6.9 C
Bratislava
štvrtok, 28 marca, 2024
Reklama

BMW i Vision Dynamics. Nová podoba elektrickej radosti z jazdy

Odporúčame

Iba rok po premiére vizionárskych modelov NEXT 100, zameraných na vzdialenejšiu budúcnosť, predstavila BMW Group na autosalóne IAA vo Frankfurte štúdiu, ktorá mieri do bližšej budúcnosti. BMW i Vision Dynamics je štvordverové vozidlo Gran Coupé s dojazdom 600 km, najvyššou rýchlosťou 200 km/h a zrýchlením z nuly na 100 km/h za štyri sekundy.

Je to vozidlo, ktoré ukazuje, ako sa v budúcnosti bude dať skombinovať elektrická mobilita a športová elegancia. „V BMW Group budúcnosť elektrickej mobility už nastala,“ povedal Harald Krüger, predseda predstavenstva BMW AG. „Po cestách jazdí viac našich elektromobilov ako našich tradičných konkurentov a naša ďalšia expanzia na poli elektrinou poháňaných vozidiel je súčasťou stratégie NUMBER ONE > NEXT. V roku 2025 budeme mať v ponuke 25 vozidiel s elektrifikovaným pohonom, z ktorých bude 12 čisto elektrických. Konceptom BMW i Vision Dynamics ukazujeme, ako vidíme budúci elektrický model zasadený medzi aktuálne modely i3 a i8 – bude to dynamické a progresívne štvordverové Gran Coupé. Pracujeme na elektrifikácii modelov hlavnej značky BMW a súčasne posúvame BMW aj do úplne novej dimenzie.“

BMW i posúva úroveň inovácií.

BMW i je synonymom pre vizionárske automobily a nové poňatie prémiovej mobility zameranej na trvalú udržateľnosť. „BMW i je inovačnou silou pre BMW Group,“ vysvetľuje Klaus Fröhlich, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za vývoj. „Práve tu sa vizionárske riešenia a koncepty budúcnosti stávajú najrýchlejšie realitou. Ale BMW i je zdrojom inovácií a podnetov aj pre naše ďalšie značky. BMW i Vision Dynamics nám umožňuje ukázať, ako by mohlo vyzerať ďalšie elektrické vozidlo BMW. Práve pretváranie koncepčných vozidiel do reality je jednou zo silných stránok BMW.“

Inšpiratívny dizajn modelov BMW i ukazuje pokrokového ducha svojej značky nielen vizuálne, ale naozaj je veľmi pokrokový. „S modelmi i3 a i8 sme navrhli revolučné vozidlo do mesta a revolučný športový automobil,“ vysvetľuje Adrian van Hooydonk, Senior Vice President BMW Group Design. „Koncept BMW i Vision Dynamics teraz ukazuje, ako je možné prepojiť elektrickú mobilitu s typickými vlastnosťami BMW: dynamikou a eleganciou. Zároveň takto ukazujeme, akým spôsobom sa môže vyvíjať ponuka modelov, rovnako ako dizajnérsky štýl BMW i.“

„Menej je viac“ – dizajnová identita BMW i.

Pohľad na koncept BMW i Vision Dynamics ukazuje ďalšiu evolúciu klasických proporcií BMW, opierajúcich sa o dlhý rázvor, plynule sa zvažujúcu strechu a krátke previsy karosérie. Tým sa dosahuje pôsobivá kombinácia elegancie a dynamiky. Siluetu zvýrazňujú veľké a jemne kontúrované plochy, čo dodáva automobilu výraz, ako by bol vytvorený z jedného kusu. Jednotlivé detaily sú navrhnuté v rámci dôrazu na minimalizáciu aerodynamického odporu. Ťažko postrehnuteľné škáry a sklá umiestnené až tesne pri povrchoch karosérie dodávajú automobilu moderný a technologicky progresívny výraz. Napätie medzi rozmernými plochami a starostlivo navrhnutými detailmi poukazuje na inovatívne technológie, použité pod vonkajším plášťom vozidla. Automobil napriek tomu pôsobí skôr decentne, než aby svoj charakter dával najavo módnymi výstrelkami. A presne tým posilňuje dizajnovú identitu značky BMW i, zhrnutú pod heslom „Menej je viac“.

Ikonická grafika okien symbolizuje riešenie interiéru budúcnosti.
Aj napriek jemne navrhnutým plochám ukazuje grafika bočných okien konceptu BMW i Vision Dynamics jasnú príslušnosť k svojej značke. Tento dizajnérsky prvok, ktorý bol zjavný už na pôvodných konceptoch značky BMW i, pôsobí veľmi sviežim dojmom, je funkčný a súčasne dodáva vozidlu silnú identitu. Symetrický tvar zaisťuje optimálny výhľad všetkým členom posádky a dodáva vnútornému priestoru športový charakter. To je veľmi dôležitá vlastnosť pre automobily budúcnosti, najmä s ohľadom na vozidlá vybavené polo- alebo plnoautomatickými systémami riadenia. Špecifické zážitky z jazdy prináša aj priehľadný sklenený pás prepájajúci čelné a zadné okno. Aj napriek veľmi dynamickému vzhľadu pôsobí vnútorný priestor vďaka tomuto prvku veľmi vzdušným a priestranným dojmom. Pri pohľade zvonku dodáva neprerušený čierny pás strechy automobilu viac kompaktnosti.

Povedomé prvky prednej masky s novým výrazom.

Výrazné a uzavreté ľadvinky, tvoriace masku chladiča na minimalistickej prednej časti, sú nielen grafickým prvkom prepájajúcim koncept BMW i Vision Dynamics s vozidlami BMW minulosti, ale zároveň sú vyjadrením technologického pokroku a používania najmodernejších technológií. Typická maska chladiča je teraz vybavená mnohými senzormi, a stáva sa tak „inteligentným“ prvkom celého vozidla. Svetlomety pôsobivým spôsobom kombinujú tradíciu a modernu. Majú veľmi nízky tvar, ale prostredníctvom LED prvkov prinášajú nové poňatie typického prvku BMW v podobe dvojitých kruhových svetlometov na každej strane vozidla.

Dynamický výraz stabilnej zadnej časti.

Jemne navrhnuté krivky a horizontálne línie dodávajú zadnej časti príťažlivý dojem sily a výkonu. Spodná časť vozidla je výrazne širšia ako strecha, čo automobilu dodáva svalnatý výraz. Najvýraznejším prvkom zadnej časti sú novo interpretované svetlá v tvare písmena L. Sú veľmi tenké a umocňujú dojem dynamickej efektivity. Svojím tvarom zároveň podčiarkujú značnú šírku vozidla a jeho pevný postoj na ceste.

BMW i Vision Dynamics je z každého uhla pohľadu stelesnením moderny, progresivity a vzrušujúcej technickej estetiky. Ukazuje cestu, po ktorej sa BMW vydáva, a jednoznačným spôsobom ukazuje víziu budúcnosti BMW Group, ktorá spočíva v emóciami nabitej elektromobilite. BMW sa aj v budúcnosti bude zameriavať na športovo-elegantné vozidlá.

Zdroj: BMW

Reklama