6.9 C
Bratislava
piatok, 29 marca, 2024
Reklama

Audi SQ7 TDI: Inovačná ofenzíva

Odporúčame

  • Prvý model S v rade Audi Q7
  • Svetová novinka: elektricky poháňaný kompresor
  • Nové prvky u Audi: výkonná 48-voltová paralelná elektrická sieť a elektromechanické aktívne stabilizátory

S výkonom 320 kW (435 k) a maximálnym krútiacim momentom 900 Nm je nové Audi SQ7 TDI najsilnejším naftovým SUV na trhu. Aj v mnohých iných oblastiach techniky sa posúva na špičku pred konkurenciou. Jeho novo vyvinutý motor 4.0 TDI využíva svetovú novinku: elektricky poháňaný kompresor, ktorý zabezpečuje SQ7 TDI suverénnu akceleráciu pri rozjazde. Pri tom spotrebuje priemerne iba 7,4 litra nafty na 100 kilometrov.

S výkonom 320 kW (435 k) a maximálnym krútiacim momentom 900 Nm je nové Audi SQ7 TDI najsilnejším naftovým SUV na trhu. Aj v mnohých iných oblastiach techniky sa posúva na špičku pred konkurenciou. Jeho novo vyvinutý motor 4.0 TDI využíva svetovú novinku: elektricky poháňaný kompresor, ktorý zabezpečuje SQ7 TDI suverénnu akceleráciu pri rozjazde. Pri tom spotrebuje priemerne iba 7,4 litra nafty na 100 kilometrov.

„Po zavedení úspešného modelu SQ5 sme preniesli koncepciu modelu S s naftovým motorom aj do modelového radu Q7. Takto vybavené Audi SQ7 TDI s motorom V8 TDI dosahuje hodnoty spotreby šesťvalcového modelu. Nové technické riešenie elektricky poháňaného kompresora v SQ7 TDI predstavuje svetovú novinku v sériovej výrobe. Tým Audi opäť raz zvýrazňuje svoj prístup „Náskok vďaka technike“, povedal Dr. Stefan Knirsch, člen predstavenstva Audi pre technický vývoj.

Prepĺňanie: súhra troch kompresorov

Motor 4.0 TDI je vyvinutý od základu nanovo. Spája výkon prekonávajúci konkurenciu s nízkou spotrebou paliva a zaručuje maximálnu dynamiku. Agregát V8 má objem presne 3.956 cm3. Dva turbokompresory sa zapájajú selektívne podľa koncepcie stupňovitého prepĺňania. Pri nízkom a strednom zaťažení motora sa výfukové plyny motora privádzajú iba k jednému turbokompresoru. Druhý turbokompresor sa pripája až pri vyššom zaťažení motora. Elektricky poháňaný kompresor (EAV) podporuje prácu dvoch turbokompresorov predovšetkým v oblasti nízkych otáčok a tým zabezpečuje dynamický rozjazd.

Veľké SUV od Audi svojim výkonom 320 kW (435 k) a maximálnym krútiacim momentom 900 Nm, dosahovaným v pásme od 1.000 do 3.250 otáčok za minútu, vytvára nové špičkové hodnoty v segmente. Zrýchľuje za 4,8 sekundy z 0 na 100 km/h, maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h. V novom európskom cykle (NEDC) sa uspokojí so 7,4 litra nafty na 100 kilometrov. To zodpovedá emisii CO2 194 gramov na kilometer.

Koncepcia prepĺňania a elektrická sústava: EAV a 48-voltová paralelná elektrická sieť

