/
/
/
TOYOTA NA AUTOSALÓNE V ŽENEVE 2016

TOYOTA NA AUTOSALÓNE V ŽENEVE 2016

Reklama

Nové a svieže poňatie crossoveru podľa automobilky Toyota

Model C-HR, ktorý mal svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve 2016, prináša spoločnosti Toyota silnú novú pozíciu na trhu s crossovermi. Je vytvorený tak, aby sa vynímal nielen v sortimente vozidiel samotnej automobilky, ale aj v celom segmente. Predstavuje odhodlanie prezidenta koncernu Akia Tojodu  vytvoriť väčšiu dizajnovú slobodu a podporiť technickú tvorivosť s cieľom priniesť pútavý dizajn a väčší pôžitok z jazdy.

https://youtu.be/Yv7P7l2UT40

Jedinečný charakter modelu Toyota C-HR je názornou ukážkou flexibility, ktorú poskytuje vývojárom vozidla modulárna architektúra TNGA (Toyota New Global Strategy) v troch hlavných oblastiach – dizajnu, hnacích sústav a dynamiky vozidiel. Vďaka tomu mohli priniesť na trh nový a svieži pohľad na segment crossoverov, ktorý začína byť čoraz viac populárnejší.

V dôsledku toho zostáva Toyota C-HR pozoruhodne verná všeobecným rysom koncepčných vozidiel, ktoré pritiahli veľkú pozornosť verejnosti v roku 2014 v Paríži a o rok neskôr vo Frankfurte nad Mohanom. Jej línie v štýle kupé sú svedectvom odhodlania jej tvorcov vytvoriť štýl, ktorý sa bude vynímať v ponuke značky Toyota, a zároveň určí nové smerovanie v celom segmente crossoverov strednej triedy.

Toyota C-HR prináša do svojho segmentu inovácie aj v podobe hybridnej hnacej sústavy. Vďaka najnovšiemu 1,8-litrovému hybridnému systému z dielne automobilky Toyota je zážitok z jazdy na modeli C-HR dokonale zladený s moderným mestským štýlom a snúbi sa s úrovňou účinnosti, aká bola v triede crossoverov doposiaľ nevídaná.

A napokon, pod taktovkou hlavného konštruktéra Hirojukiho Kobu a jeho vízie, ktorou je „odozva, lineárnosť a konzistentnosť“, bola zámerne vytvorená jazdná dynamika modelu C-HR ako mierka štandardu presnosti a ovládania, aké prináša jazda za volantom moderného hatchbacku triedy C. Toto riešenie umožnila dôkladná prepracovanosť najnovšej platformy od spoločnosti Toyota a jej nízkeho ťažiska. Cieľom bolo zabezpečiť, aby vozidlo C-HR dokázalo preniesť svoju rýchlosť cez zákruty a zachovalo si pritom vynikajúce ovládanie karosérie a ladnosť riadenia – čo je príjemné nielen pri prejazde cez hustú premávku v meste, ale aj na otvorených cestách bez ohľadu na stav vozovky – , a to spôsobom, ktorý prekračuje súčasný štandard crossoverov.

Vyniknúť s vášňou

Vývojový tím si uvedomoval situáciu na už i tak preplnenom trhu s crossovermi, preto sa od samého začiatku rozhodol pre veľmi cielený prístup, ktorý sa sústredil na vyhranený imidž typického zákazníka.

Je to vodič, ktorý sa riadi prevažne emocionálnymi kritériami. Chce vyniknúť a chce ako prvý vyskúšať nové zážitky a produkty. Pred vyslovenou praktickosťou uprednostňuje radšej štýl a svoje vozidlo považuje za rozšírenie vlastnej osobnosti. Vo všetkom, čo kupuje, hľadá kvalitu, a pôžitok nachádza v temperamentnej jazde. A keďže žije v meste, jeho auto s ním musí vedieť držať krok, keď sa prediera hustou dopravnou špičkou.

Dizajn v štýle kupé

Ako reakcia na vkus a požiadavky tohto cieľového zákazníka prichádza Toyota C-HR a predstavuje výrazný štýl, ktorý prináša na trh s crossovermi znovunájdenú dynamiku a zmyslovosť. Sériovo vyrábaný model zostáva pozoruhodne verný koncepčnému vozidlu, ktoré sa po prvý raz predstavilo na autosalóne v Paríži v roku 2014 a vyvolalo mimoriadne dobré ohlasy u cieľového zákazníka.

