Toyota obhájila najvyššiu priečku medzi automobilkami vo včera uverejnenom rebríčku stovky najhodnotnejších globálnych značiek sveta BrandZ™ pre rok 2013 (Top 100 Most Valuable Global Brands 2013). Hodnota značky Toyota počas jediného roku vzrástla o plných 12 % na 24,5 mld. USD (18,6 mld. eur), čo predstavuje jeden z najprudších nárastov v automobilovom segmente.
V priebehu ôsmich rokov vydávania rebríčka BrandZ™ (od roku 2006) získala Toyota najvyššiu priečku v automobilovom odvetví už šesťkrát, pričom v posledných dvoch ročníkoch skončila ako druhá. Štúdie uvádzajú, že i napriek oživeniu predajov automobilov v niektorých regiónoch zostávajú inde predajné čísla na predkrízových hodnotách, čo má nepriaznivé dopady na celkovú hodnotu značiek. Celosvetové predaje spoločnosti Toyota Motor Corporation(1) v roku 2012 naproti tomu vzrástli o 22,6 % na 9,75 mil. vozidiel, čo sa priaznivo prejavilo v hodnotení pozície značky v tohoročnej štúdii.
BrandZ™ rovnako uvádza, že vývoj hodnoty značiek v automobilovom odvetví bol čiastočne ovplyvnený rastúcim záujmom zákazníkov o vozidla s hybridným pohonom.
Od uvedenia celosvetovo prvého sériovo vyrábaného vozidla s plne hybridným pohonom (v roku 1997 model Toyota) presiahli celosvetové predaje hybridných vozidiel značiek Toyota a Lexus objem päť miliónov jednotiek. Zákazníci v Európe dnes môžu vyberať z 12 hybridných modelov Toyota a Lexus: Toyota Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Auris Hybrid Touring Sports, Prius, Prius+, Prius Plug-in Hybrid a Lexus CT 200h, IS 300h, ES 300h, GS 450h, RX 450h, LS 600h. Značka Lexus si v rebríčku desiatich najhodnotnejších automobilových značiek udržala 10. miesto (s hodnotou 3,5 mld. USD, t.j. 2,7 mld. eur).
V rámci štúdie „BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands“, zadávané skupinou WPP a spracované agentúrou Millward Brown Optimor, odpovedá na dotazy približne 2 milióny spotrebiteľov z viac než 30 karjín.
Zdroj: Toyota