/
/
/
Renault odhaľuje svoje koncepčné vozidlo Scénic Vision

Renault odhaľuje svoje koncepčné vozidlo Scénic Vision

Reklama

Renault sa skrz svoju koncepciu udržateľnosti a strategického plánu Renaulution vydal na cestu zásadnej premeny. Zameriava sa  na ekonomickú, environmentálnu a sociálnu dimenziu svojich aktivít s cieľom dosiahnuť uhlíkovú neutralitu v Európe do roku 2040 a celosvetovo do roku 2050.

K dosiahnutiu tohto cieľa má Skupine pomôcť odhalenie nového koncepčného vozidla Scénic Vision na konferencii Change NOW v Paríži. Koncepčné vozidlo stelesňuje záväzok značky Renault k udržateľnému rozvoju a reflektuje úmysel značky dosiahnuť dekarbonizáciu v rámci celého životného cyklu svojich vozidiel.

Unikátny, v jednotnom i množnom čísle: priekopnícke koncepčné vozidlo

Renault píše novú kapitolu svojej histórie inovatívnym koncepčným vozidlom. Zvonku predznamenáva budúce plne elektrické vozidlo rady Renault. Zvnútra pozýva pasažierov do budúcnosti, v ktorej robia technológie a inovácie svet udržateľnejším a šetrnejším k životnému prostrediu.

„Všetky naše firemné záväzky nie sú dostatočné, pokiaľ ich nebudeme vzťahovať aj na naše vozidlá. Chcel som, aby tímy Renault prišli s návrhom prvého koncepčného vozidla, ktoré by napĺňalo našu novú ESG stratégiu a jej tri piliere: životné prostredie, bezpečnosť a inklúzia. Vozidlo sme nazvali Scénic Vision. Scénic, rovnako ako naše ikonické „vozidlo pre život“ a Vision, pretože napĺňa nové predstavy našich zákazníkov“, vyhlásil Luca de Meo, generálny riaditeľ Skupiny Renault.

Inovácie v oblasti ekologického dizajnu a cirkulárnej ekonomiky predstavujú skutočnosť, že viac než 70 % jeho materiálov je recyklovaných a 95 % je recyklovateľných, čím priamo prespievajú k ochrane zdrojov.

Jeho hybridný pohon, elektrický a vodíkový, má skrátiť prestoje pre dobíjanie energie, a zároveň znížiť uhlíkovú stopu vrátane uhlíkovej stopy batérie. Renault Scénic Vision má nulové emisie pri výrobe a prevádzke a o 75 % menšiu uhlíkovú stopu než bežný elektromobil.

Palubné technológie ponúkajú zvýšenú bezpečnosť vodiča a cestujúcich a znižujú počet nehôd až o 70 %. Dizajn tohto koncepčného vozidla odráža snahu tímov vytvoriť unikátne vozidlo, ktoré je dostupné a vhodné pre každého.

„Scénic Vision predstavuje transformáciu v rámci stratégie Renaulution smerom k zelenšej a technologicky zameranej spoločnosti. Chce sa zaoberať výzvami, ktoré prinášajú klimatické zmeny, ochranou prírodných zdrojov, bezpečnosti a zdravím, a zároveň vníma potrebu dostupnosti. Začína novú kapitolu vo vývoji automobilov, ktorá berie do úvahy celý životný cyklus vozidla, od prvého návrhu až do konca jeho používania a na to všetko nazerá z hľadiska ekológie. Okrem toho, že ide o návrh dizajnu, stelesňuje toto vozidlo tiež radu cieľov, ktoré si Skupina stanovila, a ktoré predstavíme postupne s ďalšou generáciou vozidiel,“ uviedla Cléa Martinet, vice-prezidentka pre Udržateľný rozvoj Skupiny Renault.

