/
/
/
Športové náradie pre labužníkov: Insignia GSi

Športové náradie pre labužníkov: Insignia GSi

Reklama

  • Ostrejšia: Športový dizajn prednej a zadnej časti plus nápadné 20-palcové kolesá Precíznejšia: Podvozok FlexRide a brzdy Brembo optimálne vyladené na Nürburgringu
  • Efektívna: Nízka hmotnosť, motor prepĺňaný turbodúchadlom a 8-stupňová automatická prevodovka
  • Lepšia trakcia: Pohon všetkých kolies s funkciou torque vectoring, športové pneumatiky  Michelin
  • Lepšia podpora: Nové športové sedadlá s certifikátom AGR
  • Rýchlejšia: Insignia GSi nechala za sebou výkonnejšiu Insigniu OPC predchádzajúcej generácie na okruhu Nordschleife
  • Centrum expozície: Svetová premiéra na frankfurtskom autosalóne v polovici septembra

Ostrejšia, precíznejšia a dokonca aj efektívnejšia. Nová Insignia GSi je športová limuzína pre zákazníkov, ktorí hľadajú niečo mimoriadne. Auto pre vodiča, poskytujúce maximálny pôžitok z jazdy na všetkých druhoch ciest. Podvozok so zvlášť dynamickým vyladením v kombinácii s pohonom všetkých kolies zaručujú jedinečný zážitok a súčasne maximálnu  bezpečnosť. Nová 8-stupňová automatická prevodovka sa dá ovládať manuálne páčkami na volante – ako pri pretekovom automobile – pre ešte aktívnejšiu a dynamickejšiu jazdu. Typické pre Insigniu novej generácie je kombinácia ľahkej konštrukcie s nízkym ťažiskom a výkonných, turbodúchadlom prepĺňaných štvorvalcových motorov. Výsledkom je veľmi dobré rozloženie hmotnosti a priaznivá výkonová hmotnosť.

Precízne vyladenie v duchu najlepšej tradície Opel prinieslo úplne odlišnú dynamiku verzie GSi oproti už beztak agilnej limuzíne Insignia Grand Sport. Novú úroveň modernej športovosti, ktorú ocenia fanúšikovia športových limuzín strednej triedy, teraz potvrdzujú aj stopky. „Nová Insignia GSi je na okruhu Nürburgring-Nordschleife jasne rýchlejšia ako výkonnejšia Insignia OPC predchádzajúcej generácie,“ rekapituluje Volker Strycek, riaditeľ automobilky Opel pre vysoko výkonné automobily a automobilový šport. Jedným z dôvodov je, že Insignia GSi je o 160 kilogramov ľahšia ako porovnateľná Insignia OPC 2.8 V6 Turbo.

„Je to kombinácia nízkej hmotnosti – najmä na prednej náprave – nízkeho ťažiska, ľahkej ovládateľnosti, vysokého výkonu v širokom pásme otáčok a najlepšej trakcie, ktoré robia Insigniu GSi takou rýchlou,“ nadšene hovorí Strycek. „To je čistá efektívnosť. Optimálna trakcia je perfektná na Nordschleife a rovnako je aj bezpečnostnou výhodou na verejných cestách.“

V “Zelenom pekle”: Najnáročnejšia preteková trať na svete

Finálne vyladenie získala Insignia GSi na legendárnej pretekovej trati Nürburgring-Nordschleife. Tu, v pohorí Eifel má Opel vlastné testovacie centrum na ladenie vysoko výkonných automobilov. Konštruktéri Opel vyvinuli nový podvozok pre Insigniu GSi na okruhu Nürburgring, ktorý trojnásobný majster sveta F1 Jackie Stewart výstižne nazval “Zeleným peklom”. Kratšie pružiny zmenšujú svetlú výšku GSi o 10 milimetrov a špeciálne športové tlmiče pruženia znižujú nakláňanie karosérie. K tomu bolo primerane modifikované riadenie. Optimálne spomalenie vozidla zabezpečuje výkonná brzdová sústava Brembo so štvorpiestovými brzdičmi (priemer predných kotúčov 345 milimetrov). Insignia GSi má štandardne mechatronický podvozok FlexRide, ktorý adaptuje charakteristiku tlmičov pruženia a posilňovača riadenia v zlomku sekundy podľa jazdných podmienok. Riadiaca jednotka FlexRide ovplyvňuje aj kalibráciu elektronického pedála akcelerátora a body preraďovania 8-stupňovej automatickej prevodovky. Vodič môže prepínať režimy Standard, Tour a Sport, rovnako ako pri ostatných verziách modelového radu Insignia. Exkluzívnym prvkom pre GSi je režim Competition, ktorý sa aktivuje tlačidlom stabilizačného systému ESP. Po dvojnásobnom stlačení môžu skúsení vodiči lepšie využívať dynamický potenciál vozidla s vypnutou trakčnou kontrolou a zoslabenou funkciou stabilizačného systému – napríklad pre rýchle kolo na Nordschleife.

