Spoločnosť Ford Motor Company odhaľuje príbeh zo zákulisia vývoja úplne nového modelu Focus RS, od spaľujúceho tepla Arizony až po ľadové pustiny Arktídy, od dizajnového štúdia až po laboratórium nárazových testov. Znovuzrodenie ikony“ znázorňuje bez príkras vývoj najnovšej generácie ikony vo forme dokumentárneho seriálu, ktorý sa natáčal v priebehu každej fázy vývoja.
Príbeh zo zákulisia vývoja úplne nového modelu Focus RS to povie na rovinu, vozidlo sledujeme po celom svete počas jeho testovania konštruktérmi a vodičmi tímu Ford Performance pod dohľadom poradcu vývoja modelu RS a hviezdneho jazdca série Gymkhana Kena Blocka a viceprezidenta skupiny Ford pre globálny vývoj produktov a hlavného technického riaditeľa Raja Naira.
Focus RS je jedinečné výkonné vozidlo s neuveriteľným dedičstvom. Tento fakt vytvára obrovské očakávania a intenzívny tlak, čo vyžaduje tímovú prácu, absolútne odhodlanie a sústredené zameranie na vývoj dokonalého modelu Focus, povedal Nair. „Tento film zobrazuje všetky zákutia a dokonale zachytáva to, čo občas nazývame ťažké časy. Prvá z ôsmych častí bude mať premiéru 30. septembra.
Prvá časť: Začiatok projektu
Block a Nair sa za volantom prvotného prototypu rozprávajú, čo by malo vozidlo spĺňať.
Druhá časť: Návrh a vývoj
Silné nárazy overili odolnosť novej konštrukcie počas náročných testov.
Tretia časť: Na ceste
Počas 1 600 kilometrov dlhej jazdy cez impozantný terén sa prototypy dostali
z výšok Skalnatých vrchov do arizonskej púšte.
Štvrtá časť: Testy na skúšobnej dráhe
Block mieri do prísne tajného skúšobného zariadenia Ford a užíva si divokú jazdu.
Piata časť: Extrémy v Arktíde
Zimné testovanie vo Švédsku; tím je pod tlakom v snahe zlepšiť výkon.
Šiesta časť: Úsilie o výkon
Všetko je o výkone, výrobný závod Ford v nemeckom Saarlouis sa pripravuje na výrobu.
Siedma časť: Podrobná prehliadka
Deň kritického schválenia nasleduje po Blockovom vystúpení na festivale rýchlosti v Goodwoode.
Ôsma časť: Záverečná kapitola
Nastal čas kritickej revízie zo strany manažmentu.
Vo Focuse RS sa po prvýkrát predstaví pohon všetkých kolies od tímu Ford Performance aj so systémom dynamického smerovania krútiaceho momentu, ktorý zabezpečí vynikajúcu trakciu a priľnavosť s neprekonateľnou obratnosťou a rýchlosťou prejazdu zákrutami. Focus RS je vybavený špeciálne skonštruovanou verziou nového 2,3-litrového motora EcoBoost s výkonom 350 koní, s ktorým vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy.
Zdroj: Ford