V Audi SQ7 TDI sa celosvetovo po prvý raz v sériovom automobile uplatnil elektricky poháňaný kompresor. EAV výrazne podporuje motor 4.0 TDI pri rozjazde a zrýchľovaní z oblasti čiastočného zaťaženia – to umožňuje vysokú dynamiku bez tzv. „turbo-diery“. Elektrický kompresor je umiestnený v prúde vzduchu za chladičom komprimovaného vzduchu blízko pri motore. Pretože EAV pre nárast prepĺňacieho tlaku nepotrebuje energiu výfukových plynov, dá sa použiť kedykoľvek a tým predstavuje univerzálne riešenie pre tradičné slabé stránky klasického turbokompresora. Vďaka tejto technike je oneskorená reakcia minulosťou. EAV vytvorí za menej ako 250 milisekúnd prepĺňací tlak, potrebný pre dynamický rozbeh motora. Lopatkové koleso kompresora, poháňané kompaktným elektromotorom sa roztáča až do 70.000 otáčok za minútu. Tým motor 4.0 TDI dosahuje svoj vysoký krútiaci moment bez citeľného spomalenia – pri stlačení pedála akcelerátora je okamžite k dispozícii. To je veľké plus, predovšetkým pri rozjazde.

V osemvalci 4.0 TDI sa po prvý raz pri naftovom motore Audi používa Audi valvelift system (AVS), osvedčený pri benzínových motoroch značky. Na strane nasávania aj výfuku sú na vačkových hriadeľoch k dispozícii dva profily vačiek. Na strane nasávacích ventilov jeden profil vačky podporuje spolu s EAV dynamický rozjazd vozidla, druhý profil zabezpečuje lepšie plnenie valcov a tým optimalizuje výkon pri vysokých otáčkach. Na strane výfukových ventilov systém AVS umožňuje zapojenie druhého turbokompresora. Systém stupňovitého prepĺňania zapája dva turbokompresory tak, že pri nízkych otáčkach pracuje iba jeden turbokompresor a pri vyššom zaťažení a otáčkach sa navyše aktivuje aj druhý turbokompresor. Vďaka tomu zákazník profituje z priaznivého priebehu krútiaceho momentu a dynamickej reakcie motora v celom rozsahu otáčok.

Výfukové plyny z dvoch výfukových ventilov každého valca sú od seba hermeticky oddelené a vždy jeden prúd zásobuje jeden turbokompresor. V oblasti nízkych otáčok zostáva jeden ventil v každom valci zatvorený, takže celý objem výfukových plynov poháňa aktívny turbokompresor. Keď sa zvýši zaťaženie motora a otáčky, AVS otvorí aj druhý výfukový ventil v každom valci. Tým sa roztočí a pripojí druhý turbokompresor. V tomto režime biturbo motor dosahuje svoj maximálny výkon. Prepínanie prostredníctvom AVS umožňuje rýchle a precízne pripojenie druhého turbokompresora.

Elektrickú energiu na pohon kompresora EAV, ktorý v špičke odoberá 7 kW, dodáva paralelná elektrická sieť s napätím 48 voltov. Audi SQ7 TDI okrem využíva túto sieť so zvýšeným výkonom aj na napájanie elektromechanických stabilizátorov podvozka (EAWS). Na pokrytie vyššej energetickej spotreby týchto dvoch systémov má paralelná elektrická sieť pod podlahou batožinového priestoru vlastnú 48-voltovú lítiovo-iónovú akumulátorovú batériu s nominálnou kapacitou 470 watthodín a špičkovým výkonom 13 kilowattov. Menič jednosmerného napätia (DC/DC) prepája paralelnú 48-voltovú sieť z normálnou 12-voltovou elektrickou sieťou vozidla. Potrebnú energiu dodáva špeciálny alternátor so zvýšenou účinnosťou na vyše 80 percent a maximálnym výkonom 3 kW. Je to tzv. generátor MOSFET (Metal-Oxide-Semiconductor Field- Effect Transistor), ktorý redukuje elektrické straty a zvyšuje účinnosť. Tranzistory MOSFET nahrádzajú doteraz obvyklé diódy v usmerňovači alternátora. Okrem toho 48-voltová sieť v prípade potreby podporuje základnú 12-voltovú sieť, čo znižuje zaťaženie normálnej 12-voltovej olovenej batérie.

