Spoločnosť Volvo Cars dá svojim modelom V40 a V40 Cross Country v rámci modelového ročníka 2017 novú tvár značky Volvo s aktualizovanými stupňami výbavy v rámci celého modelového radu.
Základ exteriérových úprav tohto modelového ročníka tvorí nová mriežka chladiča s modernejším, vizuálne nápadnejším znakom Volvo. V rámci týchto vylepšení dostal model V40 nové svetlomety v tvare „Thorovho kladiva“, ktoré mu dodávajú nový sebavedomý vzhľad, akým sa môžu pochváliť aj vozidlá Volvo novej série 90.
„V40 je najlepšie predávaným modelom Volvo v Európe a druhým najobľúbenejším modelom Volvo na svete, v dôsledku čoho je toto vozidlo pre našu spoločnosť veľmi dôležité. S vylepšeniami pre modelový ročník 2017 bude tento veľmi úspešný model ešte atraktívnejší pre zákazníkov tohto segmentu,“ povedal Björn Annwall, hlavný viceprezident pre predaj, marketing a služby zákazníkom spoločnosti Volvo Car Group.
V rámci modernizácie exteriéru sa paleta farieb pre VolvoV40 rozšírila o päť nových odtieňov, konkrétne úplne nové modré odtiene Amazon Blue a Denim Blue, a tri odtiene, ktoré sa už používali pri iných modeloch z ponuky spoločnosti Volvo Cars: modré Bursting Blue a Mussel Blue a pieskový Luminous Sand.
Volvo V40 získa aj nové „výložky“, po prvýkrát zavedené v modeli XC90, ktoré vizuálne znázorňujú stupne výbavy a varianty. Pribudne aj celkovo osem nových typov diskov pre modely V40, R-Design a V40 Cross Country.
Do vozidla sa doplní nové čalúnenie City Weave, inšpirované oceneným koncepčným vozidlom Volvo Concept Estate, ako aj nový voliteľný volant v úprave Charcoal/Blond. V ponuke bude aj niekoľko nových panelov obloženia interiéru: Milled Aluminium, Black Grid Aluminium a Stealth Aluminium. Výplne dverí budú odteraz v ponuke s kontrastným prešívaním a po prvýkrát bude pre model V40 dostupný voliteľný čierny poťah stropu. Stupne výbavy R-Design a Inscription dostanú nové nástupné prahy a k dispozícii bude aj vylepšený elektronický kľúč s novým logom Volvo.
V rámci výroby pohonných jednotiek uplatňuje automobilka Volvo aj naďalej svoj inovatívny prístup, vďaka čomu sa jej podarilo znížiť emisie CO2 obľúbeného agregátu D2 v kombinácii s manuálnou prevodovou na úroveň len 89 g/km, a to pri kompletnej ponuke pneumatík.
Volvo On Call
Výraznej modernizácie sa dočkala aj aplikácia pre smartfóny Volvo On Call, pomocou ktorej je možné na diaľku zobraziť a ovládať široké spektrum funkcií vozidla. Volvo On Call poskytuje rôzne možnosti pripojenia v podobe módnych doplnkov (Apple Watch/Android Wear) a teraz už aj pripojenie Microsoft Band 2, ktoré umožňuje hlasom ovládať niektoré funkcie pri používaní smartfónov s operačným systémom Windows 10.
Medzi ďalšie vylepšenia aplikácie Volvo On Call patrí funkcia integrácie kalendára, ktorá prepojí váš osobný kalendár s mobilnou aplikáciou, vďaka čomu bude možné na požiadanie odoslať cieľové miesta stretnutí z kalendára priamo do vášho navigačného systému. Pre rok 2016 sa rozšíri záber systému Volvo On Call, pričom bude poskytovať podporu pre až 10 vozidiel značky Volvo a zabezpečovať prístup ku všetkým zvyčajným funkciám v rámci celej flotily vozidiel.
Volvo okrem toho predstaví možnosť použitia bezdrôtového tlačidla Flic so systémom Volvo On Call. Tlačidlo Flic vám umožní naprogramovať jediné fyzické „inteligentné tlačidlo“ na vykonávanie viacerých úkonov, ako napríklad zamknutie vozidla alebo spustenie či vypnutie predhrievania, a dá sa používať na skrátenú voľbu služieb Volvo On Call.
Spoločnosť Volvo okrem toho v súčasnosti poskytuje podporu pre operačný systém Windows 10 v podobe novej verzie aplikácie Volvo On Call, ktorá sa dá používať na bežných osobných počítačoch typu PC a tabletoch a dokáže spolupracovať s vaším vozidlom.
Technológia CleanZone
Neochvejné vedúce postavenie spoločnosti Volvo v oblasti kvality vzduchu v interiéri sa od roku 2016 umocňuje v rámci celej série 40 – vetracie otvory na palubnej doske budú po novom označené logom CleanZone. Ocenená technológia CleanZone z dielne automobilky Volvo efektívne filtruje vonkajší vzduch pred vstupom do kabíny a odstraňuje z neho škodlivé znečisťujúce látky, ktoré sa v prostredí veľkých miest vyskytujú stále častejšie. Technológia CleanZone odráža neustálu snahu spoločnosti Volvo vylepšovať zážitok z vnútorného prostredia vozidla, ktorý zahŕňa privádzaný vzduch, emisie a pachy v interiéri, povrchy interiéru a kontaktné alergie.
Zdroj: Volvo Cars