6.9 C
Bratislava
piatok, 26 apríla, 2024
Reklama

SEAT Leon Cup Racer a Ibiza SC Trophy

Odporúčame

  • / Leon Cup Racer ukazuje budúcnosť automobilového športu značky
  • / Výkon 243 kW (330 k), ľahká konštrukcia, najlepšia preteková technika
  • / Pripravený pre súkromné závodné tímy a rozličné pretekové seriály na celom svete
  • / Výstavné exponáty Ibiza a Leon s individuálnym vzhľadom

Bratislava, Máj 2013 – SEAT sa jednoznačne hlási k automobilovému športu a k svojim súkromným závodným tímom na legendárnom zraze GTI v rakúskej spolkovej krajine Kärnten: Hrdinom stánku značky SEAT v mestečku Reifnitz na južnom brehu jazera Wörthersee je nový Leon Cup Racer. Táto realistická štúdia veľmi konkrétne dokumentuje, ako bude vyzerať nový okruhový pretekový špeciál značky SEAT, konštruovaný pre rozličné seriály majstrovstiev cestovných automobilov na celom svete. Leon Cup Racer s výkonom 243 kW (330 k) tvorí bázu pre vývojové práce a testovacie jazdy v nasledujúcich mesiacoch. Na stánku SEAT štúdii Leon Cup Racer sekunduje päť ďalších, zvlášť ohnivých a individuálne vybavených verzií modelových radov Ibiza a Leon, pre fanúšikov španielskej značky je pripravený bohatý sprievodný program. Pre tohtoročný zraz GTI – ktorý sa koná už po 32. raz – organizátori počítajú s účasťou výrazne vyše 100.000 návštevníkov počas štyroch dní.

Automobilový šport má u našej značky hlboké korene, SEAT sa tu môže ohliadnuť na históriu dlhú vyše 40 rokov. Modelom Leon Cup Racer teraz otvárame pre naše motivované súkromné tímy ďalšiu kapitolu. Cup Racer nie je nijaká výstavná štúdia ale prvý testovací prototyp pre naše vývojové práce,

povedal Dr. Matthias Rabe, člen predstavenstva SEAT S.A. pre výskum a vývoj.

Pretekovou verziou chceme nadviazať na veľké športové úspechy predchádzajúcich rokov.

Nezameniteľná dizajnová DNA, ideálna aerodynamika

Štúdia Cup Racer s matným metalizovaným sivým lakom a oranžovými farebnými akcentmi, vychádzajúca zo základnej päťdverovej verzie modelu Leon, výrazne upúta už na prvý pohľad. Kolesá formátu 18 palcov s okruhovými pneumatikami majú takmer o 40 centimetrov väčší rozchod ako pri sériovej verzii. Nová predná časť karosérie je koncipovaná pre optimálnu aerodynamickú účinnosť a maximálny prívod chladiaceho vzduchu do motorového priestoru a k predným brzdám, mohutné blatníky s otvormi na zadnej strane ďalej podporujú chladenie kotúčových bŕzd so štvorpiestovými brzdičmi. Prahy karosérie sú vytiahnuté ďaleko do bokov, čím spolu s predným spojlerom, hladkou podlahou, difúzorom v zadnom nárazníku a dvojstupňovým prítlačným krídlom na zadnej hrane strechy vytvárajú maximálny prítlak, ktorý je potrebný pre dosahovanie veľkej rýchlosti v zákrutách. Napriek tomu zostáva dizajnová DNA modelu Leon aj pri verzii Cup Racer úplne zachovaná: Markantné predné reflektory z diód LED s charakteristickými líniami denných svetiel sú prevzaté zo sériového modelu, rovnako ako zadné skupinové svetlá z LED. Kontúra strechy zodpovedá sériovému modelu rovnako ako typické línie a presné hrany lomu svetla na bokoch karosérie.

Maximálna kontrola, perfektná bezpečnosť

Interiér štúdie Leon Cup Racer je dokonale prispôsobený športovému účelu. Dôsledne odľahčenú kabínu posádky vystužuje ochranná klietka vysokej pevnosti. Optimálnu ochranu vodičovi poskytuje aj škrupinové sedadlo s integrovaným systémom HANS na ochranu hlavy. Sedadlo je potiahnuté špeciálne preparovanou kožou, ktorá dobre odvádza vlhkosť. Základný tvar prístrojového panelu zostal zachovaný, informačné a ovládacie prvky pretekového špeciálu sú sústredené do multifunkčného volantu a displeja TFT s vysokým rozlíšením nahrádzajúceho združený prístroj. Vďaka tomu má pilot vždy maximálnu kontrolu nad vozidlom.

Veľký výkon pre najlepšie časy na okruhu

Leon Cup Racer poháňa turbokompresorom prepĺňaný štvorvalec s objemom 2,0 litra. Dosahuje maximálny výkon 243 kW (330 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm. Krútiaci moment motora sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej prevodovky DSG s dvoma spojkami, vybavenej ovládačmi na volante a elektronicky ovládaného samosvorného diferenciálu. Špeciálna verzia modelu Leon Cup Racer pre vytrvalostné preteky môže vyť vybavená sekvenčnou prevodovkou s radiacou pákou na stredovom tuneli a mechanickým samosvorným diferenciálom.

Vieme si predstaviť, že by sme Leon Cup Racer poskytli našim tímom už pre sezónu 2014. Vďaka dvom verziám pre šprint a vytrvalostné preteky je Cup Racer optimálne využiteľný pre širokú paletu pretekových seriálov od ETTC až po vytrvalostné preteky VLN na Nürburgringu,

povedal Jaime Puig, šéf SEAT Sport zodpovedný za aktivity značky v oblasti automobilového športu.

Rovnako si vieme predstaviť, že by sme adaptovali Cup Racer na verziu WTCC poháňanú motorom s objemom 1,6 litra. V tejto oblasti teraz musíme obhajovať veľkú tradíciu.

Ibiza Trophy – pre značkový pohár na okruhoch

Okrem premiéry štúdie Leon Cup Racer očakáva fanúšikov na stánku značky SEAT na Wörthersee Tour päť ďalších športových lahôdok značky. Z nich Ibiza SC Trophy je tiež určená na pretekanie na tratiach celého sveta, predovšetkým pre značkové poháre v Španielsku a Taliansku. Motor 1.4 Turbo dosahuje v sezóne 2013 výkon 147 kW (200 k), 7-stupňová prevodovka DSG s dvoma spojkami sa ovláda na volante, optimálnu trakciu zabezpečuje mechanický samosvorný diferenciál.

Zdroj: Seat

Fotogaléria

Reklama