Modulovaná konštrukcia modelu C-HR sa vyznačuje karosériou s diamantovým architektonickým motívom s výrazne vyčnievajúcimi oblúkmi kolies vo všetkých štyroch rohoch, čo zdôrazňuje pevnosť a tuhosť nového crossoveru. Spája sa v nej pevná spodná časť karosérie a vyvýšená svetlá výška vozidla so štíhlym a elegantným profilom kabíny v štýle kupé.

Kombinácia tvarov pripomínajúcich fazety diamantu s plynulo zakrivenými povrchmi a elegantne integrovanými ozdobnými prvkami vytvára pri pohľade na model C-HR z ľubovoľného uhla krehkú rovnováhu presnosti a zmyslovosti.

Predná časť predstavuje ďalšie rozvinutie dizajnovej identity značky Toyota, známej pod označením Under Priority a Keen Look. Štíhla vrchná mriežka chladiča prechádza od loga Toyota do elegantných, dravých koncov krídel združených svetlometov a celkom presahuje predné rohy karosérie.

Súčasťou združených svetiel je plné osvetlenie s technológiou LED so svetlovodmi a sekvenčnými smerovými svetlami, čo dodáva vozidlu C-HR jeho vlastný jedinečný vizuálny rukopis.

Pri pohľade nižšie dominuje väčšia trojrozmernosť nárazníka, ktorý je integrovaný do rozšírených oblúkov kolies a lichobežníkovitej architektúry spodnej mriežky chladiča, a umocňuje tak široký, pevný postoj vozidla C-HR.

Pohyb začierneného stúpadla smerom k prednému a zadnému kolesu spolu s osou ramien, ktorá prechádza k prednej a zadnej časti, zvýrazňuje „pozdvihnutý“ charakter štíhlej karosérie, vytvárajúci dojem rýchlosti. Štýl modelu C-HR pripomínajúci kupé ďalej umocňujú skryté kľučky zadných dverí integrované do zadného stĺpika a mohutný priemet širokej zaoblenej línie strechy do veľkého, zadného spojlera konštrukčného rámu.

Výrazne zúžená kabína pri pohľade zozadu integruje zadné dvere a súčasne zaisťuje batožinový priestor. To je v kontraste s výrazným rozšírením podbehov kolies a dodáva novému crossoveru široký a mimoriadne mohutný postoj. Vzhľadom na pôsobivý dizajn zužujúcej sa karosérie je možné vybaviť vyčnievajúce zadné združené svetlá aj svetelnou technológiou LED, a dodať tak rovnako expresívny vizuálny rukopis aj zadnej časti modelu C-HR.

Toto vozidlo je výsledkom celosvetovej spolupráce našich dizajnových centier na troch svetadieloch, ktorú riadil z centrály hlavný konštruktér projektu Kazuhiko Isawa. Pôvodný dizajn exteriéru vytvorilo Calty, naše dizajnové štúdio v Kalifornii.

Citlivé a úsporné pohonné jednotky

Toyota C-HR bude vybavená radom motorov, ktoré zabezpečujú presne také plynulé jazdné správanie, aké jej zákazníci hľadajú. Tento aspekt nachádza svoje plné vyjadrenie za volantom hybridnej verzie, ktorej prirodzené vlastnosti zaručujú plynulú jazdu bez nadhadzovania a trhavých pohybov. Model C-HR je vybavený hybridným pohonom najnovšej generácie, vďaka ktorému produkuje emisie CO2 na úrovni pod 90 g/km, čo v tomto segmente nemá konkurenciu.

Nová hybridná hnacia sústava, ktorá dodá výkon 122 k (DIN), je úspornejšia a ľahšia a ponúka ostrejší výkon než predchádzajúci systém. Detailné konštrukčné zmeny motora priniesli tepelnú účinnosť 40 % – čo je pre zážihový motor svetová špička. Ostatné komponenty hybridnej sústavy sú v najnovšom modeli ľahšie a menšie a boli premiestnené v záujme optimalizácie parametrov exteriéru, čo taktiež prispieva k nižšiemu ťažisku vozidla.

