Oba modely sú vybavené pohonom kombinujúcim elektrickú podporu motora s technológiou Boxer a symetrickým pohonom všetkých kolies.
- Nová generácia Forestera prichádza na novej platforme, s technológiou rozpoznávanie tváre, novým systémom X-Mode a automatickým brzdením pri cúvaní.
- Ďalšími novinkami sú najnovší Levorg s 2,0 l atmosférickým motorom a svetová premiéra konceptu VIZIV ADRENALINE.
Subaru na 89. Ženevskom autosalóne predstavuje svoje prvé dva elektrifikované modely pre Európu: Subaru XV a novú generáciu Subaru Forester, poháňané systémom e-BOXER. Zároveň odhalí najnovšiu verziu modelu Subaru Levorg a úplne nový koncept VIZIV ADRENALINE.
Subaru XV a úplne nový Forester sú prvými dvoma modelmi značky, využívajúcimi e-BOXER. Ide o novú generáciu pohonu Subaru, ktorá kombinuje elektrickú podporu motora s dvoma kľúčovými technológiami značky: BOXER motorom a symetrickým pohonom všetkých kolies. Subaru e-BOXER pozostáva z upravenej prevodovky Lineartronic, v ktorej je integrovaný elektrický motor napájaný z vysoko výkonnej lítium-iónovej batérie; meniča jednosmerného prúdu a invertora.
Úplne nový Forester e-BOXER
Už od uvedenia na trh v roku 1997 je Forester obľúbenou voľbou motoristov kvôli svojej bezpečnosti a spoľahlivosti. Piata generácia spája tradičné hodnoty Subaru s úplne novými vlastnosťami. Nový Forester, postavený na globálnej platforme Subaru (SGP), ponúka nové dynamické parametre, ktorých výsledkom je skvelá ovládateľnosť a stabilita. Prináša lepšiu prevenciu pred nehodami, vylepšenú odozvu riadenia, mimoriadne nízke vibrácie a vysoký komfort jazdy.
Nový model si zachoval typický symetrický pohon všetkých kolies, ktorý však kombinuje s novým pohonným reťazcom e-BOXER. Ten je zložený z 2,0-litrového plochého horizontálneho štvorvalcového motora s priamym vstrekovaním paliva, ktorý obsahuje 80 % nových komponentov, spojeného s konštrukčne upravenou prevodovkou Lineartronic. Dosahuje hladkú, o 30 % lineárnejšiu akceleráciu a vysoký krútiaci moment.
Systém Subaru e-BOXER prispôsobuje rozdelenie výkonu medzi spaľovací 2,0-litrový motor a elektromotor v závislosti od aktuálnych jazdných podmienok. Disponuje 3 jazdnými režimami: jazdou na spaľovací motor, čistým EV režimom a jazdou s podporou elektromotorom.
Pri rozbiehaní alebo pri nízkych rýchlostiach poháňa auto iba elektrický motor, jazda je tichá a bez emisií. V závislosti od podmienok jazdy a stavu nabitia batérie dokáže Forester v EV režime prejsť vzdialenosť do 1,6 km a dosiahnuť rýchlosť do 40 km/h. V strednom pásme rýchlosti jazdy sa využíva energia spaľovacieho aj elektrického motora, výsledkom je výborná odozva na plyn, lineárne zrýchľovanie a úspora paliva. Pri vysokých rýchlostiach jazdí auto na 2,0 DI BOXER, pričom sa nabíja batéria.
Systém e-BOXER prináša nižšiu spotrebu paliva v meste a pri jazde štýlom stop-and-go, kedy v závislosti od štýlu jazdy vodiča dokáže znížiť spotrebu o 11 % v porovnaní s doterajším 2,0 l benzínovým motorom.
Elektrický motor a batéria sú uložené pozdĺžne. Ťažší motor je umiestnený blízko ťažiska vozidla, zatiaľ čo batéria a ostatné komponenty sa nachádzajú nad zadnou nápravou. Tým sa ešte znížilo ťažisko vozidla a zlepšilo sa rozloženie hmotnosti medzi prednou a zadnou nápravou.
Ešte viac flexibility pri reagovaní na aktuálne jazdné podmienky dáva vodičovi systém SI-DRIVE. Ide o systém riadenia výkonu pohonného reťazca, ktorý umožňuje vodičovi prispôsobiť jeho charakteristiku výberom medzi Inteligentným a Športovým režimom.