V8 TDI – ďalšie technické špeciality

Vidlicový osemvalec 4.0 TDI má strany nasávania vonku a výfukové strany s obidvoma turbokompresormi vnútri radov valcov do V, zvierajúcich navzájom uhol 90 stupňov. Toto usporiadanie zabezpečuje krátke dráhy výfukových plynov a tým spontánnu reakciu turbokompresorov, ako aj krátke dráhy do systému čistenia výfukových plynov. Priame vstrekovanie paliva Common Rail pracuje s maximálnym vstrekovacím tlakom 2.500 barov. Zápalný tlak vo valcoch dosahuje v širokých oblastiach poľa hodnotu 200 barov.

Inovatívny systém tepelného menežmentu a cielené konštrukčné opatrenia v oblasti kľukového mechanizmu i pohonu vačkových hriadeľov znižujú straty spôsobené trením. Kombináciou oxidačného katalyzátora a katalyzátora oxidov dusíka (NOx) so systémom selektívnej katalytickej redukcie (SCR), integrovaného do filtra tuhých častíc sa s využitím vstrekovania AdBlue znižuje podiel oxidov dusíka v emisiách. Sústava dodatočnej úpravy výfukových plynov motora V8 TDI je zvlášť účinná. Výfuková sústava je doplnená zvukovými aktuátormi, ktorá zosilňujú sýty zvuk osemvalca. Vodič Audi SQ7 TDI si môže pomocou systému Audi drive select sám nastaviť, akou intenzitou zvuku chce na seba upozorniť.

Motor V8 s prepĺňaním biturbo v kombinácii s EAV predstavuje dôležitý prvok celosvetovej stratégie presadzovania naftových motorov u Audi. S veľkým krútiacim momentom už pri nízkych otáčkach a nízkymi hodnotami spotreby sa vynikajúco hodí aj pre trhy ako je USA. Jeho charakteristika spája suverénnu ťažnú silu so športovou agilitou – energický rozjazd a spontánnu reakciu na zmenu polohy pedála akcelerátora.

Vysoká účinnosť: 8-stupňová prevodovka tiptronic

Motor 4.0 TDI v Audi SQ7 TDI spolupracuje so silnými partnermi. Výsledok sa prejavuje
v jazdných vlastnostiach: od komfortnej jazdy po diaľnici až po dynamickú obratnosť na kľukatej horskej ceste. Novo koncipovaná 8-stupňová automatická prevodovka
tiptronic sa vyznačuje vysokou účinnosťou. Preraďuje extrémne rýchlo a pri vysokej rýchlosti umožňuje tzv. „plachtenie“ na voľnobeh. Samosvorný medzinápravový diferenciál tvorí srdce systému permanentného pohonu všetkých kolies quattro. Kompaktný a ľahký diferenciál precízne spolupracuje so systémami regulácie podvozka.

Detail

Aj na podvozku sa uplatňuje priorita ľahkej konštrukcie – ramená závesov kolies sú vyrobené väčšinou z hliníka. Elektromechanický posilňovač riadenia, systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select a pneumatické pruženie adaptive air suspension sú súčasťou sériového vybavenia. Krátko po uvedení na trh bude na želanie k dispozícii brzdová sústava s extrémne ľahkými a odolnými brzdovými kotúčmi z keramiky spevnenej uhlíkovými vláknami. Audi na špičkové SUV radu Q7 štandardne montuje 20-palcové kolesá s pneumatikami formátu 285/45 R 20, ponuka kolues na želania siaha až po formát 22 palcov z programu quattro GmbH.

Zosieťovaná regulácia podvozka

Na želanie môže byť Audi SQ7 TDI vybavené technickým kompletom pre zvýšenie jazdnej dynamiky (Fahrdynamikpaket), ktorý obsahuje tri prvky: športový diferenciál zadnej nápravy, elektromechanické aktívne stabilizátory a riadenie všetkých kolies. Väčšinu systémov riadi vysoko integrovaná riadiaca jednotka podvozka (EFP). Ovláda reguláciu charakteristiky tlmičov pruženia, pneumatické pruženie, športový diferenciál a aktívne stabilizátory. Združením všetkých relevantných funkcií podvozka do jednej centrálnej riadiacej jednotky dosiahli konštruktéri optimálne zosieťovanie a zladenie jednotlivých funkcií navzájom. Zákazník tak má zaručené najlepšie jazdné vlastnosti v každej situácii.

