveru:

  • All-road schopnosti, vďaka lepšej trakcii a veľkorysej svetlej výške 200 mm;
  • Modularita a priestranný batožinový priestor až 472 litrov (patrí k najväčším v triede);
  • Komfort a bezpečie vďaka asistentom riadenia.

Nový Kadjar je vybavený novým multimediálnym systémom R-Link 2, ktorý ponúka ešte viac prepojiteľnosti. Kadjar bude dostupný na Slovensku s pohonom jednej alebo oboch náprav. Nový Kadjar potvrdzuje aj svoju ekologickosť! S dízlovým agregátom o výkone 110 koní produkuje len 99g CO²/km. Nový model Kadjar bude dostupný s automatickou prevodovkou EDC ale aj manuálnou prevodovkou podľa motorizácie a výbavy.

RENAULT KADJAR, CROSSOVER S MOCOU ZVÁDZAŤ

  1. SVIEŽI PRÍSTUP K SVETU CROSSOVEROV

Renault prijal asertívny postoj k trhu crossoverov segmentu C s dizajnom, ktorý vyjadruje dynamiku, silu a dobrodružstvo. V ohnivočervenej (Flame Red), čo je farba pre uvedenie na trh, využíva Renault Kadjar zvodnosť, aby na trh priniesol čerstvý vietor.

Renault Kadjar je crossover segmentu C, ktorý ponúka vlastnosti obyčajne spájané s SUV, sedanmi a verziami kombi. Jeho kompaktné rozmery (dĺžka 4,45 m x šírka 1,84 m) a nízka strecha (1,60 m) zvýrazňujú jeho dynamický vzhľad. Predná časť navodzuje dojem sily. Rámec, v ktorom chrómový pás obopína predné svetlomety, len zdôrazňuje vizuálny dojem šírky a podčiarkuje energický charakter Kadjaru.

Výrazne tvarované 17- a 19-palcové zliatinové disky sú ďalším dôkazom silnej osobnosti tohto modelu.

Pružná a atletická silueta Kadjaru stavia na svalnatom tvare blatníkov a citlivú mäkkosť jeho línií ešte viac zvýrazňuje spracovanie dverí, ktoré splývajú s prahmi. Jemne tvarované boky a predĺžené bočné línie prispievajú k celkovému dynamickému dojmu.

„S týmto mäkkým atletickým dizajnom, ktorý predstavuje odklon od tradičných trendov v tomto segmente, Renault Kadjar prináša do sveta crossoverov prvky ducha a emócií.“ Laurens van den Acker, Senior Vice-President, Corporate Design

Kadjar nesie stopy sveta crossoverov

Svetlá výška Kadjaru 200 mm okamžite naznačí schopnosť modelu pohybovať sa mimo spevnených povrchov.

Členitý tvar masky chladiča zvýrazňuje asertívny charakter vyjadrený celou prednou časťou, kým predné a zadné kryty podvozku, charakteristické pre každé SUV, vyzdvihujú dobrodružný temperament Kadjaru.

Ochranné lišty na spodnej časti dverí slúžia nielen ako účinný štít, no súčasne prispievajú k solídnemu vzhľadu automobilu.

Čierne blatníky opticky predlžujú dolnú časť karosérie a naznačujú dobrodružné chúťky Kadjaru a snahu uniknúť z davu, rovnako ako anodizované hliníkové strešné lišty, ktoré sú ďalším dôkazom dynamickej siluety modelu.

Kadjar, zacielené na eleganciu

Silnú identitu modelu Renault Kadjar podčiarkuje aj nová svetelná signatúra, ktorá sa prvýkrát predstavila v novom Espace.

Línia LED diód denných svetiel vo forme písmena „C“ obdarúva tento model dojmom vyššej spoločenskej úrovne.

Rafinované a vyrovnané línie zdôrazňujú aj kryty spätných zrkadiel a kľučky dverí vo farbe karosérie vo všetkých verziách. A nakoniec, chrómové lišty na oknách, denných svetlách a prahoch vyzdvihujú decentný dojem z tohto atletického crossoveru.

