6.9 C
Bratislava
štvrtok, 25 apríla, 2024
Reklama

Svetová premiéra Alfy Romeo 4C Launch Edition

Odporúčame

Na autosalóne v Ženeve sa predstavila exkluzívna verzia Launch Edition, ktorá bude vyrobená v limitovanom počte. Na Európu, Afriku a Stredný východ pripadne 400 kusov, na Severnú Ameriku 500 kusov a pre ostatné krajiny je určených 100 kusov.

  • Limitovaná edícia kompaktného športového vozidla Alfa Romeo 4C, ktorá je určená najväčším fanúšikom značky Alfy Romeo, je charakteristická exkluzívnymi doplnkami z uhlíkového kompozitu a karosériou v odtieni Carrara White
  • Verzia 4C Launch Edition bude na európskych trhoch k dispozícii za 60 000 eur vrátane DPH (bez ďalších lokálnych daní).
  • Ojedinelým bonusom pre všetkých majiteľov limitovanej edície Launch Edition bude možnosť zúčastniť sa exkluzívnej akcie v Taliansku, ktorej súčasťou bude aj vodičský kurz vedený profesionálnymi inštruktormi
  • Nový celohliníkový zážihový preplňovaný motor 1750 Turbo s priamym vstrekovaním paliva poskytuje výkon 240 koní.
  • Najvyššia rýchlosť vozidla je cez 250 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h zaberie iba 4,5 sekundy.
  • Dvojspojková automatická prevodovka Alfa TCT s radením pádlami na volante a nový volič jazdnej dynamiky Alfa DNA s doplnkovým režimom Race.

Svetová premiéra Alfy Romeo 4C v Ženeve znamená návrat značky do sveta ľahkých športových kupé. Táto mimoriadna udalosť bola fanúšikmi značky Alfa Romeo z celého sveta očakávaná veľmi netrpezlivo. Verzia Launch Edition bola vytvorená práve pre týchto nadšencov. Exkluzívna číslovaná limitovaná edícia, ktorá bude na európsky trh dodaná v 400 kusoch, sa môže pochváliť radom unikátnych prvkov, ktoré vznikli výlučne pre túto jedinečnú verziu.

Nová verzia zažila svoju svetovú premiéru práve na 83. medzinárodnom autosalóne v Ženeve. Od tejto chvíle je možné novú verziu kompaktného športového vozidla Launch Edition oficiálne objednávať, v Česku za 1 500 000 Kč vrátane DPH a na Slovensku za 60 000 eur vrátane DPH. Všetci zákazníci, ktorý si túto limitovanú edíciu objednajú, dostanú jedinečnú príležitosť zúčastniť sa exkluzívnej akcie, ktorá bude zahŕňať aj pokročilý vodičský kurz, ktorý ich naučí, ako využiť všetok potenciál nového vozidla pri úplnej bezpečnosti.

Nová verzia Launch Edition bude ponúkaná v dvoch farebných odtieňoch, bielej farbe Carrara a červenej farbe Alfa. Vozidlá budú označené aj špeciálnym symbolom, ktorý bude prekrytý lakom. Vzhľad nového limitovaného modelu bol zušľachtený prostredníctvom tzv. karbónového kitu (vrátane spojlera a krytov vonkajších spätných zrkadiel), ďalej zadným hliníkovým difúzorom v tmavom prevedení, prednými Bi-LED svetlometmi s tmavým podkladom a 18palcovými prednými a 19palcovým zadnými zliatinovými kolesami s lešteným povrchom.

Športový charakter nového kupé zvýraznia ďalej predné vstupy vzduchu, brzdové strmene v špecifickej farbe, závodný výfukový systém a závodný vzduchový filter BMC a špeciálne odladený podvozok so športovo kalibrovaným zadným stabilizátorom aj tlmičmi pruženia.

Interiér sa môže pochváliť rovnako športovým duchom. Vďačí za to okrem iného športovým sedadlám v kombinácii tkaniny a kože a prvkami z alcantary, ďalej hliníkovým lištám a hliníkovej hlavici radiacej páky a karbonovému štítku s poradovým číslom edície. V prípade červeného odtieňa karosérie má Alfa Romeo 4C Launch Edition na volante, ručnej brzde, koberčekoch, madlách a športových sedadlách efektné kontrastné červené prešívanie.

Alfa Romeo 4C Launch Edition rešpektuje základné hodnoty značky Alfa Romeo, ktoré sú hlboko zakorenené v jej DNA, teda výkon, taliansky štýl a technickú dokonalosť poskytujúce maximálne potešenie z jazdy pri úplnej bezpečnosti. Nový kompaktný športový automobil s motorom pred zadnou nápravou, pohonom zadných kolies a dvojicou anatomických sedadiel, ktorý bol navrhnutý konštruktérmi Alfy Romeo a bude vyrábaný v továrni Maserati v Modene, sa na trhu objaví v priebehu tohto roka. Prostredníctvom tohto vozidla sa talianska automobilka vracia na americký trh a zahajuje svoj plán celosvetového rastu.

