- Vo Varšave bol dnes predstavený nový monopost C41 tímu Alfa Romeo Racing ORLEN.
- Partnerstvo Alfy Romeo a spoločnosti Sauber Motorsport presahuje rámec pretekania.
Veľkolepého ceremoniálu v pôsobivom prostredí Veľkého divadla v hlavnom meste Poľska sa zúčastnil len obmedzený počet vedúcich pracovníkov, ktorý vzhľadom na proticovidové opatrenia predstavil nový monopost C41 médiám, fanúšikom a zamestnancom virtuálne. Odhalenia sa zúčastnili aj jazdci Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi, a tiež záložný jazdec Robert Kubica.
Vozidlo s novou farebnou schémou navrhnutou štylistickým centrom (Centro Stile) Alfa Romeo a využívajúcou tradičné červeno-biele spracovanie, vznikalo pod taktovkou technického riaditeľa Jana Monchauxa a predstavuje ďalšiu evolúciu monopostu C39 sezóny 2020. Vzhľadom k obmedzeniam v pravidlách FIA využíva vozidlo rad komponentov predchodcu, vyznačuje sa však úplne novým vzhľadom, najmä čo sa týka prednej časti. Práve na túto časť zamerali inžinieri najväčšiu pozornosť. Pod karosériou sa ukrýva nový motor Ferrari, ktorý sa rozburáca naplno už za necelý týždeň, kedy prebehne testovanie C41 v Barcelone.
Logo Alfy Romeo je lemované znakom Quadrifoglio, teda štvorlístkom, ktorý je tradičným prvkom pretekárskych vozidiel značky Alfa Romeo, a tiež logom Autodelta, ktoré reprezentovalo pretekársky tím Alfy Romeo. Tieto logá vytvárajú jeden z najpútavejších štýlov štartového roštu a stelesňujú vášeň a tradíciu značiek, ktoré reprezentujú.
Alfa Romeo v tohtoročných Majstrovstvách sveta formuly 1 stane opäť po boku tímu Sauber Motorsport. Partnerstvo medzi týmito, v motoristickom športe veľmi uznávanými značkami, začalo v roku 2018, kedy sa Alfa Romeo pripojila k tímu ako titulárny sponzor. Za doterajšie tri roky spolupráce dosiahol tím významné výsledky. Alfa Romeo, ktorá má súťaživosť v DNA sa novej výzvy chopila s radosťou.
Partnerstvo Alfy Romeo a spoločnosti Sauber Group však presahuje rámec pretekania. Technická a obchodná spolupráca umožňuje prenášať technické znalosti inžinierov Sauber do sériovej produkcie Alfy Romeo. Z tejto kooperácie ťaží aj projekt Giulia GTA, ktorý využíva neoceniteľné know-how divízií konštrukcie a aerodynamiky Sauber AG. Alfa Romeo poverila spoločnosť Sauber Engineering výrobou väčšiny komponentov modelov GTA a GTAm z uhlíkového kompozitu, ktoré majú vplyv na aerodynamiku.
Frédéric Vasseur, šéf tímu Alfa Romeo Racing ORLEN a riaditeľ spoločnosti Sauber Motorsport AG: „Uvedenie nového vozidla je vždy emotívnym okamihom, vyvrcholením mesiacov námahy všetkých zamestnancov továrne a tiež začiatkom nového dobrodružstva. Filozofia, na ktorej je činnosť tímu založená, zostáva rovnaká – zajtra musíme odviesť lepšiu prácu, než dnes. Minulú sezónu sme skončili v pohári konštruktérov na 8 mieste, čo znamená, že tento rok musíme dosiahnuť lepšieho výsledku. Aby sme to uskutočnili, musí sa zlepšiť všetko, od jednotlivých oddelení cez výkony na trati až po vedenie tímu. Každý tím má teraz na štartovom rošte veľké očakávania: všetci sú presvedčení, že v zime odviedli dobrú prácu a že v prvom závode budú mať dobrú pozíciu, ale už veľmi skoro príde okamih, keď všetci odhalia svoje skutočné karty.“
Jan Monchaux, technický riaditeľ tímu Alfa Romeo Racing ORLEN: „Monopost C41 je výsledkom veľmi nezvyčajnej situácie vo formule 1, keď podľa predpisov nebolo možné pre túto sezónu vyvinúť úplne nové vozidlo. Z tohto dôvodu vozidlo zdieľa s verziou C39 veľa komponentov, s výnimkou tých, ktoré naopak regule FIA vyžadovali, napríklad podlahy a prednej časti, kde sme tiež sústredili naše sily. To znamená, že keď príde čas testovania, budeme vozidlo znať oveľa lepšie, než je obvyklé, ale napriek tomu budú tieto tri dni zásadné pre overenie, že realita zodpovedá našim očakávaniam a zoznámenie sa s pneumatikami. Na novú sezónu sme pripravení a nemôžeme sa dočkať, až vozidlo uvidíme na trati.“
Zdroj: AlfaRomeo