Volvo XC60 bolo v roku 2015 najpredávanejším SUV strednej triedy v Európe, vyplýva z nezávislých údajov, ktoré zostavila výskumná spoločnosť v oblasti automobilovej techniky JATO.
Tento míľnik je ďalším ukazovateľom pokračujúcej transformácie a rastu automobilky Volvo Cars. Poukazuje tiež na pretrvávajúcu príťažlivosť elegantného a prispôsobivého vozidla XC60, ktoré je od roku 2009 najpredávanejším modelom značky Volvo.
Vedúce postavenie získal model XC60 práve v roku 2015, keď sa kategória vozidiel SUV po prvý raz stala najobľúbenejším segmentom automobilov v Európe, uvádza spoločnosť JATO. Model XC60 umožnil automobilke Volvo nielen rovnocenne konkurovať, ale aj poraziť svojich nemeckých konkurentov v segmente, ktorý je na trhu jedným z najkonkurenčnejších.
Európa je pre spoločnosť Volvo Cars najdôležitejším predajným regiónom, predstavuje viac ako polovicu z jej celkového svetového obratu.
Model XC60 bol uvedený na trh v roku 2008 a odvtedy zaznamenáva každoročný nárast predajných čísiel. Dnes je model XC60 vo svojom deviatom roku výroby a naďalej si zachováva neochvejnú obľubu medzi záujemcami o kúpu automobilu. Od jeho uvedenia na trh sa predalo už viac ako 750 000 kusov.
V roku 2012 vozidlo po prvý raz prelomilo 100-tisícovú hranicu a v roku 2015 sa z neho vo svete predalo takmer 160 000 kusov. Najdôležitejšími trhmi pre model XC60 boli v roku 2015 Čína, Spojené štáty americké a domáce Švédsko. V rámci Európy sa vozidlo ukázalo ako mimoriadne obľúbené aj na kľúčových trhoch, ako je Nemecko, Veľká Británia a Francúzsko.
Počet predaných vozidiel modelu XC60 od roku 2008:
2008 | 6 954 |
2009 | 61 667 |
2010 | 80 723 |
2011 | 97 183 |
2012 | 106 203 |
2013 | 114 010 |
2014 | 136 993 |
2015 | 159 617 |
Zdroj: VolvoCars