Skratka 4C

Skratka 4C vychádza zo slávnej minulosti značky a pripomína jej športové úspechy. Označenie 8C a 6C niesli v rokoch 1930 a 1940 veľmi významné cestovné a závodné automobily vybavené výkonnými osem a šesťvalcovými motormi. Rovnaký charakter preukazuje aj nový model, a to predovšetkým vďaka svojej koncepcii aj konštrukcii, ktorými dosahuje výkonovej hmotnosti 4 kg/1 k. Táto hodnota, ktorá je hodná skutočného super športového vozidla, vypovedá predovšetkým o vysokom výkone, nízkej hmotnosti a mimoriadnej  dynamike nového modelu. Alfa Romeo 4C využíva na splnenie týchto požiadaviek technológie a materiály, ktoré majú svoj pôvod v super športových autách, akým je napríklad aj Alfa Romeo 8C Competizione. Ide predovšetkým o uhlíkový kompozit, hliník alebo pohon zadných kolies. Alfa Romeo 4C však preberá aj rad najmodernejších technológií zo sériovej produkcie, avšak upravených tak, aby zvýraznili športovú povahu vozidla. Príkladom môžu byť nový celohliníkový zážihový preplňovaný štvorvalec 1750 Turbo s priamym vstrekovaním paliva, jedinečná dvojspojková automatická prevodovka Alfa TCT alebo volič jazdnej dynamiky Alfa DNA s novým režimom Race.

Alfa Romeo 4C 2013 (3)
©Alfa Romeo

Dizajn karosérie

Pohľad na Alfu Romeo 4C, ktorú navrhlo štylistické oddelenie Alfy Romeo, evokuje spomienky na rad legendárnych modelov slávnej a dlhej histórie značky. Pokiaľ ide o rozmery, koncepciu a niektoré štylistické rysy, vyčnieva medzi nimi najmä jeden konkrétny model, a síce Alfa Romeo 33 Stradale. Vozidlo, ktoré kombinovalo technickú výnimočnosť s úžasným a nezameniteľným štýlom. Rovnakým smerom sa kedysi vydal aj model 8C Competizione a teraz aj model 4C, ale s ešte väčším dôrazom na kompaktné rozmery, dynamiku a agilitu. Vývoj exteriéru modelu 4C bol od začiatku charakterizovaný snahou zlepšiť štýl vozidla a jeho technické vlastnosti z dynamického aj aerodynamického hľadiska. Z tohto dôvodu boli všetky štylistické riešenia optimalizované v súlade so základným cieľom: výkonom. Svalnatá zadná časť s výraznými krivkami obklopuje srdce vozidla. Motor vozidla a súvisiace súčasti sú navyše viditeľné zadným oknom. Svalnaté tvary v oblasti zadných kolies dodávajú celej zadnej časti veľmi energický vzhľad, ktorý podčiarkujú aj kruhová zadné koncové svetlá a vstupy vzduchu na bokoch, ktoré privádzajú vzduch k medzichladiči turbodúchadla a satiu motora. Elegantná bočná línia, ktorá sa tiahne od predných blatníkov, prechádza v mieste bočných vstupov vzduchu do svalnatej a energickej zadnej časti. Vzniknutý profil bokov prepožičiava vozidlu rýchlosť a dynamiku. Predok s krátkym previsom hostí dvojicu svetlometov, ktoré sú posadené medzi výrazným klinom kapoty, ktorý plynule prechádza do tradičnej masky Alfy Romeo.