Rafinovaný, športový a dobre vybavený interiér

Kvalita interiéru Kadjaru sa okamžite prejaví na puntičkárskom spracovaní. Môže sa pochváliť jedinečným štýlom komfortu a kultivovanosti. Prístrojová doska je orientovaná v smere pohľadu vodiča a poukazuje na radosť, ktorú pociťuje osoba za volantom.

Horizontálne línie palubnej dosky zdôrazňujú šírku kabíny. Tento dojem umocňuje aj predĺženie týchto línií do dverí. Prístrojová doska a výduchy klimatizácie sú zvýraznené úzkou elegantnou chrómovou lištou. Stredovú konzolu lemujú dva pásy, ktoré podčiarkujú jej šírku a tvar. Držadlá na predných dverách a vpravo od stredovej konzoly sú známkou pôvodu modelu vo svete crossoverov. Robustný dizajn radiacej páky ešte zvýrazňuje športový dojem interiéru.

Tvarované sedadlá majú jednoznačne športový dizajn.

Vzorovaný sedák a vertikálne tvary operadla sú ďalším symbolom športového charakteru interiéru. Grafické stehovanie po stranách hlavových opierok dopĺňa dojem dynamiky a tvar sedákov a bočného vedenia ešte viac zvýrazňuje uhladenosť interiéru. Mimoriadna pozornosť bola venovaná pohodlnosti sedadiel.

Sedadlá sú pohodlné a prívetivé a ponechávajú dostatok priestoru aj v zadnom rade, ktorý zahŕňa veľkorysé bočné vedenie. Mierne zvýšená hrana sedákov zabezpečuje väčšiu oporu a prispieva k celkovému pohodliu počas jazdy. Bočné vedenie vo vrchnej časti operadla mizne, čím garantuje ideálnu pozíciu pre cestujúcich akejkoľvek postavy.

Sedadlá sú plnené penou s dvojakou hustotou, vďaka čomu sú mimoriadne pohodlné a stále ponúkajú pevnú oporu.

Ponuka farieb a materiálov podčiarkuje športový a uhladený dojem interiéru. Palubná doska, tak mäkká na dotyk, demonštruje pozornosť k detailom, ktorá sa prejavila na spracovaní Kadjaru. Pevné textílie na držadlách a kryte prístrojovej dosky umocňujú silu osobnosti tohto modelu. Centrálny displej zasadený do čierneho rámu uľahčuje čítanie údajov. Pevná presklená strecha s plochou 1,4 štvorcového metra dodáva kabíne pocit svetlosti.

Kadjar Bose®: rafinovaný vzhľad s bezchybnou akustikou

Kadjar Bose® v sebe spája športovú eleganciu s jedinečným akustickým zážitkom pre ešte väčšiu radosť z jazdy.

Kadjar Bose®, ktorého základom je výbavový stupeň Intens, prináša LED svetlomety, lesklé čierne kryty spätných zrkadiel, 19-palcové zliatinové disky s diamantovým efektom, označenie Bose® na blatníkoch a logo na prahoch. Táto verzia v štandardnej výbave ponúka parkovací asistent a zadnú kameru, ktoré boli v prípade modelov Intens príplatkové.

Vo vnútri sa dôraz kladie na uhladenosť, čo podčiarkuje kombinácia farieb Scandium Grey a Charcoal, chrómové rámy reproduktorov v spodnej časti dverí a exkluzívne čalúnenie so svetlosivým lemovaním pre zvýšenie elegancie. Volant je potiahnutý kožou Nappa a za príplatok sú k dispozícii aj čierne kožené sedadlá.

