6.9 C
Bratislava
štvrtok, 6 októbra, 2022
Reklama

Volkswagen ponúka ďalšiu verziu ID.4 s pohonom všetkých kolies

Odporúčame

Volkswagen rozšíril ponuku elektrického modelu ID.4 o ďalšiu verziu s pohonom všetkých kolies – ID.4 Pro 4MOTION.

  • ID.4 Pro Performance1 teraz v ponuke aj s pohonom všetkých kolies dvoma elektromotormi ako atraktívny doplnok k špičkovému modelu ID.4 GTX2
  • Nový ID.4 Pro 4MOTION3 so systémovým výkonom 195 kW (265 k)7 umožňuje dojazd do 517 kilometrov (WLTP)
  • Nová verzia elektrického SUV svojim efektívnym pohonom všetkých kolies prináša výhody v zlom počasí a kopcovitom teréne
  • ID.4 GTX2 a ID.5 GTX4 s rozšíreným sériovým vybavením
  • V budúcnosti bude model GTX v každom modelovom rade ID.

Wolfsburg – Volkswagen rozšíril ponuku elektrického modelu ID.4 o ďalšiu verziu s pohonom všetkých kolies – ID.4 Pro 4MOTION. Tento model, ktorý konštrukčne vychádza z verzie ID.4 Pro Performance, má vďaka ďalšiemu elektromotoru poháňajúcemu predné kolesá systémový výkon 195 kW (265 k) a poskytuje lepšiu trakciu na mokrej ceste, snehu a nespevnenom povrchu. Doteraz bol pohon všetkých kolies vyhradený iba pre športové špičkové modely ID.4 GTX a ID.5 GTX.

„Modelom ID.4 Pro 4MOTION vychádzame v ústrety želaniam zákazníkov, požadujúcich ďalší model s pohonom všetkých kolies. Zaraďuje sa medzi efektívne a komfortné modely ID.4 s pohonom zadných kolies a športovú špičkovú verziu ID.4 GTX,“ povedala Silke Bagschik, šéfka predaja a marketingu modelov ID.

Pohon všetkých štyroch kolies 4MOTION dvoma elektromotormi. Dva elektromotory nového modelu ID.4 Pro 4MOTION poskytujú spolu systémový výkon 195 kW (265 k) a umožňujú dosahovať zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. Hlavný podiel pohonu pri tom pripadá na permanentne budený synchrónny elektromotor na zadnej náprave, ktorý dosahuje výkon 150 kW (204 k). Elektromotor tvorí jeden montážny celok s pulzným meničom a jednostupňovým prevodom v zostave zadnej nápravy. Prednosťou synchrónneho elektromotora je vysoká účinnosť a konštantný výkon v širokom pásme otáčok. Prednú nápravu poháňa asynchrónny elektromotor s výkonom 80 kW (109 k), takisto s vlastným pulzným meničom a jednostupňovým prevodom. Výhodou asynchrónneho elektromotora je možnosť krátkodobého preťaženia a nízky odpor pri behu naprázdno bez napájania elektrickou energiou. Preto sa ideálne hodí ako dočasne aktivovateľný podporný agregát.

ID.4 Pro 4MOTION má batériu s kapacitou 77 kWh (netto), ktorá umožňuje dojazd do 517 kilometrov (podľa WLTP). Maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h, ako pri ID.4 GTX a ID.5 GTX. Rovnako ako pri ostatných modeloch radu ID.4 maximálny nabíjací výkon dosahuje 135 kW. Ním sa na nabíjačke s jednosmerným prúdom dá batéria za 36 minút nabiť z 5 na 80 percent, čo predstavuje dojazd ďalších 337 kilometrov (podľa WLTP).

Elektrický pohon všetkých kolies 4MOTION zlepšuje trakciu a umožňuje lepšiu jazdnú dynamiku. Okrem toho je model s dvoma elektromotormi výkonnejším ťažným vozidlom a tým spoľahlivým partnerom pre ťahanie menších nákladných prívesov alebo ľahších prívesov s člnom. Povolená hmotnosť prívesu ID.4 Pro 4MOTION sa vďaka pohonu všetkých kolies zvýšila oproti verzii ID.4 Pro Performance o 200 kilogramov na 1400 kilogramov pri stúpaní 8 percent (brzdený príves).