Dizajn interiéru

Silný a živelný dizajn a prvotriedne materiály charakterizujú aj interiér, ktorý bol navrhnutý s jediným cieľom, docieliť skutočne maximálneho potešenia z jazdy. V interiéri je obzvlášť nápadný uhlíkový kompozit, ktorý tvorí centrálnu nosnú časť vozidla. Štruktúra bola ponechaná vo svojej prirodzenej podobe, čo ešte viac posilňuje dojem nízkej hmotnosti, technologickej vycibrenosti a jedinečnosti. Prístrojový panel a obloženie dverí majú „asfaltovú“ povrchovú úpravu, ktorá pripomína nadanie Alfy Romeo 4C docieliť maximálneho pôžitku z jazdy. Špičkové anatomické sedadlá so škrupinou z uhlíkového kompozitu zabezpečujú dokonalé držanie tela v zákrutách a vodičovi sprostredkovávajú dostatočný cit s vozovkou, bez toho aby bol nejako ohrozený komfort potrebný pre každodennú prevádzku. Prístrojový panel je pomerne jednoduchý. Bol navrhnutý tak, aby urobil všetky funkcie jednoduché a vodič sa mohol orientovať ľahko a rýchlo, na čom sa podieľajú napríklad digitálne ukazovatele a radenie prevodových stupňov pádlami na dokonale tvarovanom volante. Kaplnka s kontrolnými ukazovateľmi, ktorá veľmi silne pripomína svet pretekárskych motocyklov a automobilov, poskytuje všetky informácie potrebné pre riadenie a ovládanie vozidla. Informácie sa zobrazujú prostredníctvom veľmi dobre čitateľnej grafiky, ktorá tak udržuje pozornosť vodiča na riadenie, čo je u vozidla tohto typu mimoriadne dôležité. Pedálová skupina a opierky nôh vodiča a spolujazdca sú vyrobené z hliníka a doslova zdobia spodnú časť interiéru. Športový charakter zvýrazňujú nezameniteľným spôsobom.

130225_AR_Ginevra_4C_02
©Alfa Romeo

Rozmery a aerodynamika

Svojimi kompaktnými rozmermi je tento športový automobil medzi konkurentmi skutočne unikátny. Dosahuje dĺžky 399 cm, šírky 200 cm, výšky 118 cm a rázvoru náprav 238 cm. Tieto rozmery zdôrazňujú kompaktnosť celého vozidla a podčiarkujú jeho dynamiku. Vďaka skvelej práci dizajnérov dosahuje vozidlo aj výnimočných aerodynamických vlastností. Koeficient prítlaku je rovnaký ako u závodných vozov a prispieva k mimoriadnej stabilite aj pri vysokých rýchlostiach. Nový zážihový preplňovaný štvorvalec 1750 Turbo s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 240 k Motor je srdcom každej Alfy Romeo. V tomto prípade je ním nový zážihový preplňovaný štvorvalec 1750 Turbo s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 240 k, ktorý bol navrhnutý s jediným cieľom: zabezpečiť výnimočný výkon bez kompromisov z hľadiska pružnosti a použiteľnosti v akýchkoľvek podmienkach od mestských ulíc až po pretekársky okruh. Nový, pred zadnou nápravou umiestnený motor Alfy Romeo 4C má celohliníkovú konštrukciu, špeciálne optimalizované satie a výfuk, ktoré zlepšujú odozvu v nízkych otáčkach, a kľukový hriadeľ s ôsmimi protizávažiami. Mimo to sa táto pohonná jednotka môže pochváliť najmodernejšou technikou, akou je napríklad priamy vstrek paliva, dvojité variabilné časovanie ventilov, turbodúchadlo či revolučný systém kontroly vyplachovania valcov, ktorý eliminuje tzv. turboefekt. Krútiaci moment je úchvatný, dosahuje 350 Nm, pričom 80 % je k dispozícii už v 1700 ot./min.

Dvojspojková automatická prevodovka Alfa TCT

Zážihový preplňovaný motor 1750 Turbo je spojený s inovatívnou automatickou dvojspojkovou prevodovkou, ktorá je vďaka svojej nízkej hmotnosti a extrémnej rýchlosti radenia skutočným meradlom v danom segmente. Prevodové stupne je možné radiť aj sekvenčne pádlami za volantom. V porovnaní s verziou použitou u modelov Giulietta a MiTo prevodovka Alfa TCT použitá v Alfe Romeo 4C zahŕňa ďalšiu generáciu softvéru a novú funkciu Launch Control, ktorá optimalizuje všetky systémy vozidla, a to s jediným cieľom – dosiahnuť maximálneho možného zrýchlenia. V záujme zabezpečenia najlepšieho možného výkonu v súlade s jazdnými podmienkami prijíma prevodovka Alfa TCT prevádzkovú logiku radenia v interakcii s voličom jazdnej dynamiky Alfa DNA, brzdovým systémom, elektronickou riadiacou jednotkou motora a systémom elektronickej kontroly stability.

130225_AR_Ginevra_4C_08
©Alfa Romeo

Nový volič jazdnej dynamiky Alfa DNA s režimom Race

Pre novú Alfu Romeo 4C bola vyvinutá ďalšia verzia voliča jazdnej dynamiky Alfa DNA, ktorý okrem doterajších troch režimov Dynamic, Natural a All Weather, známych z ostatných modelov značky, zahŕňa aj ďalší štvrtý režim nazvaný Race. Ten bol navrhnutý pre maximálne potešenie z jazdy na okruhu. Pre aktiváciu stačí iba dlhé stlačenie voliča v pozícii Dynamic. V tomto režime systém Alfa DNA deaktivuje elektronickú kontrolu stability a protipreklzový systém, takže vodič má vozidlo pod plnou kontrolou. Digitálny prístrojový panel s displejom TFT pritom zobrazuje informácie, ktoré sú relevantné k zvolenému režimu. V závislosti na zvolenom režime sa mení aj farba displeja: žltá pre Race, červená pre Dynamic, šedá pre Natural a modrá pre All Weather.