Táto verzia prináša výnimočnú akustickú kvalitu Bose®, od najhlbších basových tónov až po nuansy vysokých nôt. A to všetko v realistickom surround zvuku. Audio systém Bose® v okamihu premení interiér automobilu na koncertnú sálu, a to vďaka:

  • 1 centrálnemu reproduktoru, ktorý vylúdi zvuk s pocitom veľkého priestoru,
  • 6 reproduktorom rozmiestnených po kabíne, ktoré zaručujú bohatý a vyvážený zvuk v prednej aj zadnej časti vozidla,
  • 1 digitálnemu zosilňovaču umiestnenému pod sedadlom spolujazdca, systému spracovania signálu Bose®, ktorý je špeciálne nakonfigurovaný podľa vlastností kabíny Kadjaru,
  • 1 subwooferu umiestnenému v batožinovom priestore, ktorý šíri hlboké a realistické basové tóny po celej kabíne.

02 ASERTÍVNY CROSSOVER PRE KAŽDÚ NÁLADU

Všestrannosť Kadjaru je svojím praktickým dizajnom odpoveďou na potreby rodín, kým moderná konektivita umožňuje vodičovi personalizovať prostredie.

Kadjar ťaží zo série intuitívnych technológií, ktoré prispievajú k uvoľnenej jazde. To najlepšie zo svetov SUV, sedanu a kombi pre jazdu na vidieckych aj mestských cestách Kadjar prevzal svoju robustnú konštrukciu zo sveta SUV. Vo verzii s pohonom štyroch kolies ponúka zlepšenú trakciu na povrchoch so sníženou adhéziou. Verzie s pohonom prednej nápravy prichádzajú so systémom Extended Grip, ktorý zlepšuje trakciu v ťažkých podmienkach.

Veľkorysá svetlá výška 190 mm a predný nájazdový uhol 18 stupňov a zadný 25 stupňov zaručujú vynikajúcu ovládateľnosť vozidla v akomkoľvek type terénu.

Predný a zadný kryt chráni podvozok vozidla. Všestrannosť a praktickosť čerpal Kadjar vo svete kombi. Modularita interiéru Kadjaru je prívetivá a intuitívna. Vďaka držadlám v batožinovom priestore systém Easy Break automaticky uvoľní a sklopí zadné sedadlá delené v pomere 60/40. Sedadlo predného spolujazdca je možné pomocou držadla pod ním sklopiť vpred a vytvoriť malý stolček. Táto vlastnosť umožňuje aj prepravu dlhších predmetov.

Dvojpodlahový batožinový priestor umožňuje vybrať si medzi „vysokou“ pozíciou s úplne vodorovnou podlahou, na ktorej je možné uložiť veľké predmety, a „nízkou“ pozíciou zameranou na maximalizáciu prepravnej kapacity v objeme 472 dm3. Možnosť rozdelenia batožinového priestoru do dvoch až troch sekcií ponúka šikovný spôsob, ako ochrániť prepravované predmety a zabrániť im v pohybe za jazdy.

Interiér ponúka pozoruhodný priestor. Vzadu výška po strechu (910 mm) a priestor pre ramená 1456 mm patria v segmente medzi najlepšie.

  • Kadjar ponúka v kabíne praktické odkladacie priestory s celkovým objemom 30 litrov.
  • A do tretice, Kadjar prináša radosť z jazdy a komfort spájaný obyčajne so sedanmi.
  • Uhol sklopenia operadiel prináša pozíciu, veľmi podobnú sedanom.
  • Kadjar je mimoriadne obratný s priemerom otáčania 10,7 metra.
  • Kadjar je vybavený celým radom asistenčných systémov, užitočných pre každodenné jazdy, vrátane parkovania „bez rúk“ a zadnej kamery.

Nemožno zabudnúť ani na nízku spotrebu. Systém Stop&Start znižuje spotrebu paliva a úroveň znečistenia, čo má mimoriadny význam práve v mestských oblastiach.

Vybavený pre personalizované jazdné zážitky

Kadjar je k dispozícii s multimediálnym systémom Renault R-Link 2, ktorý ponúka intuitívnu a personalizovateľnú konektivitu.

Prehľadný displej zlepšuje zobrazenie a rýchlosť odozvy, čím uľahčuje používanie systému. Inteligentné a intuitívne grafické rozhranie pripomína svet tabletov, vrátane presúvateľných ikon a funkcie posúvania a priblíženia obrazu.

