6.9 C
Bratislava
utorok, 19 marca, 2024
Reklama

Svetová premiéra nového modelu LEXUS ES

Odporúčame

  • Vylepšenie výnimočnej tichosti a pohodlia, ktoré sú podstatou každého modelu Lexus ES
  • Jedinečný nový pocit z jazdy vďaka vylepšenému odpruženiu, brzdovému pedálu a – na modeloch ES F SPORT – aj systému adaptívneho variabilného odpruženia (AVS)
  • Progresívnejší dizajn elegantného exteriéru a interiéru, ktorý dodáva sedanu ES ešte modernejší nádych
  • Špičková úroveň aktívnej bezpečnosti vďaka inovatívnym technológiám, ako je najnovší bezpečnostný systém Lexus Safety System+ 

SPOLOČNOSŤ LEXUS ODHALILA NOVÝ MODEL ES, KTORÝ PREDSTAVUJE TO NAJLEPŠIE Z JEJ ÚŽASNÝCH TECHNOLÓGIÍ A DIZAJNOVÝCH PRVKOV A POSILŇUJE POSTAVENIE LUXUSNEJ ZNAČKY NA VYSOKO KONKURENČNOM TRHU SO SEDANMI VYŠŠEJ TRIEDY.

Sedan vyššej triedy Lexus ES už roky nadchýna vodičov rovnako ako cestujúcich svojou výnimočnou úrovňou tichosti, luxusným priestorom a komfortom jazdy najvyššej kvality. Model ES bol uvedený na trh v roku 1989 a je ťažiskovým modelom ponuky vozidiel značky Lexus. Kumulatívny predaj od jeho debutu dosiahol celkovo 2,65 milióna vozidiel, ktoré sa predali vo viac ako 80 krajinách a regiónoch sveta.

Nový Lexus ES poháňa myšlienka „Always On“, ktorá podnecuje dizajnérov a konštruktérov značky k neúnavnému zdokonaľovaniu svojich produktov. Predstavuje výrazné vylepšenie sedanu vyššej triedy, ktorý bol uvedený na trh v západnej a strednej Európe v roku 2018, a je dôležitým vozidlom najmä pre firemných zákazníkov a služobných vodičov. Dnes je v západnej a strednej Európe v ponuke so štvrtou generáciou hybridnej hnacej sústavy Lexus bez nutnosti dobíjania a na východných trhoch so zážihovými motormi 3,5 l V6, 2,5 l a 2,0 l.

Nový model ES prináša ďalšie vylepšenia svojej bezkonkurenčne tichej kabíny, úžasného pohodlia a komfortu jazdy. Ako je zrejmé z plynulého prepojenia medzi zrýchlením, spomalením a riadením vozidla v akejkoľvek jazdnej situácii, konštruktéri spoločnosti Lexus sa snažili dosiahnuť lineárnu odozvu vernú zámerom vodiča.

Na zvýšenie tuhosti vzpery výstuže nosníka zadnej nápravy značka Lexus použila svoju pokročilú technológiu na zaistenie vynikajúcej stability riadenia v situáciách, ako je napríklad zmena jazdných pruhov vo vysokej rýchlosti. Model ES F SPORT navyše využíva špičkový systém adaptívneho variabilného odpruženia (AVS), ktorý používa nový pohon na dosiahnutie kvalitného komfortu jazdy a ostrejšej odozvy riadenia.

V novom modeli ES sa okrem toho predstavujú inovatívne bezpečnostné technológie, ako je zdokonalený systém Lexus Safety System +, aby si majitelia vozidla mohli vychutnať ešte bezpečnejšiu jazdu.
Nový dizajn prednej mriežky chladiča a svetlometov v spojení s novou farbou interiéru v konečnom dôsledku prinášajú celkovo kultivovanejší výsledný dizajn.

VYŠŠIA ÚROVEŇ TICHOSTI A KVALITY JAZDY A ZDOKONALENÉ JAZDNÉ VLASTNOSTI

Tecuja Aoki, hlavný inžinier spoločnosti Lexus International: „Naším cieľom bolo prehĺbiť vysokú kvalitu modelu ES a pridať mu novú hodnotu. Okrem ďalšieho vylepšenia tichosti a komfortu jazdy sme sa snažili dosiahnuť lineárnosť pohybu vozidla v odozve na činnosť volantu, ktorá by bola verná zámerom vodiča. Pokiaľ ide o eleganciu štýlu, ktorá je pre model ES charakteristická, zdokonalili sme ju a dodali jej modernejší nádych. Pri vývoji sme identifikovali prvky, ktoré bolo možné ešte vylepšiť, aby sme prekonali očakávania zákazníka. Takže keď si ľudia sadnú za volant nového modelu ES, dúfam, že si všimnú, čo sa podarilo dosiahnuť vývojovému tímu; ten sa pri práci dôsledne držal myšlienky ,Always Onʻ s cieľom vyrábať stále lepšie autá.“

Tuhšie vzpery zadnej nápravy
Prechodom z jednoduchej na dvojitú štruktúru plechu sa zvýšila torzná tuhosť zadného zavesenia. To umožňuje lineárnu jazdu, ktoré je viac zosúladená so zámermi vodiča než doposiaľ, a to aj v situáciách, ako je napríklad zmena jazdného pruhu vo vysokej rýchlosti.

