6.9 C
Bratislava
streda, 24 apríla, 2024
Reklama

Značka Datsun sa pripravuje na premiéru na medzinárodnom autosalóne v Moskve

Odporúčame

  • Svoj debut na moskovskom autosalóne MIAS oslávi značka Datsun úplne novým modelom.
  • K sedanu Datsun on-DO sa pridá štýlový päťdverový hatchback Datsun mi-DO.
  • Model Datsun on-DO sa zákazníkom začne dodávať v septembri.
  • Prvý zákazník dostal kľúče k vozidlu Datsun on-DO.

Datsun, najnovšia automobilová značka na dynamickom ruskom trhu, oslavuje svoj dnešný debut na prestížnom Medzinárodnom autosalóne v Moskve (MIAS) predstavením dvoch nových modelov.

K sedanu Datsun on-DO, ktorý bol uvedený na trh začiatkom tohto roka a k prvým zákazníkom by sa mal dostať v septembri, sa pripojí úplne nový hatchback Datsun mi-DO. Celosvetovú premiéru bude mať práve na autosalóne MIAS. Predaj tohto dynamického nového modelu sa rozbehne začiatkom roka 2015.

Datsun on-DO bol predstavený tento rok v apríli a v júli sa začal príjem objednávok. Záujem o vozidlo bol taký veľký, že v prvých týždňoch zaznamenala spoločnosť Datsun dopyt od viac ako 2000 zákazníkov.

Prvé dodávky prebehnú po skončení autosalónu MIAS. Jeden z prvých zákazníkov, ktorí si vozidlo predbežne objednali – IT špecialista Michail (29) z Omska – však dostal pozvánku priamo na túto akciu, kde mu bol odovzdaný symbolický kľúč ako spomienka na túto historickú udalosť.

Autosalón MIAS sa navyše stal dejiskom celosvetovej premiéry druhého vozidla v modelovej ponuke spoločnosti Datsun pre Rusko.

Úplne nový Datsun mi-DO je praktický, a pritom športový päťdverový hatchback, ktorý sa vyznačuje statným mužným vzhľadom: je odvážny, nezameniteľný a atraktívny. Medzi prvky, ktorými vozidlo vyniká, patrí jeho „tvár“, ktorej dominuje sebavedomá mriežka chladiča Datsun v štýle D-Cut, na ktorú nadväzujú predĺžené svetlomety. Tie sa tiahnu od mriežky až k blatníkom a dodávajú hatchbacku vzhľad, vďaka ktorému sa na prvý pohľad líši od sedanu.

I keď má nový model rovnaký rázvor a konštrukciu podvozka s pohonom predných kolies ako model Datsun on-DO, je Datsun mi-DO celkovo kratší, vďaka čomu viac vynikne jeho jazdná dynamika. Obe vozidlá spočívajú na rázvore 2476 mm, sú 1500 mm vysoké a 1700 mm široké. Nový Datsun mi-DO však na dĺžku meria 3950 mm, zatiaľ čo dĺžka modelu Datsun on-DO je 4337 mm.

Datsun mi-DO disponuje dobrou výbavou. Prioritou bolo pohodlie a bezpečnosť: všetky verzie budú vybavené airbagom pre vodiča i spolujazdca a systémom ABS. Súčasťou štandardnej výbavy bude zimný balík s vyhrievaním sedadiel a vonkajších spätných zrkadiel, zvláštna pozornosť bola venovaná minimalizácii hluku podvozka, motora a od vetra.

Energiu vozidlu dodáva 1,6-litrový motor Datsun 8V vo verzii s výkonom 87 k. Okrem štandardnej päťstupňovej manuálnej prevodovky je voliteľne k dispozícii aj štvorstupňová automatická prevodovka.

Všetci zákazníci spoločnosti Datsun budú môcť využívať najlepšiu podporu na trhu. V krajine doteraz pôsobí 25 špecializovaných predajcov značky Datsun a ďalších 75 by malo pribudnúť v nasledujúcich dvoch rokoch. Na všetky vozidlá bude poskytovaná rozsiahla záruka s platnosťou tri roky alebo do najazdenia 100 000 km. S cieľom rozšíriť možnosti nákupu ponúka spoločnosť Datsun jedinečný úverový program – Datsun Finance.