Vodič si môže nakonfigurovať domovskú stránku, čo mu umožní priamy prístup k najčastejšie používaným funkciám a personalizáciu rozhrania.

Uložiť je možné až šesť rôznych profilov spolu s individuálnymi preferenciami pre rozhranie R-Link 2, nastavenie klimatizácie a asistenčných systémov.

R-Link 2 ako kontrolné centrum všetkých funkcií Kadjaru optimalizuje jazdné zážitky, nakoľko bol cielene navrhnutý pre automobil, vrátane ovládania asistenčných systémov a automatickej klimatizácie.

R-Link 2 ponúka aj hlasové ovládanie navigácie, telefónu a aplikácií, čím zabezpečuje jednoduchý a bezpečný prístup k týmto funkciám.

Nová verzia so sedempalcovým displejom a kompletnou ponukou aplikácií prináša bohatšie zážitky v každej oblasti, či už ide o jazdu, cestovanie, správy, sociálne médiá alebo praktické riešenia pre každodenný život.

Balík R-Link 2 prichádza s 12-mesačnou bezplatnou funkciou dopravných informácií v reálnom čase TomTom Traffic2, aktualizáciou európskych máp a prístupom k R-Link Store pre sťahovanie aplikácií (bezplatné aj platené). Ba čo viac, jednoduchou registráciou vozidla na stránke MyRenault získa majiteľ trojmesačný prístup k službe Coyote3.

(2 Dostupnosť v závislosti od trhu) (3 Dostupnosť v závislosti od trhu) 

R-Link 2: ešte viac aplikácií pre firmy

R-Link 2 je prispôsobený predovšetkým pre firmy. S cieľom uľahčiť život ponúka celý rad špeciálnych balíkov, napríklad „Fleet Asset Management“, ktorého úlohou je podporiť správcov vozových parkov v troch oblastiach:

  • Zníženie prevádzkových nákladov vozidiel: monitoring spotreby a najazdených kilometrov, plánovanie a vykonávanie údržby.
  • Optimalizácia činnosti: denný a automatický zber dát súvisiacich s používaním vozidla, ktorý zlepšuje spoľahlivosť a flexibilitu.
  • Vzdelávanie vodičov s cieľom zvýšiť ich pozornosť k ekologickému štýlu jazdy a bezpečnosti premávky.

V palubnej doske Kadjaru je zabudovaný jasne podsvietený sedempalcový displej TFT, ktorý zlepšuje čitateľnosť.

Husárske kúsky a dobrodružstvo v úplnom bezpečí

Predné svetlomety Kadjaru tvoria dva LED moduly „Pure Vision“, ktoré plnia funkciu stretávacích aj diaľkových svetiel. Táto technológia zabezpečuje vozidlu intenzívnejšie a presnejšie svetlá až o 20 percent výkonnejšie než halogénové svetlá. Natáčacie hmlové svetlá zlepšujú viditeľnosť do strán. Táto funkcia sa aktivuje zapnutím smerových svetiel alebo natočením volantu pri rýchlostiach pod 40 km/h.

Okrem skúseností Renaultu v oblasti bezpečnosti využíva Kadjar moderné asistenčné systémy, ktoré možno aktivovať priamo prostredníctvom menu systému R-Link 2. Sú určené na:

Zníženie rizika nehody:

– Active Emergency Braking System (AEBS): tento systém upozorní vodiča, ak odhalí riziko kolízie s vozidlom vpredu. Bez potreby zásahu vodiča začne vozidlo automaticky brzdiť.

– Asistent kontroly vybočenia z jazdného pruhu: táto funkcia sa aktivuje pri rýchlostiach nad 70 km/h a upozorňuje vodiča na neúmyselné prekročenie plnej alebo prerušovanej čiary. Systém prispieva k bezpečnosti, keďže varuje vodiča pred rizikom opustenia vozovky.

– Detekcia mŕtveho uhla: tento systém vizuálnym signálom upozorňuje vodiča na vozidlo v jeho mŕtvom uhle a zvyšuje bezpečnosť pri predchádzaní.

