Spoločnosť Volvo Car Group vyvinula dômyselný koncept na ukážku autonómneho parkovania. Koncept vozidla spoločnosť predstaví na podujatí pre médiá na budúci týždeň. Vozidlo dokáže nájsť prázdne parkovacie miesto a zaparkovať naň samostatne, tzn. bez vodiča vo vnútri. Inteligentné vozidlo bez vodiča taktiež dokáže bezpečne a plynule reagovať na iné vozidlá a chodcov na parkovisku.
Autonómne parkovanie je technológia, vďaka ktorej sa vodič zbaví časovo náročnej úlohy vyhľadania voľného parkovacieho miesta. Vodič jednoducho opustí vozidlo pri vchode na parkovisko a vyzdvihne si ho neskôr na rovnakom mieste,
povedal Thomas Broberg, hlavný bezpečnostný expert spoločnosti Volvo Car Group.
Technológia s názvom „Vehicle 2 Infrastructure“, inými slovami „vysielače v cestnej infraštruktúre“, informuje vodiča v prípade, ak je služba k dispozícii. Vodič prostredníctvom aplikácie v mobilnom telefóne aktivuje funkciu autonómneho parkovania. Následne môže odísť od vozidla. Vozidlo pomocou senzorov vyhľadá voľné parkovacie miesto a zamieri naň. Po príchode vodiča pre vozidlo sa proces uskutoční v opačnom poradí.
http://youtu.be/3VL40Uyx2c4
Interakcia s inými vozidlami a účastníkmi cestnej premávky
Vďaka kombinácii autonómnej jazdy s detekciou a automatického
brzdenia pred inými objektmi dokáže vozidlo bezpečne reagovať na iné vozidlá a chodcov, ktorí sa pohybujú na parkovisku. Rýchlosť a brzdenie sú prispôsobené tak, aby sa bez problémov začlenilo do prostredia parkoviska.
Náš prístup sme založili na princípe, že autonómne poháňané vozidlá sa musia dokázať bezpečne pohybovať v prostredí s bežnými vozidlami a zraniteľnými účastníkmi cestnej premávky,
povedal Thomas Broberg.
Priekopnícke autonómne technológie
Cieľom spoločnosti Volvo Car Group je získať vedúce postavenie v oblasti autonómneho jazdenia. Spoločnosť chce posunúť technológiu z kategórie konceptov a prísť s priekopníckymi technológiami, ktoré budú dostupné aj pre zákazníkov. Koncept autonómneho parkovania je jedným z niekoľkých vývojových projektov v tejto oblasti. Spoločnosť Volvo Cars bola taktiež jediným výrobcom automobilov, ktorý sa zúčastnil projektu SARTRE (bezpečné cestné vlaky ohľaduplné k životnému prostrediu). Projekt sa úspešne skončil v roku 2012 a zúčastnilo sa ňom sedem európskych partnerov. Ide o jediný projekt svojho druhu, zameraný na technológie, ktoré je možné zaviesť do prevádzky na bežné cesty. Práve na nich budú jazdiť kolóny vozidiel spolu s ostatnými účastníkmi cestnej premávky. Súčasťou jazdnej kolóny SARTRE je vedúci kamión, za ktorým nasledujú štyri vozidlá značky Volvo, jazdiace autonómne rýchlosťami až do 90 km/h – v niektorých prípadoch nie je medzi vozidlami odstup väčší než štyri metre.
Autonómne riadenie v budúcom modeli XC90
Technológie autonómneho parkovania a jazdenia v kolónach sa neustále vyvíjajú. Prvé kroky smerom k nášmu cieľu stať sa lídrom však vykonáme uvedením prvých funkcií autonómneho riadenia v úplne novom modeli Volvo XC90, ktoré predstavíme na konci roka 2014,
uzatvoril Thomas Broberg.