Toyotu C-HR môže poháňať aj nový 1,2-litrový motor s turbodúchadlom s výkonom 115 k (DIN)/85 kW, ktorý mal premiéru v modeli Auris. Dodáva sa buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo s automatickou prevodovkou s plynulo meniteľným prevodom (CVT). Tento systém bol vyvinutý tak, aby splnil očakávania Európanov v oblasti odozvy a priameho pocitu pri ovládaní, ktorí poznajú manuálne a automatické typy prevodoviek. Prevodovka CVT je v ponuke vo verzii s pohonom predných alebo štyroch kolies.

A napokon, pre niektoré trhy bude v ponuke dvojlitrový model vybavený iba prevodovkou CVT.

Dynamika, ktorá popiera crossover

Konštrukcia a vývoj podvozku Toyoty C-HR si získala plnú pozornosť hlavného konštruktéra Hirojukiho Kobu, ktorý je sám vášnivým vodičom. Od samého začiatku projektu precestoval tisíce kilometrov po európskych cestách, aby pochopil nielen požiadavky cestnej siete, ale aj spôsob, akým jazdia Európania.

„Všimol som si napríklad, že Európania majú omnoho plynulejší štýl jazdy, ktorý vychádza z presnejšieho pozorovania dopravy,“ hovorí o svojich zisteniach Hirojuki Koba. „Vyhýbajú sa prekážkam jednoducho tým, že prispôsobia trajektóriu a rýchlosť svojej jazdy a sústredia sa na to, aby vďaka svojej rýchlosti efektívne napredovali, zatiaľ čo inde vo svete je najčastejšou reakciou vodičov jednoducho zastaviť. Táto skutočnosť nás viedla k tomu, aby sme s európskym tímom popracovali na presnosti riadenia vo všetkých aspektoch vozidla. Chceli sme dosiahnuť výkon porovnateľný s dobrým hatchbackom triedy C.“

Nová platforma architektúry TNGA so svojím nízkym ťažiskom a viacprvkovým zavesením zadných kolies vytvorila ideálny východiskový bod, z ktorého bolo možné navrhnúť všetky prvky podvozka tak, aby vodič dostával na svoje úkony okamžitú a prirodzenú odozvu. Hlavný konštruktér Hirojuki Koba bol prítomný na každom dôležitom hodnotení a rozhodnutí týkajúceho sa dynamiky, aby sa uistil, že jeho vízia v znení „odozva, lineárnosť a konzistentnosť“ sa v novom vozidle plne zhmotní.

Najmä riadenie bolo navrhnuté dokonale lineárne, čo spolu s optimálnym obmedzením valivého pohybu dodáva modelu Toyota C-HR na crossover pozoruhodnú presnosť riadenia. Priamy vplyv na pohodlie má aj obmedzenie pohybu karosérie, ktorý zvyčajne postihuje najmä vysoké vozidlá. Dokonca aj na európskych – často dotlčených – cestách zostáva vozidlo pozoruhodne pokojné a presné, čo u vodičov len zvyšuje dôveru a radosť z jazdy.

Pokročilé bezpečnostné vybavenie ako súčasť štandardnej výbavy

V súlade so stratégiou spoločnosti Toyota demokratizovať pokročilé bezpečnostné vybavenie bude model C-HR vybavený technológiou, aká je zvyčajne vyhradená pre vyššie triedy vozidiel. Súčasťou jeho štandardnej výbavy bude bezpečnostný balík Toyota Safety Sense, ktorého súčasťou je prednárazový bezpečnostný systém, varovný systém nežiaduceho vybočenia z jazdného pruhu, asistent rozpoznávania dopravných značiek, automatické diaľkové svetlá, funkcia detekcie chodcov a adaptívny tempomat.

Výroba

Toyota C-HR sa bude vyrábať vo výrobnom závode Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) v tureckom meste Sakarya. Bude to prvý prípad, čo sa v tejto krajine bude vyrábať vozidlo s hybridným pohonom, a spadá do pôsobnosti európskych výrobných a predajných aktivít spoločnosti Toyota Motor Europe (TME).