Pomoc vodičovi pri manévroch v nízkych rýchlostiach:

– Parkovací asistent Easy Park Assist: systém najprv senzormi zmeria veľkosť parkovacieho miesta, následne prevezme úplnú kontrolu nad riadením a zaparkuje vozidlo. Systém rozpoznáva tri typy parkovania: pozdĺžne, priečne a šikmé. Centrálny displej ukazuje všetky informácie súvisiace s manévrom (grafická prezentácia manévru, zadnej kamery a senzorov).

Vodič počas parkovania vždy ovláda brzdový a plynový pedál.

– Predný, bočný a zadný parkovací asistent: tento systém pomáha vodičovi zaparkovať bez toho, aby prevzal akúkoľvek jazdnú úlohu. Senzory s pokrytím 360° varujú vodiča pred rizikom kolízie.

– Zadná kamera: počas cúvania kamera prenáša na displej obraz toho, čo sa nachádza za vozidlom. Tento obraz dopĺňajú pohyblivé a statické „tiene“ vozidla.

– Asistent rozjazdu do kopca: táto funkcia sa pri rozjazde do kopca so stúpaním nad 3 % automaticky aktivuje na tri sekundy. Zabraňuje skĺznutiu vozidla vzad tým, že podrží aktivované brzdy.

Pomoc vodičovi k uvoľnenej a zodpovednej jazde:

– Systém rozpoznávania dopravných značiek s obmedzením rýchlosti: tento systém upozorní vodiča na najvyššiu povolenú rýchlosť a dáva mu tým možnosť nastaviť túto rýchlosť na obmedzovači.

– Tempomat s obmedzovačom rýchlosti: tempomat udržiava stabilnú rýchlosť vozidla a obmedzovač zabraňuje prekročeniu zvoleného limitu.

Pred vodičom sa nachádza konfigurovateľný displej, ktorého TFT monitor s vysokým rozlíšením a výlučne digitálnymi prístrojmi nahrádza tradičné prístroje. Tento systém umožňuje vodičovi vybrať si z dostupných dát a určiť aj spôsob ich zobrazenia. V línii pohľadu (ohnisková vzdialenosť od očí sú dva metre) vodiča sa podobne ako v lietadle zobrazujú na čelnom displeji údaje o aktuálnej rýchlosti, navigačné informácie, upozornenie na prekročenie rýchlosti a rôzne dáta súvisiace s jazdou.

03 ÚSPORNÉ MOTORY A POHON 4 KOLIES PRE ÚNIK Z DAVU

Verzia s pohonom oboch náprav dodáva Kadjaru všestrannosť. Dokonca aj v konfigurácii s pohonom jednej nápravy so systémom Extended Grip je schopný zvládnuť ťažký terén. Nový crossover Renaultu vďaka motorom Energy ponúka nielen pozoruhodné jazdné zážitky, ale aj nízku spotrebu.

Pohon oboch náprav pre preskúmanie každého horizontu

Kadjar jednoznačne ťaží zo systému elektronickej kontroly trakcie ETC (Electronic Traction Control) vyvinutého alianciou Renault-Nissan, ktorý podľa rýchlosti a adhézie v reálnom čase zabezpečuje prenos ideálnej hodnoty krútiaceho momentu na zadné kolesá.

Otočný spínač na stredovej konzole ponúka tri rôzne režimy, ktoré prispôsobia vlastnosti vozidla aktuálnym podmienkam a situácii.

V režime „Lock“ systém elektronicky zablokuje diferenciál a prenáša 50 percent krútiaceho momentu na zadnú nápravu. Použitie tohto režimu sa odporúča na veľmi nerovných alebo šmykľavých povrchoch, napríklad na snehu, blate, štrku či piesku, a pri nízkych rýchlostiach. Režim pracuje pri rýchlostiach do 40 km/h.

V režime „Auto“ sa krútiaci moment automaticky rozdeľuje medzi prednú a zadnú nápravu podľa úrovne adhézie, v prípade potreby sa až 50 percent prenesie na zadnú nápravu.

