/
/
/
Toyota je najhodnotnejšou automobilovou značkou na svete

Toyota je najhodnotnejšou automobilovou značkou na svete

Reklama

Toyota obhájila najvyššiu priečku medzi automobilkami vo včera uverejnenom rebríčku stovky najhodnotnejších globálnych značiek sveta BrandZ™ pre rok 2013 (Top 100 Most Valuable Global Brands 2013). Hodnota značky Toyota počas jediného roku vzrástla o plných 12 % na 24,5 mld. USD (18,6 mld. eur), čo predstavuje jeden z najprudších nárastov v automobilovom segmente.

V priebehu ôsmich rokov vydávania rebríčka BrandZ™ (od roku 2006) získala Toyota najvyššiu priečku v automobilovom odvetví už šesťkrát, pričom v posledných dvoch ročníkoch skončila ako druhá. Štúdie uvádzajú, že i napriek oživeniu predajov automobilov v niektorých regiónoch zostávajú inde predajné čísla na predkrízových hodnotách, čo má nepriaznivé dopady na celkovú hodnotu značiek. Celosvetové predaje spoločnosti Toyota Motor Corporation(1) v roku 2012 naproti tomu vzrástli o 22,6 % na 9,75 mil. vozidiel, čo sa priaznivo prejavilo v hodnotení pozície značky v tohoročnej štúdii.

BrandZ™ rovnako uvádza, že vývoj hodnoty značiek v automobilovom odvetví bol čiastočne ovplyvnený rastúcim záujmom zákazníkov o vozidla s hybridným pohonom.

BrandZ™
BrandZ™

Od uvedenia celosvetovo prvého sériovo vyrábaného vozidla s plne hybridným pohonom (v roku 1997 model Toyota) presiahli celosvetové predaje hybridných vozidiel značiek Toyota a Lexus objem päť miliónov jednotiek. Zákazníci v Európe dnes môžu vyberať z 12 hybridných modelov Toyota a Lexus: Toyota Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Auris Hybrid Touring Sports, Prius, Prius+, Prius Plug-in Hybrid a Lexus CT 200h, IS 300h, ES 300h, GS 450h, RX 450h, LS 600h. Značka Lexus si v rebríčku desiatich najhodnotnejších automobilových značiek udržala 10. miesto (s hodnotou 3,5 mld. USD, t.j. 2,7 mld. eur).

V rámci štúdie „BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands“, zadávané skupinou WPP a spracované agentúrou Millward Brown Optimor, odpovedá na dotazy približne 2 milióny spotrebiteľov z viac než 30 karjín.

Zdroj: Toyota

Prečítať celý text

Reklama