Lepšia ovládateľnosť bŕzd
Zmenou tvaru stúpadla brzdového pedála sa rozšírila kontaktná plocha pre nohu vodiča. Znížili sa aj vibrácie, vďaka čomu má vodič pri zošliapnutí pedála pocit väčšej stability. V prípade hybridného modelu ES 300h sa ovládateľnosť bŕzd zlepšila v dôsledku zmeny kontrolných parametrov elektronicky riadenej brzdovej sústavy. V prípade verzií so zážihovým motorom sa zmenšil jalový zdvih brzdového pedála vďaka vylepšeniu vnútornej konštrukcie hlavného valca a posilňovača.

Pokročilý systém AVS s lineárnym elektromagnetom
Nový pohon na systéme adaptívneho variabilného odpruženia (AVS) v modeli ES F SPORT rozširuje prietokovú cestu ventilu riadenia prietoku oleja elektromagnetu s hydraulickým ovládaním, ktorý teraz reaguje aj na slabé tlmiace sily. Vďaka rozšírenému rozsahu tlmiacej sily sa dosahuje vysoká kvalita komfortu jazdy a súčasne sa zlepšuje odozva a stabilita riadenia.

ŠTÝL, V KTOROM SA SPÁJA SNAHA O MODERNOSŤ S LEPŠOU OVLÁDATEĽNOSŤOU

Nový model ES má moderný vzhľad, ktorý sa vyznačuje prepracovanou prednou mriežkou chladiča a svetlometmi. Vo vnútri si zákazníci môžu vybrať nové čalúnenie s kožou v hnedom odtieni Forest Brown alebo syntetickou kožou a nové dvojfarebné sedadlá v modeloch F SPORT. Prvky ako nová dotyková obrazovka multimediálneho systému sú zasa prívetivejšie pre používateľov.

Exteriér

Predná mriežka chladiča s novým dizajnom
Hoci mriežka chladiča zachováva rozpoznateľnú identitu tohto sedanu vyššej triedy, jej vzhľad má po zdokonalení dizajnu menší počet zvislých pruhov a súbor komponentov v tvare písmena L, ktoré vyjadrujú horizontálne prúdenie a zároveň väčšie vysunutie dopredu.

Nový dizajn svetlometov
Modely s monokulárnymi svetlometmi obsahujú nové kompaktné svetelné jednotky, zatiaľ čo trojité svetlomety obsahujú systém adaptívnych diaľkových svetiel (AHS) BladeScan® v nových užších svetelných jednotkách, čo zvyšuje funkčnosť a dodáva ostrejší vzhľad.

Disky kolies s novým dizajnom
Výraznejšie lúče na športových 17-palcových diskoch kolies majú strojom opracované detaily, zatiaľ čo 18-palcové disky vytvárajú pocit luxusu vďaka kontrastu strojom opracovaného povrchu a čierneho laku. 19-palcové disky F SPORT sú lesklej čiernej farby a ladia s prednou mriežkou chladiča.

Nové farby laku
Po prvý raz je v ponuke farba karosérie Platinová Sonic, ktorá využíva výrazné tiene, ktoré ešte viac zvýrazňujú tvar vozidla. Nová sivá farba laku Sivá Sonic vo vysokoleštenej úprave zasa vykazuje metalický vzhľad.

Interiér

Multimediálny systém
Na základe humanocentrického prístupu spoločnosti Lexus je nová dotyková obrazovka posunutá bližšie k vodičovi o viac ako 100 mm a naklonená približne o päť stupňov, čo zlepšuje jej obsluhu.

Aktualizovaná aplikácia Lexus Link
Vodiči môžu vo vozidle synchronizovať svoj smartfón so systémom Apple CarPlay® alebo Android Auto® a používať najnovšiu aplikáciu Lexus Link na úlohy spojené s mobilitou, ako sú: vzdialený stav dverí, okien a svetiel, sledovanie polohy vozidla, navigácia do konečného cieľa cesty po zaparkovaní, starostlivosť o vozidlo, pomoc s výstražnými svetlami a kontaktovanie záchrannej služby.

Ozdobné prvky
Ozdobné výplne z orechového dreva v novo vyvinutých úpravách Sumi Black Walnut a Dark Brown Walnut vytvárajú charakter luxusu a moderného prostredia.