Športovo alebo komfortne: aktívna stabilizácia karosérie

Novinkou v segmente sú elektromechanické aktívne stabilizátory. Kompaktný elektromotor
s trojstupňovou planétovou prevodovkou rozdeľuje stabilizátor každej nápravy na dve polovice. Pri jazde po nerovnej ceste a v teréne sú polovice stabilizátora od seba aktívne oddelené, čím sa zvyšuje komfort jazdy. Pri športovej jazde sa časti rúrkových stabilizátorov prepoja a pootočia voči sebe. Tým sa výrazne znižuje nakláňanie karosérie. Spolu s prevodovkou elektromotory dokážu plynulo vytvoriť krútiaci moment až do 1.200 Nm. Výsledkom sú športové jazdné vlastnosti: automobil sa v zákrutách menej nakláňa, tendencia k nedotáčavosti výrazne ustupuje.

To umožňuje dosahovať väčšie priečne zrýchlenie a tým rýchlejší prejazd zákrut. Predné a zadné stabilizátory sa dajú regulovať nezávisle od seba. Toto aktívne rozdeľovanie stabilizačných momentov medzi prednou a zadnou nápravou pozitívne ovplyvňuje jazdné vlastnosti. Presnosť ovládania a agilita automobilu sa tým výrazne zvyšuje.

Oproti hydraulicky ovládaným stabilizátorom, používaných niektorými výrobcami, má 48-voltový elektrický systém od Audi veľké prednosti. Dokáže vyvinúť väčšiu silu, pracuje rýchlejšie a je aktívny už pri nižšej rýchlosti jazdy. Pretože sa zaobíde bez hydraulického oleja, má menšie nároky na údržbu a je ekologickejší.

Výrazná jazdná dynamika a obratnosť: riadenie všetkých kolies v kombinácii so športovo bezprostredným riadením predných kolies
Riadenie všetkých kolies natáča zadné kolesá o 1 až 5 stupňov. Pri nízkej rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú proti smeru natočenia predných kolies, čo zmenšuje polomer otáčania a uľahčuje parkovanie. Pri vysokej rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú súhlasne s prednými, čo zvyšuje dynamiku a stabilitu. Jazdnú dynamiku SQ7 TDI ďalej zvyšuje bezprostrednejší prevodový pomer riadenia predných kolies.

Vysoká agilita v každej zákrute: quattro so športovým diferenciálom

Pre športovo založených vodičov sú jedným z hlavných cieľov jazdnej dynamiky neutrálne jazdné vlastnosti až do hraničnej oblasti aj pri vysokom prenášanom výkone. Zvlášť pri dynamickej akcelerácii zo zákrut športový diferenciál zadnej nápravy, dodávaný na želanie, zvyšuje stabilitu a ovládateľnosť. Aktívnou reguláciou krútiaceho momentu prenášaného na jednotlivé kolesá zadnej nápravy umožňuje suverénnu kontrolu vozidla v zákrutách. Svojou konštrukciou aktívny diferenciál cielene zatláča SQ7 TDI do zákruty a stabilizuje ho. Táto technika je po prvý raz v ponuke v modelovom rade Q7 a je exkluzívne vyhradená pre špičkový model.

Ľahká konštrukcia – inovatívna multimateriálová karoséria

Vďaka dôsledne ľahkej konštrukcii je Audi SQ7 TDI jedným z najľahších SUV vo svojom segmente bez kompromisov v oblasti pasívnej bezpečnosti. Karoséria má inovatívnu multimateriálovú konštrukciu: tepelne tvárnené a extrémne pevné oceľové plechy tvoria skelet karosérie, povrchové panely sú vyrobené z hliníka. Nízko položené ťažisko je pozitívnym faktorom pre športové jazdné vlastnosti. Koeficient aerodynamického odporu veľkého SUV má vynikajúcu hodnotu 0,34.