Rozšírené vybavenie modelov GTX.
Popri novej verzii ID.4 4MOTION rozšíril Volkswagen aj ponuku športových modelov GTX. Doterajšie voliteľné komplety „Design“ a „Komfort“ sú teraz zahrnuté v sériovom vybavení. Obsahujú napríklad klimatické komfortné predné okno, stmavené okná v zadnej časti kabíny, vyhrievané predné sedadlá, dvojzónovú automatickú klimatizáciu „Air Care Climatronic“ s filtrom z aktívneho uhlia a nezávislú klimatizáciu.

Čierna a červená sú farby GTX.
Aj v interiéri modelov GTX sú zmeny. Prístrojový panel a obloženia dverí majú teraz čiernu farbu. Športový charakter špičkových modelov zvýrazňujú červené ozdobné stehy v celom interiéri, napríklad na čiernom koženom volante. Aj voliteľné športové sedadlá majú červené stehy, logo a lemovky. Na karosérii vytvára akcenty zasa čierna farba. Lišta rámu strechy, zadné stĺpiky karosérie, kryty vonkajších spätných zrkadiel a difúzor v zadnom nárazníku majú teraz lesklú čiernu farbu. Na želanie Volkswagen montuje 21-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny v lesklom čiernom vyhotovení. Spolu so sériovým čiernym kontrastným lakovaním strechy a tmavo tónovanými sklami v zadnej časti kabíny dvojfarebná kombinácia vytvára progresívny a súčasne elegantný vzhľad špičkových modelov.

Úspešná formulka GTX.
Už vyše roka portfólio elektrických modelov Volkswagen dopĺňa špičková verzia GTX. Tieto dynamické automobily s pohonom všetkých kolies kombinujú elektromobilitu, udržateľnosť a inteligentný športový charakter. Osobitný charakter modelov GTX zvýrazňuje ich špecifický dizajn.

„Úspech modelov ID.4 GTX a ID.5 GTX potvrdzuje našu stratégiu, vytvoriť samostatnú pozíciu pre značku GTX. V rámci radov ID.4 a ID.5 pripadá na verzie GTX podiel takmer 40 percent,“ hovorí Silke Bagschik. „Preto budeme túto produktovú značku kontinuálne rozširovať a v budúcnosti budeme v každom modelovom rade ID. ponúkať verziu GTX – od ID.35 po ID. Buzz6.“

Vysoká výkonnosť v kombinácii s udržateľnosťou.
Modely GTX majú štandardne pohon všetkých kolies 4MOTION dvoma elektromotormi. Zadné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 310 Nm, predné kolesá elektromotor s výkonom 80 kW (109 k) a krútiacim momentom 162 Nm. Kvôli odlišnému vyladeniu oproti modelu ID.4 4MOTION majú modely GTX vyšší systémový výkon 220 kW (299 k), systémový krútiaci moment dosahuje 460 Nm.

Manažér jazdnej dynamiky so softvérom Volkswagen.
Inteligentnú reguláciu pohonu všetkých kolies modelov ID. dvoma elektromotormi zabezpečuje tzv. manažér jazdnej dynamiky. Tento softvér, vyvinutý značkou Volkswagen, vo všetkých jazdných situáciách zaručuje optimálnu kombináciu efektivity, dynamiky a jazdnej stability. Často vozidlo poháňa iba elektromotor na zadnej náprave. Ak si to jazdné podmienky vyžadujú, pripojí sa do záberu asynchrónny elektromotor na prednej náprave. To sa uskutoční v priebehu niekoľkých stotín sekundy a tak plynulo, že si to vodič ani nevšimne. Okrem toho manažér jazdnej dynamiky reguluje aj brzdy, riadenie a stabilizačné systémy, všetko v závislosti od zvoleného jazdného profilu.