Design, ktorý otvára cestu pre nové perspektívy

Koncepčné vozidlo Scénic Vision je skutočným stelesnením tzv. Novej vlny. Exteriér odhaľuje tvary a štýl nového rodinného vozidla, ktoré bude uvedené na trh v roku 2024. Dizajn interiéru zase našepkáva o podobe interiéru vozidiel Renault v budúcnosti.

Jeho hybridný, elektrický aj vodíkový motor odráža snahu Renault nájsť riešenia pre všetky spôsoby používania vozidla a je súčasťou dlhodobej vízie, ktorá siaha až do roku 2030. Tento dizajn otvára cestu k novým perspektívam a hlavnej myšlienke, podľa ktorej autá a ľudia majú spoločný smer a hodnoty.

„Scénic Vision predstavuje novú kapitolu v histórii Skupiny Renault. Toto koncepčné vozidlo vystihuje novú víziu dizajnu, ktorým sa značka rozhodla vydať. Dizajn interiéru ponúka pohľad do toho, ako budú vypadať vozidlá Renault v budúcnosti. Scénic Vision poskytuje celý rad technológií a inovácií, a to všetko v službách udržateľnejšej mobility,“ povedal Gilles Vidal, vice-prezident pre Dizajn Skupiny Renault.

Renault & Jean-Michel Jarre

„Jean-Michel Jarre je priekopníkom v elektronickej hudbe. Je inovatívny, rúca zažité stereotypy a je populárny. Všetky tieto prívlastky ho spájajú so značkou Renault,“ uviedol Luca de Meo, CEO Skupiny Renault.

Jean-Michel Jarre je francúzsky skladateľ a hudobný producent. Pôsobí v oblasti elektro-akustického umenia a vo svojich dielach neustále prepája technológiu s kreatívnou tvorbou. Tento koncept je veľmi blízko tomu, ako Renault vníma inovácie.

Spolupráca JMJ so značkou Renault začala hneď v ranom štádiu vzniku vozidla Scénic Vision, konkrétne vo fáze vývoja spojeného s akustickými a signalizačnými vlastnosťami vozidla. JMJ zostavil tím ľudí a spoločne vytvorili zvukový podpis tohto koncepčného vozidla, ktoré vychádza z myšlienky „záleží nám na ochrane prírodných zdrojov“ a „menej je viac“. Vozidlo disponuje jedným reproduktorom na každých dverách a soundbubble systémom na každom operadle hlavy.

Scénic Vision tak nastoľuje začiatok úzkej spolupráce s JMJ. Umelec sa stane ambasádorom značky Renault a bude spolupracovať s tímami značky aj do budúcna.

Ochrana prírodných zdrojov

  • 70 % materiálov použitých vo vozidle je recyklovaných a cez 95 % z nich je recyklovateľných, vrátane batérie.
  • Podlaha vozidla je vyrobená z plastového odpadu , ktorý pochádza z iných zdrojov (fľaše od mlieka, plastové trubky). Celkom 30 % materiálov z plastu na vozidle Scénic Vision pochádza z biologických zdrojov. Prvky v interiéri sú z recyklovateľného karbónu z leteckého priemyslu.
  • Krátke slučky sa využívajú u strategických materiálov ako platina, meď, hliník a oceľ, a tiež pri nerastoch na výrobu batérie.
  • Pneumatiky sú od výrobcu GNSPR, ktorý sa zaviazal k zodpovednému podnikaniu a berie ohľad na ochranu životného prostredia a ľudské práva.
  • Vo vozidle nie je koža a namiesto nej sa používa 100 % recyklovaný nízkouhlíkový polyester.
  • Nádrž na palivo je vyrobená z uhlíkových vlákien, ktoré sa vyrobili z odpadu z papierenského priemyslu.

Lepšia kvalita ovzdušia

  • Interiér: vzduchový filter vo dverách vodiča zlepšuje kvalitu vzduchu vo vnútri vozidla pomocou filtrovania vzduchu zvonku.
  • Exteriér: čierne pigmenty v laku karosérie vznikli spracovaním častíc zachytených v atmosfére – ide o farbivo bez syntetických pigmentov, čo prispieva k lepšej kvalite ovzdušia.

