- Svetové premiéra koncepčného vozidla FT-86 Open
- Vytvorené s cieľom zistiť reakciu zákazníkov na možné uvedenie modelu GT86 vo verzii kabrioletu
- S automatickou textilnou strechou a zachovaným usporiadaním sedadiel 2+2 pri minimálnom vplyve na objem batožinového priestoru
- Unikátny dizajn interiéru a celkové zladenie farieb vyvinuté v Miláne
Na autosalóne v Ženeve 2013 sa vo svojej svetovej premiére predstavilo aj koncepčné vozidlo FT-86 Open.
Po celosvetovom úspechu strhujúceho modelu GT86, ktorý je kompletne orientovaný na vodiča, bolo koncepčné vozidlo FT-86 Open vytvorené s cieľom zistiť reakciu zákazníkov na možné uvedenie pozoruhodného kompaktného športového vozidla značky Toyota, ktoré sa vyznačuje predným uložením motora typu boxer, pohonom zadných kolies a usporiadaním sedadiel 2+2, vo verzii kabrioletu.
Koncepčné vozidlo FT-86 Open spája v sebe všetok energický a prístupný výkon modelu GT86 ako aj jeho sympatické, ľahko využiteľné dynamické vlastnosti s intenzívnejším pôžitkom z jazdy, aký prináša jazda na vozidle s otvorenou strechou.
Koncepčné vozidlo FT-86 Open s dĺžkou 4 240 mm, šírkou 1 775 mm, výškou 1 270 mm a rázvorom 2 570 mm má strechu z viacvrstvového textilu s preskleným zadným oknom. Vozidlo zachováva usporiadanie sedadiel 2+2 modelu GT86, kým strecha je zložená za pevnými zadnými sedadlami, čo má minimálny vplyv na objem batožinového priestoru.
Elegantný biely exteriér, textilná strecha v odtieni námorníckej modrej a čisté, žiarivo biele čalúnenie i obloženie interiéru dodávajú vozidlu luxusný, no pritom športový vzhľad. Základný symbol športového úspechu náležite odrážajú koberce, ktoré sú v zlatožltom farebnom vyhotovení.
Jedinečnú farebnú kombináciu modelu FT-86 Open dotvára farebný podklad dierok perforovaného čalúnenia v odtieni námorníckej modrej a zlatožlté prešívanie kožených sedadiel. Koncepčné vozidlo FT-86 Open má rovnakú platformu aj pohonnú sústavu ako model GT86. Ponúka prvý motor typu boxer na svete s technológiou vstrekovania paliva D-4S – teda športový motor s prirodzeným saním, objemom 1 998 cm3, nízkym ťažiskom a vysokými otáčkami, schopný vyvinúť výkon 200 k – s pohonom zadných kolies a krátkou manuálnou prevodovkou, ktorá umožňuje hladké radenie „jediným pohybom zápästia“, alebo šesťstupňovou automatickou prevodovkou s bezkonkurenčne najrýchlejším radením pomocou radiacich páčok na volante, ktoré trvá len 0,2 sekundy.
http://www.youtube.com/watch?v=gr4vCX-24I0&feature=player_embedded#!
Zavesenie predných kolies so vzperami MacPherson a zavesenie zadných kolies s dvojitým trojuholníkovým ramenom ponúka pocit priamej reakcie vozidla, okamžitú odozvu a vynikajúcu ovládateľnosť. Elektrický posilňovač riadenia zasa ponúka rýchly prevodový pomer na úrovni 13,1, čo je porovnateľné s pretekárskymi vozidlami, kým veľké vetrané kotúčové brzdy prispievajú k jedinečnej citlivosti pedála, čo umožňuje jemné ovládanie vozidla.
Spoločnosť Toyota identifikovala viacero oblastí, v rámci ktorých je nevyhnutné vykonať ďalšie technické analýzy. Na zistenie vplyvu akýchkoľvek zmien v oblasti tuhosti, rovnováhy, hmotnosti a aerodynamiky vozidla na jeho výkon bude potrebné podrobné zhodnotenie.
Konštrukcia karosérie modelu GT86 bola navrhnutá s ohľadom na kabriolet, čo sa odráža v použití takých prvkov ako napríklad dvere bez rámu. Nepredpokladá sa, že prechod na karosériu s otvorenou strechou bude mať výrazný vplyv na jej pevnosť. Okrem toho sa skúmajú rôzne efektívne riešenia na zachovanie tuhosti, ako napríklad vystuženie dverových zámok.
Vďaka komplexným opatreniam na optimalizáciu hmotnosti má model GT86 celkovú hmotnosť len 1 257 kg a z toho plynúci merný výkon motora približne 160 k na tonu. Keďže najlepší možný merný výkon motora je rozhodujúci pre vozidlo s relatívne nízkokapacitným motorom, vývoj kabrioletu ako „hmotnostne neutrálnej“ verzie vzhľadom na kupé by predstavoval kľúčovú oblasť skúmania v prípade, že by projekt dospel do fázy realizácie.
Zdroj: Toyota
Fotogléria