Bezpečnejší ako kedykoľvek predtým: nový Forester je technologicky najvyspelejším Subaru v aktuálnej európskej modelovej ponuke. Je vybavený balíkom nových pokročilých bezpečnostných technológií. K sériovému asistenčnému systému EyeSight pridáva novinku: systém monitorovania vodiča. Ide o novú technológiu rozpoznávania tváre. Tá nielen upozorňuje vodiča v prípade, že je unavený alebo nepozorný – po nastúpení automaticky nastaví polohu sedadla, uhol spätných zrkadiel a hodnoty klimatizácie podľa jeho preferencií. Nový model prichádza aj s automatickým brzdením pri cúvaní, aby pomohol zabrániť kolíziám alebo znížiť ich následky pri pohybe vozidla dozadu.
Nová generácia je najpriestrannejším a najvšestrannejším Foresterom v histórii. Dostala vysoko kvalitný interiér, priestrannú kabínu pre cestujúcich a univerzálny batožinový priestor, pričom kompaktná batéria má na objemové hodnoty minimálny dopad. Šírka nového Forestera sa zväčšila o 20 mm s cieľom dosiahnuť lepší komfort pre predných pasažierov. Rázvor dlhší o 30 mm a o 33 mm väčšia vzdialenosť medzi prednými a zadnými sedadlami znamenajú vyššiu mieru pohodlia pre cestujúcich vzadu.
Forester naďalej zostáva hrdinom dobrodružstiev na výpravách do destinácií mimo spevnených ciest: predurčuje ho na to 220 milimetrov svetlej výšky a vysoké úrovne nájazdových i prejazdových uhlov. Režim X-Mode je teraz k dispozícii s duálnymi funkciami, vhodnými pre rôzne typy počasia a cestné podmienky. Aktuálna ťažná kapacita Forestera je 1870 kg.
Nový model debutuje v robustnejšom štýle, založenom na dizajnovej filozofii Dynamic x Solid. Karoséria ukazuje široké ramená, ktoré zdôrazňujú výšku a silu auta, výrazné oblúky blatníkov dávajú najavo funkčnosť systému symetrického pohonu všetkých kolies.
Viac informácií o modeli Forester e-BOXER nájdete na stránke https://www.subaru.eu/e-boxer/forester
Subaru XV e-BOXER
S príchodom druhej generácie v roku 2017 sa Subaru XV vrátilo na výslnie záujmu zákazníkov, vlani bolo najpredávanejším Subaru v Európe. XV je kľúčovým modelom, ktorý stelesňuje tri piliere značky: bezpečnosť, odolnosť a zábavu za volantom.
Subaru XV je postavené na novej globálnej platforme Subaru (SGP). To umožnilo dosiahnuť pasívnu bezpečnosť na úrovni svetovej špičky a zároveň aj vynikajúcu prevenciu pred nehodami, ako aj zvýšenú ovládateľnosť vozidla a podstatne lepší komfort jazdy. SGP priniesla výrazné zlepšenie tuhosti karosérie a podvozku (predná laterálna tuhosť v ohybe + 90 %, torzná tuhosť + 70 %, tuhosť predného zavesenia + 70 %, tuhosť zadného pomocného rámu + 100 %). Absorpcia nárazovej energie sa zlepšila o 40 % v porovnaní s modelmi, konštruovanými na predchádzajúcej podvozkovej architektúre.
Nový model poháňa 2,0-litrový plochý horizontálny štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva, ktorý obsahuje 80 % nových komponentov, spojený s konštrukčne upravenou prevodovkou Lineartronic. Dosahuje hladkú, o 30 % lineárnejšiu akceleráciu a vysoký krútiaci moment.
Subaru e-BOXER systém prispôsobuje rozdelenie výkonu medzi spaľovací 2,0-litrový motor a elektromotor v závislosti od aktuálnych jazdných podmienok. Disponuje 3 jazdnými režimami: jazdou na spaľovací motor, čistým EV režimom a jazdou s podporou elektromotorom.
Pri rozbiehaní alebo pri nízkych rýchlostiach poháňa auto iba elektrický motor, jazda je tichá a bez emisií. V závislosti od podmienok jazdy a stavu nabitia batérie dokáže v EV režime prejsť vzdialenosť do 1,6 km a dosiahnuť rýchlosť do 40 km/h. V strednom pásme rýchlosti jazdy sa využíva energia spaľovacieho aj elektrického motora, výsledkom je výborná odozva na plyn, lineárne zrýchľovanie a úspora paliva. Pri vysokých rýchlostiach jazdí auto na 2,0 l DI BOXER, pričom sa nabíja batéria. Systém e-BOXER prináša nižšiu spotrebu paliva v meste a pri jazde štýlom stop-and-go, kedy v závislosti od štýlu jazdy vodiča dokáže znížiť spotrebu o 11 % v porovnaní s doterajším 2,0 l benzínovým motorom.