Športový podvozok dopĺňajú 20-palcové pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 s extrémnou adhéziou. K optimálnej trakcii prispieva aj štandardný systém pohonu všetkých kolies s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu na zadné kolesá (funkcia torque vectoring) – jedinečný prvok v tomto segmente. Pri tomto systéme high-tech klasický diferenciál zadnej nápravy nahrádzajú dve lamelové spojky, z ktorých každá dokáže akcelerovať zadné koleso individuálne v zlomku sekundy podľa jazdnej situácie. Tým sa eliminuje neželaná nedotáčavosť. Inými slovami Insignia GSi kreslí presnú krivku cez sériu zákrut.

Športovú limuzínu poháňa turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva, ktorý kombinuje priaznivú spotrebu paliva s vysokým výkonom. Motor s objemom 2,0 litra dosahuje výkon 191 kW (260 k) a veľkorysý maximálny krútiaci moment 400 Nm (spotreba paliva podľa NEDC: mesto 11,2/100 km; mimo mesta 7,1 l/100 km; kombinovaná 8,6 l/100 km, kombinované emisie CO2 197 g/km). Motor sa štandardne kombinuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Vodič môže prevodovku ovládať aj manuálne páčkami na volante. Pri automatickom radení vodič môže nastaviť dva režimy radenia: Standard a Sport. Neskôr ponuku motorov pre Insigniu GSi doplní aj nový výkonný naftový motor.

Športové prvky: Od nového športového sedadla Opel po zadný spojler

So športovým charakterom modelu Insignia GSi korešpondujú dizajnové prvky a doplnky. Medzi nimi vynikajú nové športové sedadlá Opel, ktoré poskytujú zvýšenú bočnú oporu telu v kombinácii s komfortom vhodným na dlhé trate. Športové sedadlá premium majú certifikát AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) a preto sú ergonomicky ideálne. Rovnako ako v limuzíne Insignia Grand Sport majú vyhrievanie, ventiláciu a nastaviteľné bočné časti čalúnenia. Opierka hlavy je pri GSi integrovaná priamo v operadle. Zákazníci majú na výber dve kombinácie kože, obidve dekorované emblémom GSi. Toto logo hrdo zdobí aj zadnú časť karosérie, na ktorej je namontovaný účinný zadný spojler, zvyšujúci aerodynamický prítlak zadnej nápravy. Zadný nárazník je vytvarovaný ako difúzor a vystupujú z neho dve chrómované koncovky výfuku. V prednom nárazníku sú po bokoch dva výrazné otvory na vstup vzduchu s chrómovaným lemovaním. V interiéri osobitý charakter športovej limuzíny dotvára športový volant so splošteným vencom spolu s hliníkovými pedálmi a čiernym stropom kabíny.

33-ročná tradícia: Modely GSi značky Opel

Insignia GSi nadväzuje a dlhú tradíciu športových modelov Opel s označením GSi. Prvými z nich boli v roku 1984 Manta GSi a Kadett GSi, poháňané štvorvalcom 1,8 litra s výkonom 85 kW (115 k). Iba o štyri roky neskôr 16-ventilový motor DOHC s objemom 2,0 litra pod kapotou modelu Kadett 2.0 GSi 16V dosahoval výkon 110 kW (150 k). Tento motor mala aj prvá Astra GSi a v roku 1993 pribudol alternatívny motor 1,8 litra s výkonom 92 kW (125 k). Verzia GSi existovala aj v mnohých variáciách aj v modelovom rade Corsa, začínajúc výkonom 74 kW (100 k) pri prvej generácii (1988), ktorá sa stala vyhľadávaným objektom zberateľov. Predbežný koniec modelov GSi predstavovala Corsa D v auguste 2012.

No teraz bude mať nová Insignia GSi svetovú premiéru na frankfurtskom autosalóne (návštevné dni pre verejnosť 14.-24. septembra 2017) a  bude sa dať objednávať od druhej polovice októbra.

Zdroj: Opel

Prečítať celý text

Reklama