Zároveň pôjde o tretí výrobný závod spoločnosti TME na výrobu hybridných vozidiel v Európe. Prvými dvoma sú francúzsky závod Toyota Motor Manufacturing France (model Yaris Hybrid) a britský Toyota Motor Manufacturing UK v meste Burnaston v grófstve Derbyshire (modely Auris Hybrid a Auris Hybrid Touring Sport). Samotný hybridný motor sa bude vyrábať v závode na výrobu motorov Toyota Motor Manufacturing UK vo waleskom meste Deeside.

Nová éra pickupu, no každým kúskom Hilux

Tuhší, pevnejší a terénnejší než kedykoľvek predtým – taký je úplne nový model značky Toyota, ktorý zostáva každým kúskom stále Hiluxom. Zároveň však ohlasuje novú éru pickupov, pretože prichádza so štýlom, komfortom, bezpečnosťou a vyspelými technológiami, ktoré uspokoja aj tých najnáročnejších používateľov vozidiel pre voľný čas.

LEGENDÁRNA TOYOTA HILUX, ktorá bola po prvý raz uvedená na trh v roku 1968 a o rok neskôr aj v celej Európe, dominuje svojou prítomnosťou na svetovom trhu s pickupmi už takmer 50 rokov.

K dnešnému dňu zaznamenal tento najobľúbenejší pickup na svete celkový kumulatívny predaj viac ako 16 miliónov kusov. V Európe sa v roku 2015 predalo približne 34 000 kusov modelu Hilux, čo je 23,1-percentný podiel v segmente, a robí tak z Hiluxu najpredávanejší pickup v Európe.

Nezastaviteľný Hilux, povestný svojou kvalitou, odolnosťou a spoľahlivosťou (angl. Quality, Durability and Reliability, skr. QDR), privádza do úžasu aj naďalej: zdolal už Severný pól,  islandské sopky aj Antarktídu a stál na stupňoch víťazov aj v náročnej Rely Dakar.

Nový Hilux, ktorý predstavuje už ôsmu generáciu tohto vytrvalého vozidla, je v ponuke vo verzii s jednoduchou kabínou (Single Cab), štvormiestnou kabínou typu Extra Cab a päťmiestnou dvojitou kabínou (Double Cab). Stavia na svojej legendárnej povesti a neporaziteľnom trojlístku kvalít QDR, čím mení definíciu pevnosti pre firemných používateľov; má nový, pevnejší podvozok s rebrinovým rámom, zosilnenú konštrukciu nákladovej plošiny, lepšie možnosti pohonu 4×4 a vyššiu kapacitu.

Nový Hilux zároveň reaguje na rastúci trend v oblasti využívania pickupov na voľný čas, ktorý sa objavuje v ostatných rokoch, a prináša nový, moderný dizajn, väčší komfort, pokročilé vybavenie a vyššiu mieru bezpečnosti, vďaka čomu sa na ňom teraz jazdí štýlovejšie a bez stresu.

Dizajn exteriéru – nová definícia pevnosti

S dĺžkou 5 335 mm, šírkou 1 855 mm a výškou 1 815 mm je nový Hilux o 75 mm dlhší, o 20 mm širší a o 45 mm nižší než jeho predchodca.

Pevnosť ťažného koňa a vysoká odolnosť, vlastná každej generácii modelu Hilux, sa teraz snúbi so znovuobjavenou úrovňou sofistikovanosti, ktorú požaduje rastúci trh s vozidlami pre voľný čas. Vznikol tak úplne nový modelový rad Hilux s jedinečnou príťažlivosťou pickupu novej generácie.

Nikde nie je táto unikátna kombinácia pevnosti a kultivovanosti vyjadrená jasnejšie než v prednej časti nového vozidla. Tá prináša elegantný štýl Keen Look v podobe jednotného dizajnu hornej mriežky chladiča a svetlometov v spojení s masívnosťou hlbokého, mohutného nárazníka, ktorý ukrýva veľkú spodnú mriežku chladiča v dizajnovom jazyku Under Priority.

Ponad predné oblúky kolies sa klenie charakteristická „lastúrovitá“ kapota a umocňuje pevný, jednoliaty charakter novej Toyoty na ceste. Pod ňou sa po celej šírke nového vozidla tiahne druhý vodorovný pruh hornej mriežky chladiča a prechádza až do nových združených svetlometov, kde vytvára unikátny rukopis svetiel na denné svietenie (DRL) s 12 bielymi diódami LED.