„Koncepcia spoločnosti Datsun, ktorá ponúka nové vozidlo od zahraničného výrobcu za veľmi priaznivú cenu, zahrala na strunu ruským zákazníkom. Spoločnosť Datsun je síce na ruskom trhu nováčikom, jej vplyv však bude v nasledujúcich rokoch citeľný. Uisťujem vás, že ruskému trhu sa venujeme skutočne naplno: náš debut na autosalóne MIAS je len začiatkom celého príbehu,“ hovorí Vincent Cobee, globálny riaditeľ spoločnosti Datsun.

Názvy vozidiel Datsun on-DO a Datsun mi-DO odrážajú ich medzinárodné korene a zahŕňajú japonské, anglické i ruské motívy. Japonské slovo „DO“ znamená „pohyb“ a označuje tiež určitý „spôsob“. Slovo „on“ pochádza z ruštiny, zatiaľ čo „mi“ navodzuje asociáciu s osobnou personalizáciou vozidla. V ruštine obe slová zdôrazňujú individualitu a osobitosť oboch vozidiel.

O vozidle Datsun on-DO

Datsun on-DO je moderný a odolný sedan s dostatkom miesta pre päť dospelých osôb a ich batožinu – kapacita batožinového priestoru predstavuje 530 litrov, čo je najvyššia hodnota v tejto triede. Jedinečnému štýlu dominuje v prednej časti odvážna mriežka chladiča Datsun typu D-Cut, zatiaľ čo dlhý rázvor a veľký batožinový priestor dodávajú modelu Datsun on-DO vzhľad mohutného sedanu.

Dostatok energie zabezpečuje 1,6-litrový motor 8V, ktorý je k dispozícii v dvoch výkonových verziách: 82 k a 87 k. Poháňa predné kolesá prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky s plynulým radením.

Medzi štandardné prvky patrí veľká svetlá výška a odpruženie vyladené špeciálne na ruské cesty. Vyhrievané sedadlá poskytnú v tuhých ruských zimách viac pohodlia a bezpečnostné vybavenie zahŕňa protiblokovací systém bŕzd a airbag pre vodiča vo všetkých úrovniach výbavy. Väčšina verzií ponúkne aj airbag pre spolujazdca. Sortiment troch úrovní výbavy sa začína verziou Datsun on-DO Access, po ktorej nasleduje verzia Trust. Vrcholom radu je model Dream. Cena za základný model Datsun on-DO Access sa začína už na 329 000 rubľoch.

O značke Datsun

Spoločnosť Nissan v marci 2012 oznámila návrat značky Datsun, čo je popri značkách Nissan a Infiniti tretia celosvetová značka spoločnosti Nissan. Značka Datsun svojim ambicióznym a podnikavým zákazníkom na rýchlo rastúcich trhoch zaistí presne také služby, aké od nej vyžadujú. Značka Datsun môže stavať na odborných znalostiach japonskej výroby vozidiel, ktoré nazhromaždila za 80 rokov svojej existencie, a je preto veľmi dôležitou súčasťou DNA spoločnosti Nissan. Nová značka Datsun stelesňuje sen, prístup a dôveru. Súčasťou celkovej ponuky spoločnosti Datsun zákazníkom bude bezstarostné vlastníctvo za konkurencieschopnú cenu, dostupné služby s transparentnými cenami a blízkosť predajcov. Predaj vozidiel značky Datsun sa už začal v Indii a Indonézii. Ešte do konca roka 2014 začne spoločnosť Datsun s predajom aj v Juhoafrickej republike.

História značky Datsun

Značka Datsun sa zrodila v Japonsku ako DAT-GO (vozidlo DAT) už takmer pred 100 rokmi v roku 1914. Výraz DAT v japončine znamená „bleskurýchly“, ale súčasne odkazuje na prvé písmená priezvisk troch finančníkov, ktorí vtedy podnik podporovali: Den, Aoyama a Takeuči. Rovnaký princíp využíva skratka DAT aj v angličtine: Durable (odolný), Attractive (atraktívny) a Trustworthy (spoľahlivý).

V roku 1933 zakladateľ spoločnosti Nissan, Jošisuke Aikawa, prevzal kontrolu nad podnikom s víziou, ktorú zhrnul do slov „mobilita pre všetkých“. Ľahké, úsporné, pritom však odolné vozidlo, ktoré spĺňalo očakávania mladých Japoncov v prvej polovici 30. rokov 20. storočia, bolo nazvané „synom DAT“ – Datson. Neskôr bolo toto označenie zmenené na Datsun. Vďaka domácej konštrukcii a masovej výrobe toto vozidlo premenilo sen zakladateľa tejto značky na realitu.

Zdroj: Nissan

Reklama