Súčasťou nových vozidiel Volvo S60, V60 a XC60, ktoré mohla verejnosť po prvýkrát vidieť na ženevskom autosalóne, už môže byť aj inovatívny prvok, vďaka ktorému je jazda za tmy bezpečnejšia a pohodlnejšia. Vynovené ovládanie aktívnych diaľkových svetiel (Active High Beam Control) umožňuje nepretržité svietenie diaľkových svetlometov vďaka dômyselnému mechanizmu, ktorý zamedzuje oslepovaniu vodičov v blížiacich sa vozidlách. Na tlačovej konferencii v Ženeve predstaví skupina Volvo Car Group aj novú technológiu predchádzania zrážkam, ktorá je prvá svojho druhu na svete.
Jazda za tmy predstavuje pre vodičov na celom svete sťažené podmienky.
Cieľom technológie aktívnych diaľkových svetlometov je zlepšiť viditeľnosť za tmy prostredníctvom nepretržitého svietenia diaľkových svetlometov, aby vodič nemusel prepínať na stretávacie svetlá, keď sa blíži k iným vozidlám, alebo sa stretáva s oproti idúcimi vozidlami,
hovorí špecialistka na bezpečnosť z bezpečnostného centra spoločnosti Volvo Cars prof. Lotta Jakobssonová.
Lepšie rozpoznanie nechránených účastníkov cestnej premávky
Hlavnou výhodou aktívnych diaľkových svetiel je osvetľovanie okolitého tmavého prostredia diaľkovými svetlami, čo zvyšuje šance vodiča rozoznať predmety pri krajnici, napríklad parkujúce vozidlá, nechránených účastníkov cestnej premávky a zvieratá.
Vďaka tejto technológii je riadenie vozidla za tmy pohodlnejšie a bezpečnejšie. Navyše sa vodič viac sústredí na riadenie vozidla. Je to vynikajúci príklad nášho prístupu nazývaného Designed Around You (Stvorené okolo vás). To znamená, že sa vždy zameriavame na prvky, ktoré majú pre zákazníkov skutočný význam,
hovorí Lotta Jakobssonová.
Dômyselný cloniaci mechanizmus
Keď sa vozidlo blíži k iným vozidlám, alebo sa stretáva s oproti idúcimi vozidlami, systém pomôže predísť oslepeniu druhého vodiča tak, že zacloní toľko svetla, koľko treba. Ovládanie aktívnych diaľkových svetiel spolupracuje s kamerou, ktorú využívajú aj systémy detekcie a automatického brzdenia a ktorá sa nachádza za spätným zrkadlom v hornej časti čelného skla. Kamera rozpozná iné vozidlo a vyrysuje plochu, ktorú treba
zacloniť. Táto technológia je dostatočne presná, takže daný predmet vyrysuje s odchýlkou len 1,5°. Riadiaca jednotka odovzdáva údaje dômyselnému projekčnému mechanizmu, ktorý je vstavaný v svetlometoch. Drobný valček s kovovými kúskami rôznych veľkostí umožňuje zacloniť potrebné množstvo svetla. Ovládanie aktívnych diaľkových svetiel reaguje aj na motocyklistov. Svetlomety sú xenónové. Táto technológia sa aktivuje už pri rýchlosti 15 km/h. Od jari 2013 bude súčasťou vozidiel Volvo S60, V60 a XC60. Ďalší bezpečnostný prvok, prvý svojho druhu na svete, odhalený v Ženeve Skupina Volvo Car Group odhalí v prvý deň tlačovej konferencie na ženevskom autosalóne 2013, ktorý sa bude konať budúci týždeň, ďalší bezpečnostný prvok, ktorý je prvý svojho druhu na svete.
Sústavne vylepšujeme technológie predchádzania zrážkam a v Ženeve predstavíme ďalší prevratný prvok,
prezrádza Lotta Jakobssonová a dodáva, že
ako líder v automobilovej bezpečnosti sme od roku 2000 pri jednom z našich najnovších modelov znížili riziko úrazu počas nehody už o viac ako 50 %. Neustálym zavádzaním nových preventívnych a ochranných systémov sa naďalej blížime k nášmu cieľu, a síce že počnúc rokom 2020 sa v novom vozidle Volvo nikto nezraní ani nezabije.
Rýchle vynovenie
V Ženeve sa bude vystavovať aj šesť nových vozidiel v modelovom rade Volvo Cars, konkrétne Volvo S60, V60 (vrátane V60 Plug-in Hybrid), XC60, V70, XC70 a S80.
Je to doteraz najlepšia ukážka rýchlej transformácie našej spoločnosti a značky. Všetky vozidlá v našom modelovom rade boli od minuloročného ženevského autosalónu vynovené. Jedinou výnimkou je úplne nový model XC90, ktorý predstavíme koncom roka 2014,
hovorí viceprezident pre marketing, predaj a zákaznícke služby skupiny Volvo Car Group Doug Speck.