Nové združené svetlomety s logom „Hilux“, integrovaným do bočnej strany plášťa, presahujú bočné blatníky vozidla, čím ešte viac zvýrazňujú šírku nového pickupu. Moderná technológia dizajnu svetlometov Keen Look obsahuje tiež výkonné tlmené projektory s diódami LED, ktoré sú v ponuke na modeloch s najvyšším stupňom výbavy.

Pri pohľade nižšie sa vyníma dizajn nárazníka, ktorý kladie dôraz na pevnú a odolnú funkčnosť, aká sa očakáva od každého modelu Hilux. Lichobežníkový tvar spodnej mriežky chladiča vyzdvihuje dizajnový jazyk Under Priority od spoločnosti Toyota, zatiaľ čo umiestnením krytov hmlových svetiel na vonkajšie okraje nárazníkov nového pickupu sa umocnil pevný, stabilný postoj jeho prednej časti.

Dolné rohy a spodná časť nárazníka, ktoré plynulo prechádzajú do nového, pevnejšieho a širšieho spodného krytu, sú vytvarované tak, aby optimalizovali svetlú výšku vozidla aj v tých najextrémnejších terénnych podmienkach.

Pri pohľade zboku nový Hilux upúšťa od dizajnu vizuálnej oddelenosti „nad blatníkom“ v prospech plynulého prechodu predného nárazníka do mohutných podbehov predných kolies, čím získava jemnejší vzhľad.

Súčasťou profilu nového pickupu je dynamika a súčasne pevnosť. Na dosiahnutie tohto spojenia automobilka Toyota použila hrubší prierez spodnej časti dverí, ktorý spája predné a zadné podbehy kolies – pričom zadné sú teraz hladko integrované do karosérie – a následne sa zakrivuje smerom nahor, kde ukotvuje zadné združené svetlá presahujúce okraj karosérie.

Dizajnu dodáva ešte viac štýlu začiernený stredný stĺpik hladkej, dozadu skosenej siluety na modeloch s kabínami typu Extra Cab a Double Cab a možnosť výberu nových 17- a 18-palcových diskov kolies z ľahkých zliatin. Celkový dizajn modelov s dvojitou kabínou (Double Cab) zjednocuje prepojenie kabíny a zadnej plošiny v podobe chrómovej bočnej línie karosérie.

Strecha kabíny je starostlivo tvarovaná tak, aby zlepšila jej dizajn i praktickosť. Teraz má aerodynamický tvar písmena „V“ v štýle pagody, ktorý pomáha smerovať vzduch skôr ponad strechu a mimo bokov vozidla než dovnútra plošiny, kde by mohol vzniknúť odpor proti dverám batožinového priestoru. Do úvahy sa vzal aj taký drobný detail ako anténa: v novom vozidle je presunutá viac dopredu, aby sa bezpečne vyhla objemnému nákladu alebo predmetom pripevneným k plošine.

Zadnú časť novej Toyoty Hilux lemujú združené svetlá s novým dizajnom, ku ktorému patria aj aerodynamické stabilizačné lamely na zlepšenie aerodynamickej účinnosti. Zadná časť vozidla je vybavená novým oceľovým nárazníkom, ktorý je posadený nižšie k zemi, čím zlepšuje prístupnosť plošiny, keď sú dvere batožinového priestoru zatvorené. Zadná kamera je zabudovaná do konštrukcie kľučky, čím sa zlepšil výhľad a vozidlo získalo čistejší vzhľad.

Nákladná plošina je v novom Hiluxe väčšia, pevnejšia a praktickejšia. Jej maximálna šírka sa zvýšila z 1 544 mm na prvotriednych 1 645 mm. Dvere batožinového priestoru majú v novom vozidle pevnejšie závesy kĺbového typu, kým na vzpery sa použili ťažké oceľové konzoly na podporu v otvorenej polohe.

Samotná nákladná plošina bola viac spevnená , aby sa zmiernili deformácie a prípadné škody pri nakladaní a vykladaní nákladu. Podlahové rebrá majú prepracovanú úpravu a k podlahovej doske sú pridané prahové priečne nosníky. Čelný panel je zosilnený a tvar rebrovitej výstuže krytu kolies ako aj krytu servisného otvoru na dverách batožinového priestoru je optimalizovaný.