Nové farby interiéru
Okrem orieškovohnedej farby Hazel je možné objednať si interiér aj v hnedom odtieni Forest Brown. Model F SPORT sa odteraz dodáva v bielej farbe s vankúšmi sedadiel v dvojfarebnom bielo-červenom vyhotovení White-and-Flare Red v kombinácii s operadlami čiernej farby, ktoré mu dodávajú športovejší charakter.

POUŽITIE INOVATÍVNYCH BEZPEČNOSTNÝCH TECHNOLÓGIÍ, VRÁTANE NAJNOVŠIEHO BEZPEČNOSTNÉHO SYSTÉMU LEXUS SAFETY SYSTEM +

Nový model ES je vybavený vylepšeným systémom Lexus Safety System +. Hoci je v ňom ponechaná kamera s jedným objektívom a radar pracujúci v pásme milimetrových vĺn, spoločnosť Lexus pridala aj ďalšie funkcie, ako je napríklad asistent núdzového riadenia, a vylepšila výkon systému rozpoznávania jazdného pruhu. Okrem toho boli vylepšené kamery digitálneho monitora na sledovanie priestoru po bokoch vozidla.

Lexus Safety System +
Výkon kamery a radaru bol vylepšený tak, aby rozšíril rozsah odozvy prednárazového bezpečnostného systému, ktorý teraz rozpozná cyklistov za denného svetla a chodcov za zhoršených svetelných podmienok. Okrem toho poskytuje podporu na križovatkách vďaka systému pomoci pri odbočovaní na križovatke, ktorý pri zatáčaní rozpozná protiidúce vozidlá a chodcov prechádzajúcich cez cestu. Súčasťou výbavy sú aj funkcie ako asistent núdzového riadenia.

Asistent núdzového riadenia
Ak je v tesnej blízkosti alebo priamo vo vašom jazdnom pruhu chodec, asistent núdzového riadenia (ktorý sa spustí pri únikovom manévri vodiča) pomôže s pohybmi riadenia, aby zvýšil stabilitu vozidla ES a udržal ho v jazdnom pruhu.

Asistent poloautonómnej jazdy v jazdnom pruhu
Vylepšili sa funkcie rozpoznávania jazdného pruhu asistenčného systému poloautonómnej jazdy v jazdnom pruhu (LTA), ktorý predstavuje pokročilú funkciu podpory riadenia s cieľom udržať vozidlo uprostred jazdného pruhu. Ich vylepšeniu napomohlo použitie technológií umelej inteligencie (AI), ktoré rozširujú rozsah pomoci vodičovi, výsledkom čoho je plynulejšia a nepretržitá podpora riadenia.

Tempomat dynamickej jazdy
K tempomatu dynamickej jazdy (s funkciou sledovania pri každej rýchlosti) bola pridaná funkcia regulácie rýchlosti v zákrutách, ktorá vopred spomalí vozidlo podľa veľkosti blížiacej sa zákruty. Tempomat dynamickej jazdy riadi zrýchľovanie a spomaľovanie vozidla tak, aby vzdialenosť od vozidla idúceho bezprostredne pred ním bola konštantná v rámci nastavenej rýchlosti pri jazde po cestných komunikáciách určených len pre motorové vozidlá a iných.

Adaptívne diaľkové svetlá BladeScan®
Systém AHS BladeScan® je pokročilý systém adaptívnych diaľkových svetiel (AHS), kde svetlo zo zdroja diód LED svieti na čepeľovité zrkadlá, ktoré sa otáčajú vysokou rýchlosťou, a prenáša sa na objektív, aby osvetľovalo cestu pred vozidlom. Systém presne riadi distribúciu svetla tým, že synchronizuje rotáciu čepeľovitých zrkadiel a zapína a vypína svetlá LED. Systém AHS BladeScan® rozširuje rozsah osvetlenia diaľkových svetiel, a umožňuje tak vodičovi omnoho skôr rozpoznať chodcov a dopravné značky bez toho, aby mu bránil vidieť vodičov prichádzajúcich z opačného smeru.

Digitálny monitor na sledovanie priestoru po bokoch vozidla
Vylepšený je výkon kamery digitálneho monitora na sledovanie priestoru po bokoch vozidla, ktorý je zhotovený tak, aby poskytoval lepší výhľad na strany vozidla než bežné vonkajšie spätné zrkadlá, najmä v noci a za dažďa. Vďaka spracovaniu obrazu so zníženou interferenciou vznikajú jasnejšie obrazy tam, kde sa mieša svetlo a tieň, pričom znížené je aj blikanie diód LED.

Nový sedan vyššej triedy ES sa začne predávať v Európe koncom tohto roka. Všetky podrobnosti nájdete tu: https://www.lexus.eu/car-models/es

Reklama