- Sága silného a efektívneho modelu „do každého počasia“ pokračuje novou kapitolou.
- Vytvorenie novej obchodnej jednotky Dacia-Lada zvýši konkurencieschopnosť značky Dacia prostredníctvom synergií inžinierstva a výroby so značkou Lada.
- Nový koncept Dacia Bigster stelesňuje vývoj značky Dacia a láme sklenený strop segmentu C.
- Dacia zostáva rovnako cenovo dostupná ako kedykoľvek predtým, ale tentokrát s dotykom štýlu.
V rámci stratégie Renaulution Skupiny Renault, predstavila Dacia svoj päťročný plán. Vytvorením obchodnej jednotky Dacia-Lada zvýši Dacia svoju efektivitu a konkurencieschopnosť a produktovo prekročí svoj obvod. Predstavenie Bigster koncept pripravuje pôdu pre značku Dacia v C segmente.
„Dacia zostane aj naďalej značkou Dacia a bude vždy ponúkať dôveryhodné, autentické a cenovo výhodné návrhy pre šikovných kupujúcich. Vytvorením obchodnej jednotky Dacia-Lada naplno využijeme modulárnu platformu CMF-B, zvýšime našu efektivitu a ďalej zvyšujeme konkurencieschopnosť, kvalitu a atraktivitu našich výrobkov. Budeme mať všetko, čo potrebujeme, aby sme značky priviedli do ďalších krajín, pričom na čele bude Bigster koncept.“ Denis Le Vot, generálny riaditeľ značiek Dacia a Lada, počas odhalenia stratégie Renalution.
Obchodný model „do každého počasia“, jedinečný a efektívny
Za posledných 15 rokov Dacia neustále uvádzala na trh moderné, jednoduché a atraktívne vozidlá. Dacia sa opiera o bezkonkurenčné know-how a využíva najlepšie osvedčené a amortizované technické riešenia od Skupiny Renault a Aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi.
Vďaka modelu distribúcie si Dacia získala meno už v 44 krajinách. Medzitým sa predalo 7 miliónov vozidiel a mnohé z nich sú bestsellery. Modely Duster a Sandero ostávajú rok za rokom jednotkami na trhu. Duster je SUV číslo 1 súkromnej klientely v Európe. Dacia drží krok so svojou generáciou. Na posilnenie svojej pozície na trhu, uvádza vozidlá, ktoré uspokojujú potreby klientov, vyvíjajú sa v meniacom sa priemysle neustále.
Dacia sa môže spoľahnúť na:
- Šetrný a disciplinovaný prístup k cene pri vývoji produktu,
- Špecializovanú obchodnú jednotku Dacia-Lada, ktorú podporuje globálna automobilová skupina s cielenou technologickou podporou na zvýšenie potenciálu synergie a prenosu,
- Úplne novú, konkurencieschopnú a vysoko flexibilnú platformu CMF-B od Aliancie, ktorá umožní Spoločnosti Dacia-Lada prejsť zo 4 platforiem na 1 a z 18 typov karosérií na 11,
- Vozidlá založené na tejto platforme, ktoré by mali byť dodávané v alternatívnych aj hybridných motoroch, zabezpečujúcich zhodu s meniacimi sa predpismi používania vozidiel,
- Konkurenčný sortiment, ktorý sa do roku 2021 dočká modernejších prírastkov s modelmi Sandero, Logan a tiež Dacia Spring – najdostupnejšie európske elektrické mestské vozidlo. A na 3 nové modely do roku 2025,
- Jasný vstup do C segmentu, čo dokazuje aj koncept Bigster.
Koncept Bigster: Dacia vstupuje do C segmentu s dotykom štýlovosti
Koncept Bigster, ktorý je verný štýlu Dacie, je priestranný, robustný a je určený do terénu, prašných ciest a je vhodný na objavovanie nových horizontov. Je to samotná podstata 4,6 metrového SUV, ktoré nemá nič viac navyše, než je skutočne potrebné.
Práve toto SUV reprezentuje spôsob sprístupnenia C segmentu za cenu vozidla z nižšieho segmentu.
„Koncept Dacia Bigster predstavuje vývoj značky. Základný automobil, so štýlom a outdoorovým duchom. Dokazuje, že dostupnosť nie je v žiadnom prípade v rozpore s atraktivitou. V Dacii tomu veríme a tento automobil je toho dôkazom,“ Alejanro Mesonero-Romanos, dizajnový riaditeľ Dacia.
DNA tohto nového konceptu je naplnené silnými hodnotami značky. Tými, ktoré v priebehu rokov pomáhali rozvíjať stabilný a dlhoročný vzťah so zákazníkmi a základňou fanúšikov: jednoduchosť, čestnosť a autenticita.
Proporcie konceptu Dacia Bigster sú súčasné, ale aj nadčasové. Vysielajú jasnú správu o robustnosti vozidla. Línie sú jednoduché a upokojujúce. Na nič sa nehrá, to čo vidíte aj dostanete. Veľkorysé vonkajšie rozmery sú prísľubom priestranného interiéru. Osvetlenie v tvare písmena Y je teraz väčšie, čo zdôrazňuje odvážny a asertívny štýl SUV. Tmavozelený kabát len podporuje toho dobrodružného objaviteľa vo vnútri. Žiadne zvončeky či píšťaly, chrómované ozdoby a imitácie hliníka. Koncept Bigster predstavuje originálne vozidlo, ktoré má na všetkých vonkajších ochranných paneloch iba surový recyklovaný plast.
Budúca osobnosť modelového radu Dacia by sa mohla dodávať s alternatívnymi aj hybridnými motormi, čo znamená, že značka bude vždy dokonale synchronizovaná s meniacimi sa predpismi a očakávaniami zákazníkov.
Ako ukazuje koncept Bigster, Dacia ponúka spôsob ako uniknúť a svojim klientom poskytuje jedinečný, originálny zážitok bez ozdôb. Dacia viac ako kedykoľvek predtým stelesňuje slobodu pohybu a stala sa výrokom, ktorý sa zameriava na potreby a základné ašpirácie zákazníkov. Nákup, ktorý dáva zmysel. Dacia: vždy nevyhnutná a ešte atraktívnejšia.
Zdroj: Dacia