Úplne nový Hilux je v ponuke v piatich obľúbených základných farbách karosérie, ku ktorým pridáva ešte tri nové pútavé odtiene: oranžový Orange Spice, červený Volcano Red a modrý Hydro Blue.

Dizajn interiéru – odolný, kultivovaný a s inovačnými technológiami

Do interiéru úplne nového Hiluxu sa nastupuje pomocou systému bezkľúčového nastupovania a štartovania (Smart Entry and Start) so štýlovým elektrickým kľúčom. Samotný interiér prináša spojenie odolnosti a funkčnosti, ktoré sa vyžaduje od každého pracovného vozidla s úrovňou prepracovanosti, kultivovanosti a vybavenia SUV.

V horizontálnom dôraze na čistý, jednoduchý dizajn palubnej dosky sa spája elegancia exkluzívnej kvality s pevnosťou pracovného prostredia. V palubnej doske sú nové vetracie otvory s priečnymi lamelami, ktoré možno nastaviť pomocou otočného číselníka.

Dominantným prvkom stredovej konzoly je vstavaný robustný multimediálny systém podobný tabletu so sedempalcovou dotykovou obrazovkou. Obsluhuje sa jednoducho a intuitívne pomocou kapacitného ovládača exkluzívnej kvality a ovládania bruškami prstov. Kvôli zjednodušeniu používania ho výrobca presunul bližšie k predným sedadlám.

Nový blok prístrojov pre vodiča obsahuje veľký a zrozumiteľný analógový tachometer a otáčkomer s kruhovou stupnicou po oboch stranách plnofarebného multifunkčného informačného displeja TFT s uhlopriečkou 4,2”. Obsah na displeji možno meniť rýchlo a ľahko pomocou prepínača na volante, pričom najrelevantnejšie informácie o jazde sa zobrazujú na najvyššej pozícii obrazovky, aby vodič počas jazdy musel čo najmenej meniť úroveň zorného poľa.

Nový volant má výrazné, horizontálne rameno, ktorého dizajn ladí so štýlom palubnej dosky, a obsahuje funkciu nastavenia polohy stĺpika riadenia, palcové opierky a hrubší, prešívaný veniec, ktorý je zárukou, že každý vodič ho pohodlne uchopí.

Integrované ovládacie tlačidlá – ktoré zahŕňajú aj štvorcestný kolískový spínač – umožňujú rýchle a jednoduché ovládanie audiosystému so šiestimi reproduktormi a systémov vozidla cez multifunkčný informačný displej, ako aj prepojené ovládanie sedempalcového displeja stredovej konzoly a multifunkčného informačného displeja.

V súlade s ležérnejším dizajnom interiéru nového Hiluxu, ktorý je orientovaný viac na voľný čas, bola skrátená aj radiaca páka, aby pri preraďovaní vytvárala väčší pocit plynulosti typickejší pre osobné automobily. Navyše režim pohonu, vrátane pohonu všetkých kolies, je odteraz možné voliť jednoducho pomocou priľahlých prepínačov s jednoduchou obsluhou.

Exkluzívny vzhľad a vysokú kvalitu dotykového vnímania interiéru nového Hiluxu umocňujú vizuálne zjednocujúce, pokovované ozdobné prvky na palubnej doske, obložení dverí, prístrojovom paneli vodiča, volante a lemovaní radiacej páky. Vizuálnu harmóniu dotvára jednoliate modré osvetlenie a podsvietenie prístrojov v celom interiéri.

Čierne čalúnenie sedadiel nového Hiluxu je v ponuke v troch rôznych úpravách. Modely so základným stupňom výbavy majú pevné, textilné čalúnenie odolné voči opotrebovaniu, vhodné pre vodičov, ktorí vozidlo používajú najmä pracovne. Kvalitné textílie s jemnou textúrou, no vysokou odolnosťou, zvyšujú komfort interiéru vozidiel so stredným stupňom výbavy, ktoré sú vhodné na obojaké použitie, kým modely s najvyšším stupňom výbavy, určené najmä na voľný čas, ponúkajú celokožené čalúnenie.