Elektrický motor a batéria sú uložené pozdĺžne. Ťažší motor je umiestnený blízko ťažiska vozidla, zatiaľ čo batéria a ostatné komponenty sa nachádzajú nad zadnou nápravou. Tým sa ešte znížilo ťažisko vozidla a zlepšilo sa rozloženie hmotnosti medzi prednou a zadnou nápravou.
Bezpečnosť je pre Subaru prioritou číslo jeden: Subaru XV e-BOXER je štandardne vybavené súborom vyspelých asistenčných technológií a bezpečnostných prvkov, vrátane asistenčnej technológie EyeSight. XV navyše disponuje systémom detekcie vozidiel vzadu.
Robustný charakter v spojení s kompaktnou karosériou a svetlou výškou 220 mm dáva Subaru XV schopnosti pravého SUV, ešte zvýraznené symetrickým AWD, aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi kolesami a vylepšeným systémom X-Mode.
Exteriér nového Subaru XV e-BOXER vyžaruje odolnosť, tvrdosť a robustnosť, ale aj cool imidž, ktorý výborne pasuje do mestských ulíc. Už z jeho vzhľadu je zrejmé, že toto auto vás dostane kamkoľvek. Nový model Subaru XV e-BOXER sa dokáže ešte viac odlíšiť vďaka exkluzívnej novej farbe Lagoon Blue Pearl.
Viac informácií o Subaru XV e-BOXER nájdete na stránke https://www.subaru.eu/e-boxer/subaruxv
Levorg 2019
Najnovšia verzia modelu Levorg spája unikátny imidž skvele jazdiaceho vozidla typu touring wagon s praktickosťou bezpečného rodinného auta.
Model 2019 prešiel optimalizáciou pre Európu. Vzhľadom na novú pohonnú jednotku, atmosférický boxer motor s objemom 2,0 litra, dostal prepracovanú kapotu motora. Motor je skombinovaný s prevodovkou Lineartronic a symetrickým pohonom všetkých kolies.
Vylepšeniami prešiel aj podvozok Levorgu s cieľom dosiahnuť pohodlné cestovanie na dlhé trasy i pri bežnom dennom používaní. Vďaka jemným doladeniam pruženia a riadeniu s lepšou odozvou poskytuje nový Levorg vyšší komfort, ale zároveň aj lepšiu dynamiku jazdy.
Novinka ponúka pasívnu, aktívnu i preventívnu bezpečnosť na úrovni svetovej špičky, vrátane balíka vyspelých bezpečnostných technológií. Levorg 2019 dostal vylepšené funkcie asistenčnej technológie EyeSight, ktorá teraz dokáže skôr odhaliť všetky možné prekážky na ceste.
Model 2019 prešiel optimalizáciou pre Európu. Vzhľadom na novú pohonnú jednotku, atmosférický boxer motor s objemom 2,0 litra, dostal prepracovanú kapotu motora. Motor je skombinovaný s prevodovkou Lineartronic a symetrickým pohonom všetkých kolies.
Vylepšeniami prešiel aj podvozok Levorgu s cieľom dosiahnuť pohodlné cestovanie na dlhé trasy i pri bežnom dennom používaní. Vďaka jemným doladeniam pruženia a riadeniu s lepšou odozvou poskytuje nový Levorg vyšší komfort, ale zároveň aj lepšiu dynamiku jazdy.
Novinka ponúka pasívnu, aktívnu i preventívnu bezpečnosť na úrovni svetovej špičky, vrátane balíka vyspelých bezpečnostných technológií. Levorg 2019 dostal vylepšené funkcie asistenčnej technológie EyeSight, ktorá teraz dokáže skôr odhaliť všetky možné prekážky na ceste.
Subaru VIZIV ADRENALINE koncept
Koncept Subaru VIZIV ADRENALINE je prvým koncepčným vozidlom značky, postaveným podľa novej dizajnovej filozofie BOLDER.
Tvary karosérie konceptu VIZIV ADRENALINE dávajú najavo silu a dynamiku. Vozidlo dostalo jedinečný dizajn strechy, ktorý posilňuje štruktúru karosérie, ako aj zaujímavé ochranné prvky. Biele akcenty, prechádzajúce kolesami na robustné terénne pneumatiky, zdôrazňujú pocit mechanickej odolnosti v outdoorových podmienkach a vyjadrujú húževnatosť a agilitu konceptu VIZIV ADRENALINE.
Zdroj: Subaru