/
/
/
Technická modernizácia kompaktného bestsellera – nové Audi A3

Technická modernizácia kompaktného bestsellera – nové Audi A3

Reklama

  • Nové motory: 1.0 TFSI a novo vyvinutý 2.0 TFSI
  • Infotainment a asistenčné systémy z luxusnej triedy

Prvé dodávky v lete

Ingolstadt, 6. apríla 2016 – Úspešný model od Audi bude ešte atraktívnejší: Audi A3* prichádza na štart s novými asistenčnými systémami a motormi, ako aj s novými prednými reflektormi a zadnými skupinovými svetlami. Novinkou v interiéri je okrem toho inovatívny zobrazovací a ovládací systém Audi virtual cockpit. Nové Audi A3 bude k dispozícii
s trojdverovou karosériou, ako Sportback, Limuzína a Cabriolet. Aj športový model Audi S3* prichádza z viacerými novinkami a má ďalej zvýšený dynamický potenciál. S Audi A3 Sportback e-tron* a Audi A3 Sportback g-tron* poskytuje modelový rad A3 najbohatšiu ponuku pohonných jednotiek v kompaktnom segmente.

https://youtu.be/l9kD4rugdKM

Asistenčné systémy z luxusnej triedy

Ponukou asistenčných systémov nové Audi A3 posúva latku v kompaktnej triede premium zase o krok vyššie. Jazda v meste i mimo mesta je vďaka vylepšenému systému Audi active lane assist a Audi pre sense vrátane ochrany chodcov ešte bezpečnejšia.

Novinkou v segmente je asistenčný systém pre jazdu v dopravnej zápche, ktorý spolupracuje s adaptívnym tempomatom Audi adaptive cruise control (ACC) s funkciou Stop&Go. Systém, dodávaný na želanie, automaticky udržiava nastavený odstup od vozidla idúceho vpredu a v kombinácii s prevodovkou S tronic po krátkom zastavení automaticky opäť rozbehne vozidlo. V hustej premávke do rýchlosti 65 km/h asistenčný systém na dobre označených cestách dokonca na krátky čas preberá aj riadenie. Ďalšou novinkou v modelovom rade A3 je systém Emergency Assist, dodávaný na želanie. Tento systém automaticky bezpečne zastaví vozidlo ak napriek upozorneniam nezaregistruje nijakú aktivitu vodiča pri ovládaní vozidla. Nový asistenčný systém pre premávku v priečnom smere upozorňuje vodiča pri cúvaní z parkovacích miest kolmo na cestu na vozidlá približujúce sa zboku.

Ovládanie a prístroje, infotainment a Audi connect

Technickou lahôdkou v interiéri nového Audi A3* je Audi virtual cockpit. Tento inovatívny digitálny združený prístroj je po prvý raz k dispozícii v kompaktnej triede. Audi virtual cockpit zobrazuje najdôležitejšie jazdné informácie vo vysokom rozlíšení na monitore TFT
s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca). Tlačidlom „View“ na multifunkčnom volante môže vodič prepínať medzi dvoma zobrazeniami. V klasickom režime sa stupnice prístrojov zobrazujú také veľké ako pri bežných analógových prístrojoch. V režime infotainmentu naopak dominuje centrálne okno, ktoré poskytuje väčší priestor pre mapu navigácie alebo prehľadné zoznamy z oblastí telefón, rádio a audio. Pri tom sa otáčkomer a rýchlomer zobrazujú na bokoch ako dve malé stupnice.

Audi A3 interiér
Audi A3 interiér

Štruktúra menu ovládacieho systému MMI je novo koncipovaná. Ovládanie s jednoduchými hierarchiami pripomína smartfóny.

Ústredným ovládacím prvkom systému MMI je kombinovaný otočný/tlačidlový ovládač, ktorého prstenec je pri špičkovej verzii osvetlený bielou farbou. Na hornej ploche ovládača je dotyková plocha touchpad na zadávanie znakov a ovládanie gestami s niekoľkými prstami – vodič tak môže napríklad transfokovať mapu (zoom). Okolo kombinovaného ovládača sú bežné a kolískové tlačidlá, ktorými sa vodič môže pohybovať v novo koncipovanej štruktúre menu. Zdokonalené hlasové ovládanie pre navigáciu, rádio, médiá a telefón teraz rozumie aj formuláciám z bežnej reči.

Aj v oblasti infotainmentu nové Audi A3 vytvára nové meradlá. Súčasťou sériového vybavenia je MMI Radio plus s elektricky vysúvaným monitorom s uhlopriečkou 17,8 cm (7 palcov). Na želanie dodávané systémy MMI Navigation a MMI Navigation plus s MMI touch prinášajú v kombinácii s modulom Audi connect mnohé online funkcie do Audi A3. Medzi nimi napríklad navigáciu s využitím Google Earth a Google Street View, dopravné informácie v reálnom čase, ako aj praktické informácie o parkoviskách a cieľoch jazdy, správy alebo správy o počasí. Mobilné pripojenie na internet sa uskutočňuje prostredníctvom super rýchleho prenosového štandardu LTE. Na to potrebný paušál na mobilné dátové služby je zahrnutý v novej, pevne v automobile zabudovanej karte Audi connect SIM. Túto kartu embedded SIM (e-SIM) získa zákazník s prvkom vybavenia Audi connect v Európe. Umožňuje roaming vo väčšine európskych štátov. Nezávisle od integrovaných služieb Audi connect sa dajú objednať dodatočné balíky dát na individuálne využívanie internetu cez hotspot WLAN.

