6.9 C
Bratislava
utorok, 19 marca, 2024
Reklama

Sen sa splní: CUPRA Tavascan realitou

Odporúčame

Druhý elektrický model značky CUPRA
CUPRA Tavascan sa začne predávať v Európe a na zámorských trhoch v roku 2024
Elektrické SUV bude skonštruované a vyvinuté v Barcelone

Značka CUPRA vždy deklarovala, že veľké sny sa začínajú vierou niekoľkých ľudí a najväčší sen sa teraz stane realitou. Wayne Griffiths, predseda predstavenstva CUPRA, počas výročnej tlačovej konferencie 2021 oznámil, že model CUPRA Tavascan rozšíri modelovú ponuku značky v roku 2024.

„Náš sen sa stane skutočnosťou: CUPRA Tavascan bude realitou. Bude navrhnutý a vyvinutý v Barcelone na báze modulárnej platformy pre elektrické vozidlá MEB koncernu Volkswagen a v Európe i na zámorských trhoch sa začne predávať v roku 2024,“ povedal Wayne Griffiths.

Na frankfurtskom autosalóne v roku 2019 značka CUPRA predstavila štúdiu CUPRA Tavascan Concept s elektrickým pohonom, ktorá reprezentovala jej víziu moderného športového automobilu. O necelé dva roky neskôr mladá španielska značka oznámila, že Tavascan bude jej druhým elektrickým modelom po kompaktnom elektromobile CUPRA Born, ktorý sa začne predávať koncom tohto roka.

CUPRA Tavascan bude využívať modulárnu stavebnicu elektromobility MEB koncernu Volkswagen. Sériový model bude skonštruovaný a vyvinutý v Barcelone a v Európe i na zámorských trhoch sa začne predávať v roku 2024. Wayne Griffiths povedal, že výskumný a vývojový tím v technickom centre Martorell už pracuje na príprave sériového modelu a inžinieri sa školia v špecifických zručnostiach potrebných pri vývoji elektrického automobilu.

Nanovo objavená výkonnosť

Štúdia CUPRA Tavascan Concept reprezentuje unikátnu víziu vysokej výkonnosti. Fascinujúci dizajn vozidla skrýva výkonný elektrický pohon, ktorý rozbúcha srdce každého fanúšika značky CUPRA, pričom celebruje efektivitu a nízku hlučnosť poskytovanú technológiou pohonu.

Vďaka svojmu stimulujúcemu štýlu štúdia CUPRA Tavascan Concept získala prvú cenu v medzinárodnej dizajnovej súťaži Automotive Brand Contest v kategórii štúdií.

Ambiciózna vízia

V tomto roku bude značka CUPRA hrať dôležitú rolu v zlepšení finančných výsledkov spoločnosti. Plánuje zdvojnásobiť svoj predaj a viac ako dvojnásobne zvýšiť obrat, ktorý v roku 2020 dosiahol približne 900 miliónov eur. Podiel predaja značky CUPRA na celkovom predaji spoločnosti vzrastie z 5 na 10 %.

Značka CUPRA okrem toho otvorí dvere na trhy najviac elektrifikovaných krajín, ako aj na úplne nové trhy. V roku 2022 značka spustí predaj svojich modelov v Austrálii ako základ pre expanziu v ázijsko-pacifickom regióne. „Austrália je mladý trh a CUPRA je mladá značka. Zákazníci hľadajú nové značky, spoločnosť je progresívna a úroveň príjmu obyvateľstva je vyššia ako stredná. Preto sme presvedčení, že CUPRA bude mať v tejto krajine úspech,“ povedal Wayne Griffiths.

Zdroj: Seat

Reklama