Nový motor 2.4 D-4D

Nová Toyota Hilux je v ponuke s úplne novým vznetovým motorom 2.4 D-4D Global Diesel (GD), vybaveným funkciou automatického vypnutia a zapnutia motora Stop/Start. Agregát ponúka výrazne zlepšený prenos krútiaceho momentu v nízkych aj stredných otáčkach v spojení so spotrebou paliva na vrchole triedy.

Nový štvorvalcový motor DOHC so 16 ventilmi má objem 2 393 cm3 a je vybavený turbodúchadlom s nastaviteľnými dýzami s medzichladičom. Vyvinie výkon 110 kW/150 k (DIN) pri 3 400 otáčkach za minútu a dodá 400 Nm maximálneho krútiaceho momentu v rozsahu 1 600 až 2 000 otáčok za minútu.

Verzie Hilux s pohonom dvoch kolies sú spojené so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, zatiaľ čo modely s pohonom všetkých kolies ponúkajú na výber šesťstupňovú manuálnu alebo šesťstupňovú automatickú prevodovku. Oba typy prevodoviek boli výrazne prepracované a v novej úprave sa vyznačujú dlhšou životnosťou a lepším výkonom pri jazde nízkou rýchlosťou a vodičom ponúkajú tichšie, plynulejšie preraďovanie pri súčasnom využívaní plného potenciálu motora.

Všetky verzie dosahujú maximálnu rýchlosť 170 km/h a zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 12,8 sekundy (šesťstupňová automatická prevodovka), resp. 13,2 sekundy (šesťstupňová manuálna prevodovka).

Spotreba paliva nového motora je nižšia o deväť percent v porovnaní s agregátom, na ktorého miesto nastupuje. Motor 2.4 D-4D má priemernú spotrebu 7,1 l/100 km* a produkuje len 187 g/km* emisií CO2.

Jazdná dynamika a terénne vlastnosti

Úplne nový Hilux je vybavený podvozkom s rebrinovým rámom, ktorý je vývojovou novinkou a vyznačuje sa o 20 % vyššou torznou tuhosť. Zabezpečuje lepšiu ovládateľnosť a jazdný komfort, nižšiu úroveň hluku a vibrácií a vyššiu bezpečnosť v prípade nárazu s vynikajúcou životnosťou aj v tých najextrémnejších jazdných podmienkach.

Pevná a odolná listová pružina a systém odpruženia zadných kolies s dvojitým tlmičom prešli rozsiahlymi úpravami. Vďaka tomu sa v nich teraz spájajú terénne vlastnosti artikulácie kolies, aké sa očakávajú od robustného ťahúňa s pohonom všetkých kolies, s jazdným komfortom a stabilitou riadenia typickou pre SUV.

Úplne nový Hilux je vybavený prepínacím pohonom všetkých kolies, ktorý mu dáva vynikajúce terénne vlastnosti. Systém pohonu obsahuje rozdeľovaciu prevodovku s vysokým a nízkym odstupňovaním prevodových stupňov a samosvorný diferenciál prednej i zadnej nápravy.

Vďaka súčinnosti výrazne lepšieho prenosu krútiaceho momentu pri nízkych a stredných otáčkach nového 2,4-litrového vznetového motora D-4D Global Diesel a pevnejšieho nového podvozku s rebrinovým rámom sa zvýšila ťažná kapacita nového Hiluxu na 3,2 tony.

Vyššia úroveň aktívnej a pasívnej bezpečnosti

Nový Hilux prináša novú úroveň aktívnej bezpečnosti a asistenčných systémov pre vodiča v podobe bezpečnostného systému Toyota Safety Sense.

Integrovaný súbor bezpečnostných funkcií pod jednotným názvom Toyota Safety Sense spracováva informácie na základe údajov z kompaktnej jednotky nad čelným sklom, ktorú tvorí laserová a kamerová technológia. Vodičom ponúka v jednom balíku prednárazový bezpečnostný systém (PCS), varovný systém nežiaduceho vybočenia z jazdného pruhu (LDA), automatické diaľkové svetlá (AHB) a asistenta rozpoznávania dopravných značiek (RSA).

Zdroj: Toyota

Prečítať celý text

Reklama