Bezplatná aplikácia Audi MMI connect App umožňuje ďalšie služby, medzi nimi Online Media Streaming a prenos kalendára zo smartfónu do systému MMI. Pre A3 e-tron* sú okrem toho k dispozícii služby na programovanie procesu nabíjania, času odjazdu a nezávislej klimatizácie vozidla.

Pripojenie mobilných telefónov s operačným systémom iOS a Android sa uskutočňuje cez rozhranie Audi smartphone interface. Audi phone box v stredovej lakťovej opierke vpredu bezdrôtovo pripája mobilný telefón na vonkajšiu anténu vozidla a umožňuje induktívne nabíjanie.

Interior
Audi A3 interiér

Novo koncipované línie vybavenia

Napriek prakticky nezmeneným rozmerom – dĺžka 4,24 metra a rázvor 2,60 metra – pôsobí nové Audi A3* ešte športovejšie a expresívnejšie ako doteraz, jeho jednodielna maska chladiča je širšia a má ostrejšie kontúry. Reflektory sú štíhlejšie a majú markantné vonkajšie kontúry.

Dizajn zadnej časti karosérie zvýrazňuje šírku nového Audi A3 – horizontálnou svetlenou grafikou zadných skupinových svetiel a odtrhovou hranou nad novo vytvarovaným difúzorom v nárazníku. Rozšírila sa aj paleta lakov karosérie. Na výber je 12 farebných odtieňov, medzi nimi 5 nových farieb Arablau, Kosmosblau, Nanograu, Tangorot a Vegasgelb. Pre dizajnový komplet S line Exterieurpaket je rezervovaný lak Daytonagrau Perleffekt.

Novinkou v modelovom rade A3 sú modulárne koncipované línie vybavenia. Poskytujú zákazníkom ešte väčšiu slobodu voľby a po prvý raz zahŕňajú aj detaily karosérie. Okrem základnej verzie sú na výber dve línie sport a design, nad nimi je komplet S line Sportpaket a komplet design selection.

Výrazne prepracovaný: program motorov

Program motorov Audi A3 obsahuje šesť agregátov – tri benzínové a tri naftové motory. Ich výkonové rozpätie siaha od 81 kW (110 k) do 140 kW (190 k). Všetky motory spĺňajú emisnú normu EU6.

S motorom 1.0 TFSI ponúka Audi po prvý raz v modelovom rade Audi A3 trojvalec. Kompaktný motor dosahuje výkon 85 kW (115 k) a v pásme od 2.000 do 3.500 otáčok za minútu poskytuje maximálny krútiaci moment 200 Nm. Pri tom je nový základný benzínový motor úsporný bez negatívneho ovplyvnenia pôžitku z jazdy.

Benzínový štvorvalec 1.4 TFSI COD ultra je pre zvýšenie účinnosti vybavený technológiou vypínania valcov v režime čiastočného zaťaženia. Znamená to, že keď nie je potrebný vysoký výkon, dva valce sa vyradia z činnosti. Motor s objemom 1.395 cm3 dosahuje výkon 110 kW (150 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm.

Technickú lahôdku predstavuje úplne novo vyvinutý benzínový štvorvalec 2.0 TFSI s inovatívnym procesom spaľovania zmesi. Pri objeme 1.984 cm3 dosahuje výkon 140 kW (190 k) a v pásme od 1.500 do 4.200 otáčok za minútu poskytuje maximálny krútiaci moment 320 Nm.

Štvorvalcový turbodiesel s objemom 1.968 cm3 Audi ponúka v novom modelovom rade A3* v dvoch výkonových stupňoch. Motor 2.0 TDI je na výber s výkonom 110 kW (150 k)
a maximálnym krútiacim momentom 340 Nm v pásme otáčok od 1.750 do 3.000 za minútu alebo o niečo neskôr – s výkonom 135 kW (184 k) a maximálnym krútiacim momentom 380 Nm v pásme otáčok od 1.750 do 3.000 za minútu.

Nový základný naftový motor je 1.6 TDI s výkonom 81 kW (110 k). Dodáva sa v kombinácii so 6- stupňovou manuálnou prevodovkou alebo so 7-stupňovou prevodovkou S tronic s dvoma spojkami.

Pri agregátoch 2.0 TFSI sa používa úplne novo konštruovaná 7-stupňová prevodovka S tronic s dvoma spojkami v olejovom kúpeli. Nahrádza doterajšiu 6-stupňovú prevodovku S tronic so suchými spojkami.