V režime „2WD“ diferenciál pracuje len s jedinou nápravou. Tento režim je ideálny na suchom a pevnom povrchu.

Zvolený režim sa automaticky zobrazí na prístrojovej doske Kadjaru a systém vodiča v reálnom čase informuje o aktuálnom rozdelení krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou.

Motory s vynikajúcimi vlastnosťami a nízkymi emisiami CO2

Kadjar je k dispozícii downsizingovými motormi Energy5.

Všetky motory v modelovom rade Kadjar sa kombinujú so systémom Stop&Start a systémom rekuperácie brzdnej energie.

Tieto agregáty zahŕňajú najnovšie technológie v oblasti redukcie trenia (olejové čerpadlo s variabilným prietokom, tepelný manažment, moderná povrchová úprava). Systémy vstrekovania paliva poslednej generácie v kombinácii s turbodúchadlami s nízkou rotačnou zotrvačnosťou vyústili do výkonu a úspornosti, ktoré konkurujú lídrom na trhu.

(5 Dostupnosť motorov v závislosti od trhu)

Kadjar prichádza s dvomi dieselovými motormi.

Energy dCi 110, najpredávanejší agregát aliancie Renault-Nissan, umiestňuje Kadjar na popredné miesto v segmente z hľadiska emisií (emisie CO2: 99 g/km) a kombinovanej spotreby (3,8 litra/100 km)6.

Energy dCi 110 má prvýkrát oceľové piesty, ktoré znižujú trenie. To vyústilo do zníženia emisií CO2 v rámci homologovaného cyklu NEDC odhadom o tri percentá.

Okrem kombinácie so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je Energy dCi 110 dostupný aj so šesťstupňovým automatom EDC. Táto verzia má podobnú spotrebu a emisie ako verzie s manuálnou prevodovkou, no prinášajú komfort a odozvu dvojspojkovej prevodovky.

Motor Energy dCi 130, dostupný pre verziu s pohonom jednej aj dvoch náprav, je nabalený technológiami, ktoré sa zrodili zo skúseností Renaultu s pretekmi Formuly 1. Vďaka downsizingu sa tento 16-ventilový diesel môže pochváliť výkonom 96 kW (130 k). Skombinovaný je so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Veľkorysý maximálny krútiaci moment 320 Nm je dostupný v širokom pásme otáčok a rovnako výrazný vo verzii s pohonom jednej aj dvoch náprav. Agregát zabezpečuje svižnú odozvu pri všetkých otáčkach. V kombinácii s pohonom obidvoch náprav je perfektne vhodný pre podmienky so zníženou priľnavosťou.

(6 Údaje o spotrebe a emisiách sú homologované v súlade s príslušnou legislatívou)

(7 Údaje o spotrebe a emisiách sú homologované v súlade s príslušnou legislatívou)

S cieľom splniť požiadavky legislatívy Euro 6b sú tieto motory vybavené systémom NOx Trap a filtrom pevných častíc.

Okrem dieselových motorov je pre Kadjar k dispozícii aj benzínový Energy TCe 130 v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. S výkonom 130 k pri 5 500 ot/min a krútiacim momentom 205 Nm od 2 000 ot/min disponuje tento 1,2-litrový prepĺňaný agregát vlastnosťami dvojlitrového atmosférického motora.

Vďaka technológii priameho vstrekovania a integrovanému potrubiu dodáva vysoký krútiaci moment už pri nízkych otáčkach.

Priame vstrekovanie paliva zlepšuje aj spaľovanie paliva a tým aj spotrebu a emisie CO2.

Kadjar okrem toho ponúka funkcie ekologickej jazdy „Renault Driving eco2“, ktoré pomáhajú vodičovi prijať úspornejší a ekologickejší štýl jazdy.