Energická športovosť: vonkajší dizajn

Nové Audi SQ7 TDI imponuje harmonicky zostreným energickým dizajnom. Má rovnakú dĺžku 5,07 metra ako Audi Q7. Genetika Audi ako skulpturálne modelovaná jednodielna maska chladiča, markantné zvýraznenie kolies a vytiahnuté hrany quattro na blatníkoch (blistre) sú neprehliadnuteľné. Všetky línie a plochy sú precízne a výrazne tvarované, vizuálne podčiarkujú šírku automobilu a tým jeho solídnu celkovú koncepciu. Audi SQ7 TDI má novú mriežku chladiča v špecifickom dizajne S a hliníkové prvky – v bočných otvoroch na vstup vzduchu v nárazníkoch, krytoch vonkajších spätných zrkadiel a na ochranných lištách dverí. Výfuková sústava vyúsťuje
v dvoch pároch hranatých koncoviek.

Osvetlenie – sériovo reflektory z LED

Predné reflektory sú trojrozmerne zvýraznené a opatrené dennými svetlami. Sériové reflektory z LED a na želanie dodávané reflektory Matrix LED, ako aj dynamické smerové svetlá vzadu podčiarkujú vedúcu rolu Audi v svetelnej technike a dizajne. Pri reflektoroch LED a Matrix LED tvoria denné svetlá spolu so smerovými svetlami dvojitý šíp z vodičov svetla – nový, nezameniteľný svetelný podpis v rámci rodiny Audi. Pri reflektoroch Matrix LED je diaľkové svetlo v každom reflektore rozdelené na 30 jednotlivých svietiacich diód, ktorých svetlo usmerňujú tri malé reflektory. Kamera vo vnútornom spätnom zrkadle analyzuje situáciu v premávke. Na základe týchto informácií sa diódy podľa situácie jednotlivo rozsvecujú a zhášajú alebo sa tlmia v 64 stupňov. Miliónmi rozličných spôsobov rozdelenia svetla, ktoré sa takto vytvárajú, reflektory high-end vynikajúco osvetľujú cestu bez oslňovania iných účastníkov premávky. Reflexné dopravné značky sa osvetľujú redukovaným svetelným výkonom aby nedochádzalo k oslňovaniu vodiča.

Static photo, Colour: Sepang Blue

Do funkčného spektra reflektorov Matrix LED patrí aj inteligentné zákrutové svetlo, ktoré vzniká posunutím ohniska svetla. Keď je vozidlo vybavené príplatkovým systémom MMI Navigation plus, zákrutové svetlo na základe dát o priebehu cesty nasvetľuje zákrutu už krátko pred natočením volantu. Veľké zadné skupinové svetlá z LED opakujú motív reflektorov: koncové svetlo, ktoré zapína so zapnutím zapaľovania, vytvára dvojitý šíp rovnako ako denné svetlo v reflektore.

V obidvoch horných komorách leží brzdové svetlo, vnútro zadného skupinového svetla pôsobí plasticky, ľahko a elegantne.

Na želanie: päť alebo sedem sedadiel

V Audi SQ7 TDI má posádka k dispozícii najväčší vnútorný priestor kabíny v segmente. Podľa želania zákazníka Audi dodáva SUV s piatimi alebo siedmimi sedadlami. V druhom rade je štandardne namontované trojdielne operadlo so samostatne sklopnými segmentmi. Dve samostatné sedadlá treťom rade, dodávané za príplatok, sa sklápajú a vyklápajú elektricky.

Interiér so špecifickými dizajnovými prvkami S

Veľký vnútorný priestor v kabíne predstavuje novú špičkovú hodnotu v segmente. Pás mriežok ventilácie a dekoračné lišty na prístrojovom paneli zvýrazňujú horizontálne členenie a priestrannosť interiéru. Komfortné vybavenie zodpovedá luxusnej triede. Pri
SQ7 TDI má zákazník na výber športové sedadlá alebo športové sedadlá Plus. Zvinuteľné sklopné sedadlá v druhom rade uľahčujú nastupovanie na voliteľný tretí rad sedadiel. Elektricky ovládané dvere batožinového priestoru sú súčasťou sériového vybavenia. Audi SQ7 TDI sa vyznačuje špecifickými detailmi v interiéri. Patria k nim analógové prístroje so sivými stupnicami a bielymi ručičkami, špeciálne uvítacie obrazovky a logá S.

