V nedeľu zatvoril svoje brány 27. ročník bratislavského Autosalóna, ktorý tento rok priniesol výnimočnú ponuku – rekordných 46 značiek, jednu európsku premiéru, dve stredoeurópske premiéry a viac ako 80 slovenských výstavných premiér. Súčasťou bol aj bohatý sprievodný program doplnený o novinku pre najmenších Detský mini autosalón. Podujatie vyvolalo obrovský záujem a za 6 dní ho navštívilo 198 334 návštevníkov, ktorí si vychutnali exkluzívny mix všetkých druhov automobilov. Viaceré médiá zhodnotili aktuálny ročník ako mimoriadne silný a dokonca ho prirovnali k Ženeve. To len potvrdilo, že prehliadka automobilov v nablýskaných expozíciách robí z bratislavského Autosalónu výnimočné automobilové podujatie v stredoeurópskom regióne.
Na ploche 40 000 m2 sa odprezentovala komplexná ponuka toho najlepšieho z automobilového priemyslu, ktorú doplnil bohatý sprievodný program, premiérovo tento rok pre najmenších – Detský mini autosalón. Deti si mohli otestovať svoje šoférske zručnosti na mini testovacích jazdách na detských elektrických autíčkach. Jazdy doplnila expozícia miniatúr reálne vystavených modelov. Súčasťou prehliadky automobilov bola výstava luxusných vozidiel Exclusive salón, ktorá predstavila okrem reprezentatívnych limuzín a superšportov aj nové SUV značky Maserati, či najdrahší sériovo vyrábaný kabriolet od Rolls-Royce.
Sprievodný program ponúkol možnosť vyskúšať si autá na našich cestách na testovacích jazdách vozidiel, nechýbali crash testy poukazujúce na riziká v cestnej dopravy, prehliadka veteránov i karavanov, či nedeľňajšie otvorenie tuningovej sezóny. Hlavným partnerom bola spoločnosť OMV Slovensko, ktorá vo svojej expozícii predstavila miniatúru najznámejšieho slovenského pretekárskeho okruhu Slovakiaring. Hlavným mediálnym partnerom Autosalónu boli RTVS a dopravné spravodajstvo Zelená vlna.
Počas Autosalónu boli odovzdané ocenenia za najkreatívnejšie expozície. Tento rok ich získali Hyundai Motor Czech s.r.o., organizačná zložka Slovakia, Mercedes – Benz Slovakia, s.r.o., Porsche Slovakia, s.r.o. za expozíciu Volkswagen, ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o. a Toyota Central Europe Slovakia s.r.o. za expozíciu Lexus. Ocenenia udelil aj vydavateľ časopisu Auto Magazín a Profi Auto desiatim automobilom, ktoré vynikali v niektorej z vybraných kategórií.
Počas prvého dňa Autosalónu sa ocenili automobilové hviezdy. Vydavateľ časopisov Automagazín a Profi Auto a Incheba vybrali autá, ktoré vynikajú v niektorom zo zadaných parametrov. Tu sú výsledky:
- Najkrajšie auto salónu: LEXUS LC 500h
- Najšportovejšie auto salónu: HONDA NSX
- Najekologickejšie auto salónu: RENAULT ZOE
- Najpríťažlivejšia novinka salónu: FIAT 124 SPIDER
- Najluxusnejšie auto salónu: MERCEDES – BENZ triedy S
- Manažérske auto salónu: BMW radu 5
- SUV salónu: RANGE ROVER VELAR
- Rodinné auto salónu: ŠKODA KODIAQ
- Kabrio salónu: MERCEDES – AMG GTC
- Kombi salónu: OPEL INSIGNIA ST
OCENENÉ EXPOZÍCIE BRATISLAVSKÉHO AUTOSALÓNA
Cenu za najkreatívnejšiu expozíciu Autosalónu 2017 získali:
- ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.
- Porsche Slovakia, s r.o. za expozíciu Volkswagen
- Hyundai Motor Czech s.r.o., organizačná zložka Slovakia
- Mercedes – Benz Slovakia s.r.o.
- Toyota Central Europe Slovakia s.r.o. za expozíciu Lexus
Text: Incheba
Foto: Autonoviny.sk