Vybrúsená aerodynamika

Kadjar ťaží z aerodynamického dizajnu, ktorý znižuje spotrebu a emisie CO2. Kadjar sa podrobil rozsiahlym testom v aerodynamickom tuneli, aby konštruktéri našli kompromis medzi požiadavkami dizajnu a očakávaniami z hľadiska aerodynamických vlastností. Mimoriadna pozornosť sa venovala tvaru blatníkov a spätných zrkadiel, ako aj tvaru spojleru a nasávacích potrubí. Podvozok je vybavený aerodynamickými krytmi, ktoré uľahčujú obtekanie vzduchu pod ním.

Crossovery sú tradične známe veľkorysou svetlou výškou a otvor v prednej časti vozidla usmerňuje tok vzduchu okolo blatníkov, čím sa zabraňuje turbulentnému prúdeniu v tejto oblasti.

Navyše sa Kadjar môže pochváliť aktívnymi klapkami v otvoroch nasávacieho potrubia. Pri naštartovaní motora sú zatvorené a otvárajú sa automaticky až vtedy, keď je potrebné chladenie motora.

Toto všetko sa pretavilo do zníženia emisií CO2 o 4 g/km a spotreby o 0,62 litra/100 km pri rýchlosti 130 km/h.

S radom úsporných motorov a výbornými vlastnosťami v meste aj rôznych typoch terénu, príťažlivým dizajnom a kvalitnou výbavou v sebe Kadjar spája všetky prednosti, ktoré podporujú ambície Renaultu v segmente kompaktných crossoverov.

04 Overená trvácnosť a kvalita

Kadjar je postavený na silnej technologickej báze s podvozkom, ktorý je už odskúšaný na vozidlách Aliancie Renault-Nissan. Renault Kadjar bol testovaný v extrémnych podmienkach, aby ponúkal excelentné jazdné vlastnosti.

Ranault Kadjar je postavený na platforme C/D Renault-Nissan, ktorá je výsledkom štvorročného vývoja. Výroba je rozdelená medzi Renault a Nissan, pričom Renault je nositeľom know-how dizajnu a výroby zadného pohonu a prevodovky.

Platforma CMF C/D sa osvedčila na už troch modeloch Aliancie a to Nový Espace, Nissan Qashqai a X-trail, čo potvrdzuje expertízu aliancie vo svete crossoverov.

Nový Renault Kadjar bol podrobený intenzívnemu statickému aj dynamickému testovaniu, aby sa overila zhoda so štandardami spoločnosti Renault. Renault Kadjar v rámci testov prešiel viac ako 650 000 km aby sme overili jeho trvácnosť.

 Nový Kadjar je vytvorený tak aby spĺňal požiadavky na všetkých trhoch, keďže sa Nový Kadjar bude predávať celosvetovo – je spoľahlivý vo všetkých podmienkach. Renault Kadjar bol testovaný v krajinách ako je Španielsku alebo Švédsku aby sme sa uistili, že bude spoľahlivý vo všetkých podmienkach. Jeho vlastnosti sa nezmenili v horúcom prostredí Španielska ale zároveň poskytoval rovnaké vlastnosti aj v treskúcej zime Švédska (približne – 35°C)

Jedným s výsledkov testovania bolo navýšenie anti-koróznej vrstvy na 1 000 mikrónov, pričom štandardom v temto segmente je iba 650 mikrónov.

Tak ako všetky vozidlá aj Kadjar bol testovaný na všetky typy užívania, a simulované boli všetky situácie, v ktorých sa môže vyskytnúť vozidlo a jeho majiteľ.

Nový Kadjar sa bude vyrábať vo výrobnom závode Palencia, ktorý vyrobil už viac ako 6 miliónov vozidiel od svojho založenia v roku 1978. História továrne je úzko spätá s modelom Mégane, ktorého tu vyrobili viac ako 4 milióny kusov od predstavenia modelu v roku 1995. Aby sa výrobný závod Palencia pripravil na výrobu nového modelu, prešiel obnovou vybavenia, naši zamestnanci sa zúčastňujú 2x viac školení a niektorí pracovníci sa podieľali na stavbe prvých prototypov v našom technocentre.

Zdroj: Renault

Prečítať celý text

Reklama