Interior

Kompletné osvetlenie interiéru vrátane batožinového priestoru je vytvorené technológiou LED. Pri sériovej verzii vnútorného osvetlenia kapacitné (bezdotykové) spínače ovládajú osvetlenie odkladacích priehradiek vo dverách a svetlá na čítanie. Na prístrojovom paneli a na dverách je takzvané kontúrové osvetlenie – extrémne úzke vodiče svetla LED opisujú línie veľkých povrchov interiéru. Kontúrové osvetlenie zahŕňa aj osvetlené dekoračné lišty na prahoch dverí a prídavné kontúrové osvetlenie konzoly stredového tunelu. Pri špičkovej verzii vnútorného osvetlenia môže vodič SQ7 TDI inscenovať vnútorné osvetlenie: pomocou MMI môže nastaviť niekoľko profilov, päť zón a farbu kontúrového osvetlenia v profile „drive select“ regulovať v 32 stupňoch.

Výrazne športové: exkluzívne materiály, farebné odtiene a prvky vybavenia

Nové Audi SQ7 TDI je na výber v dvanástich sériových farbách. Nový sivý odtieň laku Twilightgrau matt akcentuje markantnú masku chladiča a ochranný štít v zadnom nárazníku, ktorý lemuje štyri hranaté koncovky výfuku. Zákazník si môže nakonfigurovať SQ7 TDI športovo alebo elegantne s využitím širokej ponuky prvkov vybavenia na želanie. Dvojdielne aplikácie umožňujú rozličné kombinácie materiálu a ďalšiu individualizáciu. Pre SQ7 TDI je k dispozícii aj komplet Design Selection Sport: kompletný poťah interiéru z kože s kontrastnými stehmi, strop z čiernej alcantary, sedadlá Sport Plus potiahnuté kožou Valcona vo farbe Kodiakbraun s kontrastnými stehmi a luxusné velúrové rohožky. Dvojdielne dekoračné obklady sú zložené z hliníka Alu Sono a karbónu Carbon Köper Kupfer – čo je prvok kompletu design selection exkluzívne vyhradený pre SQ7 TDI.

Grafiky s vysokým rozlíšením: Audi virtual cockpit

Na želanie dodávaný plne digitálny združený prístroj Audi virtual cockpit, vytvorený z monitora TFT s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca), prezentuje logicky štruktúrované informácie v brilantnej grafike. Ergonómia vodiča je vynikajúca, ovládanie intuitívne. Spôsoby zobrazenia vodič prepína na multifunkčnom volante. Na doplnenie je k dispozícii projekčný Head-up displej.

Vodič ovláda príplatkový systém MMI Navigation plus s MMI all-in-touch pomocou veľkej sklenenej plochy na konzole stredového tunelu, ktorá poskytuje prstu po každom dotyku haptickú spätnú väzbu. Logika hlasového ovládania umožňuje intuitívne ovládanie systému MMI – rozumie aj pojmom z bežnej reči.

Vysoký výpočtový výkon: infotainment a Audi connect

Na želanie dodávaný špičkový systém MMI Navigation plus využíva modulárnu stavebnicu infotainmentu druhej generácie. Vďaka integrovanému dátovému modulu LTE a hotspotu WLAN, ktoré sú súčasťou balíka Audi connect, môžu pasažieri so svojimi mobilnými koncovými zariadeniami počas jazdy surfovať na internete vysokou rýchlosťou. S balíkom Audi connect sú spojené aj rozsiahle online funkcie.

Novinkou na trhu je balík služieb „Audi connect Núdzové volanie & Servis“, ktorý obsahuje aj balík myCarManager. S nim môže majiteľ napríklad pomocou smartfónu zamknúť a odomknúť vozidlo alebo skontrolovať jeho stav.