Pevná, ale ľahká konštrukcia

Tuhá, pevná, ale ľahká konštrukcia je základným predpokladom vysoko výkonného športového vozidla. Rovnaký princíp inšpiroval aj vznik Alfy Romeo 4C. Pre dosiahnutie tohto výsledku bola zvolená kombinácia najmodernejších materiálov pýšiacich sa mimoriadnou tuhosťou, odolnosťou a tiež veľmi nízkou hmotnosťou. Monokokové šasi je vyrobené kompletne z uhlíkového kompozitu technológiou pre-preg, ktorá bola odvodená od Formuly 1 a býva používaná iba na najmodernejšie superšportové autá. Celý monokok váži iba 65 kg a vo svojich útrobách ponúka miesto vodičovi a spolujazdcovi. Predná a zadná štruktúra šasi ako aj strešné oblúky sú vyrobené kompletne z hliníka. Samotná karoséria vozidla je vyrobená kompletne s vysokopevnostného kompozitového materiálu. Výhodou použitia tohto materiálu je jeho nízka hmotnosť (o 20 % nižšia ako u ocele) a odolnosť voči korózii. Rozmerová stabilita je pritom porovnateľná s oceľou a lepšie ako u hliníka. Škrupina sedadiel je vyrobená čiastočne z uhlíkového kompozitu a čiastočne zo sklolaminátu, čo zaručuje jej vysokú odolnosť voči namáhaniu a súčasne nízku hmotnosť. Výsledkom je výrazná redukcia celkovej hmotnosti (suchá hmotnosť dosahuje iba 895 kg) v kombinácii s najlepšou možnou torznou tuhosťou a stabilnými vlastnosťami. Jednou z hlavných výhod konštrukcie šasi je aj optimálne ťažisko vozidla, ktoré prispieva k vyššej agilite a jazdným vlastnostiam aj v najnáročnejších pasážach.

http://www.youtube.com/watch?v=ZkF9swhnF-Q&list=UUZ0KUEiciMan-aG7e1mr4uA&index=6

Brzdový systém, kolesá a riadenie

Pre dosiahnutie špičkového brzdného výkonu vo vypätých situáciách disponuje Alfa Romeo 4C štyrmi ventilovanými a perforovanými kotúčmi a prednými štvorpiestikovými brzdovými strmeňmi. Kolesá prednej a zadnej nápravy sa líšia tak priemerom, ako aj šírkou. K dispozícii je kombinácia 17palcových kolies vpredu a 18palcových kolies vzadu, resp. 18palcových kolies vpredu a 19palcových kolies vzadu. Pre maximálnu priľnavosť sú ponúkané aj pneumatiky s mäkšou zmesou. Úplne v súlade s koncepciou vozidla je riadenie bez posilňovača. Dôvodom je nižšia hmotnosť a maximálne citlivý kontakt vodiča s vozovkou. Zodpovedajúcich síl na volante je dosiahnuté prostredníctvom nízkej hmotnosti vozidla.

Výkony skutočného superautomobilu

Zásluhou najmodernejších technických a technologických riešení ponúka Alfa Romeo 4C výnimočný pôžitok z jazdy. To ostatne demonštrujú najlepšie najvyššia rýchlosť presahujúca 250 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,5 sekúnd, bočné zrýchlenie v zákrutách 1,1 g a preťaženie pri maximálnom brzdení 21,25 g.

Výnimočnosť s visačkou Made in Italy

Za vývojom finálnej verzie Alfy Romeo 4C stoja vynikajúce technické a výrobné skúsenosti značiek Alfa Romeo a Maserati. Spolupráca medzi oboma značkami bola zameraná predovšetkým na prepojenie dizajnérskeho a konštrukčného oddelenia Alfy Romeo s továrňou Maserati. To bolo posilnené technickým a technologickým prínosom ďalších talianskych spoločností, ktoré patria medzi medzinárodných lídrov v oblasti komponentov pre vysoko výkonné športové vozidlá. Stručne povedané, poslaním Alfy Romeo je byť jedným z najznámejších vyslancov talianskych výrobkov. 

Zdroj: Alfa Romeo

Fotogaléria

Reklama