Najnovšia generácia softvéru a Plug & Charge.
S najnovšou generáciou softvéru ID. Software 3.1 značky Volkswagen bude pre nové modely ID. k dispozícii aj funkcia Plug & Charge, ktorá výrazne zvyšuje užívateľský komfort pri nabíjaní vozidla na cestách. Vďaka nej sa vozidlo autentifikuje automaticky keď zákazník pripojí nabíjací kábel kompatibilnej rýchlonabíjacej stanice s jednosmerným prúdom (DC). Vtedy sa spustí zašifrovaná komunikácia medzi automobilom a nabíjačkou. Táto autentifikácia trvá iba niekoľko sekúnd a následne sa spustí proces nabíjania. Funkciu Plug & Charge podporujú už mnohé veľké siete nabíjacích staníc v Európe ako IONITY, Aral, BP, Enel, EON, Iberdrola a Eviny, pričom ďalší poskytovatelia sa už pripravujú.

Volkswagen on the way to Zero.
Volkswagen ID.4 sa po svojom uvedení na trh na jar 2021 rýchlo etabloval ako úspešný model. V roku 2021 bolo zákazníkom na celom svete odovzdaných 163 000 elektrických automobilov radu ID.4, čím sa tento model stal nielen najpredávanejším elektrickým automobilom značky Volkswagen, ale aj celého koncernu. Tento trend ďalej pokračoval aj v prvom štvrťroku 2022, kedy bolo zákazníkom odovzdaných vyše 30 000 exemplárov – tým je každým druhým predaným elektrickým automobilom ID.4. A od mája mu sekunduje jeho dynamický súrodenec ID.5.

Volkswagen svojimi modelmi radu ID., vyrábanými v závodoch Zwickau a Emden, dodáva zákazníkom automobily, ktoré vznikajú bilančne neutrálne z hľadiska CO2 v rámci celého reťazce tvorby hodnoty. Pri samotnej výrobe sa predchádza emisiám CO2 alebo sa aspoň redukujú. Emisie, ktorým sa nedá zabrániť, sa kompenzujú osobitnými opatreniami na ochranu klímy. Ak sa na nabíjanie batérií modelov ID. používa elektrická energia z obnoviteľných zdrojov – napríklad Volkswagen Naturstrom – zostáva aj ich prevádzka klimaticky neutrálna.

Predpredaj na Slovensku začne v priebehu augusta a prvé vozidlá budú u autorizovaných predajcov značky Volkswagen k dispozícii koncom tohto roka.

 

1 ID.4 Pro Performance (150 kW/204 k) – kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (NEDC): 14,8; kombinované emisie CO2 v g/km: 0.
2 ID.4 GTX – kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (NEDC): 17,2-15,8; kombinované emisie CO2 v g/km: 0.
3 ID.4 Pro 4MOTION – kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (NEDC): 15,7; kombinované emisie CO2 v g/km: 0.
4 ID.5 GTX – kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (NEDC): 17,1; kombinované emisie CO2 v g/km: 0.
5 ID.3 – kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (NEDC): 14,0-13,7; kombinované emisie CO2 v g/km: 0.
6 ID. Buzz Pro – kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (NEDC): 18,9; kombinované emisie CO2 v g/km: 0.
7 Elektrický maximálny výkon 195/220 kW: maximálny výkon zistený podľa UN-GTR.21, ktorý sa dá vyvolať maximálne na 30 sekúnd. Výkon, ktorý je k dispozícii pre individuálnu jazdnú situáciu závisí od variabilných faktorov ako napríklad vonkajšia teplota, ako aj teplota, úroveň nabitia, kondícia alebo fyzikálne starnutie vysokonapäťovej batérie. Dostupnosť maximálneho výkonu si vyžaduje najmä teplotu vysokonapäťovej batérie medzi 23 a 50 °C a stav nabitia batérie > 88 %. Odchýlky od uvedených parametrov môžu viesť k zníženiu výkonu alebo k nedostupnosti maximálneho výkonu. Teplota batérie sa dá v určitom rozsahu ovplyvniť prostredníctvom funkcie nezávislej klimatizácie a úroveň nabitia batérie sa dá nastaviť vo vozidle aj na diaľku. Výkon, ktorý je aktuálne k dispozícii, sa zobrazuje na indikátore výkonu vo vozidle. Na optimálne zachovanie využiteľnej kapacity vysokonapäťovej batérie sa odporúča na každodenné využívanie nastaviť úroveň nabitia batérie 80 % (pred jazdou na dlhú trasu sa dá zvýšiť na 100 %).

Zdroj: Volkswagen

Reklama