Ďalším inovatívnym prvkom infotainmentu je rozhranie Audi smartphone interface: osobitné prostredie umožňuje jednoduché ovládanie funkcií pripojeného smartfónu s operačným systémom iOS a Android na monitore MMI.

Audi SQ7 TDI môže byť vybavené ušľachtilými a inovatívnymi systémami ozvučenia.
Bang & Olufsen Advanced Sound System má digitálny procesor, ktorý ovláda 11 kanálov zosilňovača, napájajúcich sústavu 23 reproduktorov – a to tak, aby bol zvuk na každom sedadle v kabíne rovnako precízny a harmonický. Štyri reproduktory v predných stĺpikoch karosérie, napájané samostatnými kanálmi, prenášajú výškovú priestorovú zložku zvuku, vytvárajúcu tretí rozmer posluchového priestoru – hudba znie ako na veľkom virtuálnom javisku. Špeciálne vyvinuté reproduktory a zosilňovač s celkovým výkonom 1.920 wattov zaručujú zážitok z hudby na najvyššej úrovni. Aj Bose Surround Sound System, ktorý generuje priestorové ozvučenie z 19 reproduktorov, má dva vyššie uložené reproduktory v predných stĺpikoch karosérie na vytvorenie tretieho rozmeru zvuku.

Na zadnú stranu operadiel predných sedadiel sa okrem toho dajú na želanie upevniť dva mobilné Audi tablety. V súčasnosti predstavujú jediné odnímateľné riešenie Rear Seat Entertainment v sériovej výrobe. Audi tablety umožňujú pasažierom na zadných sedadlách prístup k infotainmentu premium. Integrovanými zábavnými médiami a mapou navigácie prinášajú Audi tablety neobmedzený funkčný rozsah aktuálnych tabletov high-end s operačným systémom Android do automobilu.

Absolútna špička: asistenčné systémy

S celkovo 24 asistenčnými systémami je ponuka pre SQ7 TDI široko členená a vodič má istotu, že jazdí bezpečne, úsporne a komfortne. Napríklad „prediktívny asistent efektívnej jazdy“ podporuje vodiča doplnkovými informáciami v združenom prístroji v šetrení paliva. Sériový asistenčný systém „Audi pre sense city“ – s funkciou núdzového brzdenia na predchádzanie nehodám a ochranu chodcov – ďalej zvyšuje bezpečnosť SQ7 TDI.

Tempomat „adaptive cruise control s asistentom do dopravnej zápchy“ odbremeňuje vodiča
v hustej premávke na dobre vyznačených cestách tým, že v určitých situáciách krátkodobo preberá aj radenie vozidla. S prediktívnym tempomatom ACC je možné predvídavé prispôsobenie rýchlosti priebehu cesty a rýchlostným obmedzeniam ako napríklad začiatku obce.

Audi SQ7 TDI sa dá v Európe objednávať od jari 2016. V Nemecku sa predáva za základnú cenu od 89.900 EUR. V tom je zahrnuté oproti základnému modelu výrazne obohatené sériové vybavenie v hodnote približne 10.000 EUR. Obsahuje napríklad reflektory z LED,
20-palcové kolesá, športovo kontúrované nárazníky a lišty na dverách, adaptívne pneumatické pruženie S s dynamickým vyladením, elektricky nastavovateľné a vyhrievané športové sedadlá s poťahom z alcantary a kože, dekoračné obklady z brúseného hliníka,
3-ramenný multifunkčný športový volant s ovládačmi prevodovky, komfortnú stredovú lakťovú opierku vpredu, zabezpečovací systém proti krádeži a zväčšenú palivovú nádrž s objemom 85 litrov. Okrem toho má Audi SQ7 TDI po prvý raz v sériovom automobile použitý elektricky poháňaný kompresor so 48-voltovou paralelnou elektrickou sieťou. Športová výfuková sústava vytvára nezameniteľný zvuk motora V8.

Zdroj: Audi

Reklama