Krútiaci moment motorov sa v novom Audi A3 štandardne prenáša na predné kolesá. Pri benzínových motoroch je pohon všetkých kolies quattro k dispozícii pre motor 2.0 TFSI s výkonom 140 kW (190 k).

Podvozok nového Audi A3 vyniká vyváženým športovým vyladením. Na želanie montovaný športový podvozok má o 15 milimetrov zmenšenú svetlú výšku, pri športovom podvozku S line je to 25 milimetrov. Elektromechanický posilňovač riadenia pracuje citlivo a energeticky efektívne. Na želanie Audi do mnohých verzií montuje progresívne riadenie s elektromechanickým posilňovačom, ktoré je v Audi S3* súčasťou sériového vybavenia.

Nové Audi A3 jazdí štandardne na 16-palcových kolesách, pri líniách vybavenia design a sport sa montujú 17-palcové kolesá. Široká ponuka kolies na želanie formátu 17, 18 a 19 palcov obsahuje disky z ľahkej zliatiny v novom dizajne. Prepracovaná je aj ponuka pneumatík, ktorá poskytuje lepšiu výkonnosť pri optimalizovanom valivom odpore.

Audi A3

Po prvý raz v segmente: reflektory Matrix LED

Reflektory Audi A3* majú so svojim zubatým spodným okrajom markantnú novú grafiku. Sériovo sa montujú bi-xenónové reflektory Xenon plus, na želanie reflektory z LED a po prvý raz aj reflektory Matrix LED.

Vďaka dôsledne ľahkej konštrukcii má nové Audi A3 s motorom 1.0 TFSI pohotovostnú hmotnosť bez vodiča a paliva iba 1.150 kilogramov – čo je najlepšia hodnota v triede. Karoséria nového Audi A3 je pri tom veľmi pevná a odolná pri náraze. Akusticky tlmiace vrstevné predné okno patrí k sériovému vybaveniu.

Interiér je vypracovaný s typickou špičkovou kvalitou Audi. Trojramenný volant s novým dizajnom môže byť na želanie vyhrievaný. Pre zvýšenie komfortu pri jazdách na dlhé trasy Audi ponúka v novom modelovom rade A3 sedadlo vodiča s masážnou funkciou.

Ekologická prevádzka: nové Audi A3 Sportback e-tron

Verzia s pohonom plug-in-hybrid, Audi A3 Sportback e-tron*, kombinuje benzínový motor 1.4 TFSI s výkonom 110 kW (150 k) a maximálnym krútiacim momentom 250 Nm s elektromotorom, ktorý má výkon 75 kW a maximálny krútiaci moment 330 Nm. Systémový výkon hybridného agregátu 150 kW (204 k) umožňuje športové jazdné výkony.

Lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 8,8 kWh sa dá zo zásuvky s trojfázovým napätím 380 V úplne nabiť za niečo vyše dvoch hodín.

Nové Audi A3 Sportback g-tron

Modelom A3 Sportback g-tron* ponúka Audi ďalšiu alternatívu pohonu. Kompaktný päťdverový automobil môže okrem stlačeného zemného plynu CNG používať ako palivo aj synteticky vyrobený a takmer klimaticky neutrálny plyn Audi e-gas.

S motorom 1.4 TFSI, ktorý dosahuje výkon 81 kW (110 k), Audi A3 Sportback g-tron vytvára nové meradlá v oblasti účinnosti a ekonomiky prevádzky. Náklady na palivo sa pre zákazníka pohybujú v oblasti okolo 4 EUR na 100 kilometrov. Vďaka bivalentnej koncepcii štvorvalca je dojazd na plyn v cykle NEDC vyše 400 kilometrov, s benzínom k tomu pristupuje ďalších 900 kilometrov.

Vyšší výkon: nové Audi S3

O cca 7 kW (10 k) vyšší výkon a v kombinácii s prevodovkou S tronic o 20 Nm zvýšený maximálny krútiaci moment – Audi pri Audi S3* ešte trocha pridalo výkonový potenciál. Okrem toho konštruktéri vyvinuli pre S3 špecifickú reguláciu elektronického stabilizačného systému ESC a lamelovej spojky pohonu všetkých kolies quattro. Výsledkom je ešte ďalej zvýšená jazdná dynamika, bezpečnosť a pôžitok z jazdy.

Motor 2.0 TFSI teraz dosahuje výkon 228 kW (310 k) a v kombinácii s prevodovkou S tronic
s dvoma spojkami maximálny krútiaci moment 400 Nm v širokom pásme od 2.000 do 5.400 otáčok za minútu. Aj Audi S3 Sportback, S3 Limuzína a S3 Cabriolet profitujú z modernizácie.

Nový modelový rad A3 sa začne predávať začiatkom mája, prvé vozidlá budú zákazníkom dodané v lete. Cena Audi A3 s novým základným motorom 1.0 TFSI sa v Nemecku začína od 23.300 EUR.

Zdroj: Audi

Prečítať celý text

Reklama