Ochrana klímy

To najlepšie z elektriny a vodíka

  • Technológia H2-Tech: hybridné vozidlo, elektrické aj vodíkové, je vybavené palivovým článkom s výkonom 16 kW. Technológia H2-Tech je založená na technológii „navyšovania rozsahu“ (range extender), čo umožňuje implementovať batériu, ktorá je dvakrát ľahšia a pritom má rovnaký dojazd, čím sa ešte viac napomáha snahám o dekarbonizáciu vozidla. Skupina Renault v spolupráci s firmou Hyvia (joint venture s Plug Power) už ponúka H2 riešenia u ľahkých úžitkových vozidiel.
  • Vďaka ich existujúcim partnerstvám zanecháva vozidlo Scénic Vision uhlíkovú stopu, ktorá je o 75 % nižšia, než u elektrického vozidla ako napríklad elektrický Megane E-Tech. Batéria tohto vozidla predstavuje až o 60 % menšiu uhlíkovú záťaž v porovnaní s podobnou batériou, a to vďaka použitiu krátkych slučiek a nízkouhlíkových zdrojov v prípade nerastov, a tiež vďaka uprednostneniu nízko uhlíkovej energie, ktorá sa používa pri zostavovaní a výrobe batérie.

Starostlivosť o užívateľa

Bezpečnosť

Absolútna transparentnosť a viditeľnosť

  • Kamerový systém integrovaný v prednej časti vozidla významne rozširuje zorné pole vodiča, a to o 24 %. Je to vďaka obrazovke umiestnenej na palubnej doske, ktorá zobrazuje bezprostredné okolie vozidla. Čelné sklo je tak opticky rozšírené na 180° a umožňuje úplnú viditeľnosť, predná kapota akoby zmizla a stáva sa transparentnou.

Nová generácia bezpečnosti a prepojeného zdravia: Safety Coach

  • Rozhranie hodnotenia rizík pomáha predikovať krízové stresové situácie. Systém kompenzuje nepozornosť vodiča a poskytuje personalizované rady pre neustále zlepšovanie vodičových návykov. Toto rozhranie tiež poskytuje vodičovi zdravotné rady na základe analýzy dát zhromaždených kamerami a pripojenými senzormi umiestnenými v kabíne (tepová frekvencia, únava, atď.).

Inklúzia

Vozidlo, ktoré sa prispôsobí svojmu užívateľovi

  • Systém rozpoznávania tváre umožňuje otváranie dverí a nastavenie vozidla podľa profilu vodiča. Tento systém tiež umožňuje prispôsobiť jazdné vlastnosti schopnostiam vodiča.

Mimoriadne personalizovaný a komplexný zvukový priestor

  • Každé sedadlo je vybavené mikrofónmi a reproduktormi pre zaistenie vlastného zvukového prostredia (rádio, hi-fi, šoférovanie s hlasovým ovládaním) pri zachovaní optimálnej komunikácie na palube. Vzájomný prenos hlasu cestujúcich a vodiča a v prípade potreby zosilnenia hlasu uľahčuje komunikáciu medzi cestujúcimi vo vozidle, najmä pokiaľ je na palube nepočujúci používateľ.

Zvýšená dostupnosť

  • Absencia stredového stĺpika a rovná podlaha uľahčujú prístup osobám so zníženou mobilitou.

TECHNICKÉ ŠPECIFIKÁCIE
Dĺžka: 4 490 mm
Šírka: 1 900 mm
Výška: 1 590 mm
Rázvor: 2 835 mm
Disky kolies: 21“
Pneumatiky: 235/45 R21
Hmotnosť: 1 700 kg
Energia: hybridná – elektrická a vodíková
Motor: synchrónny elektromotor s vinutým rotorom s výkonom 160 kW.
Palivový článok: Výkon 16 kW
Batéria: 40 kWh

Zdroj: Renault

Prečítať celý text

Reklama